نویسنده: پیمان مرادی
// دوشنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۸

معرفی بازی موبایل Florence

بازی موبایل Florence یک تجربه‌ی تعاملیِ خلاقانه است که بیشتر به یک اثر هنری شباهت دارد تا یک بازی! با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی اندروید و آیفون Florence بیشتر از آنکه یک بازی باشد، یک تجربه‌ی تعاملی است. در واقع Florence را می‌توان یک داستان کوتاه مصور دانست؛ داستانی که تجربه‌ی آن، سرجمع سی دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید، اما در همین مدت کوتاه، موفق می‌شود تا تأثیر عمیقی روی مخاطب خود بگذارد؛ داستانی که حاوی مفاهیم عمیقی همچون عشق، امید و البته تعقیب رویا‌ها است.

قبل از آنکه به معرفی داستان Florence بپردازم، بگذارید تا خیالتان را از بابت گیم‌پلی‌ای که با آن سروکار خواهید داشت، راحت کنم؛ در واقع Florence گیم پلی آنچنان خاصی ندارد؛ تنها کاری که می‌بایست در محیط بازی انجام دهید، کشیدن انگشت خود بر صفحه نمایش گوشی برای مرور کردن داستان بازی است. البته هر از چند گاهی با یک سری پازل‌های پیش پا افتاده‌ در محیط بازی روبه‌رو خواهید شد که نمی‌توان آن‌ها را چالشی برای به تعویق انداختن پیشروی‌تان در بازی دانست؛ پازل‌هایی همچون مرتب کردن یک عکس تکه تکه شده یا تشخیص اعدادِ مساوی با هم، معماهای پیش پا افتاده‌ای هستند که نمی‌توانند از پیشرفت سریع شما در داستان بازی جلوگیری کنند.

Florence بیشتر از آنکه یک بازی باشد، یک تجربه‌ی تعاملی است

داستان بازی Florence درباه‌ی دختری به نام فلورنس یو (Florence Yeoh) است که گرفتار زندگی روتین و کسل‌کننده‌ی خود شده. کارهای روزمره‌ی او همانند بسیاری از ما، به رفتن به سرکار، گشت زدن در شبکه‌های اجتماعی، گوش دادن به موسیقی و سر و کله زدن با مادر بیش از حد نگران خود، محدود شده است. در خلال یکی از همین روزهای تکراریِ فلورنس، او که به دلیل تمام شدن شارژ گوشی‌اش مجبور می‌شود هدفون‌اش را از گوش خود بردارد، به صورت کاملاً اتفاقی مجذوب موسیقی یک نوازنده جوان به نام کریش (Krish) می‌شود. همین اتفاق تبدیل به جرقه‌ای برای شروع یک رابطه‌ی عاطفی میان این دو خواهد شد که چارچوب داستانی بازی Florence را در بیست فصل تشکیل می‌دهد. جالب است بدانید که سرپرست تیم سازنده‌ی بازی، طراح ارشد بازی معروف Monument Valley هم بوده است. او در یکی از مصاحبه‌هایش عنوان کرده که Florence را با الهام از فیلم « ۵۰۰ روزِ سامر» ساخته است، اما به‌شخصه فکر می‌کنم که داستان بازی تا حدی شبیه به اثر تحسین‌شده‌ی دیمین شزل یعنی فیلم «لالالند» است. در آن فیلم هم شخصیت اصلی مرد، یک موزیسین بود که به طور اتفاقی و به واسطه‌ی یکی از اجراهایش، با شخصیت اصلی زن داستان آشنا می‌شد. جداییِ Florence و Krish در پایان بازی نیز، دقیقا مشابه روند جدایی دو کاراکتر اصلی در فیلم «لالالند» است. به هر حال نباید از یاد برد که هر دو فیلم نام برده‌شده از دیالوگ‌های تأثیرگذار زیادی برخوردار بوده‌اند، اما بازی Florence بدون برقراری حتی یک دیالوگ و به شکل صامت، موفق به ترسیم چنین رابطه‌ی عمیقی میان کاراکترهایش می‌شود.

Florence

رنگ‌بندی و طراحی محیط گرافیکی بازی خارق‌العاده است، اما شاهکار تیم سازنده‌ی Florence نه در بخش محیط گرافیکی بلکه در موسیقی بازی است. به جرئت می‌توان گفت که موسیقی‌های استفاده‌شده در بازی Florence از جمله گوش‌نواز‌ترین و ماندگارترین موسیقی‌هایی هستند که تاکنون در پلتفرم موبایل مورد استفاده قرار گرفته‌اند. علی رغم این که Florence اولین بازی ساخته‌شده توسط استودیو Mountain است، اما از کیفیت فوق‌العاده بالایی در هر دو بخش گرافیک و موسیقی، برخوردار است.

Florence یک اثر تعاملی با داستانی عاشقانه است که به طور حتم تبدیل به یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های‌تان روی پلتفرم موبایل خواهد شد. این بازی با قیمت ۲.۹۹ دلار در اپ‌ استور و پلی‌ استور در دسترس قرار گرفته و توانسته نمره‌ی بسیار خوب ۴.۸ را از بازیکنانش در پلی‌ استور، دریافت کند. اگر به دنبال تجربه‌ی یک داستان عاشقانه و کوتاه به شکل یک بازی موبایل هستید، Florence دقیقا همان چیزی است که به دنبالش می‌گردید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Florence


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده