// یکشنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۹

جمع بندی مسابقات NorCal Regionals 2018 بازی Street Fighter V؛ روز اول

دومین مسابقه رسمی Capcom Pro Tour 2018 یعنی NorCal Regionals برگزار شد و شاهد انجام مسابقات مقدماتی و صعود ۳۲ بازیکن برتر بودیم.

اگر اخبار مسابقات را در زومجی دنبال کرده باشید، احتمالا مسابقات رسمی دوم Capcom Pro Tour 2018 یعنی NorCal Regionals را که دیشب ساعت ۲۱:۳۰ شروع شده بود، تماشا کرده‌اید. بازی‌های مقدماتی Pool تا ساعت ۵:۳۰ بامداد امروز به طول انجامید و بلافاصله پس از آن شاهد دیدار ۳۲ و ۱۶ بازیکن برتر بودیم. در این مطلب قصد داریم که به اتفاقات برجسته این رویداد اشاره‌ای کنیم و گزارشی از رقابت‌های مهم را با طرفداران مسابقات eSport بازی Street Fighter V در میان بگذاریم.

زمانی که خبر معرفی مسابقات NorCal Regionals 2018 در زومجی منتشر شد تعداد ۳۰۱ بازیکن در مسابقات شرکت کرده بودند، اما پس از آن شاهد اضافه شدن چندین بازیکن دیگر بودیم؛ طوری که تعداد نفرات به ۳۱۲ نفر افزایش یافت. بازی‌های مقدماتی شامل ۱۶ جدول مسابقات با براکت‌های برنده و بازنده می‌شد که در هر یک، ۱۶ نفر به رقابت با یکدیگر پرداختند. همانطور که انتظار می‌رفت اکثر بازیکنان قوی توانستند در براکت‌های خود موفق حاضر شوند، اما این موضوع برای تمامی بازیکنان قدیمی صدق نکرد و در بین آنها شاهد حذف بازیکنان مطرحی همچون هایتانی، سایان، جان تاکئوچی (فینالیست Evo Japan 2018)، آلکس مایرز و غیره بودیم. از مبارزان مطرحی که توانستند مسابقات مقدماتی را با موفقیت به اتمام برسانند می‌توان به ناکل‌دو، پرابلم اکس، دایگو، گیمربی، فودو و اینفیلتریشن اشاره کرد که نه‌تنها تا به امروز قهرمان چندین مسابقات شده، بلکه در مسابقه اول کپکام پرو تور یعنی Final Round 2018 نیز جایگاه اول را کسب کرده است.

 

ناکل‌دو (گایل) در مقابل پرابلم اکس‌ (ابیگیل)

capcom pro tour 2018

یکی از مسابقات حساسی که در براکت برنده‌ها صورت گرفت، بازی ناکل‌دو (برنده کپکام کاپ ۲۰۱۶) و پرابلم اکس (از بهترین بازیکنان اروپا) بود. Problem X پس از باخت در مسابقات فاینال راند تصیمی گرفت که کاراکتر خود را از M. Bison به Abigail تغییر دهد؛ از آنجا که اکثر بازیکنان با توجه به افزایش قدرت این کاراکتر در فصل سوم بازی استریت فایتر 5، به این مبارز روی آورده‌اند.

گایل انتخاب مناسبی برای این مسابقه بود؛ چرا که می‌توانست با گلوله‌های آتشین خود موقعیت خود را کنترل کند. پس از آغاز راند اول همانطور که انتظار می‌رفت گایل سریعا خود را از ابیگیل دور کرد و به پرتاب کردن Sonic Boomها پرداخت، اما چیزی نگذشت که پرابلم اکس با پرش‌هایش نه‌تنها خود را به گایل نزدیک کرد، بلکه او را به گوشه صفحه نیز کشاند و وی را به دام انداخت. همین موضوع کافی بود که ابیگیل راند اول را از آن خود کند. در راند دوم ناکل دو با یک ضربه مشت سنگین توانست Crush Counter ایجاد کند و Abigail را به عقب براند. فاصله به‌وجود آمده به گایل اجازه داد دوباره به شلیک بوم بپردازد و به این شکل توانست راند دوم را از آن خود کند. بازی به راند سوم و فینال ست اول کشانده شد و بلافاصله پس از آغاز بازی شاهد مشت معروف گایل بودیم که باری دیگر به کراش کانتر ختم شد. ابیگیل با یک پرش کوتاه گایل را به کرنر کشاند و در آن سو ناکل‌دو در حرکتی غافل‌گیر کننده قصد داشت که یک Flash Kick، بلافاصله پس از بلند شدن، پیاده کند، اما در آن سو پرابلم اکس این تصمیم ناکل‌دو را حدس زد و در یک دفاع، ست اول را از آن خود کرد.

در بازی دوم گایل تصمیم گرفت که بیشتر روی سیستم دفاعی کار کند و از این‌رو شروع به زدن ضربات ضدهوایی به ابیگیل کرد و به وی اجازه نداد که از طریق پرش به او نزدیک شود. این موضوع باعث شد که نیمی از جان ابیگیل گرفته شود. ابیگیل پس از روشن کردن وی‌تریگر در یک یورش سعی کرد به گایل نزدیک شود، اما گایل ضربات زنجیره‌ای نشسته را به فلش کیک متصل و راند اول را از آن خود کرد. با توجه به موفقیت این استراتژی، ناکل‌دو تصمیم گرفت که به روند دفاعی خود ادامه دهد. ادامه روند دفاعی گایل به ضربات بلند و سانیک بوم‌های دوتایی کشیده شد، تا اینکه در انتها با یک Throw بازی را از آن خود کرد و نتیجه را به ۱-۱ تغییر داد.

capcom pro tour 2018

بازی به ست سوم کشیده شد و تا حدودی شاهد یک روند آرام‌تر بودیم. گایل فاصله خود را افزایش داد و سعی کرد از فاصله دور، وضعیتی عذاب‌آور را برای ابیگیل ایجاد کند. با اینکه نوار سلامتی گایل بیشتر از ابیگیل بود اما این شرایط در پی یک اشتباه تغییر کرد و ابیگیل با استفاده از کریتیکال آرت بیش از ۶۰ درصد از نوار سلامتی گایل را از وی گرفت. CA ابیگیل باعث شد که گایل به گوشه صحنه کشانده شود. ناکل‌دو پس از برخاستن تصمیم گرفت که به سراغ ضربه فلش کیک برود، اما باری دیگر با دفاع پرابلم اکس روبه‌رو شد که به پیروزی وی در راند اول ختم شد. در ۲۰ ثانیه آغازین راند دوم تنها شاهد سانیک بوم‌های گایل بودیم. ناکلدو به کناره صفحه سمت چپ کشیده شد و در همین حال، ابیگیل سعی کرد با ضربه دفاع شکن، گایل را به دام بیندازد. گایل بلافاصله پس از دیدن انیمیشن دفاع شکن ابیگیل تصمیم گرفت که به پشت وی پرش و از این موقعیت سو استفاده کند و به این شکل توانست نتیجه بازی را به راند آخر و فینال بکشاند.

پس از آغاز شدن راند سوم، ناکل‌دو با یورش بردن به جلو ابیگیل را به طرفین پرتاب کرد. ابیگیل بلافاصله پس از برخاستن، تمامی نوار‌ EX خود را استفاده و آن را به Critical Art تبدیل کرد تا بتواند در راند آخر، نوار سلامتی بیشتری نسبت به گایل داشته باشد. بازی باری دیگر روند معمولی به خود گرفت و شاهد بوم‌های معروف گایل و پرش‌های ابیگیل بودیم تا بلکه وی بتواند خود را به گایل نزدیک کند. پس از به دام افتادن گایل در کنار صفحه، وی باکامبو EX ابیگیل روبه‌رو شد. در حالی که هر دو کاراکتر تنها ۵ درصد نوار سلامتی در اختیار داشتند گایل به جلو یورش برد و یک ضربه لگد نشسته را به وی‌تریگر متصل کرد و توانست پرابلم اکس را شکست دهد و او را به براکت بازنده‌ها منتقل کند. در ادامه می‌توانید مسابقه پرهیجان این دو را تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

بونچان (نش) و کابا (گایل)

capcom pro tour 2018

بونچان یکی از بازیکنان ژاپنی است که از زمان انتشار بازی Street Fighter 5 با کاراکتر Nash به مسابقات ملحق شده است و با اینکه تغییرات زیادی در این کاراکتر پیش آمده است، این مبارز را ترک نکرده‌ است. در آن سو کابا از جمهوری دومینیک با کاراکتر گایل در مقابل این بازیکن قرار گرفت. هر دو بازیکن شروع راند اول را با شلیک سانیک بوم‌ها آغاز کردند، اما این موضوع برای کابا خسته‌کننده شد و از این‌رو وی به جلو یورش برد و شروع به زدن ضربات لگد و مشت کرد. بونچان تمام ضربات وارد شده را دفاع کرد و پس از یک پرش زیبا توانست یک کامبو روی گایل پیاده کند و با سانیک سایت او را از خود دور کند. بازی به حالت معمولی خود برگشت و در ادامه، گایل پس از روشن کردن V-Trigger دوم نش را به کنار صفحه کشاند و او را در حالی که در هوا بود به زمین کوباند و راند اول را از آن خود کرد. راند دوم با شارژ شدن و شلیک اولین سانیک گایل آغاز شد. گایل با یورش بردن به جلو نش را به زمین کوباند و او را به کرنر کشاند، اما نش توانست با حرکت اسپشال خود از کنار صفحه فرار کند. گایل پس از شلیک سانیک نش بلافاصله کریتیکال خود را شلیک کرد و طوفان سانیک را به جان نش انداخت و هر دو بازیکن با نوار سلامتی ۱۰ درصد بازی را ادامه دادند. اما بونچان پس از اشتباهی در وارد کردن دکمه‌ها با سانیک گایل برخورد و بازی اول را به او تقدیم کرد.

capcom pro tour 2018

در بازی دوم نَش توانست برخی از سانیک‌های گایل را با انرژی خود از صفحه حذف کند و پس از این کار به جلو یورش ببرد و گایل را به طرف راست پرتاب کند. فشار‌های بونچان باعث شد که گایل بی‌حرکت (Stun) شود و او در انتها با دو Command Grab راند اول را به راحتی از آن خود کند. راند دوم با جفت سانیک گایل شروع شد، اما بونچان بلافاصله با استفاده CA در اوایل بازی نیمی از نوار سلامتی گایل را از وی گرفت. بونچان در حالی که نوار سلامتی گایل را تقریبا به صفر درصد رسانده بود تصمیم گرفت که با یک ضربه سبک پا او را شکست دهد، اما گایل توانست با یک کامبو خود را نجات دهد و نتیجه بازی دوم را ۱ بر ۱ کند. در راند سوم بازی مون سالت گایل شروع شد و او پس از پرش‌های ممتد توانست با یک Throw نش را به زمین بکوباند. گایل به قدری در این زمین احساس قدرت می‌کرد که راند آخر را به سرعت با یک CA زیبا به پایان رساند. در ادامه می‌توانید مسابقه این دو بازیکن را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

دایگو اومه‌هارا (گایل) و اویل کینگ (رشید)

capcom pro tour 2018

Daigo، از قدیمی‌ترین بازیکنان استریت فایتر ژاپن، در مقابل Oil King از تایوان در مسابقه بعدی قرار گرفت. همانطور که می‌دانید از آغاز فصل اول دایگو به جز کاراکتر گایل با مبارز دیگری به مسابقات ملحق نشده است و در آن سو اویل کینگ نیز از بازیکنان مطرح کاراکتر رشید به شمار می‌رود.

بازی اول شروع شد و شاهد اولین اشتباه از رشید بودیم؛ طوری که وی با یک حرکت چرخشی اشتباه به گایل اجازه داد که یک کامبو روی او پیاده کند. دایگو با شلیک گلوله‌های آتشین سعی کرد رشید را از خود دور نگه دارد و پس از آن تصمیم گرفت که پرشی به جلو داشته باشد، اما رشید با حرکت طوفانی خود این اجازه را به گایل نداد؛ گرچه در آن سو گایل پس از فرود آمدن روی زمین با سانیک EX رشید را نقش بر زمین کرد. بازی روند بسیار سریعی به خود گرفته بود؛ طوری که پس از برخاستن اویل کینگ این‌بار شاهد حرکت طوفانی EX رشید بودیم. این اتفاق گایل را به گوشه صفحه کشاند و رشید با انجام یک Throw گایل را به کرنر انداخت. گایل با استفاده از فلش کیک، رشید را به عقب کشاند تا بلکه بتواند با گلوله‌های آتشین، رشید را از دور شکست دهد. وی در انتها رشید را به زمین کوباند و راند اول را از آن خود کرد. پس از آغاز شدن راند دوم رشید سعی کرد که حملات خود را بیشتر کند و تا حد امکان خود را به گایل نزدیک کند. این تصمیم توانست گایل را به سمت راست صفحه بکشاند، اما دایگو با دفاع کردن توانست ضربات ممتدی را به رشید وارد کند و همانند راند اول با یک Throw ست اول را به خود اختصاص دهد.

در بازی دوم گایل در کمتر از ۱۰ ثانیه توانست ۲۰ درصد از نوار سلامتی رشید را از وی بگیرد. رشید در آن سو موفق شد با یک ضربه پای نشسته و با روشن کردن وی‌تریگر به گایل آسیب برساند و در انتها نیز با یک Throw گایل را به زمین بکوباند و راند اول را به نام خود تمام کند. در راند دوم، پس از به زمین افتادن گایل، رشید با دویدن‌های سریع خود از این موقعیت استفاده کرد و حریف را به گوشه صفحه کشاند و در انتها با حرکت عقابی EX خود بازی دوم را از دایگو گرفت.

capcom pro tour 2018

با آغاز سِت سوم، رشید سعی کرد تا همانند بازی پیشین خود را سریعا به گایل نزدیک کند و با ضربه لگد نشسته، گایل را نقش بر زمین کند. گایل با پرش کردن موقعیت خود را تغییر داد، اما رشید شروع به دنبال کردن گایل کرد تا موقعیت پرتاب بوم را به او ندهد. این وضعیت به قدری ادامه یافت که در انتها رشید با ضربات ممتد گایل را Stun کرد و راند اول را پیروز شد. راند دوم با Throw گایل آغاز شد، اما رشید پاسخ‌های دیگری را در آستین خود داشت و با ضربه عقابی گایل را به گوشه سمت راست صفحه کشاند. در حرکتی غافل‌گیر کننده، دایگو با فلش کیک توانست گوشه صفحه را به رشید تقدیم کند و با یک کامبو بسیار بلند راند دوم را به نفع خود به پایان برساند. مسابقه این دو به راند و بازی آخر کشانده شد.

بازیکنان سعی کردند که به بازی آرامش ببخشند تا بلکه بتوانند برای زمانی کوتاه هم که شده به استراتژی‌های خود فکر کنند. ضربات مختلف هر دو بازیکن در انتها به پرش موفقیت‌آمیز رشید کشانده شد، اما باری دیگر رشید در حرکت اشتباهی به کرنر کشیده و با فلش کیک دایگو روبه‌رو شد. در حالی که هر دو بازیکن از نوار سلامتی بسیار کمی برخوردار بودند در انتها دایگو به جلو یورش برد و با دو ضربه مشت نشسته این بازی حساس را به اتمام رساند. همانند ویدیو‌های پیشین در ادامه می‌توانید مسابقه حساس دیگری را که در رویداد NorCal Regionals برگزار شد تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

دایگو (گایل) در برابر پنوئی (ام بایسون)

capcom pro tour 2018

از آنجا که طرفداران استریت فایتر همیشه از دیدن دایگو در مسابقات خوشحال می‌شوند تصمیم گرفتیم که دیدار بعدی را نیز به مسابقه وی اختصاص دهیم. در آن سو هم پنوئی از ایالات متحده قرار دارد. او جزو بازیکنان جوان و بااستعداد استریت فایتر است که با کاراکتر بایسون و نکالی به مسابقات کپکام پرو تور ملحق شده است.

دایگو با انتخاب V-Trigger دوم برای گایل، مبارزه خود را در مقابل V-Trigger اول بایسون آغاز کرد و از‌ آنجا که سرعت حرکت بایسون کم است، دایگو تصمیم گرفت که توانایی‌های خود را به رخ بایسون بکشد و با Sonic Boom به بایسون آسیب برساند، اما پنوئی تصمیم گرفت که با ضربه قیچی، خود را به دایگو نزدیک کند. این تصمیم برای بایسون موفقیت‌آمیز نبود و باعث شد گایل دو بار او را به کنار صفحه بکوباند. بایسون در حالی که سعی کرد با پرش خود را نجات دهد، با ضربه هوایی دایگو روبه‌رو شد و راند اول را تقدیم به گایل کرد. پنوئی در راند دوم موفق‌تر ظاهر شد و توانست نیمی از جان دایگو را با کامبو‌های خود بگیرد. دایگو پس از گرفتن یک کراش کانتر به جلو یورش برد و نوار سلامتی هر دو را به یک اندازه تبدیل کرد، ولی بایسون با فعال کردن وی‌تریگر یک کامبو بلند روی گایل پیاده کرد و راند دوم را به خود اختصاص داد. بایسون راند سوم را به همین صورت ادامه داد، اما دایگو پس از آشنایی با استراتژی وی اجازه این کار را به او نداد و با داشتن نوار سلامتی پُر، بایسون را نقش بر زمین کرد و بازی اول را پیروز شد.

capcom pro tour 2018

بازی دوم با ضربات لگد سنگین گایل شروع شد، اما بایسون با ضربات خود که نور بنفش را در صفحه نمایان می‌کند، گایل را به سمت راست صفحه کشاند. گایل تصمیم گرفت که با ضربات ممتد خود را از کنار صفحه نجات دهد، اما بایسون با V-Reversal باری دیگر او را به کنار صفحه انداخت. از آنجا که یورش بردن بایسون به جلو به طور نامرئی صورت می‌گیرد این موضوع باعث شد که با سانیک بوم گایل برخورد نکند و راند اول بازی دوم را به خود اختصاص دهد. راند دوم بازی کمی سریع‌تر پیش رفت و شاهد ضربات از هر دو طرف بودیم. در این میان، در حالی که دایگو نوار سلامتی کمتری نسبت به بایسون داشت، در حرکتی توانست کامبوی بلند خود را روی بایسون پیاده کند و در انتها با یک ضربه پرش به عقب، راند دوم را از چنگ بایسون درآورد. حال دایگو یک راند با شکست دادن پنوئی فاصله داشت. طی راند سوم هر دو بازیکن عملکرد موفقیت آمیزی داشتند. دایگو با استفاده از V-Reversal از نزدیک شدن بایسون به خود جلوگیری کرد و در حالی که هر دو مبارز نوار سلامتی کمی داشتند، در انتها گایل با یک ضربه زانو پنوئی را به براکت بازنده‌ها انتقال داد. ویدیوی مسابقه این دو را در پایین تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی‌های Pool و تاپ ۱۶ صبح امروز به پایان رسید و شاهد راه‌یابی ۸ بازیکن به مرحله نهایی بودیم. بازیکنان قدرتمندی همچون توکیدو، دایگو، ناکل‌دو و اینفیلتریشن در بین هشت بازیکن برتر دیده می‌شوند. برای اطلاع از براکت‌های پیشین می‌توانید به صفحه مسابقات Norcal Regionals در وب‌سایت Smash GG مراجعه کنید و برای اطلاع از براکت نهایی نیز به عکس پایین نگاهی بیندازید.

capcom pro tour 2018

مسابقه نهایی ۸ بازیکن برتر فردا دوشنبه ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز می‌شود و از طریق لینک‌های زیر می‌توانید آن را به رایگان تماشا کنید.

کانال پخش مسابقات از توییچ

کانال پخش مسابقات از یوتیوب

کانال پخش مسابقات از فیسبوک

پیشبینی‌های خود را در مورد فینال مسابقات NorCal Regionals 2018 با زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده