// شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل PUBG Mobile

بازی PUBG Mobile با همان ویژگی‌های نسخه پی‌سی، فرصتی عالی برای تجربه یک بازی بتل رویال حقیقی در موبایل است.

چند ماهی از زمان انتشار رسمی نسخه یک بازی PlayerUnknown's Battlegrounds برای پی سی می‌گذرد؛ بازی پرآوازه‌ای که هرچند استودیوی بلوهول، سازنده‌ آن، هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد که دوران جدیدی از بازی‌های چندنفره را رقم بزند، اما توانست در کوتاه مدت و در حالی که در وضعیت دسترسی پیش از موعد بود به فروشی بیش از ۳۰ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کند. با وجود ایرادات فراوانی که از بعد فنی می‌توانستیم به بازی PUBG بگیریم، اما اولین بودن این بازی در نوع خود، باعث شد تا بسیاری از منتقدان با چشم‌پوشی از مشکلات فراوان بازی، به تحسین این اثر بپردازند و بازیکنان نیز استقبال خوبی از این بازی کردند. اکنون بعد از انتشار بازی‌های متعدد بتل رویال، دو کمپانی تنسنت گیمز و اپیک گیمز تصمیم گرفته‌اند تا در نهایت بازی پابجی و فورتنایت را برای اندروید و iOS منتشر کنند. در این مقاله قصد داریم تا نسخه موبایل بازی PUBG (پابجی) را معرفی کنیم. این بازی اکنون تنها از طریق گوگل‌پلی کانادا و چین قابل دانلود است؛ هرچند با یک جستجوی ساده می‌توانید فایل‌های مورد نیاز برای تجربه بازی را دانلود کنید.

بازی پابجی موبایل / PUBG Mobile

رابط کاربری بازی PUBG Mobile دارای تفاوت‌هایی مثبت نسبت به نسخه پی‌سی است

استودیوی بلوهول و تنست گیمز با جزئیات، نسخه پی‌سی بازی پابجی را روی موبایل پورت کرده‌اند. هرچند در منوی ابتدایی و به ویژه بعد از پایان بازی شاهد تغییراتی نسبت به سایر نسخه‌های بازی هستیم، اما در مجموع بازی اندروید و آیفون PUBG Mobile شباهت بی چون و چرایی به نسخه پی‌سی دارد. با شروع بازی باید شخصیت خودتان را از میان گزینه‌های محدود بسازید و سپس در سه حالت تکنفره، دونفره و چهارنفره وارد رقابت شوید. با این حال، نخستین تفاوت‌ها از منوی اول بازی خودنمایی می‌کند. سیستم XP متفاوت بازی، راهنما برای بازیکنان تازه‌کار، مکانیزم متفاوت سفارشی‌سازی لباس شخصیت اصلی، قابلیت ساختن گروه و جوایز روزانه بخشی از این تفاوت‌ها هستند که با آنها روبه‌رو خواهید شد. اما با ورود به بازی، یکی از مهم‌ترین تغییرات PUBG Mobile بهینه‌سازی کامل گیم‌پلی با نمایشگر لمسی گوشی‌های موبایل است. سازندگان به خوبی رابط کاربری را برای دسترسی آسان کاربران به گزینه‌های مختلف بهینه کرده‌اند و حتی در زمینه کنترل خودرو نیز شاهد تغییراتی مثبت هستیم.

با وجود ایراداتی که بعضا به دلیل ارتباط با اینترنت و پینگ بالا پیش می‌آید، باید گفت هنوز بازی ایرادات چندان جدی‌ای ندارد و بازیکنان می‌توانند به راحتی با گیم‌پلی بازی ارتباط برقرار کنند. اما اگر بخواهیم به تغییرات بیشتر نسخه موبایل PUBG با نسخه پی‌سی اشاره کنیم‌، می‌توانیم از پارامترهایی نام ببریم که کاربران می‌توانند با تماشای آنها آسان‌تر از وضعیت شخصیت خود آگاه شوند. به عنوان مثال، زمانی که در هواپیما حضور دارید، می‌توانید تعداد کاربران حاضر در هواپیما را مشاهده کنید و از طرفی از مکان‌های شلوغ مطلع شوید. از سوی دیگر بازی فاصله شما با سطح زمین یا فاصله شما با محل مارک‌شده روی نقشه را نمایش می‌دهد و حتی می‌توانید از فاصله خود با هم‌تیمی‌های‌تان اطلاع پیدا کنید. وجود این ویژگی‌های کوچک، اما کاربردی باعث شده تا تجربه‌ی این بازی روی موبایل لذت خودش را داشته باشد. 

بازی پابجی موبایل / PUBG Mobile

اما PUBG Mobile در زمینه نشانه‌گیری نیز تغییراتی را نسبت به نسخه پی‌سی دارد. برخلاف پی‌سی در موبایل Aim Assist برای هدف‌گیری آسان‌تر به کمک کاربران می‌آید و آسان‌تر می‌توانید دشمنان از همه‌جا بی‌خبر خود را ناکار کنید. بازی همینطور محل شلیک دشمنان را نیز روی نقشه کوچک نمایش می‌دهد. یکی از ویژگی‌های چشم‌نواز بازی موبایل پابجی، ارائه کارت‌ نتایج برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی است. با تمام کردن بازی به صورت گروهی در صورتی که آخرین فرد کشته‌شده در تیم باشید، اسلاید زیبایی برای نمایش عملکرد شما نسبت به دوستان‌تان نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اما اگر بخواهیم از گیم‌پلی بازی پابجی عبور کنیم، گرافیک بازی به طور طبیعی افت بسیاری را نسبت به نسخه‌ پی‌سی دارد. این افت کیفیت در زمینه ساختمان‌ها، فراوانی تجهیزات یا بافت زمین و ساختمان، نیز وجود دارد و با ورود به بازی متوجه آن خواهید شد. با این حال،‌ هنوز هم PUBG Mobile برای یک بازی بتل رویال موبایل کیفیت خوبی دارد و از تجربه آن لذت خواهید برد. سازندگان از موتور آنریل 4 برای توسعه بازی استفاده کرده‌اند. اهمیت صدا در پابجی موبایل نیز حفظ شده است و باید با زدن هدفون با دقت به سرعت حرکت بازیکنان دیگر توجه داشته باشید. طبق ادعای توسعه‌دهندگان، این بازی از صدای ۷.۱ پشتیبانی می‌کند.

بازی پابجی موبایل / PUBG Mobile

بازی PUBG Mobile محصولی باکیفیت است که بسیاری از بازیکنان ماه‌ها منتظر آن بودند. هرچند اکنون اپیک گیمز با بازی موبایل Fortnite دندان‌های خود را برای ورود گسترده به پلتفرم‌های iOS و در آینده اندروید تیز کرده، اما نباید فراموش کرد که PUBG Mobile نیز از محتوا و شهرت خوبی برای جذب بازیکنان برخوردار است. با وجود مشکلات پینگ، هنوز هم به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بازی PUBG Mobile را دانلود و تجربه کنید. این بازی اکنون تنها در گوگل‌پلی چین و کانادا در دسترس قرار دارد؛ هرچند می‌توانید با جستجویی ساده فایل‌های مورد نیاز برای نصب بازی PUBG Mobile روی موبایل را از طریق گوگل یا اپلیکیشن Apkpure به دست بیاورید. نسخه iOS این بازی تنها در چین در دسترس قرار دارد.

بروزرسانی ۲۹ اسفند ۱۳۹۶:

بازی PUBG Mobile به صورت رسمی برای تمامی نقاط جهان از طریق گوگل پلی و اپ استور منتشر شد. شما می‌توانید نسخه موبایل پابجی را از پایین دانلود و تجربه کنید. زومجی همینطور آموزشی را برای افرادی که به آیتونز و پلی‌استور دسترسی ندارند، منتشر کرده است.

دانلود بازی اندروید PUBG Mobile


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده