// شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

بهترین بازی‌ های ۲۰۱۸ روی اندروید و آیفون

در این مقاله به بهترین بازی های ۲۰۱۸ روی دو پلتفرم اندروید و iOS نگاهی انداخته‌ایم که توانسته‌اند در سالی که گذشت، طرفداران زیادی پیدا کنند. با زومجی همراه باشید.

با پیشرفت سریع سخت افزار گوشی‌های هوشمند و حضور استودیوهای توانمند در حوزه ساخت بازی‌های موبایل، در این پلتفرم شاهد عرضه آثاری AAA، جذاب و متفاوت بوده‌ایم. در این مقاله می‌خواهیم بهترین بازی‌های اندروید و آیفون را که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده‌اند، معرفی کنیم. در لیست بهترین بازی‌های اندروید و iOS سال ۲۰۱۸، از بازی‌هایی با اکشن و گرافیک بالا مانند PUBG Mobile و Asphalt 9 تا بازی‌های خلاقانه‌ای مانند Florence و Donut County حضور دارند. پس با زومجی همراه باشید تا به معرفی بهترین بازی‌های منتشر شده در سال ۲۰۱۸ بپردازیم. لازم به ذکر است که این لیست بر اساس حروف الفبای انگلیسی بوده و ترتیب این لیست به معنای رتبه بندی بازی‌ها نیست.

زومجی همچنین به صورت ماهیانه بهترین بازی های اندروید را معرفی می‌کند که شامل طیف گسترده‌ای از بازی های اندروید و آیفون و همینطور لینک دانلود این بازی‌ها می‌شود.

Alto’s Odyssey

Alto’s Odyssey

نسخه‌ی دوم یکی از بهترین مجموعه بازی‌های بی پایان پلتفرم موبایل، Alto's Odyssey است که برای دو پلتفرم اندروید و iOS منتشر شده است. این بازی که یکی از پرطرفدارترین بازی‌های بی پایان است، درباره‌ی یک چوپان به اسم آلتو (Alto) است که در بیابان‌های وسیع و ناشناخته‌ی بازی به اسکی روی شن‌‌ها می‌پردازد و راز‌های نهفته در این مسیر را کشف می‌کند. بازی Alto's Odyssey از لحاظ گیم‌پلی شبیه نسخه‌ی اول یعنی Alto's Adventure است که در آن آلتو و دیگر شخصیت‌های بازی به طور خودکار رو به جلو حرکت می‌کنند و بازیکنان باید با کنترل‌هایی که در اختیار دارند از موانع خطرناک سر راه آنها عبور کرده و سکه‌ها و دیگر آیتم‌های موجود در بازی را نیز جمع آوری کنند. همچنین مانند نسخه‌ی اول لباسی که به آلتو و دوستانش قابلیت پرواز می‌دهد، در بازی وجود دارد که به کمک آن می‌توان مدت کوتاهی پرواز کرد. بازیکنان می‌توانند از سکه‌های جمع آوری شده برای باز کردن شخصیت‌ها، پاورآپ‌ها و دیگر آیتم‌‌ها استفاده کنند که به تجربه‌ی بازی لذتی دوباره می‌بخشد. بازی Alto's Odyssey از گرافیک و طراحی‌های بی نظیر و درجه یکی استفاده می‌کند که می‌تواند چشم هر بازیکنی را به خود خیره کند. تجربه‌ی اسکی در بیابان‌های زیبای بازی یکی از خاص‌ترین تجربه‌ها در میان بازی‌های بی پایان است. در بازی Alto's Odyssey، شاهد حضور Photo Mode نیز هستیم که به ثبت لحظات زیبای بازی کمک زیادی می‌کند. این بازی که برنده‌ی جایزه بهترین طراحی سال ۲۰۱۸ اپل (Apple Design Award 2018) است، با قیمت ۴.۹۹ دلار در اپ‌استور و به طور رایگان در پلی‌استور قابل دانلود است.

دانلود بازی اندروید و آيفون Alto's Odyssey

asphalt 9

 Asphalt 9: Legends

همواره یکی از بهترین تجربه‌های اتومبیل رانی و ریسینگ برای گوشی‌های هوشمند سری بازی جذاب آسفالت بوده است که با هر نسخه‌ی خود توانسته بازیکنان زیادی را به خود جلب کند. استودیوی Gameloft که یکی از سر شناس‌ترین و موفق‌ترین استودیو‌های بازیسازی برای پلتفرم موبایل است، در سال ۲۰۱۸ نسخه‌ی نهم این سری با نام Asphalt 9: Legends را منتشر کرد. این نسخه مانند دیگر بازی‌های این سری که همیشه در زمان انتشار از بهترین گرافیک‌ها برخوردار بوده‌اند، تجربه‌ی بصری زیبا و واقع گرایانه‌‌ای در اختیار بازیکنان می‌گذارد و حالا با پیشرفت سخت افزار گوشی‌های هوشمند می‌توان گفت Asphalt 9: Legends یکی از بهترین تجربه‌های بصری پلتفرم موبایل است. نسخه‌ی قبل بازی (Asphalt 8) از لحاظ گیم‌پلی در سطح بسیار بالایی قرار داشت و هنوز آن نسخه یکی از پرطرفدارترین بازی‌های اندروید و آيفون است. به همین دلیل سازندگان در نسخه‌ی جدید با کمترین تغییرات در بخش گیم‌پلی بازی‌ را منتشر کرده و سعی در رفع اشکالات و اضافه کردن بخش‌های جدید مانند Touchdrive داشته‌اند. Asphalt 9: Legends با داشتن گرافیکی AAA، گیم‌پلی هیجان انگیز و روان و عرضه‌ی رایگان در اپ‌‌استور و گوگل‌پلی در صدر لیست بازی‌های ریسینگ این فروشگاه‌ها است.

دانلود بازی اندروید و آيفون  Asphalt 9: Legends

  Brawl Stars

Brawl Stars

جدید‌ترین ساخته‌ی استودیوی نام آشنای سوپرسل که با بازی‌های هیجان انگیز و اعتیاد آوری مانند Clash Of Clans و Clash Royale به سطح اول دنیای گیم در پلتفرم موبایل رسید، بازی Brawl Stars است. یک بازی شوتر چند نفره که با زاویه‌ی دیدی از بالا و به صورت تاکتیکال بازیکنان را در تیم‌های مختلف رو به روی هم قرار می‌دهد. تجربه‌ی بازی و رقابت با بازیکنان سراسر دنیای به صورت واقعی و Real Time بسیار جذاب و لذت بخش است. بازی اندروید و آیفون Brawl Stars که مانند دیگر بازی‌های سوپرسل از گرافیک‌ها و طراحی‌های فانتزی و بامزه‌ای استفاده می‌کند، توانسته به یکی از پردانلودترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ تبدیل شود. وجود حالت‌های مختلف بازی مانند بخش Gem Grab ،Heist ،Bounty و Showdown می‌تواند بازیکنان را مدت‌ها به بازی مشغول کند و بازیکنان از تجربه‌ی بازی خسته نشوند. در بازی شخصیت‌های متنوع و زیادی در کلاس بندی‌های متفاوتی مانند رایج، کمیاب و افسانه‌ای وجود دارند که به بازیکنان برای ادامه‌ی بازی، انگیزه‌‌ای مضاعف می‌دهد. این بازی برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS به صورت رایگان منتشر شده است و مانند دیگر بازی‌های این استودیو از خرید‌های درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند.

دانلود بازی اندروید و آيفون Brawl Stars

dandara

 Dandara

سبک پلتفرمر یکی از پرطرفدارترین سبک‌های دنیای گیم است و نمی‌توان بازی‌ها و آثار درجه یکی را که در این سبک منتشر می‌شوند نادیده گرفت. Dandara یک اثر خوش ساخت از استودیوی Raw Fury AB است که با برچسب قیمت ۱۳.۹۹ دلار در اپ‌استور منتشر شده است و توانسته به لیست بهترین بازی‌های 2018 در پلتفرم موبایل راه یابد. این بازی که یک پلتفرمر دوبعدی است، درباره‌ی جوانی به نام Dandara است که برای نجات شهر خود به پا می‌خیزد و از قدرت‌های خود در راه باز پس گیری شهر استفاده می‌کند. شهر داندارا، The Salt نام دارد که که ارتشی بیگانه به نام Eldar آن را تصرف کرد و شهر در آستانه ی نابودی قرار دارد. بازی Dandara از گرافیک پیکسلی و نوستالژیک استفاده می‌کند که برای بازیکنان بسیار جذاب خواهد بود. کنترل‌های بازی نیز بسیار ساده‌اند و بازیکنان می‌توانند با کشیدن انگشت خود روی صفحه‌ی نمایشگر می‌تواند داندارا را حرکت دهند و او را از موانع عبور دهند و با دشمنان مبارزه کنند. بازی Dandara برای سیستم‌عامل iOS حجمی حدود ۷۳۰ مگابایت دارد که نشان دهنده‌ی محتوای غنی این بازی است و بازیکنان می‌توانند ساعت‌ها به تجربه‌ی داستان داندارا پرداخته و به او در راه نجات شهرش کمک کنند.

دانلود بازی اندروید و آيفون Dandara

Donut Country

Donut County

مقاله‌ مرتبط:

یکی از خلاقانه‌ترین و متفاوت‌ترین بازی‌های لیست بهترین بازی‌های موبایل سال ۲۰۱۸، Donut County است که علاوه بر iOS، برای پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، macOS و ویندوز هم عرضه شده است. اما به عقیده بسیاری به دلیل کنترل‌های لمسی و مدت کوتاه گیم‌پلی بهترین عملکرد را در گوشی‌های آیفون داشته است. بازیکنان در بازی Donut County کنترل یک چاله را بر عهده دارند که باید با حرکت دادن آن و قرار دادن آن در موقعیت‌های مناسب اشیا موجود در محیط را به درون چاله بکشانند. نکته‌ای که این چالش را سخت‌تر می‌کند، بزرگ شدن این چاله پس از بلعیدن اشیا‌ی مختلف است. مکانیسم جذاب گیم‌پلی بازی، معماهای محیطی جذاب و طراحی زیبای مراحل و محیط‌های بازی از عوامل موفقیت Donut County به شمار می‌روند. این بازی که در اپ‌استور با قیمت ۴.۹۹ دلار عرضه می‌شود، حجمی حدود ۳۵۰ مگابایت دارد. همانطور که در نقد و بررسی این بازی در زومجی اشاره شد، بازی از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و مدت زمان کوتاه گیم‌پلی آن که حدود صد دقیقه است، کمی از لذت بازی می‌کاهد. اما با وجود اشکالاتی در صداگذاری‌ها و موسیقی‌های متن و کوتاه بودن گیم پلی بازی، Donut County بسیار تجربه‌ای لذت بخش و متفاوت است.

دانلود بازی آيفون Donut County

evoland  2

Evoland 2

نسخه‌ی دوم بازی جذاب و متفاوت Evoland در سال ۲۰۱۸ به پلتفرم موبایل آمد تا بازیکنان را بار دیگر در یک ماجراجویی جذاب قرار دهد. سری Evoland ساخته‌ی استودیوی Playdigious است که به تازگی با بازی جذاب Teslagrad بازیکنان زیادی را به خود جلب کرد. هر کدام از بازی‌های سری Evoland یک تجربه‌ی تاریخی در طول مسیر صنعت گیمینگ هستند. در Evoland 2 نیز بازیکنان از یک بازی دو بعدی پیکسلی تا یک بازی نقش آفرینی سه بعدی با گرافیکی جذاب را تجربه خواهند کرد. این مسئله باعث می‌شود تا این بازی یک تجربه‌ی کاملا متفاوت با دیگر بازی‌های این لیست باشد و بازیکنان در طول تجربه‌ی آن خسته نشوند. این بازی با قیمت ۵.۹۹ دلار در اپ‌استور و گوگل‌پلی منتشر شده است و بازیکنان در آن پس از انتخاب نام شخصیت خود، در یک روستا و بدون به یاد داشتن‌ هیچ خاطره‌ای از گذشته‌ی خود به هوش می‌آیند. بازیکنان در راه محافظت از این روستا و برای بازگرداندن خاطرات خود، به همراه دختری به نام Fina قدم در یک ماجراجویی خطرناک و هیجان انگیز می‌گذارند. Evoland 2 یک تجربه‌ی جذاب از بازی‌های نقش آفرینی در پلتفرم موبایل است که با بیش از ۲۰ ساعت گیم‌پلی می‌تواند بازیکنان را به خوبی به خود سرگرم کند.

دانلود بازی اندروید و آيفون Evoland 2

FINAL FANTASY XV POCKET EDITION

FINAL FANTASY XV: POCKET EDITION

سری بازی‌های Final Fantasy همواره یکی از جذاب‌ترین بازی‌های نقش آفرینی و اکشن در پلتفرم‌های مختلف بوده‌اند و این سری قدیمی طرفداران بی شماری نیز دارد. سازنده‌ی این سری بازی، شرکت نام آشنای اسکوئر انیکس (Square Enix) است که در سال ۲۰۱۶ پانزدهمین نسخه آن را برای کنسول‌های نسل هشتم منتشر کرد. پس از دو سال و استقبال بسیار زیاد بازیکنان از این نسخه و البته پیشرفت سخت افزار گوشی‌های هوشمند، این شرکت به فکر افتاد تا نسخه‌ای مخصوص از این بازی را برای گوشی‌های هوشمند عرضه کند. داستان بازی مانند نسخه‌ی اصلی است؛ نوکتیس لوسیس کیلوم برای ملاقات با لونافری و ازدواج با او عازم سفری طولانی می‌شود تا از طریق این اتفاق بتوانند روابط سیاسی را گسترش دهند، اما همه چیز مطابق میل نوکتیس و شاه ریجس، پدر نوکتیس، پیش نمی‌رود. این بازی که طراحی‌های خاص خود را نسبت بازی اصلی دریافت کرده، از لحاظ بصری تجربه‌ی بسیار خوبی به شمار می‌آید و طراحی چیبی شکل (کوچک شده) شخصیت‌ها شکل و شمایل جذاب و متفاوتی به بازی بخشیده است. کنترل‌های بازی نیز به خوبی برای گوشی‌های هوشمند بهینه سازی شده‌اند و بازیکنان می‌توانند یک بازی کامل و در حد بازی‌های بزرگ کنسولی را روی گوشی‌های هوشمند خود تجربه کنند.

دانلود بازی اندروید و آيفون Final Fantasy XV: Pocket Edition

Florence

Florence

پس از معرفی چند اثر از بهترین بازی‌های ۲۰۱۸ در پلتفرم گوشی‌های هوشمند، نوبت به برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازی موبایل از The Game Awards 2018 می‌رسد. بازی Florence یک بازی زیبا، تعاملی و خلاقانه برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید است که داستان دختری به نام فلورِنس را روایت می‌کند که درگیر روزمرگی‌های عذاب‌آور است و زندگی برایش یکنواخت شده است. زندگی او در خوابیدن، گشت زدن در شبکه‌های اجتماعی و کار در اداره خلاصه می‌شود. وی پس از مدتی با پسری با نام Krish آشنا می‌شود که در دانشگاه رشته موسیقی می‌خواند و ساز ویولن‌سل می‌نوازد. آنها رابطه عاطفی با هم برقرار می‌کنند و به مرور زندگی هر دو نفر دستخوش تغییراتی می‌شود. داستان بازی به طور خلاصه روایتی ساده درباره تعاملات عاشقانه زندگی فلورنس است. گیم‌پلی بازی نیز بسیار ساده و تعاملی است و در طول مسیر بازی پازل‌های مختلفی نیز وجود دارد. طراحی‌های زیبا و نقاشی مانند بازی، چشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند و همه‌ی بازیکنان از بخش ظاهری و گرافیک بازی لذت خواهند برد. بازی Florence گرافیکی انیمیشنی و دوبعدی دارد که بسیار زیبا و چشم‌نواز طراحی و اجرا شده است. بازی از انیمیشن‌ها و محیط‌های بسیار متنوع و زیبا بهره می‌برد که حوصله و دقت بالای سازندگان را به خوبی نشان می‌دهد. همانطور که در نقد و بررسی بازی در زومجی اشاره شد، بهترین و تحسین‌برانگیزترین بخش بازی Florence، موسیقی این اثر است و بازیکنان با تجربه‌ی بازی با هدفون‌های خود می‌توانند به یکی از بهترین صداگذاری‌ها و موسیقی‌های متن بازی‌های موبایل گوش فرا دهند. این بازی با قیمت ۲.۹۹ دلار در اپ‌استور و پلی‌استور در دسترس قرار دارد و به گفته بسیاری از منتقدین یکی از بهترین بازی‌های پلتفرم موبایل است.

دانلود بازی اندروید و آیفون Florence

Fortnite

Fortnite

فراگیری تب بازی های بتل رویال و عرضه‌ی بازی‌های زیادی در این سبک از مهم‌ترین اتفاقات چند وقت اخیر دنیای گیم است. دو پرچمدار این سبک که با نسخه‌‌های کنسولی و ویندوز خود توانستند بازیکنان میلیونی را جذب کنند. همین مسئله باعث شد تا نسخه‌های غیر رسمی و کلو‌ن‌های PUBG و Fortnite دو فروشگاه اپ‌استور و پلی‌استور را فرا بگیرند. درنتیجه سازندگان این دو بازی به فکر انتشار نسخه‌ی رسمی این بازی‌ها برای iOS و اندروید افتادند. بازی Fortnite آنچنان نیازی به معرفی ندارد و بازیکنان با این بازی به خوبی آشنا هستند. Epic Games سعی کرده تا فورتنایت را تا حد ممکن برای گوشی‌های هوشمند بهینه سازی کند و بازیکنان در کنترل شخصیت‌ها و حرکت و گان‌پلی راحت باشند. همچنین در بخش محتویات نیز Epic Games تا حد ممکن محتویات نسخه‌های کنسولی را به نسخه‌ی موبایل آورده است و از لحاظ ظاهری بازی تفاوت زیادی با نسخه‌های کنسولی ندارد. اما در بخش فنی بازی دارای اشکالاتی است که حتی در قوی‌ترین گوشی‌های هوشمند مانند iPhone X هم امکان تجربه این مشکلات برای بازیکنان وجود دارد که امیدواریم با ارائه بروزرسانی‌های بعدی ایرادات بازی به مرور رفع شود. اگر از طرفداران سبک بتل رویال هستید، از دست دادن تجربه‌ی فورتنایت کمی عجیب به نظر می‌رسد. بازی اندروید و آیفون Fortnite در بررسی انجام شده در زومجی نمره‌ی خوب ۷.۵ را دریافت کرد.

دانلود بازی Fortnite

Meteorfall: Journey

Meteorfall: Journey

یکی از بازی‌های کارتی موفقی که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و توانست نظر مخاطبین و منتقدان را به خود جلب کند،‌ بازی Meteorfall: Journey است. این بازی که در سبک بازی‌های کارتی، یکی از پرطرفدارترین بازی‌ها محسوب می‌شود، توسط استودیوی Sloth Werks برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است. این بازی درباره قهرمانانی است که قصد دارند زمین را از حمله‌ی هیولاهایی چون غول‌ها و گابلین‌ها پاکسازی کنند و در نهایت غول Uberlich را از بین ببرند و به ماجراجویی‌های خود پایان بدهند. داستان بازی بیشتر دلیلی برای پیشبرد مسیر بازی است و از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست. تنوع کارت‌های موجود در بازی به بازیکنان این اختیار را می‌دهد که از راه مد نظر خود به پیش بردن بازی بپردازند و هر بازیکن تجربه‌ی خاص خود را داشته باشد. این بازی از زومجی نمره‌ی عالی ۹ را دریافت کرد و از گرافیک بصری زیبا و باس فایت‌های چالش برانگیز بازی به عنوان نقاط قوت آن نام برده شده است. بازی در اپ‌استور و پلی استور با برچسب قیمت ۴ دلار عرضه شده است که بازیکنان می‌توانند به تجربه‌ی بازی بپردازند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Meteorfall: Journey

pako 2

PAKO 2

دومین قسمت از سه‌گانه‌ی موفق PAKO با نام PAKO 2 برای اندروید و iOS به طور رایگان عرضه‌ شده است. در بین سه بازی این سری، نسخه‌ی دوم آن از طراحی‌‌ها و گیم‌پلی متفاوتی نسبت دو نسخه‌ی دیگر دارد. در این نسخه، طراحی‌های بازی از رنگ های تیره‌تر و متفاوتی استفاده کرده که به حال و هوای یک تعقیب و گریز جدی به خوبی به دل می‌نشیند. نسخه دوم بازی PAKO ساخته استودیوی تری من گیمز (Tree Men Games) است که با قیمت ۱.۹۹ دلار در اپ استور برای آیفون و گوگل پلی‌ برای سیستم‌عامل اندروید قابل دسترسی است و بازیکنان می‌توانند به تجربه‌ی یک بازی آرکید بدون تبلیغات مزاحم و خرید‌های درون برنامه‌ای بپردازند. بازی PAKO 2 یک بازی بی پایان است و در بخش گیم‌پلی، به اندازه نسخه اصلی بزرگ و هیجان‌انگیز است. بازیکنان در مناطق مختلف کنترل اتومبیل یا وسایل مختلفی را بر عهده دارند که به صورت خودکار به سمت جلو می‌رود. بازیکنان با لمس دو سمت صفحه‌ی نمایش گوشی می‌توانند مسیر اتومبیل را تغییر دهند تا بتوانند از دست پلیس‌ها و ارتشی که به دنبال آنها است تا حد ممکن فرار کنند.

دانلود بازی اندروید و آیفون PAKO 2

PUBG mobile

PUBG Mobile

 همانند دیگر بازی بتل رویال محبوب این روز‌ها، PUBG نیز پس از موفقیتی چشم گیر، توسط استودیوی بلوهول و تنست گیمز با جزئیات بالایی، نسخه پی‌سی بازی PUBG را برای گوشی‌های موبایل پورت کرده‌اند. PUBG Mobile در اکثر بخش‌ها مانند نسخه‌ی کنسول و پی سی عمل می‌کند اما پلتفرم موبایل و محدودیت‌های آن منجر به تغییرات دوگانه‌ای در بازی شده است. از سمتی به دلیل بهینه سازی کنترل‌ها با صفحه‌های لمسی دیگر آن دقت نسخه‌های دیگر وجود ندارد و بازی از جهت گرافیکی نیز افت‌هایی کرده اما از طرفی‌ هم راهنما‌ها و سیستم XP دهی جدید در نسخه‌ی موبایل حضور دارند و نیز اطلاعات بیشتری درباره‌ی محیط بازی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. گرافیک PUBG Mobile برای یک بازی موبایل از کیفیت بالایی برخوردار است و یک تجربه‌ی اکشن تمام عیار در انتظار بازیکنان است. سازندگان از موتور آنریل 4 برای ساخت و توسعه‌ی بازی استفاده کرده‌اند. اهمیت صدا‌های محیطی در PUBG Mobile نیز حفظ شده است و بازیکنان با زدن هدفون باید به صداهایی که می‌شوند، دقت کنند تا بتوانند در بتل رویال به پیروزی برسند.

دانلود بازی اندروید و آیفون PUBG Mobile

Reigns: Game of Thrones

Reigns: Game of Thrones

مقاله‌های مرتبط:

 سومین نسخه از سری بازی‌های Reigns که بازیکنان را در نقش پادشاه و فرمانروا قرار می‌دهد و آنها را با مسئولیت سخت و تصمیم‌های سرنوشت ساز آن رو به رو می‌کند، Reigns: Game of Thrones نام دارد. همان طور که از نامش پیداست، شخصیت‌های این کتاب‌ و سریال جذاب در این بازی حضور دارند که جذابیت بازی‌ را چند برابر می‌کند. یکی از سری بهترین بازی‌های کارتی و متن محور پلتفرم موبایل اکنون با دنیای جذاب کتاب‌های جرج آر.آر مارتین تلفیق شده است و یک اثر به یاد ماندنی، خوش ساخت و با کیفیت از آب در آمده است. بازیکنان در این بازی در نقش شخصیت‌های محبوب و جذابی مانند دنریس تارگرین و جان اسنو و سرسی لنیستر قرار می‌گیرند که به عنوان پادشاه و فرمانروای هفت اقلیم با تصمیم‌ها و انتخاب‌های دشواری برخورد می‌کنند. داستان‌ها و اتفاقات بازی Reigns: Game of Thrones به طور کامل از سریال Game OF Thrones کپی نشده و اتفاقات خاص و جدیدی در بازی رخ می‌دهد که به بازی هویت خاص خود را می‌بخشد. اگر به‌دنبال تجربه‌ای هستید که  بتوان برای مدت زمان طولانی در گوشی‌های هوشمند خود سرگرم شوید و به‌ لطف ارزش تکرار بالای آن بارها مسیر‌های مختلفش را طی کنید، Reigns: Game of Thrones قطعا انتخاب مناسبی خواهد بود. 

دانلود بازی Reigns: Game of Thrones

Stardew Valley

Stardew Valley

بازی Stardew Valley، هم مانند برخی دیگر از بازی‌های لیست ما در ابتدا برای دیگر پلتفرم‌ها عرضه شده و در سال ۲۰۱۸ راه خود را به پلتفرم موبایل باز کرده است. این بازی شبیه ساز مزرعه داری که در دسته بندی بازی‌های نقش آفرینی اپ استور در رده‌ی اول قرار دارد، با قیمت ۷.۹۹ دلار قابل دانلود است و بازیکنان می‌توانند یک تجربه‌ی کامل از تمامی کار‌هایی که یک مزرعه دار باید انجام دهند، را در گوشی‌های هوشمند خود تجربه کنند. داستان بازی روایت‌گر شخصیتی است که پیش از مرگ پدربزرگش، نامه‌ای را به عنوان وصیت نامه از او دریافت می‌کند. پدربزرگ‌تان مزرعه‌ی خود را برای‌تان به ارث گذاشته و از شخصیت شما می‌خواهد تا برای تجربه‌ی یک زندگی جدید، زندگی شهری را رها کند و به مکانی به نام Stardew Valley برود. پس از این مقدمه، بازیکنان وارد محیط اصلی بازی می‌شوند و کنترل مزرعه و خانه‌ی پدربزرگ‌تان را در اختیار می‌گیرند. گیم‌پلی بازی بسیار گسترده و متنوع است و می‌تواند زمان زیادی بازیکنان را به خود مشغول کند و یک شبیه ساز کامل به شمار می‌رود.

دانلود بازی آیفون Stardew Valley

The Room: Old Sins

The Room: Old Sins

یکی دیگر از بازی‌های معمایی و پازلی لیست برترین بازی‌های سال ۲۰۱۸، چهارمین بازی عرضه شده از سری بازی‌های معمایی The Room با نام Old Sins است. بازی The Room: Old Sins با حضور المان‌های ترسناک و معماهای مرموز هیجان خاصی به بازی‌های معمایی پلتفرم موبایل بخشیده است. بازیکنان در این بازی به صورت اول شخص به کشف رمز و رازهای یک عمارت بزرگ و قدیمی می‌پردازند. بازیکنان برای حل معما‌ها و کشف راز‌های این عمارت از کمک یک لنز مخصوص بهره می‌برند که این لنز به دیدن چیز‌هایی که عادی و با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود، کمک می‌کند و بخش نهان بازی را به بازیکنان نشان می‌دهد. این لنز در حل معماها نیز کمک بسیاری به بازیکنان می‌کند و به نوعی خاص‌ترین ویژگی این بازی به شمار می‌رود. بازیکنان می‌توانند داخل این عمارت بزرگ شوید و پازل‌های‌ هر یک از مکان‌های این عمارت را حل کنید و داستان بازی را پیش ببرید. داستان بازی از آنجا آغاز می‌شود که ارتباط آقای لاکوود با اعضای انجمن قطع شده و شخصیت اصلی بازی برای حل معمای ناپدید شدن آقا و خانم لاکوود به عمارت بزرگ آن‌ها رفته‌ است و در اتاق زیرشیروانی این عمارت قرار دارد. گرافیک سه بعدی و واقع گرایانه بازی در کنار صداگذاری کامل و دقیق بازی از دیگر عوامل موفقیت این بازی و قرار گیری آن در لیست برترین بازی‌های سال است.

دانلود بازی اندروید و آیفون The Room: Old Sins

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با بهترین بازی‌های اندروید و iOS که در سال ۲۰۱۸ عرضه شده‌اند، آشنا کنیم. بازی‌هایی در سبک‌های مختلف که هر بازیکن می‌تواند با توجه به سلیقه‌ی خود به تجربه ی هر کدام از آنها بپردازد. حال نوبت شما کاربران زومجی است تا نظرات خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید. به‌نظر شما کدام یک از بازی‌های موفق سال ۲۰۱۸ از نظر ما پنهان مانده‌ است و نامش باید در کنار این بازی‌ها قرار بگیرد؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده