نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۲

تاکید مجدد بتسدا به انحصاری بودن بازی Deathloop روی پلی استیشن 5

پس از نهایی شدن قرارداد بین بتسدا و مایکروسافت، ساعاتی پیش طی اطلاعات رسمی مشخص شد که همچنان بازی Deathloop به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه می‌شود.

استودیوی بتسدا حدود دو سال پیش در نمایشگاه E3 2019 از پروژه جدید خود رونمایی کرد. بازی Deathloop که وظیفه ساخت آن را استودیوی آرکین برعهده دارد، داستان دو کاراکتری را روایت می‌کند که در یک چرخه زمانی گیر افتاده‌اند. برای رهایی از این چرخه بی‌پایان، گیمر باید هشت هدف مورد نظر در بازی را پیدا کرده و آن‌ها را از بین ببرد.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه این بازی اکشن قرار بود به‌‌صورت انحصاری برای کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 روانه بازار شود؛ امری که پس از نهایی شدن قرارداد خرید استودیوی بتسدا توسط مایکروسافت در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. 

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، اطلاعاتی منتشر شده مبنی‌بر اینکه توافق حاصل شده هیچ تغییری در سیاست تیم سازنده برای این بازی ایجاد نخواهد کرد و همچنان بازی Deathloop درکنار پلتفرم پی سی به‌صورت انحصاری تنها برای پلی استیشن 5 دردسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این اطلاعات از جایی نشات می‌گیرد که تصویر جلد جدیدترین شماره مجله اج به بازی Deathloop و بخشی از صحبت سخنگوی بتسدا مبنی‌بر اینکه استودیوی آرکین، سازنده بازی، درحال حاضر ساخت نسخه ایکس باکس بازی Deathloop را در برنامه خود ندارد.

«این قرارداد هیچ تاثیری روی روند توسعه بازی Deathloop که قرار است برای PS5 عرضه شود، نخواهد گذاشت. 

حال باید منتظر ماند و دید صحت اخیر فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، مبنی‌بر اینکه ممکن است چندین بازی جدید بتسدا تنها برای کاربران ایکس باکس عرضه شود، چه تاثیری در صنعت بازی‌های ویدیویی و گمیرها خواهد گذاشت؟ لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما ینز به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده