بازی موبایل GWENT: The Witcher Card Game یک بازی کارتی خوش‌ساخت است که سعی می‌کند تجربه جدیدی از یک اثر کارتی را برای بازیکن ایجاد کند. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

در سال ۲۰۱۵ یکی از بهترین و موفق‌ترین بازی‌های تاریخ هنر هشتم منتشر شد و مورد استقبال تعداد بسیار زیادی از بازیکنان و منتقدین قرار گرفت. بازی The Witcher 3: Wild Hunt جهانی پرجزئیات و غنی را در اختیار بازیکنان قرار داد که آن‌ها تا مدت‌ها غرق دنیای بی‌نظیر کانتیننت شوند و از آن لذت ببرند. در این بازی، مینی گیمی با نام GWENT وجود دارد که بازیکنان با دیگر افراد حاضر در بازی، این مینی‌گیم کارتی را انجام می‌دادند و امتیازاتی کسب می‌کردند. این مینی‌گیم در بین گیمرها به‌شدت محبوب شد که پس از مدتی استودیو CD Projekt Red نسخه رومیزی آن را معرفی و به‌صورت جداگانه روانه بازار کرد. داستان به اینجا ختم نشد، استودیو CDPR با دیدن محبوبیت و اشتیاق گیمرها به این بازی کارتی، تصمیم گرفتند نسخه‌ای مستقل از این اثر را با نام بازی GWENT: The Witcher Card Game طراحی و توسعه بدهند. این بازی مدت زمانی است که برای پلتفرم‌های موبایلی منتشر شده است و بازیکنان زیادی را درگیر خود کرده است. حال، در این مطلب قصد داریم این بازی اندروید و آیفون را بررسی کنیم و نگاهی بیندازیم که این بازی توانسته محبوبیت و ویژگی‌های مثبت خود را حفظ کند؟ پس تا پایان همراه زومجی باشید.

صفحه انتخاب کارت‌ها در بازی GWENT

بازی دارای بخش‌های رقابتی غیرقابل پیش‌بینی و جذاب است

بازی موبایل GWENT: The Witcher Card Game اثری در سبک کارتی است که استودیو CD Projekt Red این بازی را به‌صورت free-to-play در اختیار بازیکنان قرار داده است. بازیکن باید به‌صورت آنلاین با دیگر افراد حاضر در بازی، رقابت کند تا بتواند کارت‌های جدیدی دریافت کند و رتبه خود را بالا ببرد. قبل از هرچیز توصیه می‌کنم برای تجربه بازی، حتما بخش آموزشی بازی را با دقت و حوصله بالا انجام دهید تا بتوانید به خوبی با قوانین و استفاده درست از کارت‌ها آشنا شوید. اگر روند بازی را به خوبی یاد بگیرید، لذت بازی برای شما دو چندان خواهد شد. بازی اندروید GWENT دارای چند بخش مختلف برای رقابت است که به سه بخش Classic و Seasonal و Arena تقسیم می‌شوند. قانون کلی بازی بدین شرح است که دو بازیکن روبه‌روی هم قرار می‌گیرند که هرکدام تعداد ۱۰ کارت در اختیار دارند.

دسته کارت‌های بازی هرکدام متعلق به یکی از حکومت‌های داخل جهان کانتیننت است که دارای ویژگی‌ها و قدرت‌های منحصر بفردی هستند. کارت‌ها دارای امتیازاتی هستند که بازیکنان با گذاشتن کارت‌ها در وسط میدان بازی، باید مجموع امتیازات خود را بیشتر از رقیب کنند. بازی در سه راند انجام می‌شود که بازیکنان باید دو راند از سه راند مسابقه را برنده شوند. کارت‌ها از تنوع بالایی برخوردار است و به مرور بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. بازیکنان باید استراتژی مناسبی برای گذاشتن کارت‌ها داشته باشند تا بتوانند برنده رقاب شوند. بخش‌های قابل بازی نیز جذاب هستند که هرکدام دارای قوانین مخصوص به خود هستند؛ به‌عنوان مثال بخش Classic، به همراه رتبه‌بندی بازیکن و قانون اصلی بازی است که پس از پیروزی در آن، بازیکن جوایزی را دریافت می‌کند. اما در بخش Seasonal، قوانین جدیدی به‌صورت فصلی در بازی قرار می‌گیرد که چالش‌های اصلی بازیکنان محسوب می‌شود. رقابت‌ها جذاب و پرکشش هستند و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در مسابقات رخ می‌دهد. همچنین، سیستم بازی به‌گونه‌ای است که بازیکنان هم سطح را روبروی هم قرار می‌دهد که باعث شده است عدالت در بین بازیکنان برقرار باشد. در کل بخش‌ها و کارت‌های بازی آیفون GWENT پرجزئیات، جذاب و کاربردی هستند که می‌تواند ساعت‌ها بازیکنان را سرگرم خود کند.

میدان نبرد در بازی GWENT

سرعت بازی پایین و گاهی خسته‌کننده پیش می‌رود

موارد خوب و مهم بازی GWENT: The Witcher Card Game را بیان کردیم، اما مشکلاتی در گیم‌پلی بازی وجود دارد؛ سرعت بازی نسبت به دیگر آثار کارتی مشابه پایین است و گاهی باعث خستگی بازیکن می‌شود. بخشی از کندی بازی نیز به خاطر تصمیم‌گیری طولانی بازیکنان است که نسبت به گذاشتن کارت مناسب خود باعث می‌شود سرعت پایین بازی را بیش‌ازپیش کند. کارت‌های بازی با وجود اینکه از ویژگی‌های بالایی برخوردار هستند اما مدت زمانی طول خواهد کشید تا بتوانیم با کارآیی درست کارت‌ها آشنا شویم و در زمان مناسب از آن‌ها استفاده کنیم. عدم توضیح درست و مناسب کارت‌ها باعث شده است که بازیکن در طول رقابت خود با مشکل رو‌به‌رو شود و بازی را به حریف واگذار کند. این مورد به‌گونه‌ای است که بازیکن به مرور و به‌صورت تجربی از نحوه استفاده درست از کارت‌ها آشنا می‌شود. البته ناگفته نماند، بخشی از ناآگاهی درست از کارت‌ها به آشنا نبودن بازیکن به جهان کانتیننت و مجموعه The Witcher نیز برمی‌گردد که ای کاش سازندگان فکری به این موضوع می‌کردند تا بازیکنان جدید بهتر با این جهان جذاب آشنا می‌شدند. بااین‌حال، بازی موبایل GWENT توانسته جذابیت خود را حفظ کند و بازیکن اشتیاق زیادی در شکست دادن رقبا داشته باشد.

کارت‌های هیولا‌ها در بازی GWENT

کارت‌های بازی متنوع و کاربردی هستند که استفاده درست از آن‌ها می‌تواند بازیکن را برنده رقابت کند

همان‌طور که در ابتدای بررسی گفتیم که بازی موبایل GWENT: The Witcher Card Game در جهان کانتیننت بازی The Witcher 3 در جریان است، محیط و فضای این بازی نیز در همین جهان طراحی و پیاده شده است. بازی دارای گرافیکی سه‌بعدی است که رقابت‌ها در مکان‌های مختلفی برگزار می‌شود که یادآور بازی ویچر ۳ است. محیط بازی از جزئیات بالایی برخوردار است و شاهد حضور شخصیت‌های محبوب این مجموعه مانند گرالت، سیری و تریس هستیم که هرکدام با قدرت‌های مخصوص به خود در کارت‌های بازی قرار گرفته‌اند. موسیقی متن این اثر از بازی ویچر ۳ الهام گرفته شده است که تداعی‌کننده حس و حال این بازی است و به خوبی روی بازی نشسته است.

موسیقی بخش رقابت بازی به خوبی حال و هوای رقابتی را به بازیکن منتقل می‌کند و درکنار آن باعث می‌شود بازیکن برای چینش کارت خود، تمرکز کافی داشته باشد. صداهای شخصیت‌ها نیز از صداپیشگان بازی اصلی بهره برده است و شاهد صحبت کردن آن‌ها در روند بازی هستیم. بازی موبایل GWENT درکنار موارد مثبت و قوی خود دارای باگ‌ها و ایراداتی فنی کوچکی مثل درست قرار نگرفتن کارت‌ها در وسط زمین مسابقه یا در رفتن کارت از دست بازیکن است. بخش Social بازی دارای ضعف‌های جدی است؛ به‌عنوان مثال بخش Friends آن در جای نامناسبی قرار گرفته و باعث شده است بازیکن خیلی دیر متوجه حضور این بخش شود. قسمت چت رقابت‌ها هم از کلمات کم و غیرکاربردی برخوردار است که با استفاده از آن‌ها نمی‌توان احساسات خود را به بازیکن مقابل انتقال بدهیم. این بخش جای کار بسیاری دارد و انتظار می‌رود استودیو CD Projekt Red فکری جدی در این بخش کند. در مجموع بخش فنی بازی توانسته عملکرد مناسب و قابل قبولی داشته باشد.

کارت گرالت در بازی GWENT

بازی موبایل GWENT: The Witcher Card Game اثری خوش‌ساخت و اعتیادآور است که مطمئنا می‌تواند بازیکنان را ساعت‌ها سرگرم کند. بخش‌های مختلف و جذاب بازی به همراه کارت‌های متنوع آن باعث شده است شاهد رقابت‌هایی جدی و نفسگیر در بازی‌ باشیم. بخش‌های فصلی این بازی موجب شده است بازی همیشه تازه و پویا باشد و هرماه شاهد اتفاقات جدیدی در بازی باشیم. امیدواریم استودیو نامی و محبوب CD Projekt Red نواقص بازی را برطرف کند تا لذت بازی برای بازیکنان بیشتر از قبل شود.

«بازی GWENT: The Witcher Card Game روی سیستم‌عامل اندروید بررسی شده است»


منبع زومجی

GWENT: The Witcher Card Game

بازی موبایل GWENT: The Witcher Card Game اثری جذاب و مهیج است که می‌تواند رضایت خاطر طرفداران بازی‌های کارتی را جلب کند. فضایی متفاوت نسبت به دیگر بازی‌های کارتی که بازیکنان را با چالش‌های جدیدی روبرو می‌کند. بخش‌های رقابتی اعتیادآور آن می‌تواند هر بازیکنی را ساعت‌ها پای بازی بنشاند و با افراد مختلف رقابت کند. با وجود سرعت پایین بازی نسبت به دیگر آثار این سبک، اما باز هم می‌توان از تجربه بازی لذت برد. انجام این بازی را به طرفداران دو آتشه جهان ویچر و بازیکنان علاقه‌مند به رقابت‌های آنلاین توصیه می‌کنیم.
سجاد پاک آیین

8

نقاط قوت

  • گیم‌پلی جذاب و مهیج
  • کارت‌های متنوع و کاربردی
  • بخش‌های رقابتی گوناگون
  • گرافیک بصری زیبا
  • موسیقی متن آشنای جهان ویچر
  • صداگذاری بی‌نقص

نقاط ضعف

  • رقابت‌ها با سرعت پایینی پیش می‌روند
  • کارت‌ها توضیحات شفاف و کاربردی ندارند
  • بخش Social ناکارآمد
  • وجود باگ‌های جزئی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده