// شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰

رویدادهای تصادفی در Returnal؛ روایت داستانی متفاوت در هر بار تجربه بازی

سازندگان Returnal در مصاحبه‌ای جزئیات بیشتری از رویدادهای داستانی که بازیکن به‌صورت تصادفی در محیط بازی با آن‌ها روبه‌رو می‌شود، ارائه می‌دهند.

تاریخ انتشار بسیاری از بازی در دست ساخت پلی استیشن 5 یا تا اواخر سال ۲۰۲۱ یا سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده‌ است و دراین‌میان می‌توان گفت بازی Returnal، ساخته‌ی استودیوی Housemarque در حال حاضر تنها انحصاری بزرگ کنسول نسل نهمی سونی است که قرار است تا چندوقت دیگر عرضه شود. در رویداد State of Play فوریه ۲۰۲۱ که به‌تازگی برگزار شد، شاهد نمایش تریلر جدیدی از ریترنال بودیم که می‌توانید از اینجا تماشا کنید.

حال در همین راستا، هری کروگر، کارگردان بازی و گرگوری لاودن، کارگردان داستانی آن طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت GameSpot درباره‌ی جنبه‌های خاصی از بازی Returnal جزئیات بیشتری ارائه کرده‌اند. برای مثال، داستان‌گویی ازطریق محیط بازی یکی از بخش‌های مهم در تجربه‌ی ریترنال خواهد بود. بازیکنان در گوشه‌و‌کنار بازی می‌توانند فایل‌هایی صوتی را پیدا و به آن‌ها گوش دهند و دراین‌میان فایل‌هایی وجود دارند که خاص‌تر از سایر آن‌ها به‌نظر می‌رسند.

اسکرین شات از گیم پلی بازی Returnal

سلین، پروتاگونیست Returnal در طول بازی به‌طور خاص به فایل‌هایی صوتی دست می‌یابد که نسخه‌ای متفاوت از خود او آن‌ها ضبط کرده است. مثلا در یکی از این‌ها فایل‌ها او توضیح می‌دهد که مجبور شده نسخه‌ای از خودش را که به دشمن او تبدیل شده بود، بکشد. او در عین حال در این فایل به این اشاره می‌کند که نمی‌داند روبه‌رو شدن با یک سلین متخاصم حقه‌ای از طرف آن سیاره به او بوده یا او واقعا با نسخه‌ی متفاوتی از خودش مواجه شده است.

یکی دیگر از مواردی که در تریلر تازه Returnal جلب توجه می‌کند، خانه‌ای مرموزی است که در پایان آن نشان داده می‌شود. طبق توضیحات کارگردان‌های بازی، هر بار که بازیکن وارد جهان بازی می‌شود، این توهمات و رویدادهای داستانی به‌صورت تصادفی خلق می‌شوند. همچنین بازیکن اگر داخل آن خانه را کامل بگردد، اطلاعات بیشتری از گذشته‌ی شخصیت سلین به‌دست می‌آورد.

بازیکن با هر بار ورود دوباره به جهان بازی، با یک طراحی مرحله‌ متفاوت، عوامل محیطی متفاوت و جایگیری متفاوت دشمنان در نقشه مواجه خواهد شد. این موضوع برای جنبه‌های دیگر بازی نیز صادق است. علاوه‌بر این، باتوجه‌به اینکه بازی از Biomeها یا زیست‌بوم‌های مختلفی تشکیل شده، بازیکنان از همان ابتدا می‌توانند بین زیست‌بوم‌ها سفر کنند و در آن‌ها گشت‌و‌گذار کرده و با دشمنان مبارزه کنند. بااین‌حال، برای فهمیدن کل داستان بازی، بازیکنان باید کارهای دیگری نیز انجام دهند.

Returnal در تاریخ ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده