// دوشنبه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۵

جمع بندی مسابقات NorCal Regionals 2018 بازی Street Fighter V؛ فینال

فینال دومین رویداد Capcom Pro Tour 2018 یعنی مسابقات NorCal Regionals به پایان رسید و در این مطلب قصد داریم به مهم‌ترین اتفاقات آن اشاره‌ای داشته باشیم.

دومین مسابقه رسمی Capcom Pro Tour 2018 یعنی NorCal Regionals شنبه شب شروع شد و در جریان اخبار مسابقات در زومجی توانستیم گزارشی از ورزش‌های الکترونیک رشته Street Fighter V منتشر کنیم. هشت بازیکن از بین ۳۱۲ شرکت‌کننده به روز فینال این مسابقات راه پیدا کردند که در ادامه می‌توانید اسامی آنها را مشاهده کنید.

capcom pro tour 2018

ناکل‌دو، دایگو، توکیدو و ورلورن در براکت برنده‌ها حضور پیدا کردند و در براکت بازنده‌ها شاهد رقابت بازیکنانی همچون اینفیلتریشن، جاستین وانگ، گیمربی و استورم کوبو بودیم. جالب است بدانید که این بار بازیکنانی از کشورهایی همچون تایوان، کره جنوبی و ژاپن در براکت ۸ بازیکن برتر در کنار دو بازیکن از ایالات متحده جای گرفتند. در این مطلب قصد داریم به برخی از مسابقات حساس نگاهی بیندازیم و در انتها نیز نتیجه کلی مسابقات را اعلام کنیم.

 

خلاصه‌ای از مسابقات نیمه نهایی براکت برنده‌ها

همانطور که اطلاع دارید مسابقات فینال به صورت بازی‌های ۳ تایی یا همان First to 3 برگزار می‌شود و اولین نفری که به برد سوم دست پیدا کند، پیروز می‌شود. خلاصه‌ای از مسابقات نیمه نهایی براکت برنده‌ها مربوط به بازی دایگو در مقابل ناکل‌دو و توکیدو با ورلورن می‌شود. ناکل‌دو که با کاراکتر گایل توانسته بود قهرمانی و جایزه Capcom Cup 2016 را از آن خود کند، در این دیدار با دایگو تصمیم گرفت که از انتخاب کاراکتر‌های مشابه دوری کند و به Cammy روی بیاورد؛ از آنجا که در فصل سوم شاهد افزایش قدرت این شخصیت بودیم. با اینکه دایگو توانست اولین امتیاز را در بازی اول از آن خود کند، اما در آن سو ناکل‌دو در سه راند ممتد و سریع دایگو را به براکت بازنده‌ها فرستاد.

بازی بعدی بین Tokido و Verloren از ژاپن رقم خورد. این دو بازیکن در فینال اولین مسابقه کپکام پرو تور یعنی Final Round 2018 نیز در مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند. توکیدو با کاراکتر آکوما و ورلورن نیز با Cammy به مبارزه با یکدیگر رفتند و شاهد ۵ بازی حساس و زیبا از طرفین بودیم. ورلورن از کره جنوبی توانست به طور ممتد دو سِت را در مقابل حریف ژاپنی خود کسب کند، اما توکیدو پس از آشنایی با نوع بازی کَمی توانست در ۳ بازی پیروز شود و ورلورن را به براکت بازنده‌ها انتقال دهد.

 

ناکلدو (کمی) در مقابل توکیدو (آکوما)

Capcom Pro Tour 2018

آکوما از ژاپن در مرحله بعدی باری دیگر در مقابل کاراکتر کَمی قرار گرفت؛ با این تفاوت که این بار حریف او از ایالات متحده و برنده کپکام کاپ ۲۰۱۶ بود. اوایل بازی ناکل‌دو در حرکتی گول‌زننده یک آپرکات بی‌فایده از آکوما گرفت و با استفاده از Crush Counter توانست یک کامبوی ۳۰ درصد روی توکیدو پیاده کند و او را به کنار صفحه بکشاند. باری دیگر ناکل‌دو با حرکت فریب‌زننده آکوما را بی‌حرکت (Stun) کرد و در حالی که آکوما تنها ۵ درصد نوار سلامتی داشت با یک Throw راند اول را به نفع خود به اتمام رساند. راند دوم کَمی با پلاسما‌های بنفش آکوما روبه‌رو شد و توانست با استفاده از نیمی از گلوله‌ها آسیب‌های جدی به مبارز ناکل‌دو وارد کند. آکوما با نزدیک شدن به حریفش آپرکات EX روی او پیاده کرد و در انتها این‌بار توکیدو با Throw راند دوم را به خود اختصاص داد و بازیکنان به راند فینال انتقال یافتند. طی راند سوم در حالی که آکوما شروع به شلیک گلوله‌های آتشین کرد، ناکل‌دو در آن سو قصد داشت که با استفاده از Cannon Drill از زیر گلوله‌ها عبور کند و آکوما را به زمین بکوباند؛ اما این موضوع موفقیت‌آمیز نبود و ناکل‌دو در وارد کردن این حرکت ویژه با اشتباه ظاهر شد و در انتها به گلوله‌های پرتاب‌شده برخورد کرد؛ البته ناکل‌دو طی اشتباه رخ داده روحیه خود را از دست نداد و پس از بی‌حرکت کردن آکوما، او را به گوشه صفحه انداخت و سِت اول را به خود اختصاص داد.

بازی دوم برای ناکل‌دو موفقیت‌آمیز نبود؛ چرا که در حالی که وی مسابقه را جلو بود، در حرکتی دست وی به دکمه PS گیم‌پدش برخورد کرد و این موضوع باعث شد که این راند را ببازد. پس از این اشتباه، وی روحیه خود را از دست داد و بازی دوم را به راحتی به حریف ژاپنی‌اش تقدیم کرد.

Capcom Pro Tour 2018

اشتباه سر زده به قدری روحیه ناکل‌دو را ضعیف کرد که راند اول بازی سوم را به راحتی به توکیدو باخت. در راند دوم وی سعی کرد با لگد‌های سنگین به آکوما آسیب برساند و تا حدودی در این روند موفق حاضر شد. آکوما به جلو قدم برداشت و با گرفتن، کَمی را به زمین کوباند و پس از فعال کردن وی‌تریگر اول رقیب خود را به کرنر کشاند و در انتها با Critical Art نتیجه این بازی را به خود اختصاص داد.

Capcom Pro Tour 2018

آکوما بازی چهارم را فشار‌های خود شروع کرد و به ناکل‌دو اجازه زدن هیچ دکمه‌ای را نداد و در انتها با یک ضربه لگد نشسته، راند اول را برد. توکیدو تنها یک راند با فرستادن ناکل‌دو به براکت بازنده‌ها فاصله داشت. بازی با تکنیک‌های دِرِل کَمی شروع شد و او توانست آسیب قابل توجه‌ای به حریف وارد کند. در آن سو توکیدو با دیدن فشار‌های ممتد کمی تصمیم گرفت با زدن دکمه‌ به تصمیم ناکل‌دو پایان دهد، اما موفق حاضر نشد و راند دوم به کمی اختصاص یافت. راند سوم بازی حساس شد و هر دو بازیکن با آپر‌کات‌ها چندین بار یکدیگر را به طرفین پرتاب کردند. در حالی که هر دوی بازیکنان نوار سلامتی کمی داشتند، ناکل‌دو در حرکت بسیار زیبایی، یک ضربه لگد را به کریتیکال آرت چسباند و در حالی که در راند سوم پیروز حاضر شد بازی را به راند آخر انتقال داد.

Capcom Pro Tour 2018

توکیدو باری دیگر با نفس‌های عمیق سعی کرد آرامش خود را حفظ و استرس را از خود دور کند. آخرین مسابقه بین این دو شروع شد و توکیدو پس از مواجه شدن با پرش کمی، موقعیت خود را عوض کرد و با Throw کمی را به گوشه صفحه کوباند. کمی با لگد‌های نشسته خود را از کرنر خارج کرد و در یک حرکت درل اشتباه، راند را به آسانی به توکیدو تقدیم کرد. حرکات اشتباه ناکل‌دو به راند دوم نیز راه پیدا کرد و این موضوع به باخت او ختم شد و وی پس از باخت به براکت بازنده‌ها رفت.

Capcom Pro Tour 2018

 

گیمربی (نکالی) و استورم کوبو (ابیگیل)

Gamerbee یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان استریت فایتر است که در کنار موفقیت‌های خود در نسخه پنجم، در مسابقات استریت فایتر 4 نیز توانست قهرمانی‌های مختلفی را کسب کند. نکالی کاراکتر اصلی گیمربی در این نسخه بود که با توجه به ضعیف شدن‌ آن به تازگی به Cammy روی آورده بود. یکی از اتفاقات جالب این بود که وی در مقابل ابیگیل کاراکتر نکالی را برای مبارزه انتخاب کرد.

Capcom Pro Tour 2018

بازی اول با مشت سبک گایل شروع شد، اما نکالی با V-Skill به حریفش آسیب وارد کرد و چندین بار وی را به زمین کوباند. یکی از دلایل انتخاب نکالی قابلیت آسیب رساندن او در مقابل کاراکتر آرامی همچون ابیگیل بود. وی چندین بار با استفاده از وی‌ریورسال به جلو یورش برد و با آپرکات به ابیگیل آسیب رساند. در انتها با اینکه ابیگیل وی را به گوشه صفحه کشاند، او با استفاده از آپرکات EX و ضدضربه راند اول را پیروز شد. در راند دوم، نکالی بازی را به راحتی آغاز کرد و پس از یورش بردن به جلو نیمی از جان ابیگیل را گرفت و پس از کشاندن او به کرنر با Command Throw به ابیگیل آسیب رساند. نکالی با پرش سعی کرد ضربه دیگری به حریف‌اش وارد کند، اما با Parry ابیگیل روبه‌رو شد. پس از آن نکالی در حرکتی غافلگیر کننده به جلو یورش برد و دو بار ابیگیل را به طرفین پرتاب کرد و ست اول را از چنگ ابیگیل درآورد.

در بازی دوم ابیگیل حملات بیشتری را به نکالی وارد کرد و از این‌رو توانست با کریتیکال آرت نوار سلامتی باقی‌مانده نکالی را از بین ببرد یا به اصطلاح Cheap Out کند. نکالی راند دوم سعی کرد با پرش‌های خالی از نوار سلامتی ابیگیل کسر کند، اما حریف‌اش از تصمیمات او باخبر شد و توانست با ضربات EX در بازی دوم پیروز شود.

Capcom Pro Tour 2018

در بازی سوم نکالی سعی کرد که از انجام حرکات خطرناک جلوگیری کند؛ از آنجا که یک اشتباه کوچک باعث می‌شد که تنها با یک کامبو نیمی از جان خودش را از دست بدهد. باز با این حال ابیگیل توانست چندین بار خودش را به نکالی بچسباند و با کامبو‌های دیوانه‌وار خود نکالی را نقش بر زمین کند و ۶۰ درصد از نوار سلامتی او را بگیرد. نکالی بلافاصله وی‌تریگر خود را روشن کرد، اما این موضوع هم به او کمک نکرد و راند اول را به ابیگیل سپرد. راند اول GamerBee موفق‌تر حاضر شد و چندین بار با Target Combo و EX آپرکات، حرکات دفاع‌دار ابیگیل را شکست و در انتها در حالی که به حریفش چسبیده بود با V-Skill حریف خود را شکست داد و بازی به راند فینال کشانده شد. ابیگیل راند آخر را با مشت‌های سبک خود شروع کرد و در بین آنها نیز ضربات سنگین به سمت نکالی پرتاب می‌کرد، اما نکالی با حرکت EX حریف خود را به هوا پرتاب کرد. پس از روشن شدن وی‌تریگر ابیگیل بازی هیجان خاصی به خود گرفت. ابیگیل در حالی که رنگ قرمز به خود گرفته بود به سمت نکالی یورش برد و این اتفاق باعث شد که نکالی به عقب پرش کند و با استفاده از حرکت سوپر تنها ۱ درصد از نوار سلامتی را برای حریفش به جای بگذارد. چیزی به انتهای بازی باقی نمانده بود که در انتها با ضربه پنجه نشسته نکالی پایان یافت.

رفته رفته رقابت بین دو بازیکن بیشتر می‌شد؛ طوری که ابیگیل بلافاصله راند اول بازی چهارم را پیروز شد. راند دوم بازی با رفتار‌های عجیب هر دو ادامه یافت؛ تا اینکه ابیگیل با استفاده از کریتیکال آرت بخش قابل توجهی از جان نکالی را گرفت و در انتها نیز با استفاده از کامند گرب بازی چهارم را برد.

مسابقه به آخرین بازی کشیده شد و در حالی که شاهد روند همیشگی Storm Kubo بودیم، او توانست نکالی را در موقعیت بسیار خطرناکی قرار دهد. هر دو بازیکن از نوار سلامتی کمتری برخوردار بودند؛ تا اینکه استورم کوبو تصمیم گرفت که با استفاده از حرکت ای‌اکس Vroom Vroom نکالی را غافل‌گیر کند. نکالی پس از دیدن این اتفاق غافل‌گیر شد و با زدن آپرکاتی خود را به طور تصادفی در آن طرف ابیگیل انداخت و پس از پیاده کردن ضربات زنجیره‌ای، راند اول را از آن خود کرد و تنها یک راند با پیروزی در این مسابقه فاصله داشت.

Capcom Pro Tour 2018

در آخرین راند نکالی با ضربه سنگین لگد توانست Crush Counter بگیرد و آسیب قابل توجه‌ای به ابیگیل وارد کند. وی در راند آخر تصمیم گرفت که سرعت حرکت زیاد نکالی را به رخ حریف‌اش بکشد و از این‌رو شروع به وارد کردن ضربات و فرار کردن کرد. این موضوع برای ابیگیل عذاب‌آور شد و شاهد روشن شدن V-Trigger او بودیم. گیمربی پس از روشن شدن حالت قرمز و دیوانه‌وار ابیگیل از او فاصله گرفت و سعی کرد با ضربات Footsie خون باقی‌مانده حریفش را از بین ببرد. بازی به قدری در انتها حساس شده بود که تنها شاهد زدن دکمه‌ها از طرفین بودیم و هیچکدام از بازیکنان آماده پیاده کردن کامل کامبو نبودند. با ادامه یافتن این حرکات در انتها نکالی به جلو یورش برد و با ضربه پنجه نشسته بازی را به اتمام رساند و Storm Kubo را از جریان مسابقات حذف کرد. در ادامه می‌توانید ویدیوی حساس مبارزه این دو بازیکن را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

خلاصه‌ای از بازی‌های نیمه نهایی جدول مسابقات NorCal Regionals

از بازی‌های دیگر براکت بازنده‌ها می‌توان به مبارزه کاراکتر‌های مشابه یا همان Mirror Match بین Infiltration و Justin Wong اشاره کرد. هر دو بازیکن با منات به مبارزه با یکدیگر پرداختند و همان‌طور که انتظار می‌رفت شاهد بازی طولانی‌ای بین هر دو بودیم که در انتها اینفیلتریشن با نتیجه ۳-۱ جاستین را از جریان مسابقات حذف کرد. اینفیلتریشن در براکت بازنده‌ها در مقابل حریف بعدی خود یعنی Verloren قرار گرفت که از براکت بازنده‌ها آمده بود. Verloren با عملکرد عالی خود توانست در دو سِت پیاپی منات را شکست دهد. اینفیلتریشن بلافاصله کاراکتر Juri را برای آخرین شانس خود انتخاب کرد و موفق شد بازی را با نتیجه نزدیک ۳-۲ پیروز شود و حریف هم‌وطن خود را از مسابقات خارج کند.

حریف بعدی اینفیلتریشن یعنی دایگو به عنوان آخرین حریف اینفیلتریشن حاضر شد. دایگو در مسابقات EVO Japan 2018 با نتیجه ۳-۰ به همین بازیکن باخت، اما به گفته خود وی، او در تمرینات خود با Sako توانسته است در مقابل Menat آماده شود. از این‌رو دایگو توانست در حرکتی غافل‌گیر کننده با نتیجه ۳-۰ قهرمان چندین EVO و همچنین مسابقه پیشین کپکام تور یعنی Final Round 2018 را شکست دهد و در انتها در مقابل توکیدو قرار بگیرد.

 

فینال: دایگو (گایل) در مقابل توکیدو (آکوما)

Capcom Pro Tour 2018

گفتنی است که این اولین بار نیست که این دو بازیکن به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. چندی پیش دایگو توانست در سِت ۱۰تایی توکیدو را با نتیجه ۱۰-۵ شکست دهد؛ کسی که خودش دایگو را به چالش کشیده بود و این موضوع پس از باختنش باعث ناراحتی وی و همچنین گریه کردن او شد.

Capcom Pro Tour 2018

راند اول با گلوله‌های پلاسمای آکوما و سانیک بوم‌های گایل آغاز شد. آکوما به جلو قدم برداشت و با یک Throw گایل را به گوشه صفحه انداخت. گایل پس از برخاستن، در جواب جای خود را به واسطه Throw با آکوما عوض کرد. گایل با جمع‌آوری نوار‌های EX خود توانست آکوما را چیپ اوت کند. در راند دوم آکوما به جلو یورش برد تا بتواند از بوم‌های زرد رنگ گایل به دور بماند و توانست در این موضوع موفق باشد و آسیب زیادی به حریف خود برساند. راند دوم با تاتسوی آکوما به نفع توکیدو به پایان رسید و هر دو بازیکن وارد راند فینال شدند. آکوما با حرکت چرخشی Demon Flip به گایل نزدیک شد و با ضربات ممتد به گایل آسیب رساند. بازی به حالت معمولی خود برگشت و بازیکنان تنها به شلیک کردن گلوله‌های انرژی پرداختند؛ تا اینکه آکوما با برداشتن چند قدم گایل را به زمین کوباند و سِت اول را به خود اختصاص داد.

Capcom Pro Tour 2018

در بازی دوم گایل توانست چندین Sonic Boom را به آکوما بچسباند و با یک Throw وی را به زمین بکوبد. این موضوع گایل را یاری کرد تا بتواند پیروزی راند اول را از چنگ آکوما درآورد. راند دوم به همین روال ادامه پیدا کرد؛ تا اینکه توکیدو توانست با گرفتن Whiff یا همان ضربه خالی، کامبوی بلندی را روی دایگو پیاده کند و او را در حالی که Stun شده بود، Perfect کند. بازی باری دیگر به راند سوم کشانده شد. آکوما با برداشتن چندین قدم توانست ضربه لگد نشسته را به Demon Flip بچسباند، ولی تمامی این ضربات به دست دایگو دفاع شد. آکوما در حین راند آخر ۳ بار از دیمن فلیپ برای نزدیک شدن به گایل استفاده کرد؛ تا اینکه در پی اشتباهی از دایگو، توکیدو با پرشی توانست بازی دوم را برنده شود.

بازی سوم با نتیجه ۲-۰ شروع شد و آکوما با فشار‌های خود همچون تاتسو و Throw باری دیگر گایل را به دیواره محیط بازی چسباند. گایل پس از فعال کردن وی‌تریگر دوم با ضربه مشتی نوشته‌های Crush Counter را در کنار صفحه نمایان کرد و آکوما را از خود دور کرد. باری دیگر آکوما از روی سانیک بوم گایل پرش کرد و با انجام کامبویی تنها ۵ درصد از نوار سلامتی را برای گایل به جا گذاشت. دایگو تصمیم گرفت با خون کم خود پس از برخاستن بلافاصله حرکت Flash Kick بزند که با دفاع آکوما روبه‌رو شد و راند اول نیز به آکوما تقدیم شد. توکیدو تنها یک راند با قهرمانی مسابقات Capcom Pro Tour فاصله داشت، ولی دایگو با فشار‌های خود توانست آکوما را به کنار صفحه بکشاند؛ اما آکوما با تاتسو جای خود را عوض کرد و با Throw گایل را در کنار صفحه به دام انداخت. برخلاف راند پیشین، فلش کیک گایل این بار به کمک دایگو آمد و توانست نتیجه این ست را به ۱-۱ تغییر دهد. شروع راند سوم برای دایگو موفقیت‌آمیز نبود؛ طوری که آکوما با داشتن نوار سلامتی ۱۰۰ درصد، در کمتر از ۳۰ ثانیه توانست بیش از ۸۰ درصد از خون گایل را کاهش دهد و او را در کرنر رها کند. بازی به طرز قابل توجه‌ای آرام گرفت؛ تا اینکه گایل توانست نوار سلامتی حریف‌اش را همانند خود بکند. تنها ۷ ثانیه از بازی باقی مانده بود که دایگو با یک پرش حریف خود را غافل‌گیر کرد و توانست ست سوم را این‌ بار به خود اختصاص دهد.

Capcom Pro Tour 2018

بازی چهارم آغاز و پرتاب گلوله‌های بنفش رنگ آکوما شروع شد. این امر باعث شد که فشار زیادی به گایل وارد شود، اما دایگو جواب‌های زیادی در آستین خود نگه داشته بود؛ تا اینکه نوار سلامتی هر دو بازیکن تقریبا به پایان رسید. این موضوع به نفع توکیدو تمام شد؛ از آنجا که وی با اینکه گایل در حالت دفاع نشسته بود، او را با کریتیکال آرت خود Cheap Out کرد. راند دوم توکیدو با استراتژی متفاوتی وارد شد؛ طوری که توانست با نوار سلامتی تقریبا صفر درصد حریف خود را شکست دهد و قهرمان مسابقات NorCal Regionals 2018 شود. در ادامه می‌توانید مبارزه این دو بازیکن افسانه‌ای را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

Capcom Pro Tour 2018

با این حساب، نتایج دومین مسابقه رسمی Capcom Pro Tour 2018 یعنی NorCal Regionals از این قرار شد:

جایگاه اول: توکیدو از تیم اکو فاکس با کاراکتر آکوما

جایگاه دوم: دایگو اومه‌هارا از تیم بیست با کاراکتر گایل

جایگاه سوم: ناکل‌دو با کاراکتر کَمی

جایگاه چهارم: اینفیلتریشن از تیم پاندا گلوبال با کاراکترهای منات و جوری

جایگاه پنجم: ورلورن از تیم فوتسان با کاراکتر کَمی و گیمربی از تیم بیست با کاراکترهای نکالی و کَمی

جایگاه هفتم: جاستین وانگ از تیم اکوفاکس با کاراکتر منات و استورم کوبو از تیم اطلس بیر با کاراکتر ابیگیل

Capcom Pro Tour 2018

در ادامه می‌توانید نتایج کامل را در براکت پایینی مشاهده کنید و برای اطلاع از ریز امتیازات به صفحه مسابقات نورکال رجینالز 2018 در سایت SmashGG مراجعه کنید.
Capcom Pro Tour 2018

نظرات خود را در مورد مسابقات اصلی استریت فایتر 5 با زومجی در میان بگذارید.


منبع zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده