نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۰

بازی جدید جنگ ستارگان در سبک نقش آفرینی ساخته می ‌شود

براساس تأیید چند منبع مختلف، یک بازی جدید از سری Knights of the Old Republic توسط یک استودیوی بازی‌سازی خارج از زیرمجموعه الکترونیک آرتز در حال توسعه است.

بسپین بولتین از اینسایدرهای جنگ ستارگان در مصاحبه جدید خود اظهار داشته که یک بازی جدید از مجموعه Knights of the Old Republic هم‌اکنون در یک استودیوی ناشناس در حال ساخت است. سال گذشته میلادی بود که شایعاتی مبنی بر بازگشت سری Knights of the Old Republic در قالب یک نسخه ریمیک بر سر زبان‌ها افتاده بود. این مجموعه نقش‌آفرینی نه‌تنها به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین عناوین ساخته شدن در مجموعه جنگ ستارگان، بلکه به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های سبک اکشن/نقش‌آفرینی زمان خودش شناخته می‌شود. لذا یک نسخه بازسازی شده یا یک قسمت جدید از این سری می‌تواند به‌شدت مورد استقبال طرفداران قرار گیرد.

با درنظرگرفتن این موارد، باید به این نکته نیز توجه داشت که براساس این ادعا، این اولین‌باری است که یک قسمت جدید یا یک نسخه بازسازی شده از این مجموعه بدون نظارت بایوور یا الکترونیک آرتز تولید خواهد شد. لوکاس‌آرتز و بایوور به‌عنوان ناشر و توسعه‌دهندگان نسخه‌های اورجینال این مجموعه شناخته می‌شوند.

شرکت لوکاس‌فیلم چند هفته قبل اعلام کرده بود که لایسنس کلیه‌ی محتوای تولیدی در مجموعه جنگ ستارگان را در اختیار شرکت‌های دیگر نیز قرار خواهد داد. یکی از اولین شرکت‌هایی که برای این منظور معرفی شدند، یوبیسافت است که در آینده یک بازی جهان باز را در دنیای Star Wars تولید خواهد کرد. براساس ادعای بسپین بولتین، بازی جدید Knights of the Old Republic توسط استودیویی خارج از الکترونیک آرتز ساخته می‌شود.

پوستر بازی Knights of the Old Republic

علاوه‌براین، جیسون شرایر از نشریه بلومبرگ نیز اعلام کرده که این بازی در یک استودیوی غیرمنتظره در دست ساخت است. بولتین در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید:

«براساس بررسی‌های انجام گرفته، به‌نظر می‌رسد که یک پروژه جدید از مجموعه Knights of the Old Republic در یک استودیوی نامشخص در دست ساخت است. بعد از پرس‌وجو از چند نفر متوجه شدیم که جیسون شرایر نیز تأیید کرده که این بازی با همکاری الکترونیک آرتز ساخته نمی‌شود. ضمن اینکه اصلاً نمی‌توان حدس زد که چه استودیویی مسئولیت توسعه این بازی را برعهده دارد.»

بایوور نسخه اصلی این بازی را در سال ۲۰۰۳ منتشر کرد. یک سال بعد استودیوی آبسیدین دنباله این بازی را روانه بازار کرده و بعد از آن به مدت ۱۷ سال هیچ محتوای جدیدی در مجموعه اصلی Knights of the Old Republic تولید نشد. البته می‌توان بازی The Old Republic در سبک MMO ساخته EA را در این فاصله در نظر گرفت.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده