// سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل Final Fantasy XV: Pocket Edition

بازی Final Fantasy XV: Pocket Edition تجربه‌ای ناب و بسیار سرگرم‌کننده و جالب است که اسکوئر انیکس روی پلتفرم موبایل ارائه داده است. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

زمانی که نسخه پاکت ادیشن بازی Final Fantasy XV معرفی شد، شدیدا مشتاق شدم ببینم کمپانی اسکوئر انیکس (Square Enix، سازنده و ناشر بازی Final Fantasy XV: Pocket Edition) چگونه نسخه موبایل این بازی را توسعه می‌دهد؛ آن هم زمانی که با شخصیت‌هایی چیبی شده (کوچک شده) طرف هستیم که با نگاه کردن به آن‌ها، خواهید خندید! داستان و تم اصلی بازی Final Fantasy XV تاریک و غمناک است و استفاده از المان‌های جالب و خنده‌دار، نکته جالبی بود که تیم سازنده برای فراهم کردن نسخه‌ی موبایل، به سمت آن رفت. حال بازی اندروید و آیفون Final Fantasy XV: Pocket Edition روانه بازار شده و قصد داریم آن را برای شما مخاطبان معرفی کنیم. داستان بازی، همانند نسخه اصلی است؛ جایی که نوکتیس لوسیس کیلوم برای ملاقات با لونافری و ازدواج با او عازم سفری طولانی می‌شود تا از طریق این اتفاق بتوانند روابط سیاسی را گسترش دهند، اما همه چیز مطابق میل نوکتیس و شاه ریجس، پدر نوکتیس، پیش نمی‌رود.

بازی Final Fantasy XV: Pocket Edition

طراحی چیبی شکل شخصیت‌ها شکل و شمایل جالبی به بازی بخشیده است

داستان بازی حول ماجراجویی نوکتیس و رسیدن به هدف‌اش می‌چرخد. به‌عبارتی روند اصلی داستان و میان‌پرده‌ها و اتفاقات داخل بازی همانند نسخه اصلی است که سال ۲۰۱۶ روانه بازار شد، اما محتویات اصلی که شامل مراحل فرعی و اصلی هستند تا اندازه‌ای تغییر کرده‌اند. در ابتدا با خود فکر می‌کردم که استفاده از مراحل نسخه اصلی و اجرای آن روی موبایل، می‌تواند به این بازی ضربه بزند، اما تیم سازنده به‌خوبی هرچه تمام‌تر توانسته مراحل را تغییر دهد تا جذابیت بازی همچنان باقی بماند. نحوه کنترل شخصیت‌ها و مبارزات به نحوی است که با انتخاب هر مرحله (اصلی یا فرعی بودن آن فرقی نمی‌کند) یک نشان‌گر زیر پای شما نمایان می‌شود که نشان می‌دهد کجا باید بروید و شما با ضربه‌زدن به صفحه نمایش، به سمت مقصد حرکت می‌کنید. به‌عبارتی این بخش از بازی همانند یک اثر اشاره و کلیک طراحی شده است و در ادامه هنگامی که وارد مبارزات بازی می‌شوید، سیستم مبارزات هوشمند را مشاهده می‌کنید که صرفا با انتخاب یک دشمن، نوکتیس به صورت اتوماتیک به آن‌ها حمله کرده و با کشتن‌شان، به سمت هیولای بعدی می‌رود. حال پای ضربات ترکیبی و جاخالی دادن‌های نوکتیس به وسط می‌آید. در بازی Final Fantasy XV، جاخالی دادن‌ها به صورت دکمه‌زنی زمانی انجام می‌شد و در نسخه پاکت ادیشن، دقیقا با همان دکمه‌زنی‌ها طرف هستیم، اما باید با زمان‌بندی مناسب، روی صفحه نمایش ضربه بزنید.

از حیث ضربات ترکیبی نیز زمانی که نوار هر شخصیت پر شود، اسم آن در سمت راست صفحه نمایش ظاهر شده که می‌توانید با ضربه زدن روی اسم شخصیت، ضربه ترکیبی او با نوکتیس را اجرا کرده و آسیب جدی به حریف‌های خود وارد کنید. همچنین سیستم ارتقای شخصیت بازی نیز دستخوش تغییراتی شده است. در نسخه اصلی با یک سیستم چند منظوره و کامل طرف بودیم که خب برای یک اثر نقش آفرینی امری طبیعی است، اما در اینجا سیستم ارتقای شخصیت با اینکه بسیار جزئی‌تر از نسخه اصلی است، اما می‌توان آن را یکی از کامل‌ترین سیستم‌های ارتقای شخصیت بازی‌های موبایلی دانست که تا به امروز در دسترس قرار گرفته است. از نظر طراحی‌های بازی، صحنه‌های سینمایی Final Fantasy XV: Pocket Edition همان صحنه‌های سینمایی بازی اصلی است که با طراحی‌های جدید ارائه شده و تنها ایرادی که می‌توان به بازی گرفت، افت فریم‌هایی است که در بعضی از صحنه‌ها به سراغ شما می‌آیند و از طرفی زمان بارگذاری بازی نیز در بعضی از صحنه‌ها طولانی می‌شود.

بازی Final Fantasy XV: Pocket Edition

با تمام این تفاسیر شاید بازی Final Fantasy XV: Pocket Edition این سوال را در ذهن شما ایجاد کند که بازی برای اشخاصی است که Final Fantasy XV را تجربه کرده‌اند و در جواب باید بگویم که اصلا اینگونه نیست و تمامی مخاطبان بازی‌های ویدیویی می‌توانند این بازی را تجربه کنند و از داستان و فضای آن لذت ببرند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Final Fantasy XV: Pocket Edition


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده