// شنبه, ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۵

دو شرکت حقوقی آمریکایی علیه CD Projekt Red پرونده شکایت تنظیم کرده‌اند

دو شرکت حقوقی در آمریکا به این دلیل که استودیوی CD Projekt Red درباره‌ی وضعیت سایبرپانک 2077 اظهار نظرهای غلط و گمراه‌کننده‌ای به بازار‌های مالی ارائه کرده‌ است، از آ‌ن‌ها شکایت می‌کنند.

اخیرا خبر رسید که آمار فروش بازی Cyberpunk 2077 حتی بدون احتساب نسخه‌های مرجوع شده، به ۱۳ میلیون نسخه رسیده است که رقم قابل‌توجه‌ای به شمار می‌رود. بااین‌حال، از زمانی‌که این بازی روانه‌ی بازار‌ها شده است، به‌خاطر مشکلات فراوان‌اش، خصوصا روی کنسول‌های نسل قبل، جنجال‌برانگیز شده و باعث شد که منتقدین نمره‌های بسیار پایینی به نسخه‌های نسل هشتمی بازی بدهند. به همین خاطر، استودیوی CD Projekt Red در توافقی که اخیرا با سونی انجام داد، نسخه‌ی پلی استیشن 4 سایبرپانک 2077 را به‌طور موقت از روی فروشگاه پلی استیشن حذف کرد.

در همین راستا، مایکروسافت هم اعلام کرد که پول نسخه‌های ایکس باکس وان بازی را، درصورت درخواست بازیکنان، به آن‌ها پس می‌دهد. همچنین خود سی‌دی پراجکت رد نیز چند روز پیش اعلام کرد کسانی که نسخه‌های فیزیکی بازی را خریداری کرده‌اند، می‌توانند به مدت محدودی آن‌ها را مرجوع کنند و پول خود را پس بگیرند. چند وقت پیش نیز خبر رسید که شرکتی حقوقی در آمریکا درحال بررسی امکان شکایت علیه سی‌دی پراجکت رد است. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که کار به اقدام عملی علیه این استودیوی لهستانی کشیده شده که به‌هیچ‌وجه خبر خوبی برای آن‌ها نیست.

نمایی از تیرانداری در بازی Cyberpunk 2077

نکته‌ی قابل‌توجه این است که نه یک شکایت، بلکه دو شکایت علیه سی‌دی پراجکت رد تنظیم شده که یکی از آن‌ها از طرف شرکت حقوقی Rosen، مستقر در شهر نیویورک، و دیگری از طرف شرکت حقوقی Schall، مستقر در لس‌آنجلس، به دادگاه تسلیم شده است. دو شرکت که به نیابت از سهام‌داران دست به اقدام حقوقی علیه این استودیو زده‌اند، ادعا می‌کنند که سی‌دی پراجکت رد «درباره‌ی وضعیت سایبرپانک 2077 اظهارنظرهای غلط و گمراه‌کننده‌ای به بازار‌[های مالی] می‌داده‌ است.» آن‌ها بیشتر بر این موضوع تاکید می‌کنند که وضعیت سایبرپانک 2077 روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بسیار بد و تقریبا غیرقابل بازی بوده است و همان‌طور که از قبل انتظار می‌رفت، بیشتر جامعه‌ی کاربری این بازی، آن را روی کنسول‌های مذکور تجربه می‌کنند. عملکرد بد سایبرپانک 2077 روی PS4 و Xbox One باعث شد که از ارزش سهام سی‌دی پراجکت رد تا حد زیادی کاسته شود و متعاقب آن، سهام‌داران این استودیوی لهستانی متحمل ضررهای سنگینی شوند.

یک انسان با ارگان های ماشینی در نورهای نئونی شهر آینده نگرانی بازی سایبرپانک 2077 شرکت لهستانی سی دی پراجکت رد

سی‌دی پراجکت رد قبل از عرضه‌ی سایبرپانک 2077 طی جلسه‌ای به سهام‌داران خود گفته بود که عملکرد بازی روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان «به‌طور غافلگیر‌کننده‌ای خوب» است و اینکه بازی دارای باگ‌های خیلی کمی است. پس از اینکه سایبرپانک 2077 عرضه شد، بر همگان روشن شد که هردو اظهارنظر سی‌دی پراجکت رد نادرست بوده است. در همین راستا، اُپن‌کریتیک از چندوقت پیش پیامی خطاب به کاربران این وب‌سایت در صفحه‌ی سایبرپانک 2077 قرار داده که در آن اشاره می‌شود CD Projekt Red قبل از عرضه‌ی بازی، عمدا اطلاعات گمراه‌کننده به مصرف‌کنندگان می‌داده است.

Cyberpunk 2077 درحال‌حاضر روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پی سی و گوگل استیدیا دردسترس است.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده