// جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

معرفی بازی موبایل League of Legends: Wild Rift؛ سبک موبا در بهترین حالت ممکن

بازی موبایل League of Legends: Wild Rift با ارائه مکانیسم‌های جدید در ساختار گیم‌پلی خود، سبک موبا را در مسیر بهتر و کامل‌تری روی موبایل قرار داده است.

به مناسبت ۱۰ سالگی بازی League of Legends بود که شرکت رایت گیمز (Riot Games)، سازنده و ناشر لیگ آو لجندز، پروژه‌های مختلفی را معرفی کرد. یکی از این پروژه‌ها، نسخه موبایل لیگ اف لجندز بود که با نام League of Legends: Wild Rift معرفی شد. از طرفی چند ماه پیش بود که بازی اندروید و آیفون League of Legends: Wild Rift به‌صورت بتا در اختیار بعضی از کاربران کشورهای مختلف قرار گرفت. ازاین‌رو در جدیدترین قسمت از معرفی بازی موبایل، به‌سراغ بازی آیفون و اندروید League of Legends: Wild Rift یا همان بازی موبایل لیگ اف لجندز رفته‌ایم تا کاربران بیش‌ازپیش با این بازی موبا آشنا شوند.

جین و سونا در پایین نقشه در League of Legends: Wild Rift

وایلد ریفت همانند لیگ آو لجندز روی کامپیوتر، در سبک موبا و تقریبا با تمامی ویژگی‌های نسخه کامپیوتر توسعه یافته است. با شروع بازی، باید بخش تمرینی و آموزشی بازی را پشت سر بگذارید. دراین‌بخش، مواردی نظیر نحوه حرکت در محیط، استفاده از پینگ‌ها و اعلان‌ها، نحوه استفاده از مهارت‌ها و دکمه‌ها و موارد مشابه آموزش داده می‌شود. درواقع بخش آموزشی را می‌توان قسمت مهمی برای بازی لیگ اف لجندز موبایل دانست، زیرا درظاهر تجربه‌ی بازی‌های موبا روی پلتفرم موبایل کمی دشوار است، اما زمانی‌که به سازوکار بازی مورد نظر آشنایی کامل داشته باشید، می‌توانید به‌خوبی از بازی کردن لذت ببرید. اولین و اصلی‌ترین موردی که در بازی لیگ اف لجندز موبایل به آن پی خواهید برد، سیستم هدایت کاراکتر و نحوه آسیب رساندن به دشمنان و Minionها است. 

وایلد ریفت هم همانند نسخه کامپیوتر دارای حالت رنکد است و از سطح ۱۰ به بعد می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید

رایت گیمز این بخش را به‌گونه‌ای طراحی کرده که کاربران تازه‌وارد و کاربران حرفه‌ای در بازی‌های موبا به‌راحتی درکنار یکدیگر بتوانند از تجربه‌ی بازی کردن لذت ببرند. یکی از موارد مهم در بازی‌های موبا، جایگیری مناسب و عکس العمل‌های سریع است. آنالوگ طراحی شده در سمت چپ به شما اجازه می‌دهد تا کاراکتر خود را حرکت دهید. در سمت راست، دکمه‌های مختلفی تعبیه شده که اصلی‌ترین دکمه‌ها، مربوط‌به اعمال مهارت‌ها و ضربه معمولی به تیم مقابل است. حال ترکیب آنالوگ سمت چپ و انجام کارهای مختلف با دکمه‌های سمت راست به‌گونه‌ای است که اصلا بازیکن را اذیت نمی‌کند و می‌توانید به‌صورت کاملا همزمان در شرایط مختلف از آن‌ها استفاده کنید. تنها چیزی که باقی می‌ماند، این است که چه زمانی با این ساختار عادت می‌کنید؟ قطعا نوع طراحی کنترلر بازی و اعمال مهارت‌ها در این مورد هم دخیل است.

جین و اش در حال ورود به لین پایین در League of Legends: Wild Rift

ازاین‌رو بازیکنان موبایل League of Legends: Wild Rift می‌توانند تنها پس از چهار الی پنج بازی، به‌صورت کامل مکانیسم وایلد ریفت را یاد بگیرند. حال هرقدر بیشتر با کاراکتر خود بازی کنید، می‌توانید عملکرد خود در زمین نبرد را هم بهبود ببخشید. از نظر بصری هم League of Legends: Wild Rift تجربه‌ی خوبی را ارائه می‌دهد و رایت گیمز سعی کرده طراحی محیط و نقشه بازی را تا حد امکان شبیه ‌به نسخه اصلی طراحی کند. بااین‌حال تغییراتی روی طراحی محیط و موجودات داخل جنگل صورت گرفته تا Wild Rift از نسخه کامپیوتر مجزا باشد و یک تجربه کاملا منحصربه‌فرد را در اختیار کاربران قرار دهد. 

اگر از کاربران نسخه کامپیوتر لیگ آو لجندز هستید یا اینکه به تجربه‌ی بازی‌های موبا روی گوشی‌های موبایل علاقه دارید، League of Legends: Wild Rift می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسب و سرگرم کننده‌ای برای شما باشد. البته اشاره کنم که این بازی هم‌اکنون در اختیار تمامی کاربران قرار ندارد. 

دانلود بازی موبایل لیگ اف لجندز


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده