// یکشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۷

جمع بندی مسابقات Final Round 2018 بازی Street Fighter V؛ روز دوم

دومین روز مسابقات Final Round 2018 که جزو رویداد اصلی Capcom Pro Tour 2018 است، برگزار شد و در این مطلب قصد داریم به گزیده‌ای از مسابقات حساس آن اشاره کنیم.

دیروز مسابقات اصلی بازی Street Fighter V: Arcade Edition یعنی رویداد‌های Capcom Pro Tour 2018 آغاز شد و شاهد برگزاری اولین مسابقه این رویداد یعنی Final Round 2018 بودیم. بازیکنان زیادی در روز مقدماتی اول به براکت برنده‌ها صعود کردند و در آن سو حریفان خود را به براکت بازنده‌ها فرستادند.

روز دوم مسابقات FR2018 نه‌تنها مسابقات مقدماتی را به پایان رساند، بلکه بازی‌ها با براکت تاپ ۱۶ یا همان ۱۶ بازیکن برتر نیز ادامه یافت که در واقع تمامی آنها در براکت ۶۴ بازیکن برتر جای گرفته‌اند. در ادامه قصد داریم به گزیده‌ای از مسابقات انجام‌شده نگاهی بیندازیم که در آن‌ها شاهد حذف برخی از بازیکنان مشهور نیز بودیم.

 

توکیدو (آکوما) از تیم اکو فاکس در برابر ناکل‌دو (گایل)

capcom pro tour

Tokido، قهرمان EVO 2017، که تقریبا تمامی طرفداران سری بازی‌های استریت فایتر با او آشنا هستند، توانست در براکت برنده‌ها به راحتی تمامی حریفان خود را کنار بزند و در انتها روبه‌روی قهرمان Capcom Cup 2016 یعنی NuckleDu قرار بگیرد. گفتنی است که به تازگی قرارداد ناکلدو با اسپانسرش یعنی Liquid به پایان رسیده است و او به طور مستقل به مسابقات ورزش‌های الکترونیک ملحق می‌شود.

توکیدو با اینکه در ست ۱۰ تایی که در مقابل Daigo داشت، وی‌تریگر دوم را انتخاب کرده بود، اما تصمیم گرفت که در مقابل گایل V-Trigger اول را در دست بگیرد. همانطور که انتظار می‌رفت پس از آغاز بازی، بازیکنان با استفاده از پروجکتایل‌ها یا همان گلوله‌های آتشین شروع به پر کردن نوار EX خود کردند. در حالی که گایل با بوم‌های خود قصد داشت که فاصله را حفظ کند و همچنین به آکوما نیز آسیب برساند، با پرش توکیدو و کامبویی از وی مواجه شد. توکیدو گویا نسبت به گذشته قوی‌تر در این مسابقه حاضر شده بود؛ چرا که به نظر می‌رسید تمامی تصمیم‌های او، از حرکات تاتسو گرفته تا پرش‌ها، موفقیت‌آمیز پیش می‌رود. وی سرانجام گایل را نقش بر زمین کرد. در راند دوم نیز آکوما توانست با نوار سلامتی کامل خود به راحتی گایل را به کناره صفحه بکشاند و او را شکست دهد.

در حالی که توکیدو نفس‌های عمیقی می‌کشید در آن سو ناکل‌دو تصمیم گرفت که به صفحه انتخاب کاراکتر‌ها مراجعه کند تا از این فرصت کم برای فکر کردن بهره ببرد و همچنین V-Trigger خود را به نسخه اول تغییر دهد. بازی دوم آغاز شد و توکیدو قوی‌تر از راند‌های پیشین چندین بار توانست گایل را به طرفین پرتاب کند. گایل سعی کرد با V-Reversal آکوما را از خود دور نگه دارد، اما در حالی که هر دو بازیکن از نوار سلامتی کمی برخوردار بودند، توکیدو با برداشتن چندین قدم به گایل نزدیک شد و راند اول را با یک Throw به پایان رساند. متاسفانه راند دوم نیز با گایل یاری نکرد و نه‌تنها توکیدو گایل را به کورنر کشاند، بلکه او را نیز گیج کرد و با یک کامبو و کریتیکال آرت ناکل‌دو را به براکت بازنده‌ها فرستاد. در ادامه می‌توانید ویدیوی مسابقه Tokido و NuckleDu را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

دایگو (گایل) از تیم بیست و موسی (نَش) از تیم GB

capcom pro tour

امکان ندارد کسی بازیکن Street Fighter باشد و Daigo را نشناسد؛ کسی که یکی از صحنه‌های به‌یادماندنی EVO را با Parryهای خود رقم زد. یکی از بازی‌های حساسی که دیروز انجام شد مربوط به دایگو و Musa بود که توانست به یکی از مسابقات برگزیده ما تبدیل شود. پس از آغاز راند، هر دو بازیکن با فوتسی کردن سعی کردند که از فاصله دور به یکدیگر آسیب وارد کنند. اوایل بازی دایگو توانست نش را به کناره‌های صفحه بکشاند و حتی چندین بار او را به طرفین پرتاب کند، اما نش با وارد کردن یک ضربه و کنسل کردن آن به وی‌تریگر دوم توانست یک کامبوی بسیار زیبا روی دایگو پیاده کند و نه‌تنها خود را از کورنر نجات دهد، بلکه با کریتیکال آرت راند اول را به خود اختصاص دهد. راند دوم نش سعی کرد که کمی بازی را آرام کند، اما دایگو با این موضوع موافق نبود و با یورش بردن به جلو توانست با Crush Counter نش را به هوا پرتاب کند و ادامه کامبو را ادامه دهد. موسی تصمیم گرفت که با پرش از دست حریف خود فرار کند اما دایگو این اجازه را به وی نداد و با دنبال کردن او، راند دوم را این بار برنده شد. بازی به راند سوم کشیده شد. موسی در راند سوم عملکردی بسیار عالی داشت، اما در حرکت اشتباهی کریتیکال آرت خود را از دست داد و دایگو از این موقعیت استفاده کرد تا نه‌تنها راند سوم را از آن خود کند، بلکه در سِت اول نیز پیروز حاضر شود.

capcom pro tour

همانطور که در عکس فوق می‌بینید، از دست دادن CA روی روحیه موسی تاثیر گذاشت؛ چرا که این اشتباه باعث شد که راند اول را به حریف خود تقدیم کند. راند دوم دایگو با یک پرش و ضربات زنجیره‌ای حریف خود را نقش بر زمین کرد و با فشار‌های خود او را به کورنر برد و با کریتیکال آرت، راند اول ست دوم را نیز به خود اختصاص داد. حال دایگو تنها یک راند برای بستن بازی احتیاج داشت و در حالی که داشت به این رقابت پایان می‌داد نش با ۵ درصد نوار سلامتی توانست خود را از باختن نجات دهد. با این حال دایگو یک راند نیاز داشت که به بازی خاتمه دهد، ولی به نظر می‌رسید که Musa در این راند قوی‌تر حاضر شده و او نهایتا با CA نتیجه بازی را ۱-۱ کرد.

capcom pro tour

پس از آغاز شدن آخرین بازی، دایگو به شکل سریعی در حالی که نوار سلامتی او پر بود، نش را گیج کرد و او را شکست داد. در آغاز راند دوم بازی سرعت زیادی داشت، اما پس از گذشت ۵۰ ثانیه بازی روند آرام‌تری به خود گرفت که این موضوع به اشتباهی از سوی دایگو منجر شد و بازی به آخرین راند کشیده شد. در آخرین راند دایگو توانست یک کراش کانتر بگیرد و نیمی از نوار سلامتی نش را کم کند و در انتها نیز با یک حرکت ضدهوایی موسی را به براکت بازنده‌ها انقال دهد.

 

پرابلم‌اکس (بایسون) در مقابل موکه (رشید)

capcom pro tour

Problem-X از بازیکنان اروپایی استریت فایتر است که از او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان M. Bison یاد می‌شود. در آن سو فینالیست کپکام کاپ و همچنین Evo یعنی Moke با Rashid نیز عملکرد خوبی دارد و جزو بازیکنان قوی این بازی مبارزه‌ای شناخته می‌شود. همانند بازیکنان رشید دیگر، موکه به راحتی بایسون را به گوشه صفحه کشاند و راند اول را به آسانی از آن خود کرد. در راند دوم بایسون پس از اینکه از رشید دور شد با استفاده از گلوله بنفش خود سعی کرد رشید را دور نگه دارد، اما این موضوع رشید را از تصمیم‌اش باز نداشت و نه‌تنها بایسون به کورنر کشانده شد، بلکه اِستان نیز شد. رشید با ضربات زنجیره‌ای و طوفانی بایسون را شکست داد و سِت اول را به خود اختصاص داد.

بازی دوم شروع شد و Problem-X تصمیم گرفت که استراتژی دفاعی خود را کنار بگذارد و این‌بار خودش حمله کند. این امر بایسون را یاری کرد و توانست راند اول بازی دوم را ببرد. راند دوم نیز بایسون عملکرد خوبی داشت و حتی نیمی از نوار سلامتی رشید را از او گرفت، اما بایسون پس از پرش ناموفقی هدف ضربات هوایی رشید قرار گرفت و راند دوم را باخت. در آخرین راند سِت دوم، بایسون با چندین پرش توانست به رشید آسیب وارد کند، اما همانند راند قبلی، موکه از استراتژی قبلی استفاده کرد و در حالی که بایسون در هوا بود او را شکست داد. در ادامه می‌توانید ویدیوی مسابقه این دو بازیکن را تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

نمو (یورین) از تیم لیکوئيد در مقابل ایتاباشی زانگیف (اَبیگیل) از تیم DNG

capcom pro tour

اگر مسابقات استریت فایتر را دنبال کرده باشید از مبارزات و درگیری‌های این دو بازیکن مطلع هستید. تا به امروز چندین بار پیش آمده است که نمو پس از اینکه ایتاباشی را شکست می‌دهد از صندلی خود بلند می‌شود و به طور طعنه‌آمیزی با ایتاباشی دست می‌دهد. تفاوتی که این بازی با مسابقات گذشته دارد این است که ایتاباشی پس از ترک کاراکتر زانگیف به ابیگیل رو آورده است و تمامی طرفداران انتظار آن را می‌کشیدند که ببینند این بار ایتاباشی با کاراکتر جدید در مقابل Nemo چگونه حاضر می‌شود.

Abigail پس از آغاز بازی هیچ احترامی برای حریف خود قائل نشد و بلافاصله مشتی روانه او کرد و در آن سو Nemo نیز با حرکات EX خواست به حریف‌اش قدرت‌های خود را نشان دهد. بی‌احترامی بین این دو بازیکن به قدری زیاد بود که پس از فعال شدن آیینه‌های یورین، ابیگیل شروع به ضربه زدن به آیینه کرد که به یورین اجازه اجرای ضربات زنجیره‌ای را ندهد. نمو توانست با یک یورش، راند اول را از آن خود کند. راند دوم نیز ابیگیل یورین را به گوشه صفحه کشاند، اما پس از پر شدن نوار V-Trigger نمو توانست خود را از کنار صفحه فراری دهد. البته فرار نمو موفقیت‌آمیز نبود؛ چرا که پس از رسیدن به زمین ایتاباشی با کریتیکال آرت حریف خود را گرفت و در حالی که او را به سقف کوباند، راند دوم را به خود اختصاص داد. در راند سوم بازی آرام گرفت و بازیکنان با حفظ فاصله سعی کردند که با ضربات لگد و پا به یکدیگر آسیب وارد کنند؛ تا اینکه نمو توانست Crush Counter بگیرد و آن را به کریتیکال آرت متصل کند. در حالی که ۵ درصد از نوار سلامتی ابیگیل باقی مانده بود، نمو به جلو رفت تا با یک ضربه لگد نشسته سِت اول را پیروز شود.

بازی دوم با پرش‌های Urien شروع شد و توانست حریف بزرگ خود را به کنار صفحه بکشد و او را گیج کند تا بتواند راند اول را از ابیگیل بگیرد. راند دوم یورین به ابیگیل اجازه تکان خوردن نداد و او را با استفاده از Throw به این طرف و آن طرف پرتاب کرد؛ اما از آنجا که ضربات وارد‌شده به ابیگیل نوار‌های EX و V-Trigger وی را افزایش داد، او با استفاده از یک حرکت ای‌اکس راند دوم را گرفت. راند سوم روند سریع‌تری به خود گرفت؛ طوری که ابیگیل در کمتر از ۳۰ ثانیه یورین را بی‌حرکت و او را نقش بر زمین کرد و نتیجه بازی را به ۱-۱ رساند.

capcom pro tour

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید نتیجه یاد شده ایتاباشی را خوشحال کرد و سپس بازیکنان آخرین سِت را شروع کردند. یورین در راند اول عملکردی بسیار عالی داشت و نیمی از خون ابیگیل را کم کرد. یورین پس از فعال شدن وی‌تریگر ابیگیل خود را به عقب کشاند تا از خطرات ناشی از آن دوری کند و منتظر ماند که وی‌تریگر وی نیز پر شود. فعال شدن آیینه‌های وحشتناک یورین باعث شد که یورین در راند اول پیروز شود. بازی در راند دوم حساس شد و یورین سعی کرد با گلوله‌های برقی ایتاباشی را از خود دور نگه دارد، اما ابیگیل با استفاده از زره خود یکی از گلوله‌های برقی را کنار زد و ضربه‌ای به نمو وارد کرد. وارد شدن ضربه Urien را به زمین انداخت و ابیگیل تنها یک ضربه نیاز داشت که راند را ببندد، اما متاسفانه ضربه با توجه به فاصله زیاد به یورین نرسید و یورین بلافاصله پس از بلند شدن، خون باقی‌مانده از ابیگیل را گرفت و باز شاهد دست دادن معروف نمو به ایتاباشی بودیم. 

capcom pro tour

 

در ادامه می‌توانید ویدیوی کامل مسابقه هر دو را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

گزیده‌ای از بازی‌های حساس دیشب را در بالا مشاهده کردید و گفتنی است که فینال مسابقات نیز فردا دوشنبه ساعت ۳:۰۰ بامداد به وقت تهران در کانال توییچ و یوتیوب کپکام فایترز پخش می‌شود. در ادامه می‌توانید از براکت فینال مسابقات Final Round 2018 مطلع شوید.

capcom pro tour

به نظر شما چه کسی می‌تواند مسابقات Final Round 2018 را از آن خود کند. نظرات خود را در این باره با زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده