نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۲

EA Sports لایسنس تیم ‌های ملی ایتالیا و پرتغال را برای بازی FIFA 21 از دست داد

در حالی که تنها دو هفته تا انتشار بازی FIFA 21 باقی مانده، خبر رسیده که EA Sports لایسنس دو تیم ملی مهم را از دست داده است.

شرکت کانادایی EA Sports که به عنوان یکی از غول‌های بزرگ در زمینه ساخت بازی‌های ورزشی شناخته می‌شود، تمام مسابقات، لیگ‌ها و تیم‌ها حاضر در بازی FIFA 21 را تایید کرد. این شرکت همچنین یک خبر ناراحت‌ کننده هم برای طرفداران بازی فیفا 21 داشت؛ اینکه لایسنس یا حق قانونی استفاده از دو تیم ملی ایتالیا و پرتغال را از دست داده و به همین خاطر نمی‌تواند از علائم و لباس رسمی این تیم‌ها در بازی آینده مجموعه فیفا استفاده کند.

البته از دست دادن لایسنس تیم‌های ایتالیا و پرتغال به این معنی نیست که اصلا نمی‌توانید از آنها در بازی استفاده کنید، بلکه این تیم‌ها به همراه تمام بازیکنان خود در بازی وجود دارند و قابل انتخاب هستند، منتها نشان رسمی و همچنین لباس آنها متفاوت از چیزی خواهد بود که در دنیای واقعی می‌بینیم.

مجموعه فیفا سال گذشته لایسنس تیم محبوب یوونتوس را از دست داد و این قضیه با اعتراض شدید هواداران به EA Sports مواجه شد. امسال هم باخبر شدیم که تیم فوتبال رُم به‌صورت رسمی در بازی FIFA 21 حضور نخواهد داشت. این باشگاه هم مانند یوونتوس قرارداد اختصاصی با کمپانی کونامی، رقیب EA Sports امضاء کرده و به همین خاطر فقط در بازی‌های سری PES با لباس و نشان رسمی ظاهر می‌شود. تیم یوونتوس حالا در بازی‌های فیفا با اسم Piemonte Calcio حضور دارد و تیم رم هم به‌ جای AS Roma با نام Roma FC شناخته می‌شود. هر دوی این تیم‌ها هم از لباس‌های شخصی‌سازی شده در بازی FIFA 21 استفاده می‌کنند.

لایسنس مسابقات در بازی فیفا 21

کمپانی الکترونیک آرتز در زمان انتشار خبر از دست دادن لایسنس تیم رم، طی یک بیانیه رسمی اعلام کرد: «تیم AS Roma اکنون با اسم Roma FC در بازی ما حضور دارد و با لوگو و لباس رسمی، در تمام مسابقات دوستانه، آلتیمیت تیم، ولتا و ... قابل دسترسی خواهد بود. تیم رم اکنون در ورزشگاه Stadion Olympik مسابقات خود را برگزار می‌کند. البته بازیکنان این تیم با همان چهره‌های واقعی خودشان در بازی‌ FIFA 21 و همچنین در FIFA 21 Ultimate Team حضور خواهند داشت. این تغییرات هیچ تاثیری هم روی ویژگی Chemistry بازیکنان در بخش آلتیمیت تیم نخواهد گذاشت. ضمنا ما از تمام افرادی که در باشگاه رم و طی این سال‌ها با ما همکاری داشته‌اند، تشکر و تقدیر می‌کنیم.»

نکته جالب درباره تغییرات اخیر مجموعه فیفا آن است که یکی از محبوب‌ترین و پول‌سازترین بازیکنان تاریخ فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو در بازی FIFA 21، در هیچ کدام از تیم‌های یوونتوس و پرتغال لباس رسمی و اصلی تیمش را نمی‌پوشد. مطمئنا این موضوع می‌تواند اتفاق بدی برای مجموع فیفا به شمار رود. حتی ممکن است بعضی از طرفداران رونالدو تصمیم بگیرند که به خاطر همین قضیه از مجموعه FIFA به PES کوچ کنند.

علاوه بر این، سری B فوتبال ایتالیا که لیگ دوم این کشور محسوب می‌شود هم در بازی فیفا 21 وجود ندارد و EA Sports حق رسمی استفاده از دو تیم اسپتزیا و کروتون که این فصل در سری A بازی می‌کنند را در اختیار نخواهد داشت. این شرکت برای آنکه نشان دهد به‌طور کامل فوتبال ایتالیا را فراموش نکرده، چندی پیش اعلام کرد که دو تیم اینتر میلان و آث میلان با لایسنس کامل در بازی FIFA 21 حضور خواهند داشت. به این ترتیب، سن‌ سیرو، تنها ورزشگاه لایسنس شده ایتالیایی در بازی جدید فیفا خواهد بود.

بازی FIFA 21 در تاریخ ۱۸ مهر ۹۹ (۹ اکتبر) برای پی‌سی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر می‌شود. زمان انتشار این بازی برای کنسول‌های نسل بعدی هنوز اعلام نشده است.


منبع Sportbible
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده