// یکشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹

جمع بندی مسابقات Brussels Challenge 2018 بازی Street Fighter V؛ روز اول

اولین روز مسابقات Brussels Challenge 2018 که جزو رویداد اصلی Capcom Pro Tour 2018 است، برگزار شد و در این مطلب قصد داریم به گزیده‌ای از مسابقات حساس آن اشاره کنیم.

دومین مسابقه Ranking رویداد Capcom Pro Tour 2018 دیروز در شهر بروکسل بلژیک برگزار شد. ۱۶۰ نفر در رشته Street Fighter V این رویداد که براسلز چلنج (Brussels Challenge 2018) نام دارد، شرکت کردند. مسابقات مقدماتی این رویداد شامل ۱۶ براکت می‌شود که در هر یک ۱۲ بازیکن به رقابت با یکدیگر پرداختند و در بین آنها بازیکنان معروفی همچون پرابلم اکس، بونچان، گوئيچی (GO1)، لوفی، جان تاکئوچی (نفر دوم EVO Japan 2018) و غیره دیده می‌شوند.

دیروز نه‌تنها مسابقات مقدماتی براسلز چلنج خاتمه یافت، بلکه شاهد دیدار ۳۲ بازیکن برتر نیز بودیم که در این مطلب قصد داریم به خلاصه‌ای از مسابقات مهم آن اشاره کنیم.

 

جان تاکئوچی با کاراکتر Rashid در مقابل پرابلم اکس با کاراکتر Abigail و M. Bison

street fighter v

John Takeuchi از ژاپن که با کاراکتر رشید در مسابقات EVO Japan 2018 توانست مقام دوم را کسب کند در مقابل پرابلم اکس از انگلستان قرار گرفت. از وی نه‌تنها به‌عنوان بهترین بازیکن اروپا یاد می‌شود، بلکه طرفداران، او را با کاراکتر M. Bison نیز می‌شناسند؛ اما وی پس از حذف شدن‌اش در مسابقات Final Round 2018 تصمیم گرفت که با توجه به آپدیت‌های منتشر شده، کاراکتر خود را به Abigail تغییر دهد.

بازی آغاز شد و راند اول رشید با یورش بردن به سمت ابیگیل، او را به زمین کوباند و حریف خود را به کناره صفحه کشاند. ابیگیل پس از برخاستن، حریف خود را به عقب کشاند و قصد داشت با نزدیک شدن با ضربه شارژی به رشید آسیب برساند، اما رشید بلافاصله با استفاده از حرکت طوفانی EX به ابیگیل اجازه این کار را نداد و باری دیگر وی را به موقعیت قبلی خود یعنی کنار صفحه کشاند و با استفاده از این موقعیت توانست راند اول را از آن خود کند. تاکئوچی راند دوم باری دیگر حریف‌اش را به کنار صفحه کشاند و با ضربات زنجیره‌ای ابیگیل را بی‌حرکت با به اصطلاح Stun کرد. شانس با رشید همراه نبود؛ طوری که وی کامبوی خود را از دست داد و با فعال شدن V-Trigger ابیگیل روبه‌رو شد، اما از آنجا که ابیگیل نوار سلامتی زیادی در دست نداشت بازی اول را تقدیم حریف ژاپنی‌اش کرد.

street fighter v

پرابلم اکس تصمیم گرفت که به صفحه انتخاب کاراکترها برود تا از این موقعیت استفاده و به استراتژی‌هایش فکر کند. وی در حرکت عجیبی، کاراکتر قبلی خود یعنی بایسون را انتخاب کرد تا شانس خود را در مقابل رشید امتحان کند. بایسون با ضربات فریم Plus خود فشار‌ زیادی را به رشید وارد کرد، اما در آن سو تاکئوچی با به دست آوردن موقعیتی دیگر، بایسون را گیج کرد و راند اول را با کامبوی معروف خود به پایان رساند. بازی برای پرابلم اکس سخت شده بود و تصمیم گرفت استراتژی دیگری را روی رشید پیاده کند؛ طوری که این بار خودش توانست رشید را به کنار صفحه بکشاند و با ضربات ممتد رشید را بی‌حرکت و در حالت دفاع رها کند. پرابلم با استفاده از بُرد بالای Throw بایسون، رشید را چندین بار به زمین کوباند و توانست بلاخره یک راند از رشید بگیرد. بازی به راند فینال کشیده شد و بایسون باز با فریم‌های Plus خود به رشید امان نداد. جریان بازی به طرز عجیبی به نفع بایسون تغییر پیدا کرد؛ به طوری که شاهد Crush Counter و حتی ضربات قیچی EX بودیم که حریف‌اش را Stun کرد. در انتها بایسون با گرفتن رشید او را زمین کوباند و نتیجه بازی را ۱-۱ کرد.

street fighter v

بازی سوم با پرش سریع بایسون آغاز شد و شاهد ضربات Block String از سوی وی نیز بودیم که تا اندازه‌‌ای روند بازی را برای حریف‌اش آزاردهنده کرد؛ از این‌رو حریف او در بین دفاع خود تصیمی گرفت که با ضربات مشت سبک‌اش لااقل این ضربات زنجیره‌ای را مختل کند، اما زمان‌بندی دکمه‌ها با او یاری نکرد و باری دیگر بایسون کراش کانتر روی رشید پیاده کرد و راند اول را پیروز شد. راند دوم با ضربه قیچی EX بایسون شروع شد، اما رشید توانست آن را دفاع کند و با چرخش طوفانی‌اش، بایسون را به آن سوی صفحه بکشاند. بایسون بلافاصله رشید را گرفت و جای خودش را به او تقدیم کرد. رشید V-Reversal خود را فعال کرد و از کرنر فرار کرد تا از فشار‌های بایسون در امان باشد. بایسون رشید را دنبال کرد و با مشت‌های بنفش رنگ‌اش رشید را در حال فرار گرفت و از آنجا که تاکئوچی احساس ترس کرده بود، بایسون از این موقعیت استفاده کرد و ست سوم را به خود اختصاص داد.

street fighter v

رفتار‌ها و حرکات بایسون به ست چهارم نیز کشیده شد. رشید تمام سعی خود را کرد که به بایسون آسیب برساند، اما هیچکدام از تصمیم‌های وی موفقیت‌آمیز نبود و بایسون همیشه پاسخی در آستین‌اش داشت. بایسون با توجه به اینکه نوار سلامتی زیادی در اختیار داشت، راند اول را به آسانی از رشید گرفت. بایسون یک راند از پیروزی فاصله داشت و با سُر خوردن معروف خود راند دوم را آغاز کرد. رشید با ضربه لگد عقابی خود او را به کرنر کشاند و چیزی نمانده بود که بتواند بایسون را Stun کند که با پرش بایسون روبه‌رو شد. رشید سعی کرد از این موقعیت استفاده کند و با ضربه ضد هوایی بایسون را به زمین بکوباند، اما از آنجا که این حرکت دیر انجام شد، بایسون راند آخر را نیز پیروز شد و تاکئوچی را به براکت بازنده‌ها فرستاد.

street fighter v

 

بونچان با Nash در مقابل بروسکی با Dhalsim

همانطور که می‌دانید مبارزان این دو بازیکن از سرعت حرکت بسیار پایینی برخوردار هستند و از آنجا که برد ضربات دهالسیم بلند است می‌توان گفت که بازی شاید کمی برای Nash دشوار شود.

street fighter v

بازی با سانیک نش شروع شد و در آن سو نیز دهالسیم با آتش‌های یوگای خود به نش جواب داد. دهالسیم پرش کرد و با حرکات مخصوص‌اش، کاراکتر خود را در هوا معلق کرد که از سانیک بوم‌های نش به دور بماند. نش به جلو یورش برد و با ضربات زنجیره‌ای قصد داشت که دفاع دهالسیم را بشکند. نش پس از ضربات Block Stringاش پرش کرد و پس از انجام کامبویی آن را به سانیک سایت چسباند و حریف انگلستانی‌اش را به کنار صفحه کشاند. بونچان با یورش بردن به جلو، بلافاصله به عقب برگشت تا به این شکل بتواند حریف‌اش را فریب بدهد، اما دهالسیم در حالت دفاع باقی‌ ماند و از انجام حرکات خطرناک دوری کرد. نش با دیدن این وضعیت باری دیگر به جلو رفت و پس از ضربه زدن به دفاع دهالسیم، او را گرفت و نقش زمین کرد. دهالسیم پس از برخاستن V-Trigger را فعال و زیر پای Nash آتشی روشن کرد. بونچان در حرکتی بسیار زیبا، پس از روبه‌رو شدن با گلوله آتشین دهالسیم، وی‌تریگر خود را روشن کرد و به پشت دهالسیم تلپورت کرد و راند اول را پیروز شد. راند دوم دهالسیم توانست موقعیت خود را پس از انجام ضربه ضدهوایی تغییر دهد و با این کار، جهت دفاع نش را عوض کند و آسیب چشمگیری را به حریف‌اش وارد سازد. بروسکی حملات زیادی به حریف خود داشت و در انتها موفق شد با استفاده از ضربات مشت بلندش راند دوم را از آن خود کند و بازی را به راند آخر بکشاند.

street fighter v

در راند سوم نش با استفاده از حرکت مخصوصی، خودش را به دهالسیم چسباند و در حالی که قصد داشت دهالسیم را Throw کند با شکسته شدن ترو روبه‌رو شد. دهالسیم دوباره با وی‌تریگر خود آتش به جان نش انداخت و ۱۰ درصد از جان نش را در حالت Cheap Damage گرفت. نش با پرتاب سانیک دهالسیم را مجبور به پرش کرد و سپس با استفاده از وی‌تریگر به کنار دهالسیم تلپورت کرد و با ضربه ضدهوایی EX سِت اول را پیروز شد.

طی بازی دوم دهالسیم حملات خود را بیشتر کرد و دو بار نش را به کنار صفحه کشاند. نش با استفاده از وی‌تریگر از کرنر فرار کرد و چندین بار با گرفتن صورت دهالسیم او را به زمین کوباند و به طرفین پرتاب کرد. این‌بار شاهد راند سریعی از طرفین بودیم که به نفع نش به اتمام رسید. راند دوم با پرش و بلاک استرینگ نش آغاز شد. این‌بار نش با حرکت فریب‌‌دهنده‌اش توانست به حریف‌اش آسیب برساند. بازی برای دهالسیم سخت شده بود و چندین بار شاهد از دست دادن کامبو از وی نیز بودیم. در انتها نیز نش با استفاده از کامبوی فصل جدید، بازی دوم را با Critical Art خاتمه داد.

street fighter v

در جریان سِت سوم اوضاع به نفع دهالسیم تغییر کرد و بروسکی توانست در ثانیه‌های اولیه بازی با ضربات لگد بلندش از نش کراش کانتر بگیرد و با سُر خوردن، نش را به زمین بکوباند. نش با پریدن سعی کرد به دهالسیم نزدیک شود و با استفاده از سانیک دهالسیم را مجبور به جاخالی دادن کند. این موضوع با پرش و Command Grab نش همراه بود که در انتها شاهد کامبویی نیز از وی بودیم که آسیب چشمگیری به دهالسیم وارد کرد. فاصله هر دو بازیکن بیشتر شد و دو بازیکن از راه دور برای یکدیگر گلوله‌های آتشین پرتاب می‌کردند؛ تا اینکه دهالسیم توانست بلاخره یک راند از نش بگیرد. راند دوم هر دو بازیکن به حالت دفاعی برگشتند و منتظر موقعیت و سر زدن اشتباه از یکدیگر بودند. دهالسیم پس از پرتاب کردن آتش یوگا با یورش و جاخالی دادن نش روبه‌رو شد. این موضوع باعث شد که نش وی را به کرنر ببرد و او به راحتی راند را به نش تقدیم کند. راند آخر شروع شد و نش دو بار با پرش توانست در کمتر از ۲۰ ثانیه، نیمی از نوار سلامتی دهالسیم را از وی بگیرد. نش در انتها با پرتاب دو سانیک بوم حریف‌اش را شکست داد و بروسکی را به براکت بازنده‌ها فرستاد. در ادامه می‌توانید ویدیوی مبارزه این دو را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

مسابقات مقدماتی و ۳۲ بازیکن برتر رویداد Brussels Challenge صبح تمام شد و ۸ بازیکن توانستند به فینال راه پیدا کنند. در ادامه می‌توانید اسامی بازیکنان را در براکت مشاهده کنید و برای اطلاع بیشتر به صفحه این رویداد در وب سایت SmashGG مراجعه کنید.

براکت برنده‌ها

street fighter v

براکت بازنده‌ها

street fighter v

فینال مسابقات بازی استریت فایتر 5 در رویداد Brussels Challenge امروز ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران (۱۷ به وقت CEST) برگزار می‌شود و از لینک قرار گرفته در پایین می‌توانید به رایگان آن را تماشا کنید.

تماشای مسابقات از کانال رسمی براسلز چلنج در توییچ

برای اطلاع از رویداد پیشین کپکام پرو تور 2018 یعنی NorCal Regionals می‌توانید گزارش روز اول و فینال آن را در زومجی مطالعه کنید.

به نظر شما چه کسی می‌تواند جایزه مسابقات Brussels Challenge 2018 را از آن خود کند. نظرات خود را در این باره با زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده