// پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۱

۲۷ بازی‌ رایگان آیفون | از هری پاتر تا Undawn

در این مقاله به معرفی بهترین بازی های رایگان آیفون می‌پردازیم که باتوجه ‌به ماهیت رایگان بودن آن‌ها محتوای قابل‌توجه‌ای را در اختیار بازیکن قرار می‌دهند.

اگر نگاهی به فروشگاه اپ استور (App store) بیاندازید با فهرست بلند بالایی از بازی‌های رایگانی مواجه می‌شوید که هرکدام می‌توانند به‌راحتی شما را تا مدت‌ها سرگرم کنند. بازی های گوشی آیفون همه سلیقه‌ها را در برمی‌گیرند؛ از بازی‌های ورزشی و اکشن گرفته تا بازی‌های فکری و استراتژیک که برخی از آن‌ها چیزی از بازی‌های پولی کم ندارند. البته همه‌ی این بازی‌ها به‌طور کامل رایگان نیستند و بعد دانلود می‌توانید به ازای پرداخت مبلغی آیتم‌های تزئینی دریافت کنید. این موضوع کاملا مرسوم است زیرا پلتفرم موبایل به بستری مناسب برای استودیوهای کوچک یا حتی برخی تیم‌های بزرگ تبدیل شده است که بتوانند از این طریق به کسب درآمد برسند. 

انتشار بازی‌های رایگان همچنین به روشی برای استودیوهای کوچک برای شناخته شد توسط بازیکنان تبدیل شده است. در این فهرست نگاهی به ۲۷ بازی رایگان ایفون می‌اندازیم که باوجود رایگان بودن، محتوای بسیار جذاب و سرگرم کننده‌ای در اختیار بازیکن قرار می‌دهند.


بازی های رایگان آیفون

بازی رایگان و اکنشن undawn برای ios

۲۷. Undawn

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Lightspeed Studios
  • برای سنین: +۱۳

بازی Undawn یک جهان آخرالزمانی را به تصویر می‌کشد که در آن بازیکنان باید به هرنحوی برای زنده ماندن، تلاش کنند. در ابتدا بازیکنان باید شخصیت خود را آنگونه که علاقه دارند طراحی و سپس خود برای روبه‌رو شدن با انواع چالش‌ها آماده کنند. گیم‌پلی به‌صورت سوم شخص است که در بخش‌های اولیه بازی که حکم مراحل آموزشی را دارد با مکانیزم‌های مختلف آن آشنا می‌شوید. در طول مراحل بازی باید با انواع زامبی‌های جهش یافته مبارزه کنید. درکنار زامبی‌ها حیوانات نیز برای بازیکنان دردسرساز می‌شوند. با توجه وسعت نقشه بازی می‌تواند از وسایل نقلیه مختلف برای جابه‌جا شدن استفاده کنید. یکی دیگر از نکات مهم بازی، سیستم ساخت و ساز است که در آن باید یک کمپ را برای خود بسازید. همچنین می‌توانید با کسب منابع مختلف کمپ خود را گسترش و ارتقاء دهید. در مجموع ساخته استودیوی Lightspeed and Quantum یک اثر جذاب با مکانیزم‌های مختلف است که می‌تواند برای مدت زمان طولانی بازیکنان را سرگرم جهان خود کند.

دانلود بازی Undawn

بازی نقش آفرینی harry potter: magic awakened برای ios

۲۶. Harry Potter: Magic Awakened

  • سبک: نقش آفرینی
  • استودیو: NetEase
  • برای سنین: +۱۳

اگر علاقه‌مند هستید در جهان جادویی هری‌پاتر به ماجراجویی بپردازید، Harry Potter: Magic Awakened یکی از بهترین بازی‌های این سری برای موبایل است که می‌توانید تجربه کنید. در این بازی در ابتدا باید شخصیت‌ خود را طراحی کنید و پس از گذراندن مراحل آموزشی، وارد مدرسه هاگوارتز برای انتخاب گروه خود می‌شوید. گیم‌پلی بازی به‌صورت سوم شخص است، البته در برخی از قسمت‌های بازی مانند پله‌های جادویی که به‌صورت خودکار موقعیت خود را تغییر می‌دهند، دوربین بازی به‌صورت ایزومتریک درمی‌آید تا تسلط بیشتری به محیط بازی داشته باشید. به وسیله چوب دستی خود می‌توانید با آیتم‌هایی که در قسمت‌های مختلف قرار دارند ارتباط برقرار کنید. همچنین با شخیصت‌های مختلفی که در گوشه و کنار محیط بازی در حرکت هستند، صحبت کنید. مبارزات یکی از بخش‌های اصلی تجربه‌ی بازی را تشکیل می‌دهند که روند متفاوتی با گیم‌پلی عادی دارد. در موقعیت‌های مبارزه‌ای، یک دسته کارت در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد که با انتخاب و رها کردن آن‌ها در موقعیت مناسب، می‌توانید به دشمنان خود ضربه بزنید.

دانلود بازی Harry Potter: Magic Awakened

بازی رایگان tomb raider reloaded برای ios

۲۵. Tomb Raider Reloaded

  • سبک: آرکید
  • استودیو: Emerald City Games
  • برای سنین: +۱۲

بازی Tomb Raider Reloaded باردیگر بازیکنان را در نقش لارا کرافت قرار می‌دهد که این بار نیز وارد یک سرزمین دورافتاده و خطرناک می‌شود. بازی همانند سایر بازی‌های این مجموعه پرشده از تهدیدات مختلف که بازیکنان را وارد چالش می‌کند. بازی شامل مراحل متععد و سریع است؛ درواقع بازی به این صورت است که در ابتدای هر مرحله از پایین صفحه وارد محیط بازی می‌شوید و باید از بالای صفحه و به‌طور دقیق‌تر از دروازه انتهای آن خارج شوید. البته که به هیچ عنوان به همین سادگی نخواهد بود و دشمنانی که در هرمرحله پیشرفت می‌کنند مانع بزرگی به سرراه بازیکنان می‌شوند. پس از اینکه هرمرحله را به پایان برسانید می‌توانید از بین سه نیروی ویژه که در اختیار بازیکن قرار می‌دهد یکی را برای استفاده در مرحله بعد انتخاب کنید. با امتیازهایی که در طول مراحل بازی به‌دست می‌آورید می‌توانید سلاح‌های خود را ارتقاء دهید. در مجموع ساخته استودیوی Emerald City Games یک اثر جذاب و مهیج است که می‌تواند طرفداران این مجموعه به خوبی سرگرم کند.

دانلود بازی Tomb Raider Reloaded

بازی رایگان و استراتژی The Battle of Polytopia برای ios

۲۴. The Battle of Polytopia

  • سبک: استراتژی
  • استودیو: Midjiwan AB
  • برای سنین: +۷

در بازی The Battle of Polytopia بازیکنان حاکم دنیا می‌شوند و درواقع باید با کشف سرزمین‌های مختلف و گسترش‌ آن‌ها هریک را به دیگری متصل کنند. بازیکنان می‌توانند در هریک از سرزمین‌های کشف شده المان‌ها و ابزار مختلفی را قرار دهند و حتی می‌توانند فرهنگ‌های مختلفی نیز داشته باشند. البته به همین سادگی نخواهد و گاهی باید به دیگر سرزمین‌هایی که به هرنحوی دشمن حساب می‌شود، حمله و آن را تصرف کرد. برای این کار نیز می‌توانید سربازها و به طورکل نیروهای نظامی مختلف را آماده کنید که هریک از آن‌ها قدرت خاص خود را دارند. گیم‌پلی بازی به‌صورت استراتژی است و اشاره و کلیک باید با المان‌های بازی ارتباط برقرار کنید. بازی حالت آنلاین نیز دارد که در این حالت می‌توانید با سایر بازیکنان به رقابت بپردازید.

دانلود بازی The Battle of Polytopia

بازی نقش آفرینی و رایگان Honkai: Star Rail برای ios

۲۳. Honkai: Star Rail

  • سبک: نقش آفرینی
  • استودیو: miHoYo
  • برای سنین: +۱۳

بازی Genshin Impact بدون هیچگونه تردیدی یکی از موفق‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی چند سال اخیر است که به واسطه رایگان و البته که فضای جذابی که دارد توانست نظر بازیکنان بسیاری را به سمت خود جلب کند. حال همان استودیوی یعنی miHoYo بازی جدیدی را به نام Honkai: Star Rail به‌تازگی منتشر کرده‌اند که به همان اندازه جذاب به نظر می‌رسد. روایت بازی در رابطه با شخصی به نام Stellaron است که می‌خواهد با اجرای یک نقشه شوم تمام کهکشان‌ها را به سلطه خود در بیاورد. حال بازیکنان در نقش قهرمانان مختلف باید از کار جلوگیری کنند. در اوایل بازی کنترل تنها یک شخصیت را برعهده دارید، اما در ادامه می‌توانید بین شخصیت‌های همراه جابه‌جا شوید که هریک از آن‌ها مهارت‌های خود را دارند. گیم‌پلی به دو بخش تقسیم می‌شود؛ در بخش‌ اول می‌توانید به‌صورت آزادانه در محیط بازی به ماجراجویی بپردازد و در بخش دو که مبارزه بازی وارد مبارزات نوبتی می‌شود که در حالت بازیکنان و دشمنان به‌صورت نوبتی به یکدیگر ضربه وارد می‌کنند.

دانلود بازی Honkai: Star Rail

بازی Happy Wheels

۲۲. Happy Wheels

  • سبک: ریسینگ
  • استودیو: James Bonacci
  • برای سنین: +۱۷

برخی بازی‌ها در عین سادگی به قدری در بین بازیکنان محبوب می‌شوند که کمتر شخصی را می‌توان پیدا کرد که از آن بازی چیزی نشنیده باشد. بازی Happy Wheels ساخته‌ی Fancy Force از همین دسته بازی‌ها است. شما در این بازی با داستان خاصی روبه‌رو نخواهید بود و فقط با انتخاب یکی از شخصیت‌های بخت برگشته باید مسیر پر خطری را طی کنید. هریک از شخصیت‌های بازی وسیله‌ی حرکتی مخصوص به خود را دارد؛ به‌عنوان مثال یکی از شخصیت‌های بازی دوچرخه‌ای همراه‌با فرزندش دارد و همینطور دیگر شخصیت‌ بازی که با صندلی چرخ‌دار مجهز به نیترو می‌تواند مسیر بازی را با سرعت بالایی طی کند. Happy Wheels از تنوع خوبی از حیث تعداد مسیر‌ها برخوردار است که جذابیت بازی را بیشتر می‌کند.

گیم‌پلی بازی شکل ساده‌ای دارد و در مدت زمان کوتاهی آن را یاد می‌گیرد البته هر یک از شخصیت‌ها نوع گیم‌پلی خود را دارند. در صفحه‌ی بازی دکمه‌های ثابت راست و چپ وجود دارند ولی برای هر یک از شخصیت‌ها دکمه‌های خاص دیگری نیز در نظر گرفته شده است. به‌عنوان مثال یکی از شخصیت‌های بازی یک "پوگو استیک" برای طی کردن مسیر دارد که باتوجه‌به ساختار آن باید تعادل را در مسیر حفظ کنید و این موضوع با وجود تله‌های انفجاری مسیر کار را دشوار می‌کند.

گرافیک بازی نیز بسیار ساده طراحی شده است ولی با این وجود جذابیت‌های خاص خود را دارد اما صدا گذاری و افکت‌های صوتی بازی موردی است که حس هیجان و صحنه‌‍‌های خشن بازی را به خوبی منتقل می‌کند.

دانلود بازی Happy Wheels

بازی آیفون Dirt Bike Unchained

۲۱. Dirt Bike Unchained

  • سبک: ریسینگ
  • استودیو: Red Bull
  • برای سنین: +۴

بازی‌های سبک رالی یکی از پای ثابت‌های آثار موبایلی هستند که هرساله نیز بازی‌های مختلفی در این سبک برای آیفون منتشر می‌شوند. بازی Dirt Bike Unchained یکی از همین آثار است که چند ماهی از عرضه‌ی آن می‌گذرد و بازیکنان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. در ابتدای بازی شما با مکانیزم‌های مختلف آن آشنا می‌شوید. شما در Dirt Bike Unchained می‌توانید فقط با یک انگشت بازی  را کنترل کنید و البته این به منظور آسانی آن نیست بلکه با ساده‌ترین مکانیزم بازی باید بهترین تجربه را داشته باشید.

در گیم‌پلی بازی همان‌طور که اشاره شد فقط باید با یک انگشت موتور را کنترل کنید. درواقع باید انگشت‌تان را روی صفحه‌ی بازی نگه دارید تا موتور شروع به حرکت کند. البته این موضوع همراه‌با چالش است و در برخی مواقع باید لحظاتی انگشت خود را جدا و مجددا صفحه‌ی بازی را لمس کنید.

Dirt Bike Unchained از نظر بصری خوب طراحی شده است و با محیط‌های متنوع و چشم‌نوازی که دارد بازیکن را جذب می‌کند. همچنین افکت‌های صوتی که در طی مسیر بازی پخش می‌شوند، لذت‌بخش هستند.

دانلود بازی Dirt Bike Unchained

بازی آیفون Shadow Fight Arena

۲۰. Shadow Fight Arena

  • سبک: مبارزه‌ای
  • استودیو: NEKKI
  • برای سنین: +۱۲

سری بازی‌های Shadow Fight از استودیوی خوشنام NEKKI همیشه یکی از محبوب‌ترین آثار موبایلی بوده‌اند. دو نسخه‌ی اول این مجموعه به شکل دو بعدی طراحی شد اما این روند در نسخه‌ی سوم بازی به‌طور کامل تغییر پیدا کرد و بازی به شکل سه‌بعدی در دسترس همگان قرار گرفت. حال در جدیدترین ساخته‌ی این استودیو بازی Shadow Fight Arena برای آیفون منتشر شد که ماهیت کاملا آنلاین دارد و دیگر خبری از بخش داستانی آن نیست. در هر دست بازی باید با انتخاب یک شخصیت از بین سه شخصیتی که از قبل مشخص کرده‌اید، یکی را برای مبارزه انتخاب کنید. سیستم مبارزاتی بازی مانند نسخه‌ی سوم بازی شامل تمامی ضربات فنی آن است.

گیم‌پلی بازی مشابه نسخه سوم بازی است و اگر آن را تجربه کرده باشید به‌راحتی می‌توانید با این نسخه ارتباط برقرار کنید. در هر مسابقه با جوایز و امتیازاتی که به‌دست می‌آورید می‌توانید شخصیت‌های خود را ارتقاء دهید تا در مسابقات بتوانید نتایج بهتری را کسب کنید. بازی Shadow Fight Arena به‌طور کلی از چهار حالت Ranked ،Unranked ،AI Only و VS Friend تشکیل شده است. که هر بخش آن می‌تواند به‌راحتی شما را تا مدت‌ها سرگرم کند.

گرافیک بازی با ارتقاهای جزئی نسبت به نسخه‌ی سوم آن، تجربه‌ی لذت بخشی را از این حیث به مخاطب خود می‌دهد. همچنین موسیقی و به‌طورکلی جلوه‌های صوتی بازی همانند دیگر نسخه‌های این مجموعه به بهترین شکل کار شده‌اند و در حین رقابت از آن لذت خواهید برد.

دانلود بازی Shadow Fight Arena

بازی آیفون Brawlhalla

۱۹. Brawlhalla

  • سبک: مبارزه‌ای
  • استودیو: Blue Mammoth Games
  • برای سنین: +۹

یکی از آثار موفقی که در ابتدا برای پی‌سی و بعدها برای آیفون و اندروید منتشر شد و به موفقیت‌های زیادی نیز رسید بازی Brawlhalla ساخته‌ی استودیوی Blue Mammoth Games است. در این بازی که شباهت‌های انکارناپذیری با بازی Super Smash Bros Ultimate دارد باید با شخصیت‌های مجموعه‌های سینمایی و ویدیوی گیم دیگر به رقابت بپردازید. هدف شما در این بازی بیرون انداختن دیگر بازیکنان از هر نقشه است.

گیم‌پلی بازی به این صورت است که با یک طرف صفحه باید شخصیت را کنترل کنید و با طرف دیگر حرکات مختلف انجام دهید. هریک از شخصیتها دو سلاح ویژه دارند. در هر رقابت سلاح‌ها به‌صورت تصادفی در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد که بازیکنان باید به سرعت برای استفاده در رقابت آن‌ها را به‌دست بیاورند. به غیر از سلاح‌های هر جنگجو، یک سری وسایل پرتابی مانند نارنجک یا سلاح‌های سنگین دیگر نیز در صحنه ظاهر می‌شوند که بسیار کاربردی هستند.

گرافیک بازی به‌ بهترین شکل طراحی شده است و در حین بازی از محیط شاد و چشم‌نواز آن لذت خواهید برد. همچنین طراحی شخصیت‌های بازی که از روی شخصیت‌های مشهور بازی‌ها و فیلم‌های برگرفته شده‌اند بسیار خوب و دقیق طراحی شده است. موسیقی بازی وظیفه‌ی خود را در ایجاد حس هیجان در رقابت‌های بازی به خوبی انجام داده و قطعا از آن‌ها لذت خواهید برد.

دانلود بازی Brawlhalla

بازی آیفون Sky: Children of the Light

۱۸. Sky: Children of the Light

  • سبک: ماجراجویی
  • استودیو: Thatgamecompany
  • برای سنین: +۹

یکی دیگر از بازی‌های رایگان بسیار بزرگ و جذابی که می‌تواند به‌راحتی شما را تا مدت‌ها سرگرم کند Sky: Childern of the Light ساخته‌ی استودیوی Thatgamecompany است که آثار برتری چون Journey و Flower را در کارنامه خود دارد. بازی روایتگر سرزمینی به نام Sky است که طی اتفاقاتی در یاس و ناامیدی فرو می‌رود. حال شما باید در قالب شخصیت بازی به یک ماجراجویی جذاب و دیدنی بروید و این فضای ناامیدی را از بین ببرید.

گیم‌پلی به‌صورت سوم شخص و در عین حال بسیار جذاب و آرامش‌بخش است و از تک، تک لحظه‌ی بازی لذت خواهید برد. Sky: Childern of the Light یک بخش چند نفره جذابی نیز دارد که باید بدون هیچ‌گونه‌ صفحه‌ای برای صحبت نوشتاری یا گفت‌وگوی صوتی باید با دوستان خود ارتباط برقرار کنید.

در رابطه با گرافیک بازی اگر آثار قبلی این استودیوی مانند Journey را تجربه کرده باشید قطعا با فضای سازی این بازی نیز به‌راحتی ارتباط برقرار می‌کنید. گرافیک چشم نواز و قدرتمند کارشده در بازی به قدری جذاب است که در تمام طول بازی از آن لذت خواهید برد. همچنین موسیقی در این بازی روند دلنشین و آرامش بخشی برای بازیکن دارد.

دانلود بازی Sky: Childern of the Light

بازی آیفون Door Kickers: Action Squad

۱۷. Door Kickers: Action Squad

  • سبک: اکشن
  • استودیو: KillHouse Games
  • برای سنین: +۱۲

بیشتر بازی‌های اکشن موبایل سعی دارند که با یک مکانیزم ساده مخاطب را تا مدتی سرگرم کنند اما استودیوی KillHouse Games با ساخت بازی Door Kicker: Action Squad یک تجربه‌ی اکشن سخت را پیش روی مخاطب قرار می‌دهند. در این بازی در نقش یک گروه امنیتی قرار می‌گیرید و باید به مقر خلافکاران نفوذ کرده و آن‌ها را نابود کنید. بازی به طورکلی شامل سه حالت کلاسیک، زامبی و حالت اتفاقی است که هر کدام چالش‌های مخصوص به خود را دارند. پیش از شروع هر مرحله باید یکی از شخصیت‌ها و تجهیزاتی که در طول مراحل قبل به‌دست آورده‌اید، انتخاب کنید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که هر شخصیت‌ تجهیزات مخصوص به خود را دارد.

گیم‌پلی بازی ساده است و پس از چند مرحله آن را کاملا متوجه می‌شوید. در هر دست بازی بسته به تجهیزاتی که انتخاب می‌کنید، المان‌های مختلفی را در صحنه می‌بینید. این المان‌ها شامل عوض کردن اسلحه، پرتاب نارنجک یا امثال آن، نوع هدف گیری و ضربات دست می‌شوند. در بیشتر مرحله‌های بازی قسمتی وجود دارد که باید دری را باز کنید که بسته به شخصیت روش متفاوتی وجود دارد؛ مثلا یکی از شخصیت‌ها در می‌شکند و دیگری آن را بدون ایجاد صدا باز می‌کند.

گرافیک پیکسلی به کار رفته در بازی تجربه‌ی جالبی را ایجاد کرده که می‌تواند برای بازیکنان قدیمی جذاب به‌نظر برسد. همچنین درکنار گرافیک بازی موسیقی نیز کار خود را در ایجاد حس اکشن موجود در بازی به بهترین شکل انجام داده است.

دانلود بازی Door Kickers: Action Squad

بازی آیفون Dead by Daylight Mobile

۱۶. Dead by Daylight Mobile

  • سبک: ترسناک
  • استودیو: Behaviour Interactive
  • برای سنین: +۱۷

Dead by Daylight Mobile یکی دیگر از بهترین بازی های رایگان آیفون است که شما را در یک رقابت آنلاین ترسناک قرار می‌دهد که یک نفر در نقش قاتل و چهار نفر دیگر را در نقش بازمانده قرار می‌دهد. اگر در نقش یکی از بازمانده‌ها باشید باید به کمک دیگر بازیکنان موتورهای برق را روشن کنید تا دروازه برای فرار تیم باز شود. بازی در نقش قاتل هم جذابیت بیشتری دارد و باید جلوی فرار بازماندگان را بگیرید. به‌عنوان مثال می‌توانید با قرار دادن تله در مکان مناسب آن‌ها را گیرانداخته و روی قلاب‌های گوشت قرار دهید. هر زمان که این اتقاق رخ دهد، بازمانده‌ها فرصت کوتاهی را برای نجات هم تیمی خود دارند؛ زیرا از دست دادن او بازی را سخت‌تر می‌کند و می‌توان گفت بازی به‌شدت به کار گروهی وابسته است.

گیم‌پلی در نقش‌های بازمانده و قاتل متفاوت است؛ در نقش بازمانده باید با کمک دیگر هم‌تیمی‌ها خود درکنار یک موتوربرق قرار بگیرید و با حل یک پازل تقریبا دشوار آن را روشن کنید و در‌صورت اشتباه در حل آن احتملا گرفتار قاتل بازی می‌شوید. از طرفی کنترل قاتل به مراتب آسان‌تر است شما می‌توایند به‌صورت مستقیم کنار بازمانده قرار گرفته و با دکمه مربوط آن را گرفته و در محل مشخص شده آن‌ها حلق آویز را کنید.

 Dead by Daylight Mobile به‌عنوان یک بازی موبایل گرافیک قابل قبولی دارد. همان‌طور که قطعا می‌دانید نورپردازی در یک اثر ترسناک یک فاکتور بسیار مهم و حیاتی است که تیم سازنده به خوبی توانسته در ایجاد یک اتمسفر ترسناک موفق عمل کند. همچنین طراحی مدل‌ها و محیط بازی نیز به هرچه هولناک‌تر شدن محیط بازی کمک می‌کند.

دانلود بازی Dead by Daylight Mobile

بازی آیفون Legends of Runeterra

۱۵. Legends of Runeterra

  • سبک: کارتی
  • استودیو: Riot Games
  • برای سنین: +۱۲

بازی‌های کارتی از دسته آثاری هستند که طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارند. یکی از بازی‌ها Legends of Runeterra ساخته‌ی استودیوی خوشنام Riot Games است که در سال ۲۰۲۰ برای آیفون منتشر شد. در این بازی با کارت‌ها و المان‌هایی که در اختیار دارید باید بر حریفان خود غلبه کرده و دیوار دفاعی آن‌ها را نابود کنید. بازی در اصل نسخه‌ی کارتی بازی League of Legends ساخته همین استودیو است و اگر آن را تجربه کرده باشید قطعا می‌توانید با ویژگی‌های کارت‌ها ارتباط برقرار کنید. مانند اکثر بازی‌های کارتی باید یک بخش آموزش را طی کرده و پس از یادگیری کلیت آن وارد بخش جذاب آنلاین بازی می‌شوید.

گیم‌پلی بازی راحت است و پس طی مراحل آموزشی بازی متوجه کلیت آن می‌شوید اما استراتژی در این بازی مهم‌ نکته در طول هر مسابقه است. شما در بازی چندین کارت در اختیار دارید که هرکدام از آن‌ها ویژگی خاص خود را دارند. هدف شما در هر مسابقه ازبین‌بردن کارت‌های رقیب و ضربه وارد کردن به دیواره‌ی دفاعی است. با هر ضربه به دیواره‌ی دفاعی بازیکن رقیب مقدار سلامتی آن نیز کاهش می‌یابد و پس از تخریب دیواره بازیکن حریف شما برنده بازی می‌شوید.

همچنین موسیقی بازی جو خوبی را در حین مسابقه می‌دهد و از طرفی صداگذاری برخی شخصیت‌های بازی نیز به‌گونه‌ای حس رقابت را بیشتر می‌کند.

دانلود بازی Legends of Runeterra

بازی آیفون پابجی موبایل

۱۴. PUBG Mobile

  • سبک: اکشن آنلاین
  • استودیو: PUBG Corporation
  • برای سنین: +۱۷

بدون هیچ شک و تردیدی بازی‌های سبک بتل رویال در چند سال گذشته به شکل گسترده‌ای در بین بازیکنان جا باز کرده‌اند. یکی از اولین‌ها و البته بهترین‌ها در این سبک بازی Pubg است که نسخه‌ی موبایل آن تحت عنوان Pubg Mobile در سال ۲۰۱۸ توسط PUBG Corporation منتشر شد. در این بازی شما باید به‌صورت گروهی یا انفرادی با حدود ۹۹ بازیکن دیگر مبارزه کنید تا تنها فرد یا گروهی باشید که زنده می‌مانید. بازی هیچ بخش آموزشی ندارد و پس از ساخت شخصیت خود می‌توانید وارد مسابقات بشوید. در ابتدای هر دست هیچگونه سلاح و تجهیزات خاصی را در اختیار ندارید و باید با جست‌وجو در ساختمان‌ها سلاح‌هایی را برای دفاع از خود پیدا کنید. مهم‌ترین قسمت بازی نیز فرار از دایره منطقه خطر است که هر چند دقیقه یک‌ بار در جهت کوچک‌ شدن محیط بازی فعال می‌شود.

در محیط بازی وسایل نقلیه مختلفی وجود دارد که با قرار گرفتن در نزدیکی آن‌ها می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. نکته‌ای که باید در آن رعایت کنید داشتن یک استراتژی مناسب است زیرا اگر بدون هیچ نقشه‌ی خاصی بخواهید در محیط بازی قدم بردارید قطعا به مشکل خواهید خورد.

دانلود بازی Pubg Mobile

بازی آیفون GWENT: The Witcher Card Game

۱۳. GWENT: The Witcher Card Game

  • سبک: کارتی
  • استودیو: CD PROJEKT
  • برای سنین: +۱۷

استودیوی CD Projekt Red به غیر از بازی‌های موفقی چون سری The Witcher و در آینده‌ای نزدیک بازی Cyberpunk 2077 بازی دیگری را در سبک کارتی با نام Gwent: The Witcher Card Game در کارنامه‌ی خود دارد که چندی پیش آن را برای آیفون منتشر کردند. این بازی براساس دنیای The Witcher است و همه کارت‌های موجود در بازی مربوط‌به این دنیا است. Gwent: The Witcher Card Game دارای چندین بخش مختلف برای رقابت است که به‌طور کلی به سه بخش Classic و Seasonal و Arena تقسیم می‌شوند. در ابتدای بازی باید یک بخش آموزشی را طی کنید که موارد مختلفی را در آن آموزش می‌دهد.

گیم‌پلی بازی به این شکل است که دو بازیکن که هرکدام تعداد ۱۰ کارت را در اختیار دارند روبه‌روی یک دیگر قرار می‌گیرند. هر مسابقه شامل سه دست بازی می‌شود و هرکس بتواند دو دست را پیروز شود بازی به اتمام می‌رسد. هر کارت بازی شامل امتیازی است که پس از اینکه بازیکنان همه کارت‌های خود را استفاده کردند امتیازها جمع آوری و هرکس بیشترین امتیاز را داشته باشد، برنده آن دست بازی می‌شود.

بازی Gwent: The Witcher Card Game دارای گرافیک سه‌ بعدی جذاب و پرجزئیات است که برای طرفداران سری The Witcherمی‌تواند بسیار جذاب باشد. همچنین موسیقی‌ این بازی از سری The Witcher برگرفته شده‌ که در نوبه‌ی خود کار جذابی است.

دانلود بازی GWENT: The Witcher Card Game

بازی آیفون Dark Raider

۱۲. Dark Raider

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Unreal Drark
  • برای سنین: +۱۲

بازی‌های نقش آفرینی آن‌هم با طراحی پیکسلی یکی از آثار هستند که طرفداران بسیار زیادی دارد. بازی Dark Raider ساخته‌ی استودیوی Unreal Drark یکی از همین آثار موفق است که چندی پیش برای آیفون منتشر شد. در Dark Raider شما در نقش یک قهرمان باید دنیا را که توسط موجودات اهریمنی در حال تهدید و نابودی است، نجات دهید. در ابتدای بازی شما توسط شخصی به نام Rofers آموزش‌های ابتدایی مانند دفاع، ضربات سبک و سنگین، استفاده از نیروهای ویژه را یاد می‌گیرید. برای طی کردن روند داستانی بازی، با عبور از دروازه پایگاه خود و قرار گرفتن در هریک از جایگاه‌های مشخص شده، وارد مراحل اصلی بازی می‌شوید. در هر یک از این مراحل علاوه‌بر دشمنان معمولی بازی، باس‌فایتی نیز وجود دارد که هرکدام از آن‌ها چالش خاص خود را دارند.

گیم‌پلی Dark Raider به‌عنوان یک اثر نقش آفرینی بسیار خوب و جذاب کار شده و بیشتر المان این سبک را در خود دارد. شما باید با گشت‌وگذار در هر منطقه و جمع آوری آیتم‌های مختلف از گوشه کنار محیط بازی و مبارزه با دشمنان بین راه و البته باس‌های جذاب آن بپردازید.

گرافیک Dark Raider با طراحی بسیار خوب و قوی پیکسلی خود جذابیت فوق‌العاده‌ای برای مخاطب خود ایجاد کرده است. موسیقی در یک عنوان نقش آفرینی، نقش بسیار مهمی را دارد و در Dark Raider نیز موسیقی به شکل خوب و گوشنوازی کار شده و می‌توانید در طول بازی از آن لذت ببرید.

دانلود بازی Dark Raider

بازی آیفون Cube Escape series

۱۱. Cube Escape series

  • سبک: معمایی
  • استودیو: Rusty Lake
  • برای سنین: +۱۲

استودیوی Rusty Lake از آن دسته استودیوهایی است که همه‌ی بازی‌های آن ساختاری مشابه دارند و از طرفی مخاطب‌های زیادی را نیز به سمت خود جذب کرده‌اند. سری بازی Cube Escape از این استودیو تجربه‌ی داستانی جذابی را برای مخاطب ایجاد کرده‌ است که برای اتمام هریک از نسخه‌های آن باید حسابی ذهن خود را درگیر کنید. در هر یک نسخه‌های Cube Escape باید راهی را برای خروج از جایی که در آن گرفتار شده‌اید، پیدا کنید. به‌عنوان مثال در بازی Cube Escape: Paradox شما در نقش یک کاراگاه باید از اتاقی که نمی‌دانید به چه دلیل در آن هستید فرار کنید که البته کار آسانی را هرگز نخواهید داشت.

گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و باید انتخاب قسمت‌ها و آیتم‌های مختلف با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. اصلی‌ترین بخش همه نسخه‌های بازی معماها و اشیاء پنهان در محیط بازی است. به‌عنوان مثال برای حل یک معما نیازمند یک قطعه‌ی گمشده هستید و تازه پس از پیدا کردن آن باید مشغول به حل یک معما بشوید.

بازی از نظر گرافیکی در عین سادگی خود بسیار جذاب و جالب کار شده است. همچنین موسیقی به کار رفته در پس زمینه‌ی بازی مخاطب را تا انتهای آن به خوبی دنبال می‌کند.

دانلود بازی Cube Escape series

بازی آیفون blackbox

مقاله‌های مرتبط:

۱۰. Blackbox

  • سبک: معمایی
  • استودیو: Ryan McLeod
  • برای سنین: +۴

بازی‌های معمایی شاید یکی از بهترین آثاری باشند که حتی کسانی که به بازی‌های ویدیویی علاقه‌ی خاصی ندارند به سمت آن بیایند. بازی Blackbox ساخته‌ی مستقل رایان مک‌لئود (Ryan McLeod) یک تجربه‌ی بی‌نظیر معمایی را پیش روی بازیکن قرار می‌دهد. معماهای به کار رفته در بازی را تقریبا در هیچ اثر معمایی دیگر نمی‌توان مشاهده کنید به‌گونه‌ای که با یک اثر کاملا جدید و خلاقانه روبه‌رو هستید. بازی با بیش ۶۰ مرحله که هرکدام چالش‌های عجیب و غریبی که در خود دارد قدرت ذهن مخاطب‌های خود را می‌سنجد.

نحوه‌‌ی گیم‌پلی بازی دقیقا مشخص نیست! هر یک از معماهای بازی باید به یک شکل غیر منطقی حل شوند. برخی از معماها نیازمند لمس کردن صفحه‌نمایش بازی برخی از آن‌ها با صد در صد شدن شارژ گوشی حل می‌شوند. همین دلیل بازی را به یک اثر معمایی عجیب و غریب و شاید غیر منطقی تبدیل می‌کند که طرفداران خاص خود را دارد.

گرافیک دو بعدی به کار رفته در بازی بسیار جذاب است که همین امر بازی باعث جذب بازیکن می‌شود. همچنین موسیقی بازی با ریتم خوبی که در خود دارد به هرچه جذاب‌تر شدن بازی کمک می‌کند.

دانلود بازی Blackbox

بازی آیفون Grand Mountain Adventure

۹. Grand Mountain Adventure

  • سبک: ورزشی، شبیه‌ساز
  • استودیو: Toppluva AB
  • برای سنین: +۹

بازی‌های ورزشی زیادی برای آیفون منتشر شده است که هرکدام ویژگی و جذابیت خاص خود را دارند. استودیوی Toppluva AB با ساخت یک بازی ورزشی در رشته‌ی اسکی روی برف بازیکنان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. این بازی یک شبیه‌ساز اسکی و اسنوبردینگ روی برف است و شما مهارت‌های مختلف این رشته ورزشی را تجربه خواهید کرد. در این بازی در نقش یک اسکی‌باز باید در سطح برف مشغول به اسکی‌بازی و  اتمام مأموریت‌های مختلف بپردازید.

گیم‌پلی بازی نیز ساده است شما می‌توانید با دو دکمه‌ای که در دو طرف صفحه قرار دارد شخصیت خود را کنترل کنید و هیچ محدودتی در جابه‌جا شدن در محیط بازی ندارید. در بازی رخ داد‌های مختلفی همچون سقوط بهمن یا مانند این موارد وجود دارد که گیم‌پلی بازی را همراه‌با چالش روبه‌رو می‌کند.

بازی از منظر گرافیک نیز عملکرد قابل قبولی دارد و مخاطب در حین تجربه‌ی بازی از جزئیات مختلف آن لذت می‌برد. همچنین موسیقی در این بازی تجربه‌ی خوبی را در حین گشتن در محیط بازی به مخاطب منتقل می‌کند.

دانلود بازی Grand Mountain Adventure

بازی آیفون Totally Reliable Delivery Service

۸. Totally Reliable Delivery Service

  • سبک: شبیه‌ساز
  • استودیو: We're Five Games
  • برای سنین: +۴

بازی‌های مختلف زیادی وجود دارند که هرکدام می‌خواهند چالش خاصی را برای مخاطب خود ایجاد کنند که برخی از آن‌ها موفق و برخی دیگر نیز چندان موفقیتی به‌دست نمی‌آورند. بازی Totally Reliable Delivery Service از استودیوی We're Five Games یک بازی جذاب، خنده‌دار و همراه‌با چالش‌های سخت و متنوع است. شما در این بازی در نقش یک باربر باید از صندوق‌های مشخص شده در نقشه انواع بار را دریافت و به مقصد مشخص شده برسانید اما این‌کار آسان نیست و با موانعی در بین راه برخورد می‌کنید که کار را برای شما سخت می‌کند.

گیم‌پلی بازی را اگر بخواهیم درست بیان کنیم سخت و در اوایل بسیار عذاب آور است. شما در صفحه‌ی بازی چندین المان را اختیار دارید که باید از تک تک‌ آن‌ها در حمل بار استفاده کنید. برای مثال شما زمانی‌که می‌خواهید باری را بردارید باید درکنار جعبه قرار گرفته و با علامت دست راست یک طرف جعبه با دست چپ طرف دیگر را گرفته و بالای سر خود نگه دارید و درنهایت در‌صورت بهم نخوردن تعادل و رها نشدن محصول آن را به مقصد برسانید.

گرافیک بازی به‌صورت کارتونی و جالب کارشده و با توجه‌ به نوع آن کاملا به تم بازی نزدیک است. موسیقی بازی نیز کار خود را به‌عنوان یک بازی سرگرم کننده و شاد به بهترین شکل ممکن انجام داده است.

دانلود بازی Totally Reliable Delivery Service

بازی آیفون SIERRA 7 - Tactical Shooting

۷. SIERRA ۷ - Tactical Shooting

  • سبک: اکشن، On-Rail
  • استودیو: SHD Games
  • برای سنین: +۱۷

بازی SIERRA 7 - Tactical Shooting شما را در نقش یک سرباز با سابقه‌ی نیروی ارتش قرار می‌دهد که در میانه‌ی یک جنگ گیر افتاده است و حال باید با طی کردن مراحلی دشمنان پیش روی خود را نابود کند. در ابتدای بازی با طی کردن بخش آموزشی که در آن سیستم استفاده از اسلحه‌ها، پنهان شدن و عوض کردن خشاب را نشان می‌دهد طی کنید. بعد از اتمام این بخش و دیدن یک صحنه‌ی داستانی وارد مرحله‌ی اول بازی می‌شوید.

گیم‌پلی بازی به‌صورت خودکار و On-Rail است یعنی شخصیت بازی به‌طور خودکار مسیر بازی را طی می‌کند و شما صرفا باید دشمنان بازی را هدف خود قرار دهید و در مواقع لازم پنهان شوید. در طول بازی می‌توانید یک سری مینی‌گیم‌ را نیز به‌صورت دلخواه طی کنید. همچنین بازی دارای مراحل و محیط‌های مختلف زیادی است که از تکراری شدن بازی برای مخاطب جلوگیری می‌کند.

استودیوی SHD Games توانسته با طراحی بسیار جذاب و استفاده منطقی و درست از رنگ تیره برای SIERRA 7 - Tactical Shooting مخاطب را مجذوب خود کند. همچنین این بازی با انیمیشن‌های روانی که دارد تجربه خوبی در این زمینه به بازیکن می‌دهد. موسیقی و صداگذاری شخصیتها و دیگر افکت‌های بازی نیز در سطح بالایی قرار دارند.

دانلود بازی SIERRA 7 - Tactical Shooting

بازی آیفون League of Legends: Wild Rift

۶. League of Legends: Wild Rift

  • سبک: استراتژیک
  • استودیو: Riot Games
  • برای سنین: +۱۲

بازی League of Legends یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک موبا است که با وجود اینکه بیش از ده سال از انتشار آن می‌گذرد هنوز بازیکنان زیادی به‌صورت آنلاین مشغول به تجربه‌ی آن هستند. حال استودیوی Riot Games به مناسبت ده سالگی این بازی نسخه‌ی موبایل بازی را با عنوان League of Legends: Wild Rift را معرفی و به‌صورت بتا منتشر کرد. در ابتدای این بازی که سازکاری مشابه نسخه‌ی کامپیوتر آن دارد باید بخش آموزشی آن را که مواردی نظیر نحوه‌ی حرکت و اکشن‌های مختلف را یاد می‌دهد، طی کنید. به‌طورکلی تجربه سبک موبا در موبایل کمی دشوار به‌نظر می‌رسد اما تیم سازنده با طراحی خوب آن این مشکل را تا حد بسیار زیادی آسان کرده است.

در گیم‌پلی بازی شما با انتخاب یکی از قهرمانان موجود در بازی که می‌توانید با جمع آوری امتیاز سایر‌ آن‌ها را نیز آزد کنید باید به رقابت‌های پنج به پنج به مدت زمان حدود ۲۰ دقیقه بروید. یکی از موارد خوب در گیم‌پلی بازی که تجربه‌ی آن را لذت‌بخش می‌کند جایگاه درست آنالوگ و دیگر دکمه‌های بازی است که پس از چند دور رقابت به‌طورکامل آن را فرا می‌گیرید.

گرافیک بازی نیز فرق چندانی با نسخه‌ی کامپیوتر آن ندارد. تیم‌سازنده با طراحی خوب و چشم‌نواز محیط بازی تجربه‌ی لذت‌بخشی را در پیش‌روی مخاطب خود قرار می‌دهند. موسیقی و در اصل افکت‌های صوتی آن هم جذاب کار شده است.

دانلود بازی League of Legends: Wild Rift

بازی آیفون Prison Empire Tycoon

۵. Prison Empire Tycoon

  • سبک: استراتژیک
  • استودیو: Codigames
  • برای سنین: +۱۲

بازی‌های سبک مدیریتی زیادی برای موبایل منتشر شده است که هرکدام داستان و درواقع سوژه‌ی خاص خود را دارند. بازی Prison Empire Tycoon از استودیوی Codigames شما را در نقش مدیر یک زندان قرار می‌دهد و باید تمام قسمت‌های آن را مدیریت کنید. در ابتدای بازی شما باید بخش آموزش آن را طی کنید که در این بخش نحوه‌ی ارتقاء سلول‌ها و مدیریت قسمت‌های مختلف را یاد می‌گیرید. کاری که باید شما در بازی انجام دهید اضافه کردن سلول‌های متوالی و در نتیجه کسب امتیاز از آن‌ها است. همچنین می‌توانید با اضافه کردن امکانات مختلف و ارتقاء آن‌ها امتیازهای بیشتری کسب کنید.

گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و باید از زاویه‌ی دوربین استراتژیک آن را پیش ببرید. شما می‌توانید ازطریق فهرست بازی امکانات مختلف را اضافه و همینطور اشخاص خاصی را برای کارهای مختلف استخدام کنید. همه زندانی‌ها دارای احساس هستند و باید نسبت به رفتارهای آن‌ها استراتژی خاصی را پیش ببرید. به‌عنوان مثال اگر در قسمت غذاخوری تعداد غذای مناسبی آماده نشود شاهد شورش و دعوا بین زندانی‌ها خواهید بود.

گرافیک بازی به‌صورت کارتونی و بسیار جذاب کارشده است همچنین با فضاسازی بسیار خوب محیط زندان مخاطب را خسته نمی‌کند. درکنار گرافیک بازی، موسیقی بازی نیز بسیار دلنشین و آرام بخش است و اینکار باعث می‌شود تمرکز بیشتری در بازی داشته باشید.

دانلود بازی Prison Empire Tycoon

بازی آیفون Call of Duty: Mobile

۴. Call of Duty: Mobile

  • سبک: اکشن آنلاین
  • استودیو: TiMi Studios
  • برای سنین: +۱۷

دیگر می‌توان به صراحت گفت که تقریبا همه‌ی ‌گیمرهای دنیا حداقل یک بار نام سری Call of Duty را شنیده‌اند و حتی ساعت‌ها مشغول تجربه‌ی آن بوده‌اند. سال ۲۰۱۹ با معرفی و انتشار یک نسخه‌ی رایگان و مخصوص برای پلتفرم موبایل تحت عنوان Call of Duty: Mobile طرفداران قدیم و جدید را باردیگر سرگرم خود کرد. در این بازی خبری از یک روایت داستانی نیست و باید به‌صورت تمام آنلاین با دوستان خود تیم تشکیل داده و به رقابت با دیگران بپردازید. Call of Duty: Mobile حالت‌های مختلف مانند دامینیشن، تیم‌دث‌مچ و بتل رویال پشتیبانی می‌کند که هرکدام از آن‌ها می‌تواند به‌راحتی برای مدت زمان طولانی شما سرگرم خود کند.

گیم‌پلی بازی با حفظ ویژگی‌های همیشگی این مجموعه، یک اکشن پر زرق و برق را برای گیمرهای موبایل آماده کرده است که این موضوع در مادهایی چون تیم‌دث‌مچ و بتل رویال این موضوع کاملا به چشم می‌آید. همچنین با به‌روزرسانی‌هایی که هرچند وقت یکبار برای آن منتشر می‌شود بخش‌های جدید به آن برای اضافه می‌شود که از روند تکراری بازی جلوگیری می‌کند.

Call of Duty: Mobile به‌عنوان یک نسخه‌ی موبایلی نیز از طراحی گرافیک بسیار قدرتمندی بهره می‌برد. این موضوع را می‌توان به مدل‌سازی اسلحه‌ها و وسایل نقلیه بازی تا طراحی بسیار بزرگ و البته خوب و چشم‌نواز محیط آن اشاره کرد.

دانلود بازی Call of Duty: Mobile

شردر در بازی tmnt: mutant madness

۳. TMNT: Mutant Madness

  • سبک: اکشن
  • استودیو:  Kongregate
  • برای سنین: +۱۲

بازی TMNT: Mutant Madness ساخته‌ی استودیوی Kongregate شما را نقش شخصیتهای محبوب این مجموعه قرار می‌دهد و باید با پشت‌سر گذاشتن هر مرحله دشمنان خود را که به مرور قوی‌تر می‌شوند نابود کنید. بازی با یک کات‌سین شبیه به یک تصویر کمیک‌ بوکی آغاز می‌شود و نشان می‌دهد که شخصیت‌های ما به دردسر افتاده‌اند. این نحوه‌ی روایت حتی با کوتاه بودن آن برای طرفداران این آثار بسیار لذت بخش است و همچنین این شکل روایت پس از اتمام هر بخش ادامه پیدا می‌کند.

TMNT: Mutant Madness گیم‌پلی ساده‌ای دارد و پس از کمی تجربه‌ی آن کاملا را یاد می‌گیرید. شما در مرحله تعدادی از شخصیتها بازی را در اختیار دارید که هر یک از آن شامل کارتی مخصوص خود می‌شوند. این کارت‌ها دو مقدار سلامتی و انرژی را نشان می‌دهند و شما فقط باید در زمان‌های مورد نیاز درصورت کامل بودن انرژی از کارت موجود علیه دشمنان استفاده کنید. همچنین بازی گزینه‌ی دیگر تحت نام Auto وجود دارد که همین کار را نیز به‌صورت خودکار انجام می‌دهد که در این حالت فقط باید بازی را تماشا کنید.

گرافیک بازی یکی از ویژگی‌های خوب بازی است و با طراحی خوب محیط و شخصیت‌های مثبت و منفی حس و حال خوبی را به مخاطب منتقل می‌کند اما موردی که به تجربه کلی بازی آسیت می‌زند موسیقی آن است. موسیقی بازی با تکرار مداوم یک ریتم تکراری کاملا برای مخاطب می‌تواند آزار دهنده باشد.

دانلود بازی TMNT: Mutant Madness

نمایی از بازی Genshin Impact

۲. GENSHIN IMPACT

  • سبک: ماجراجویی آنلاین
  • استودیو:  miHoYo Limited
  • برای سنین: +۱۲

اگر بازی The Legend Of Zelda: Breath of the Wild را تجربه کرده باشید احتمالا کمی بعد از تجربه‌ی Genshin Impact متوجه شباهت‌های بسیار زیاد بین آن‌ها می‌شوید. بازی Genshin Impact ساخته‌ی استودیوی miHoYo Limited با تمام شباهت‌هایی که به بازی The Legend Of Zelda: Breath of the Wild دارد اما با موارد جدید و خاص خود آن را به یک اثر مجزا تبدیل می‌کند. در ابتدای بازی شما باید از بین دو شخصیت موجود یکی را برای ادامه‌ی بازی انتخاب کنید که هر یک از آن‌ها نیز گیم‌پلی مخصوص به خود را دارند. در طی بازی نیز شما گشت‌وگذار در محیط بازی مأموریت‌های مختلف را انجام داده و با شخصیت‌های داستانی جدید آشنا شوید.

گیم‌پلی به‌عنوان یک بازی موبایلی بسیار جذاب کار شده است و شما می‌توانید با بیشتر موارد موجود در محیط بازی تعامل برقرار کنید. این فعالیت‌ها شامل بالا رفتن از کوه‌ها و ساختمان‌ها، پرواز کردن و شنا کردن می‌شود. البته در محیط بازی، شما تنها نخواهید بود و دشمنان و موجودات مختلفی سعی در نابودی شما دارند و می‌توانید باتوجه‌به قدرت و سلاح‌هایی که در اختیار دارید دشمنان خود را از سر راه بردارید. یکی دیگر از موارد خوب بازی تجربه بازی با دوستان خود به‌صورت کراس‌پلی است. درواقع می‌توانید با کسانی که روی دیگر پلتفرم‌های بازی را در اختیار دارند به‌صورت آنلاین بازی را طی کنید.

گرافیک بازی نیز شباهت‌های زیادی به بازی The Legend Of Zelda دارد که البته بسیار خوب و چشم‌نواز نیز توسط miHoYo Limited طراحی شده است. همچنین، موسیقی فضای‌سازی خوبی را ایجاده کرده که در حین تجربه بازی از لذت خواهید برد.

دانلود بازی GENSHIN IMPACT

among_us_cover

۱. Among Us

  • سبک: اکشن آنلاین
  • استودیو:  InnerSloth
  • برای سنین: +۹

یکی از بازی‌هایی که بعد از مدت‌ها انتشار از زمان خود به یکباره به یک ترند جهانی تبدیل شد و تقریبا همه‌ی کسانی که اخبار بازی‌ها را دنبال می‌کند نام آن را شنیده‌اند، Among Us ساخته‌ی استودیوی InnerSloth است. اگر شما بازی کارتی شب مافیا را تجربه کرده باشید احتمالا در این بازی به مشکلی بر نخواهید خورد. داستان بازی در یک سفینه‌ی فضایی جریان دارد که شامل تعدادی از فضانوردان می‌شود و البته که در بین آن‌ها یک شیاد یا به اصطلاح بازی یک Imposter وجود دارد که باید شما و هم‌تیمی خود آن را شناسایی و حذف کنید.

بازی Among us یک تجربه‌ی کاملا آنلاین است و باید برای هر دست بازی حداقل چهار و حداکثر ده بازیکن وجود داشته باشند. در بدو ورود به مسابقه بازی نقش شما را از بین Imposter یا crewmate (خدمه) مشخص می‌کند و حال بسته به نقش خود باید تاکتیک خود را پیش ببرید. اگر در نقش خدمه باشید باید با حل مشکلات سفینه بازی را پیش برده و همچنین مراقب حمله Imposter نیز باشید. اگر در نقش شیاد بازی باشید باید با خرابکاری وسایل و همچنین کشتن دیگر بازیکنان بازی را طی کنید. اما مهم‌ترین قسمت بازی بخش گفت‌وگو است که این بخش در حالت‌های مختلفی مانند دیدن جنازه یا زنگ جلسه‌ی اضطراری ایجاد می‌شود. در این بخش باید با اتهام زنی Imposter را شناسایی و آن را حذف کنید که بسیار بخش هیجان انگیز و البته دشواری خواهد بود.

بازی از منظر طراحی گرافیکی خوب و دوست‌داشتنی کار شده است و حین تجربه‌ی بازی از آن لذت می‌برید و همچنین، موسیقی آن با توجه نوع خاص بسیار جذاب و گوشنواز است.

بازی کالاف دیوتی موبایل

پرسش‌های متداول

  • بهترین بازی های رایگان آیفون کدام است؟

    اگر طرفدار دوتا و گیگ اف لجندز هستید، بازی لیگ اف لجندر وایلد ریفت ویژه شما است. اگر بتل رویال می‌خواهید کالاف دیوتی موبایل را توصیه می‌کنیم، اگر بازی گروهی می‌خواهید که در جمع دوستان و خانواده بازی کنید امانگ آس مسلما سرگرم‌کننده‌ترین خواهد بود. اخیرا نیز بازی ماجراجویی جذابی با نام گنشین ایمپکت منتشر شده است که توصیه می‌کنیم ازدست ندهید.

  • بازی های رایگان آیفون کامل هستند؟

    بازی های فهرست زومجی به‌صورت رایگان قابل دانلود و تجربه کردن هستند، هرچند تمام آن‌ها شامل خرید‌های درون برنامه‌ای می‌شوند. اما یک سری از بازی‌ها مانند Inside به‌صورت دمو رایگان عرضه‌ شده‌اند و برای تجربه کامل آن‌ها باید نسخه کامل را خریداری کنید.

  •   آیا برای دانلود بازی های آیفون باید تغییر آی‌پی دهیم؟

    باتوجه‌به تحریم‌ها امکان دارد در بازه‌ای از زمان نتوانید بازی‌های موردی علاقه خود را به‌صورت آنلاین روی آیفون دانلود کنید. این مشکل برای دانلود بازی‌های از اپ استور نیز پیش می‌آید و احتمالا مجبور به تغییر آی‌پی برای دانلود بازی‌ها خواهید شد.

در این مقاله سعی شد به معرفی بهترین بازی‌های رایگانی که می‌توانید در اپ استور دریافت کنید، بپردازیم. بازی‌هایی که تقریبا برای هر سلیقه‌ای می‌تواند جذابیت‌های خود را داشته باشد. حال نوبت شماست اگر بازی رایگان خوبی را تجربه کردید ازطریق بخش دیدگاه‌ها با دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده