// یکشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱

جمع بندی مسابقات EVO Japan 2018: روز سوم (فینال)

سومین روز از مسابقات EVO Japan 2018 به پایان رسید و شاهد فینال بازی‌های Street Fighter V ،Guilty Gear Xrd REV 2 و Tekken 7 بودیم.

مسابقات EVO Japan 2018 امروز سومین و آخرین روز خود را پشت سر گذاشت و طرفداران ورزش‌های الکترونیکی در رشته بازی‌های مبارزه‌ای توانستند از نتایج آن باخبر شوند. آخرین روز رویداد ایوو ژاپن 2018 به سه بازی Street Fighter V، Guilty Gear Xrd REV 2 و Tekken 7 اختصاص داشت که در هر رشته، مانند همیشه شاهد حضور ۸ بازیکن برتر در هر یک از مسابقات بودیم. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به خلاصه‌ای از اتفاقات امروز بیندازیم.

بازی Street Fighter V

بازیکنان کارکشته و قدیمی زیادی همچون توکیدو، دایگو، ایتاباشی زانگیف و اینفیلتریشن در براکت فینال رشته استریت فایتر 5 حضور داشتند که در کارنامه هر یک از آنها چندین بار قهرمانی EVO و رویداد‌های مشابه دیده می‌شود. در این میان بازیکنان جوانی همچون «جان تاکئوچی» و «هیومن بمب» نیز بودند که در کنار بازیکنان دیگری در مرحله فینال رشته استریت فایتر به رقابت پرداختند.

evo japan 2018

جالب توجه است که بازیکنانی همچون MOV (عکس فوق) و HumanBomb با کاراکتر‌ چان‌لی توانستند تا به این مرحله صعود کنند؛ با اینکه در انجمن‌ها صحبت از ضعیف شدن این کاراکتر در آپدیت Arcade Edition بود. اما باز با این حال بازیکن جوان ژاپنی یعنی JohnTakeuchi با کاراکتر Rashid توانست ام‌او‌وی (چان‌لی) را با نتیجه ۳-۰ را شکست دهد و او را در براکت بازنده‌ها با بازیکنی افسانه‌ای همچون دایگو روبه‌رو کند که در این بازی نیز شاهد باخت MOV از دایگو با امتیاز ۳-۰ بودیم.

از اولین بازی‌های جذاب در میان ۸ بازیکن برتر می‌توان به رقابت بین دایگو با کاراکتر گایل و ایتاباشی زانگیف با کاراکتر زانگیف اشاره کرد. گفتنی است که ایتاباشی زانگیف با توجه به آپدیت اخیر و ضعیف شدن کاراکتر Zangief، با کاراکتر ابیگیل تا فینال راه پیدا کرد و همه انتظار داشتند که وی با همین شخصیت به نبرد با دایگو برود، اما وی در در مسابقات نهایی کاراکتر زانگیف را انتخاب کرد و متاسفانه با نتیجه ۳-۰ به دایگو اومهارا باخت.

evo japan 2018

در آن سو در مسابقات دیگر در میان هشت بازیکن نخست، شاهد پیشروی INFILTRATION با کاراکتر Menat بودیم که وی نیز HumanBomb را شکست داد و در براکت بازنده‌ها او را در مقابل توکیدو، قهرمان مسابقات EVO 2017، قرار داد که وی نیز بدون اینکه بتواند امتیازی از توکیدو کسب کند با نتیجه ۳-۰ بازی را به آکوما واگذار کرد.

در براکت بازنده‌ها می‌توان به رویارویی دو بازیکن قوی دیگر یعنی دایگو ۳۶ ساله و توکیدو ۳۲ ساله اشاره کرد که در ۱۰ سال اخیر چندین بار با یکدیگر رقابت داشته‌اند. دایگو در این مسابقه توانست با نتیجه غافل‌گیر کننده ۳-۰ کاراکتر آکوما را شکست دهد و توکیدو را که از او به‌عنوان یکی از خدایان بازی‌های مبارزه‌ای یاد می‌شود، از مسابقات، ناکام به خانه بفرستد.

evo japan 2018

در براکت برنده‌ها بازیکن کره‌ای یعنی اینفیلتریشن، قهرمان مسابقات EVO 2016 و مسابقات EVO 2015 در رشته استریت فایتر 4، در مقابل بازیکن جوان ژاپنی یعنی جان تاکئوچی قرار گرفت. اینفیلتریشن با کاراکتر منات و جان با کاراکتر رشید بازی را آغاز کردند و در اولین راند شاهد پرفکت شدن رشید بودیم که در راند بعدی جان توانست با فشار‌های خود منات را به کناره صفحه بکشاند و با ۷۰ درصد نوار سلامتی باقی‌مانده اینفیلتریشن را شکست دهد. جان توانست با فشار‌های خود اورب منات را از وی دور نگه دارد و به این شکل منات را بی‌دفاع کند. اینفیلتریشن پس از شکست دو راند در مقابل جان تصمیم گرفت که همانند سال ۲۰۱۵ به صفحه انتخاب کاراکتر‌ها برود (وی در سال ۲۰۱۵ در راند آخر با تغییر کاراکتر خود توانسته بود نتیجه بازی را به نفع خود برگرداند و پیروز از میدان خارج شود). اینفیلتریشن با انتخاب کاراکتر «جوری» توانست تا حدودی در مقابل رشید دوام بیاورد، اما این به او اجازه نداد که جان را شکست دهد و بازی را با نتیجه ۳-۱ به جان باخت.

evo japan 2018

اینفیلتریشن به براکت بازنده‌ها رفت تا در مقابل آخرین بازیکن این براکت یعنی دایگو قرار گیرد. اینفیلتریشن این‌بار کارکتر خود را به شخصیت قبلی یعنی منات تغییر داد تا بتواند در مقابل فایر‌بال‌های دایگو دوام بیاورد. پس از آغاز بازی نه‌تنها وی توانست در پرتاب فایر‌بال‌ها دایگو را ناکام بگذارد، بلکه موفق شد او را با امتیاز ۳-۰ از میدان مسابقات خارج کند.

در فینال رشته Street Fighter V در مسابقات EVO Japan 2018 باری دیگر شاهد رقابت هر دو بازیکن INFILTRATION و JohnTakeuchi بودیم. اینفیلتریشن دوباره کاراکتر جوری را برای مقابله با رشید انتخاب کرد، اما با این تفاوت که برای اینکه بتواند مقام اول را کسب کند باید در دو ست سه‌تایی جان را شکست دهد. وی در بازی اول تصمیم گرفت که با جوری به جای اینکه زیر فشار‌های رشید قرار بگیرد، قدم اول را در این مبارزه بردارد و توانست موفق نیز ظاهر شود. وی با شارژ کردن حرکات پای جوری رشید را به گوشه صفحه کشاند و راند‌ها را یکی پس از دیگر به نفع خود به اتمام رساند. اینفیلتریشن توانست با استراتژی‌های مختلف در هر راند، براکت را صفر کند و با این کار، ترسی در جان رقیب خود بیندازد.

evo japan 2018

پیروزی‌های این بازیکن کره‌ای با تغییر کاراکتر رفته رفته ادامه یافت تا اینکه وی توانست با نتیجه ۳-۱ حریف جوان خود از ژاپن را شکست دهد و برای سومین بار مقام اول را در مسابقات EVO به خود اختصاص دهد. در ادامه می‌توانید نگاهی به براکت فینال رشته استریت فایتر در EVO Japan 2018 بیندازید.

evo japan 2018

با این حساب، نتایج بازی استریت فایتر 5 در EVO Japan 2018 از این قرار شد:

  • جایگاه اول: اینفیلتریشن از تیم GRPT با کاراکترهای منات و جوری
  • جایگاه دوم: جان تاکئوچی با کاراکتر رشید
  • جایگاه سوم: دایگو از تیم CYG با کاراکتر گایل
  • جایگاه چهارم: توکیدو از تیم اکو‌ فاکس با کاراکتر آکوما
  • جایگاه پنجم: هیومن‌بامب با کاراکتر چان‌لی
  • جایگاه هفتم: ام‌او‌وی از تیم GRPT با کاراکتر چان‌لی

 

بازی Tekken 7

دیدارهای بازی تکن 7 نیز به ۸ نفر نخست رشته اختصاص داشت و با اینکه مسابقات در ژاپن برگزار می‌شد تنها دو بازیکن ژاپنی توانستند به این مرحله راه پیدا کنند و در میان ۶ بازیکن کره‌ای حضور یابند. در اینجا بازیکنان محبوبی همچون Knee با کاراکتر Paul و Gura با کاراکتر Geese دیده می‌شدند. هر دو بازیکن در براکت برنده‌ها توانستند با نتیجه ۲-۰ هر دو رقیب خود یعنی UlsanGoding و Chanel را شکست دهند و هر دو را روانه براکت‌ بازنده‌ها کنند.

evo japan 2018

گورا و نی در مرحله بعدی در براکت برنده‌ها در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و با کاراکتر‌های گیس و پل به نبرد با یکدیگر رفتند. پس از آغاز راند اول، نی در حرکتی غافل‌گیر کننده به حریف خود حمله کرد و تنها در چند ثانیه او را شکست داد و راند اول را از آن خود کرد. در راند دوم گورا سعی کرد که بیشتر محتاط باشد، اما این موضوع باز هم به کمک وی نیامد و در راند‌های بعدی نیز به نی باخت.

evo japan 2018

پس از باخت، گورا تصمیم گرفت که به صفحه انتخاب کاراکتر‌ها برگردد و کاراکتر لیلی را برای نبرد در مقابل پل انتخاب کند. متاسفانه تغییر کاراکتر با گورا یاری نکرد و وی با نتیجه ۳ بر ۲ به نی باخت و به براکت بازنده‌ها منتقل شد. وی در انتهای براکت بازنده‌ها در مقابل Chanel با کاراکتر الیزا قرار گرفت و با اینکه در این مسابقات توانسته بود تا به اینجا در براکت برنده‌ها پیش برود، اما در انتها به Chanel باخت و مسابقات را ترک کرد.

evo japan 2018

فینال بازی‌های تکن ۷ بین دو بازیکن Knee و Chanel به ترتیب با کاراکتر‌های برایان و گوکی یا همان آکوما صورت گرفت. در راند اول، هر دو بازیکن به مدت ۲۰ ثانیه تنها به دفاع کردن بسنده کردند و برایان توانست با فشار‌های خود آکوما را شکست دهد. راند دوم آکوما در حرکتی اشتباه در نزدیکی برایان تلپورت کرد که این اشتباه باعث شد که برایان راند را با یک پرفکت تمیز به پایان برساند. راند سوم نیز با همین روال پیش رفت و Chanel ست اول را باخت.

evo japan 2018

Chanel در ست بعدی تصمیم گرفت که آکوما را ترک کند و کاراکتر الیزا را برای نبرد با برایان انتخاب کند. این موضوع چندین بار تکرار شد که در دور آخر نی تصمیم گرفت که کاراکتر برایان را برای مقابله با الیزا شانل انتخاب کند. نی با کاراکتر برایان توانست الیزا را به کناره صفحه هل بدهد و با ضربات مشت پی‌در‌پی، وی را به دیواره‌ها بکوبد و در انتها او را شکست دهد. در پایان وی توانست با نتیجه ۳-۲ شانل را شکست دهد و مقام اول در مسابقات EVO Japan 2018 را از آن خود کند.

evo japan 2018

با این حساب، نتایج بازی تکن ۷ در EVO Japan 2018 از این قرار شد:

  • جایگاه اول: Knee از تیم Rox با کاراکتر‌های پل، برایان و استیو
  • جایگاه دوم: Chanel از تیم Rox با کاراکتر‌های آلیسا، الیزا، لاکی کلوئی و آکوما
  • جایگاه سوم: Gura از تیم Nightmare با کاراکتر‌های گریس و لیلی
  • جایگاه چهارم: Saint از تیم FOX با کاراکتر‌ جک 7
  • جایگاه پنجم: Noroma از تیم COOASGAMES با کاراکتر‌های جک 7 و دراگوناو
  • جایگاه هفتم: Lowhigh از تیم Fursan با کاراکترهای لا و شاهین

 

بازی Guilty Gear Xrd REV 2

بازیکنان ژاپنی قدرتمندی همچون کازونوکو با کاراکتر ریون و دی سی با کاراکتر سین در براکت فینال بازی‌های گیلتی گیر حضور پیدا کردند. گفتنی است که تمامی بازیکنانی که در فینال این بازی قرار گرفتند از کشور ژاپن بودند.

evo japan 2018

در مراحل اول، بازیکنانی همچون کازونوکو، دی‌سی، ماچابو و ناگه در براکت برنده‌ها حضور پیدا کردند و در براکت‌ بازنده‌ها شاهد حضور بازیکنانی همچون اومیتو، کداکو، روکی و لاکس بودیم. اولین مسابقات هشت بازیکن برتر بین کازونوکو و دی سی برگزار شد که کازونوکو توانست با نتیجه ۲-۰ حریف خود را شکست دهد. اما وی در مسابقه بعدی برخلاف انتظار با نتیجه ۳-۰ به ناگه با کاراکتر Faust باخت و به براکت بازنده‌ها انتقال یافت. در مرحله بعدی نیز این نتیجه تلخ با Kazunoko همراه بود و وی بازی را دوباره با نتیجه ۳-۰ به اومیتو (کاراکتر جانی) باخت و مقام سوم را از آن خود کرد.

Nage و Omito به ترتیب با کاراکتر‌های فاوست و جانی در مرحله فینال حضور پیدا کردند. ناگه توانست راند اول را به سود خود به پایان برساند؛ با اینکه در جریان راند در گوشه صفحه فشار‌های اومیتو را تحمل می‌کرد. این وضعیت توانست بازی را کمی برای اومیتو عذاب‌آور کند؛ طوری که در راند دوم ناگه توانست به‌راحتی جانی را شکست دهد.

evo japan 2018

اومیتو در راند‌های بعدی توانست بازی را به نفع خود پیش ببرد و از همین رو موفق شد براکت را با نتیجه ۲-۳ صفر کند و ست‌های بعدی را شروع کند. پس از صفر شدن براکت هر دو بازیکن توانستند با کسب ۲ امتیاز به راند نهایی راه پیدا کنند که هر یک از بازیکنان می‌توانستند تنها با پیروزی در یک راند، مقام اول را از آن خود کنند. برخلاف انتظار، ناگه در راند آخر توانست با یک استراتژی متفاوت نسبت به راند‌های پیشین، بر اومیتو غلبه کند و پیروز از مسابقات خارج شود.

evo japan 2018

با این حساب، نتایج بازی گیلتی گیر در EVO Japan 2018 از این قرار شد:

  • جایگاه اول: Nage با کاراکتر فاوست
  • جایگاه دوم: Omito با کاراکتر جانی
  • جایگاه سوم: Kazunoko از تیم GGP با کاراکتر دیزی
  • جایگاه چهارم: Machabo از تیم TLA با کاراکتر کای
  • جایگاه پنجم: DC از تیم ERG با کاراکتر سین
  • جایگاه هفتم: Lox با کاراکتر جم

دیگر نتایج مسابقات EVO 2018 را می‌توانید از سایت EventHubs و Smash.gg مشاهده کنید.

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده