// دوشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۲

جمع بندی مسابقات Brussels Challenge 2018 بازی Street Fighter V؛ فینال

فینال رویداد اخیر Capcom Pro Tour 2018 یعنی مسابقات Brussels Challenge به پایان رسید و در ادامه می‌توانید از اتفاقات آن باخبر شوید.

مسابقات Brussels Challenge که در واقع یکی از رویداد‌های رسمی Capcom Pro Tour 2018 به شمار می‌رود، شنبه شب آغاز شد و شاهد رقابت بین ۱۶۰ بازیکن در رشته اصلی این مراسم یعنی بازی Street Fighter V بودیم و در جریان اخبار مسابقات در زومجی توانستیم به اتفاقات مهم این رویداد اشاره کنیم.

از بین شرکت‌کنندگان، بازیکنان کارکشته‌ای همچون لوفی (قهرمان EVO 2014)، بونچان، جان تاکئوچی، پرابلم اکس و گوئیچی به فینال راه پیدا کردند و دیشب شاهد برگزاری مسابقات فینال بودیم که بازیکنانی همچون لوفی و بونچان که در مسابقات EVO 2014 در مقابل هم قرار گرفته بودند، باری دیگر دیروز به رقابت با یکدیگر پرداختند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به اتفاقات و نتیجه مسابقات دیروز بیندازیم.

براکت برنده‌ها

street fighter v

 

براکت بازنده‌ها

street fighter v

 

خلاصه‌ای از مسابقات انجام شده

در عکس‌های فوق می‌توانید اسامی بازیکنان حاضر در براکت برنده‌ها و بازنده‌ها را مشاهده کنید. همانطور که قابل رویت است، در دیدار اول، لوفی و بونچان (هر دو از تیم Red Bull) در برابر هم قرار گرفتند. این اولین بار نیست که بازیکنان یاد شده به رقابت با یکدیگر می‌پردازند؛ چرا که این دو بازیکن در فینال EVO 2014 در رشته Street Fighter IV نیز در مقابل هم قرار گرفته بودند که شاهد پیروزی لوفی با کاراکتر Rose بودیم.

capcom pro tour 2018

بونچان از ژاپن با کاراکتر چارلی نش و لوفی از فرانسه با شخصیت آر میکا بازی را شروع کردند و همانطور که می‌دانید بازی‌های فینال در قالب First to 3 انجام می‌شود و هر یک از بازیکنان که بتواند حریف خود را ۳ سِت شکست دهد، پیروز محسوب می‌شود. دیدار Bonchan و Luffy به سرعت تمام شد و لوفی با نتیجه ۳-۰ حریف ژاپنی خود را به براکت بازنده‌ها فرستاد.

capcom pro tour 2018

دیدار بعدی بین گوئيچی از ژاپن با کاراکتر چان لی و پرابلم اکس از انگلستان با کاراکتر ام بایسون صورت گرفت. برخلاف انتظار، Problem X کاراکتر بایسون را برای روبه‌رو شدن با حریف ژاپنی‌اش انتخاب کرد؛ با اینکه وی به تازگی تصمیم گرفته بود که کاراکتر خود را به ابیگیل تغییر دهد. وی راند اول را با کریتیکال آرت پیروز شد و در راند دوم حریف خود را به راحتی با یک ضربه قیچی EX شکست داد و پیروزی سِت اول را به نام خود ثبت کرد. گوئيچی کاراکتر خود را در بازی دوم به منات تغییر داد تا بتواند از راه دور با بایسون مبارزه کند.

capcom pro tour 2018

تغییر کاراکتر با گوئيچی یاری کرد و نه‌تنها وی توانست راند اول را از آن خود کند، بلکه بازی دوم را نیز پیروز شد و نتیجه را به ۱-۱ رساند. پرابلم اکس با مراجعه به صفحه انتخاب کاراکتر، V-Trigger کاراکتر خود را به نسخه دوم تغییر داد. گویا تصمیم‌های بازیکنان به کمک آنها آمد؛ طوری که بایسون توانست گوئیچی را در بازی سوم شکست دهد. این موضوع به سِت چهارم نیز کشیده شد؛ تا اینکه پرابلم اکس حریف ژاپنی خود را به براکت بازنده‌ها فرستاد.

 

بونچان (Nash) در مقابل تاکامورا (Akuma)

بونچان در براکت بازنده‌ها در مقابل تاکامورا از بلژیک قرار گرفت و در راند اول با کامند گرب حریف خود را به کنار صفحه کشاند و با Stun کردن آکوما و ساختن چندین Bar پیروز شد. راند دوم بازی آرام گرفت؛ تا اینکه بونچان پس از باز کردن دفاع آکوما، ضربات زنجیره‌ای روی او پیاده کرد و با CA آکوما را شکست داد.

capcom pro tour 2018

در بازی دوم، در حالی که هر دو بازیکن نوار سلامتی کمی در اختیار داشتند، آکوما بونچان را به گوشه صفحه کشاند و با پرش قصد داشت که فشار بیشتری به او وارد کند. بونچان بلافاصله با حرکت ضد هوایی خود یعنی سانیک سایت EX، آکوما را به وسط صفحه کشاند و با روشن کردن V-Trigger به پشت آکوما تلپورت کرد و با کامبوی زیبایی راند اول را پیروز شد. پس از گذشت ۳۰ ثانیه از بازی شاهد باز شدن دفاع طرفین و انجام کامبو بودیم؛ تا اینکه نش باری دیگر به کنار کشیده شد. Nash با استفاده از وی‌تریگر به آسانی از کرنر فرار کرد و در حالی که جای خود را با آکوما عوض کرد توانست بازی دوم را پیروز شود.

capcom pro tour 2018

در بازی سوم، تاکامورا به صفحه انتخاب کاراکتر‌ها رفت تا بتواند از این موقعیت برای گرفتن آرامش استفاده کند. راند اول بازی سوم، شانس باری دیگر با بونچان یاری کرد و بازی به راند دوم کشید. طی راند دوم تاکامورا در حرکتی فریب‌دهنده توانست بونچان را شکست دهد. بازی به راند سوم کشیده شد؛ تا اینکه بونچان در حرکتی اشتباه CA خود را از دست داد و تاکامورا با استفاده از این موقعیت، خودش را از حذف شدن نجات داد.

بازی چهارم با ضربات کوچک از طرفین شروع شد و در ادامه آکوما توانست با وی‌تریگر، نش را نقش برزمین کند. جریان بازی به نفع آکوما تغییر پیدا کرد و تاکامورا رفته رفته بازی را به نفع خود پیش برد تا نهایتا موفق شد با Stun کردن Nash، بازی چهارم را به آسانی از آن خود کند.

دیدار به بازی فینال کشیده شد و گویا از دست دادن کریتیکال آرت روی روحیه بونچان تاثیر گذاشته بود. بازی آخر با تشویق تماشاچیان آغاز شد. هر دو بازیکن با Footsie کردن بازی را پیش بردند؛ تا اینکه نش با گرفتن Crush Counter و اتصال آن به وی‌تریگر آسیب زیادی به آکوما وارد کرد. راند اول با اشتباه تاکامورا به نفع نش به پایان رسید. راند دوم آکوما شروع به پرتاب گلوله‌های پلاسما و بنفش رنگ خود کرد و در ادامه به جلو قدم برداشت و بونچان را Throw کرد. بونچان به آکوما اجازه اعمال فشار نداد و در انتها با فعال کردن وی‌تریگر، آن را به CA چسباند و با روش همیشگی، حریف خود را از جریان مسابقات حذف کرد. در ادامه می‌توانید رقابت حساس این دو را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

بونچان (Nash) و پرابلم اکس (M. Bison)

capcom pro tour 2018

بونچان و پرابلم اکس در براکت بازنده‌ها مسابقه خود را آغاز کردند و از آنجا که M. Bison کاراکتر مناسب‌تری در مقابل Nash است، پرابلم اکس تصمیم گرفت که این مبارز را برای این سِت انتخاب کند. راند اول با Throw نش شروع شد و هر دو بازیکن به حالت Neutral بازی برگشتند. در این میان، بایسون توانست با ضربات زنجیره‌ای، نوار Stun نَش را پر کند و در انتها راند اول را با وی‌تریگر دوم خود بگیرد. Nash در همان ثانیه‌های اول بازی خود را در گوشه صفحه پیدا کرد و زیر ضربات Block String بایسون قرار گرفت و Problem X در انتها با Perfect به بازی اول پایان داد.

نش در بازی دوم سعی کرد که روی دفاع خود بیشتر کار کند. بایسون پس از فاصله گرفتن با استفاده از گلوله بنفش خود به نش نزدیک شد و به او آسیب رساند. نش پس از دیدن پرش بایسون به هوا پرید و با Air Throw بایسون را به زمین کوباند؛ اما پرابلم اکس باری دیگر این کار را انجام داد و این‌ بار بونچان با EX سانیک سایت توانست به بایسون آسیب برساند، ولی در هنگام فرود آمدن به گلوله بنفش بایسون برخورد و راند اول را به بایسون تقدیم کرد. در راند دوم باز نش به کرنر کشانده شد و گویا تصمیم‌های نش به او کمک نمی‌کرد؛ طوری که در انتها در دام فریم‌های بایسون افتاد و بازی دوم را نیز باخت.

capcom pro tour 2018

طی بازی سوم نش تصمیم گرفت که دیگر به روند دفاعی خود پایان دهد و بیشتر روی حمله کار کند. این موضوع باعث شد که نش دو بار کراش کانتر بگیرد و در انتها با CA بالاخره اولین راند را از بایسون بگیرد. در راند دوم بایسون با دو کامبو توانست نیمی از جان نش را بگیرد و در حالی که نش به Stun نزدیک بود از کرنر فرار کرد. Nash باری دیگر با استفاده از وی‌تریگر از کرنر فرار کرد و راند دوم را نیز با کریتیکال آرت به نفع خود به پایان رساند.

بازی چهارم آرام گرفت و نش از فاصله دور با Sonic Boomهای آبی رنگ‌اش موقعیت را از دور کنترلر کرد و پس از به دام انداختن بایسون به کرنر او را Stun کرد. بایسون با استفاده از حرکت مخصوص‌ خود از کرنر فرار کرد و با پرتاب سانیک دیگری از نش روبه‌رو شد. وی تصمیم گرفت که از روی سانیک بپرد، اما در آن سو بونچان منتظر فرود وی بود و در انتها با سانیک سایت ضد هوایی راند اول را پیروز شد. جریان بازی به نفع نش تغییر کرد؛ طوری که وی به آسانی راند دوم را نیز به اتمام رساند و نتیجه را به ۲-۲ تغییر داد.

capcom pro tour 2018

بازی به سِت فینال کشانده شد و بایسون تصمیم گرفت که به صفحه انتخاب کاراکترها برود. تغییری در کاراکتر‌ها به عمل نیامد و بازی آغاز شد. شلیک سانیک‌های نش شروع شد و این موضوع باعث فشار‌ آمدن روی بایسون شد. فشار‌های نش به Crush Counter کشیده شد و در انتها با Throw بایسون را به طرفین انداخت و راند اول را از آن خود کرد. راند دوم شاهد حرکت قیچی EX بایسون بودیم. وی سعی کرد باری دیگر این کار را انجام دهد، اما نش به وی این اجازه را نداد و دفاع را به CA چسباند. در نهایت بونچان حریف انگلیسی خود را حذف کرد و به فینال رفت. در ادامه می‌توانید مسابقه جذاب این دو را تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

فینال: بونچان (Nash و Karin) و لوفی (R. Mika)

همانطور که در بالا اشاره شد، بونچان و لوفی در سال ۲۰۱۴ در رویداد EVO در فینال در مقابل همدیگر قرار گرفته بودند. در راند اول نش توانست عملکردی بسیار عالی داشته باشد و با Stun کردن میکا راند اول را از آن خود کند. در راند دوم میکا به سرعت به بازی نش پایان داد و روند مسابقه را آرام کرد، اما این موضوع حملات بونچان را کمرنگ نکرد. نش پس از به زمین کوباندن میکا در گوشه صفحه منتظر برخاستن وی شد. لوفی پس از برخاستن تصمیم گرفت که کریتیکال آرت خود را روی بونچان پیاده کند، اما حریف‌اش توانست تصمیم وی را حدس بزند و با پرش آن را جاخالی دهد و ست را به راحتی تقدیم به Nash کند.

capcom pro tour 2018

باخت بازی اول لوفی را به فکر فرو برد. وی تصمیم گرفت که در استراتژی خود، نقش پرش‌های قطع‌شونده را پررنگ‌تر کند، اما نش باری دیگر این حرکات حریف‌اش را خواند و راند اول را پیروز شد. لوفی به حرکاتش در راند دوم ادامه داد و به نظر توانست با این الگو برنامه نش را به هم بریزد و نه‌تنها راند دوم، بلکه ست دوم را پیروز شود.

capcom pro tour 2018

این‌ بار بونچان به فکر فرو رفت و تصمیم گرفت که کاراکتر خود را به Karin تغییر دهد. جالب است بدانید که تغییر کاراکتر با او یاری کرد و توانست با این کاراکتر نتیجه بازی را به ۲-۱ برساند. رقابت بین این دو بازیکن بالا گرفت و لوفی پس از آشنا شدن با روش بازی کارین توانست ست چهارم را پیروز شود.

capcom pro tour 2018

از آنجا که بونچان از براکت بازنده‌ها به فینال آمده است، برای اول شدن وی باید براکت را صفر یا همان Reset کند. وی تصمیم گرفت که کاراکتر خود را به نش تغییر دهد. راند اول با پرش میکا و دفاع نش شروع شد. نش توانست با ضربات خود میکا را از خود دور نگه دارد و در انتها با نوار سلامتی پُر خود با یک ضربه لگد سنگین راند اول را برد. میکا توانست راند دوم نش را Whiff Punish کند و وی را به گوشه بکشاند، اما بونچان با وی‌تریگر معروف خود به پشت میکا رفت و با Throw مسابقه را پیروز شد و براکت را صفر کرد.

میکا راند اول را با کامند گرب‌های EX از نش گرفت و در آن سو نش با پیروزی در راند دوم به لوفی جواب داد. از اینجا روند بازی تغییر پیدا کرد و شاهد استراتژی متفاوتی از میکا بودیم که به پیروزی وی با Perfect ختم شد. میکا به استراتژی عجیب خود ادامه داد و در انتها با Stun کردن نش باری دیگر راند را به راحتی گرفت. راند دوم به طور عجیبی این اتفاق و Stun شدن نَش ادامه پیدا کرد.

بازی سوم به همین روال ادامه یافت و باری دیگر شاهد باختن Nash به طور عجیبی بودیم. لوفی تنها یک راند با پیروزی در مسابقات Brussels Challenge فاصله داشت. وی به حملات عذاب‌آورش و حرکات متفاوت‌اش ادامه داد؛ تا اینکه در انتها با کریتیکال آرت بونچان را شکست داد و مقام اول را در این مسابقات کسب کرد. از آنجا که هر دو بازیکن از تیم Red Bull بودند بونچان پس از باختش قوطی رد بول خود را به حریف‌اش تقدیم کرد تا اسپانسرشان را به وی یادآوری کند.

capcom pro tour 2018

با این حساب، نتایج دومین مسابقه رسمی Capcom Pro Tour 2018 یعنی Brussels Challenge از این قرار شد:

  • جایگاه اول: لوفی (R. Mika) | تیم رد بول
  • جایگاه دوم: بونچان (Nash و Karin) | تیم رد بول
  • جایگاه سوم: پرابلم اکس (M. Bison و Abigail) تیم MOUZ
  • جایگاه چهارم: سالتی کید (R. Mika) تیم NVD
  • جایگاه پنجم: گوئيچی (Menat و Chun-Li) تیم CO و تاکامورا (Akuma) تیم Epsilon
  • جایگاه هفتم: جونز آرکید (Ken) تیم EnVyUS و جان تاکئوچی (Rashid) تیم لیکوئيد

capcom pro tour 2018

capcom pro tour 2018

در ادامه می‌توانید نتایج کامل را در براکت پایین مشاهده کنید و برای اطلاع از ریز امتیازات به صفحه مسابقات براسلز چلنج در سایت SmashGG مراجعه کنید.

براکت برنده‌ها

capcom pro tour 2018

براکت بازنده‌ها

capcom pro tour 2018

نظرات خود را در مورد مسابقات اصلی استریت فایتر 5 با زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده