// چهار شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸

بازی جدید Avatar به این زودی‌ها منتشر نخواهد شد

کمپانی یوبی سافت اعلام کرده است که جدید‌ترین اقتباس ویدیو گیمی از مجموعه فیلم‌های Avatar تا سال مالی ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد.

فیلم Avatar، محصول کمپانی 20th Century Fox (فاکس قرن بیستم) که با بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بودجه ساخت شد و جیمز کامرون کارگردانی آن را بر‌عهده داشته است، در سال ۲۰۰۹ در سینماهای جهان اکران شد. این فیلم که با فروش ۲.۷ میلیارد دلار صد‌ر‌نشین پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است، با جلوه‌های بصری پیشرو و فوق‌العاده خود توانست تحسین بسیاری را به دست آورد. موفقیت فیلم آواتار باعث شد که چهار فیلم بعدی آن تایید و اردیبهشت ماه سال گذشته تاریخ اکران تمامی آن‌ها اعلام شود. علاوه بر این کمپانی Ubisoft (یوبی سافت) خبر از ساخت بازی جدید براساس مجموعه Avatar داد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، این کمپانی اعلام کرده است که بازی مذکور به این زودی‌ها منتشر نمی‌شود.

کمپانی یوبی سافت در گفت و گو با وب‌سایت IGN تایید کرده است که بازی جدید Avatar تا سال مالی ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد. این گفته بدان معنا است که در نزدیک‌ترین حالت ممکن، تازه‌ترین اقتباس ویدیو گیمی مجموعه Avatar تا تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۰ (۱۱ فروردین ۱۳۹۹) در دسترس علاقه‌مندان قرار نمی‌گیرد. با برنامه‌ریزی کمپانی فاکس قرن بیستم، دنباله مورد‌ انتظار فیلم Avatar یعنی فیلم Avatar 2 در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹) اکران خواهد شد. سخنگوی کمپانی یوبی‌سافت در رابطه با بازی جدید Avatar به وب‌سایت آی جی ان چنین گفته است:

آواتار یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین برند‌های حوزه سرگرمی است. ما برنامه‌های فوق‌العاده‌ای برای بازی جدید این مجموعه داریم و استودیویی با‌تجربه با استفاده از موتوری قدرتمند در حال ساخت آن است. فیلم Avatar 2 در پایان سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد، به همین دلیل بازی ساخته شده توسط ما تا پیش از سال مالی ۲۰۲۱ عرضه نمی‌شود.

اولین بازی کمپانی یوبی سافت با محوریت مجموعه آواتار که با نام بازی James Cameron's Avatar: The Game شناخته می‌شود، در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ روی پلتفرم‌های متعددی از جمله پی سی، ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، اندروید، iPhone و Wii عرضه شد. اگرچه این بازی در ابتدای عرضه با استقبال چندانی رو‌به‌رو نشد، اما نهایتا فراتر از انتظارات عمل کرد و ۲.۷ میلیون نسخه از آن روی تمامی پلتفرم‌ها به فروش رسید. سخنگوی کمپانی یوبی سافت در مصاحبه با IGN از سود‌آوری بازی ذکر شده گفته است.

تمام آنچه که از بازی جدید Avatar می‌دانیم، جریان داشتن آن در پاندورا و عرضه آن روی پلتفرم PC و برخی کنسول‌ها است. استودیو Ubisoft Massive (یوبیسافت مسیو)، سازنده بازی Tom Clancy's The Division و استودیو تازه تاسیس Ubisoft Stockholm (یوبی سافت استوکهلم) مسئولیت ساخت بازی مذکور را بر‌عهده دارند. پیش از این کمپانی یوبی سافت اعلام کرده بود پاتریک باخ، عضو با‌سابقه استودیو EA DICE که تجربه کار روی بازی Battlefield 1 را در کارنامه دارد، برای مدیریت استودیو یوبی سافت استکهلم به خدمت گرفته شده است

روز جمعه فهرست بازی‌‌های یوبیسافت برای نمایشگاه E3 2018 مشخص شد. در این فهرست بازی‌های مختلفی از جمله بازی The Division 2، بازی Beyond Good & Evil 2، بازی For Honor حضور دارند. همچنین انتظار می‌رود که بازی جدیدی از مجموعه Splinter Cell در این نمایشگاه معرفی شود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده