نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۸

مایکروسافت همچنان به خرید استودیوهای جدید ادامه می‌دهد

Satya Nadella مدیر اجرایی مایکروسافت در اظهارات جدید خود در ارتباط با خرید شرکت بتسدا اعلام کرده که مایکروسافت همچنان به گسترش استودیو‌های بازی‌سازی ایکس‌باکس ادامه خواهد داد.

مایکروسافت چندی پیش با خرید ۷.۵ میلیارد دلاری شرکت بتسدا اقدام بزرگی در راستای گسترش استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس عملی کرد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که مایکروسافت با وجود صرف چنین مبلغ سنگینی در دوره‌ی مالی کنونی خود، تصمیمی برای متوقف کردن روند تصاحب استودیوهای جدید نخواهد داشت. نشریه Cnet در همین راستا مصاحبه جدیدی را با ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت تدارک دیده که در ادامه به قسمت‌هایی از آن می‌پردازیم.

نادلا در اینباره اظهار داشته که حوزه‌ی نرم‌افزار، نقش کلیدی و مهمی را در آینده‌ی مایکروسافت ایفا خواهد کرد. لذا باوجود تصاحب شرکت‌های بزرگی همچون بتسدا، تعداد استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس همچنان به روند رو به رشد خود ادامه خواهند داد. بنابراین، با اینکه درحال حاضر تعداد تیم‌های فعال در مجموعه Xbox Game Studios به ۲۳ استودیو مختلف افزایش یافته، به نظر نمی‌رسد که Bethesda آخرین مورد آن‌ها باشد.

نادلا در بخشی از صحبت‌های خود ضمن اشاره به سابقه‌ی همکاری بتسدا و مایکروسافت می‌گوید:

«ما همیشه به‌دنبال مکان‌هایی هستیم که در آن اهداف، چشم‌اندازها و فرهنگ‌های مشترکی مشاهده شود. ما همیشه به‌دنبال رشد و گسترش در مسیرهای خواهیم بود که از جهات مختلف منطقی به نظر برسد.»

ملحق شدن بتسدا به مایکروسافت

تصور اینکه مایکروسافت هنوز هم به روند اضافه کردن تیم‌های Xbox Game Studios ادامه خواهد داد، حقیقتاً حیرت انگیز به نظر می‌رسد. به‌خصوص با درنظرگرفتن اینکه از سال ۲۰۱۸ تاکنون هفت استودیوی دیگر نیز به این جمع اضافه شده‌ و یک مورد نیز به‌تازگی تأسیس شده است. بااین‌حال، باتوجه به منابع مالی عظیم این شرکت به نظر نمی‌رسد که خریدهای مورد نظر بعدی آن‌ها نیز به هیچ وجه دور از دسترس باشد.

نادلا در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره نکرده که آیا خریدهای آینده مایکروسافت مجدداً شامل شرکت‌های بزرگی مانند بتسدا خواهد بود یا اینکه استودیوهای کوچکتری را در بر خواهد گرفت. دابل فاین پروداکشن، inXile Entertainment، نینجا تئوری و آبسیدین اینترتینمنت جزء مواردی هستند که در همین یکی دو سال اخیر به مجموعه ایکس‌باکس اضافه شدند.

استودیوهای بازی سازی ایکس باکس مایکروسافت

در سایر اخبار مرتبط با این موضوع، آغاز فرایند پیش‌فروش کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس را داشتیم. البته به نظر می‌رسد که در اتفاقی عجیب و کم‌نظیر، برخی کاربران به اشتباه اقدام به ثبت سفارش برای ایکس‌باکس وان ایکس کرده و آمار فروش این کنسول در آمازون را به‌طور غیرعادی افزایش داده‌اند. ظاهراً تشابه اسمی این کنسول با ایکس ‌باکس سری ایکس موجب ایجاد این مشکلات شده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده