// سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۲

بتسدا به مایکروسافت پیوست؛ توضیحات اسپنسر راجع به انحصاری شدن یا نشدن بازی‌ ها

فیل اسپنسر با تکمیل شدن پروسه‌ی خریداری بتسدا توسط ایکس باکس اعلام کرد که در آینده بعضی از بازی‌های جدید بتسدا به‌صورت انحصاری روی کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های ایکس باکس به‌دست گیمرها می‌رسند.

تمامی استودیوهای بازی‌سازی بتسدا به‌صورت رسمی حالا متعلق به شرکت مایکروسافت هستند. فیل اسپنسر ورود استودیو Tango Gameworks، استودیو Alpha Dog، استودیو بتسدا، استودیو id Software، استودیو ZeniMax Online، استودیو Arkane، استودیو MachineGames و استودیو Roundhouse به خانواده‌ی استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس را تبریک گفت. او اعلام کرد که مایکروسافت مفتخر به همکاری با این تیم‌های بااستعداد است.

فیل اسپنسر و پیت هاینس تاکید می‌کنند که بتسدا به مانند گذشته به ساخت بازی‌های خود ادامه می‌دهد 

او می‌گوید حالا ایکس باکس و بتسدا مشغول همکاری برای ارائه‌ی بازی‌های معرکه‌ی بیشتر به همگان می‌شوند. البته به‌گفته‌ی اسپنسر، تغییری در بتسدا صورت نمی‌گیرد و استودیوهای خریداری‌شده دقیقا مثل قبل به کار خود ادامه می‌دهند. اسپنسر همچنین عملا تایید کرد که تعدادی از بازی‌های بتسدا در آینده هم برای پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند. زیرا فقط «برخی از بازی‌های جدید بتسدا به‌صورت انحصاری در اختیار گیمرهای کامپیوترهای شخصی و ایکس باکس» قرار می‌گیرند. البته اسپنسر می‌نویسد: «گیمرها باید بدانند که دیگر همواره ایکس باکس، PC و ایکس باکس گیم‌پس بهترین پلتفرم‌ها برای تجربه‌ی بازی‌های بتسدا هستند. ما به‌دنبال تقویت تیم‌های خلاق بتسدا هستیم تا بازی‌های آن‌ها به گیمرهای بیشتری در سرتاسر دنیا برسند؛ تا بازی‌های بعدی بتسدا بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های عرضه‌شده در تاریخ بتسدا باشند».

بعضی از بازی‌های جدید بتسدا در آینده به‌صورت انحصاری روی ایکس باکس و PC عرضه می‌شوند - فیل اسپنسر

فیل اسپنسر باور دارد که بتسدا پتانسیل ایکس باکس گیم پس را درک می‌کند. زیرا آن‌ها از مدت‌ها قبل نگاه یکسانی به آینده‌ی بازی‌های ویدیویی داشته‌اند. این هفته تعداد بیشتری از بازی‌های بتسدا روی ایکس باکس گیم پس قرار می‌گیرند. شرکت بتسدا به مناسبت تکمیل پروسه‌ی خریداری شدن توسط مایکروسافت، یک ویدیو جدید با نام Here’s to the Journey را در کانال یوتیوب خود پخش کرد. پیت هاینس از بتسدا می‌گوید: «استودیوهای بازی‌سازی بتسدا به مانند گذشته به ساخت بازی‌های خود ادامه می‌دهند. صرفا از این به بعد حمایت و منابع بیشتری در اختیار دارند؛ بیشتر از همیشه». اکنون مایکروسافت به‌صورت کلی ۲۳ استودیو بازی‌سازی را در اختیار دارد و ۲۳۰۰ نفر به تعداد کارمندان این شرکت اضافه شدند.

جف گراب، سردبیر بخش ویدیوگیمی رسانه‌ی ونچربیت مدتی قبل ادعا کرد که مایکروسافت با پخش یک ویدیو در روز ۱۱ مارچ (۲۱ اسفند) به سوالات گیمرها راجع به خریداری شدن بتسدا پاسخ می‌دهد.

نظر شما چیست؟ باتوجه‌به صحبت‌های فیل اسپنسر فکر می‌کنید که کدام بازی‌های بتسدا در آینده هم به‌صورت مولتی‌پلتفرم عرضه می‌شوند؟


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده