// دوشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰

جمع بندی مسابقات Saigon Cup 2018 بازی Street Fighter V

مسابقه Saigon Cup 2018 یکی از رویداد‌های Ranking مراسم Capcom Pro Tour 2018 است که برای رشته Street Fighter V برگزار شده است. با زومجی همراه باشید تا به وقایع مهم آن نگاهی بیندازیم.

دیروز چهارمین مسابقات Ranking رویداد Capcom Pro Tour 2018 با نام Saigon Cup 2018 در شهر سایگون کشور ویتنام برگزار شد. در این مسابقات، ۷۳ بازیکن از کشور‌های مختلف همچون MARN از ایالات متحده، HotDog29 از هنگ‌ کنگ، Big Bird از عربستان و NL از کره در کنار بازیکنان ژاپنی نظیر فودو، هایتانی، ایتاباشی و بونچان در بازی Street Fighter V به رقابت پرداختند.

 

خلاصه‌ای از مسابقات مقدماتی (بازی‌های Pool)

مسابقات سایگون کاپ 2018 دیروز ساعت ۱۲:۳۰ در قالب ۸ براکت آغاز شد و ساعت ۱۹:۰۰ نیز خاتمه یافت. همانند رسم همیشگی با توجه به امتیازات کسب‌شده، هر براکت شامل چند بازیکن قوی می‌شود که از بین آنها تنها دو نفر به مرحله بعدی یعنی براکت ۱۶ بازیکن برتر راه پیدا می‌کنند. البته در این میان، بازیکنان شناخته‌شده همچون Oil King و Marn از راه‌یابی به مرحله بعدی ناکام ماندند؛ طوری که اویل کینگ در دیدار فینال بازی را به Xian واگذار کرد و در براکت بازنده‌ها نیز پس از باخت به BBYONGBBYONG از جریان مسابقات حذف شد. Marn از تیم Rise نیز در آن سو بازی را به Bonchan از تیم ردبول واگذار کرد و حذف شد. اما در این میان، بازیکنان دیگری همچون John Takeuchi از تیم لیکوئيد (فینالیست EVO Japan 2018)، فوجیمورا (قهرمان Fighters Spirit 2018) و Fuudo به همراه دیگر بازیکنان ژاپنی به مرحله بعدی راه پیدا کردند.

 

خلاصه‌ای از دیدار ۱۶ بازیکن برتر

پس از پرداختن به وقایع مهم بازی‌های تاپ ۱۶ در ادامه می‌توانید اسامی بازیکنان راه یافته به این مرحله را مشاهده کنید:

براکت برنده‌ها

  • جان تاکئوچی از تیم لیکوئيد
  • سایان از تیم ریزر
  • فودو از تیم بیست
  • گیمر‌بی از تیم بیست
  • هات‌داگ ۲۹ از تیم تالون
  • ان‌ال از تیم UYU
  • بیگ برد از تیم نصر
  • ایتاباشی زانگیف از تیم DNG

براکت بازنده‌ها

  • ورلورن از تیم فورسان
  • BBYONGNNYONG
  • پونگکو از تیم اطلس بیر
  • هیومن بامب
  • فوجیمورا (یوکودان سابق) از تیم Fudoh
  • بونچان از تیم Red Bull
  • هایتانی از تیم Fudoh
  • استورم کوبو از تیم اطلس بیر

در مرحله اول مسابقات شاهد روند سریعی از بازیکنان بودیم؛ طوری که Xian با کاراکتر همیشگی‌اش یعنی ایبوکی حریف ژاپنی خود یعنی جان تاکئوچی (رشید) را با نتیجه ۲-۰ شکست داد و در آن سو Fuddo با همین نتیجه GamerBee را به براکت بازنده‌ها فرستاد.

Saigon Cup 2018

هات‌داگ29 یا همان یه‌مان‌هو با کاراکتر ام‌ بایسون نیز با نتیجه ۲-۱ در مقابل NL که با کارکاتر Cammy در مسابقات قوی ظاهر شده بود، شکست خورد. از دیگر بازی‌های حساس می‌توان به رقابت Big Bird و Itabashi Zangief اشاره کرد که در براکت برنده‌ها صورت گرفت.

 

بیگ‌بِرد (رشید) و ایتاباشی زانگیف (ابیگیل)

در اوایل بازی، رشید با شلیک طوفان سعی کرد کاراکتر غول‌پیکر ابیگیل را از خود دور نگه دارد، اما پس از چند ثانیه با مشت قوی ایتاباشی برخورد کرد و شاهد Crush Counter بودیم. رشید پس از برخاستن سعی کرد با ضربه Wake Up ابیگیل را نقش بر زمین کند، اما با دفاع حریف روبه‌رو شد و این موضوع باعث شد که ابیگیل از موقعیت استفاده کند و رشید را نه‌تنها گیج کند، بلکه راند را نیز پیروز شود. راند دوم رشید با یورش بردن به جلو چند ضربه پایین به ابیگیل وارد کرد و بالاخره توانست با فشار‌های خود ابیگیل را به کنار صفحه بکشاند. اما ابیگیل پس از برخاستن با یک Throw جای خود را با حریف تعویض کرد و رشید در کنار صفحه گیر افتاد. ابیگیل با انجام حرکت ویژه خود سعی کرد که نوار سلامتی رشید را تمام کند، اما حریف عربستانی پس از دیدن این حرکت بلافاصله CA خود را فعال کرد و توانست راند دوم را پیروز شود. راند سوم ابیگیل باری دیگر قوی ظاهر شد و پس از گذشت تنها ۲۰ ثانیه نیمی از جان رشید را گرفت. رشید پس از آن ابیگیل را در گوشه صفحه به دام انداخت و پس از انجام Throw چندین بار ابیگیل را به زمین کوباند. ابیگیل در زیر فشار‌های رشید تنها یک ضربه لگد سبک را به V-Trigger چسباند و در انتها با کریتیکال آرت بازی اول را پیروز شد.

راند اول بازی دوم، رشید با دیدن پرش ابیگیل با استفاده از ضربه ضد هوایی و طوفانی، حریفش را از خود دور نگه داشت؛ تا اینکه بازی به کنار صفحه کشیده شد. ابیگیل چندین بار سعی کرد که با پریدن از کرنر فرار کند، اما رشید بلافاصله با حرکتی حریف خود را فریب داد و در انتها راند اول را پیروز شد. رشید راند دوم را با شلیک طوفان‌ها آغاز کرد و به ابیگیل اجازه هیچ حرکتی را نداد؛ طوری که ابیگیل پس از پریدن حتی با ضربات ضدهوایی رشید روبه‌رو می‌شد. بیگ برد با کاراکتر خود یعنی رشید بلافاصله پس از دیدن موقعیت خود را به ابیگیل نزدیک کرد و با Stun کردن، حریف خود را پرفکت کرد و تنیجه را به ۱-۱ تغییر داد.

Saigon Cup 2018

در بازی آخر هر دو بازیکن سعی کردند که با ضربات بلند از دور به همدیگر آسیب برسانند تا بتوانند این ضربات را به کامبو متصل کنند. ابیگیل پس از فعال کردن وی‌تریگر به رشید نزدیک شد و با استفاده از ضربه زره‌دار خود راند اول را پیروز شد و تنها یک راند از رفتن به مرحله بعدی فاصله داشت. راند دوم با یورش EX ابیگیل آغاز شد و این ضربه به قدری غافل‌گیر کننده بود که رشید نه‌تنها خود را در کنار صفحه پیدا کرد، بلکه گیج نیز شد. بازی آخر تنها در ۱۸ ثانیه با Perfect شدن رشید به پایان رسید و بیگ‌برد با کاراکتر خود به براکت بازنده‌ها فرستاده شد. در ادامه می‌توانید ویدیو رقابت این دو را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

ورلورن که در فینال مسابقات Final Round 2018 توانست موقیت‌های زیادی کسب کند، در براکت بازنده‌ها با کاراکتر Cammy اولین حریف خود را با نتیجه ۲-۱ شکست داد، اما در مرحله بعدی بدون کسب هیچ امتیازی در مقابل Big Bird شکست خورد و از جریان مسابقات حذف شد. همچنین فوجیمورا که در رویداد پیشین یعنی Fighters Spirit 218 توانست مقام اول را کسب کند، نه‌تنها به براکت ۸ بازیکن برتر نیز نرسید، بلکه در همان مرحله اول بازی را با نتیجه ۲-۱ به حریف ژاپنی خود یعنی بونچان واگذار کرد.

 

خلاصه‌ای از مسابقات ۸ بازیکن برتر

پیش از وارد شدن به رقابت‌های فینال در ادامه می‌توانید به اسامی ۸ بازیکنی که به فینال راه پیدا کردند، نگاهی بیندازید:

براکت برنده‌ها:

  • سیان (ایبوکی)
  • فودو (‌آر میکا)
  • ان‌ال (کَمی)
  • ایتاباشی زانگیف (ابیگیل و زانگیف)

براکت بازنده‌ها:

  • جان تاکئوچی (رشید)
  • بونچان (نش و کارین)
  • هات‌داگ۲۹ (ام بایسون)
  • بیگ برد (رشید، کن و زکو)

فودو در همان مرحله اول توانست حریف چینی خود یعنی سیان را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد و در بازی بعدی در مقابل برنده مسابقه بین ان‌ال و ایتباشی قرار بگیرد. ان‌ال در بازی حساسی توانست با کاراکتر کمی حریف ژاپنی خود یعنی ایتاباشی زانگیف را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد و او را روانه براکت بازنده‌ها کند.

 

بیگ‌برد (رشید) در مقابل هات‌داگ ۲۹ (بایسون)

Saigon Cup 2018

بیگ‌برد کاراکتر رشید را برای مقابله با بایسون انتخاب کرد و در همان اول بازی توانست حریف خود را به گوشه سمت راست صفحه بکشاند. شاهد بازی آرامی از طرفین بودیم؛ تا اینکه رشید با فعال کردن وی‌تریگر بایسون را نقش بر زمین کرد و در انتها با یک Throw راند اول را پیروز شد. راند دوم باز این روال ادامه پیدا کرد و در ادامه بایسون در گوشه صفحه گیج شد. در حالی که هر دو بازیکن نوار سلامتی بسیار کمی در اختیار داشتند، رشید با یک ضربه سبک نشسته ست اول را پیروز شد.

بازی دوم با فوتسی کردن آغاز شد و همانند همیشه رشید حریف خود را به کرنر کشاند. بایسون با اجرای ضربه‌های سبک توانست خود را از گوشه صفحه نجات دهد و در موقعیت مناسبی وی‌تریگر خود را فعال کند. بایسون سپس آن را به حرکت سوپر متصل کرد و بالاخره توانست اولین راند را از حریفش بگیرد. راند دوم با ضرباتی از طرفین مواجه بودیم. بازی پس از گذشت ۶۰ ثانیه بالاخره شروع به حساس شدن کرد؛ تا اینکه در انتها رشید حریف خود را گرفت و به زمین کوباند. راند سوم رشید به جلو یورش برد و ضربات خود را به طوفان همیشگی خود متصل کرد. بایسون پس از روبه‌رو شدن با این حرکات سعی کرد که با ضربه قیچی خود از فشار‌ها فرار کند، اما این مسئله باعث شد که رشید با ضربه سنگین حریفش را کراش کانتر بکند و بیش از ۵۰ درصد از نوار سلامتی بایسون را بگیرد. بایسون پس از گیر افتادن در گوشه صفحه از حرکت مخصوص پرشی خود استفاده کرد، اما رشید در آن سو با CA خود بایسون را در هوا گیر انداخت و راند سوم را پیروز شد.

هات‌داگ با مراجعه به صفحه کاراکترها وی‌تریگر خود را به نسخه اول تغییر داد. رشید پس از شروع شدن بازی بلافاصله فشار‌های خود را شروع کرد که بالاخره یکی از ضربات به کراش کانتر تبدیل شد و او توانست راند اول را در انتها به خود اختصاص دهد. بازی دوم باری دیگر با کراش کانتر به نفع رشید آغاز شد، اما این بار بایسون توانست رشید را در کنار صفحه به دام بیندازد و آسیب قابل توجه‌ای به او وارد کند. رشید پس از فرار کردن از کرنر با گلوله بنفش رنگ بایسون روبه‌رو شد و تصمیم گرفت که با یورش عقابی خود آن را از بین ببرد. وی پس از تغییر جایگاه خود به پشت بایسون رفت و با انجام ضربات زنجیره‌ای توانست هات‌داگ را حذف کند. ویدیو مسابقه این دو را در پایین تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

ایتاباشی زانگیف (ابیگیل) و بونچان (نش)

Saigon Cup 2018

نش پس از پرش به قسمت پشتی ابیگیل رسید و با استفاده از کامبو Cross up اولین آسیب جدی را به ابیگیل وارد کرد و با ادامه ضربات متغیر، راند اول را به خود اختصاص داد. راند دوم با سانیک‌های نش آغاز شد‌ و وی با استفاده از این استراتژی سعی داشت که ابیگیل را از خود دور نگه دارد و این موضوع باعث شد که ابیگیل پرش کند. بونچان پس از دیدن پرش او بلافاصله CA را فعال کرد و نه‌تنها راند دوم بلکه بازی اول را پیروز شد.

ست دوم در حالی که بونچان جلو بود توانست حریف هم‌وطن خود را به گوشه صفحه بکشاند و او را گیج کند. بونچان در طی اشتباهی به جای ضربات زنجیره‌ای به انجام کامند گرب بسنده کرد، اما این باعث شکست ابیگیل نشد. ابیگیل پس از برخاستن توانست با ۵ درصد باقی‌مانده خود نش را شکست دهد. راند دوم ابیگیل پس از پرش با سانیک سایت EX نش روبه‌رو شد و نش با فاصله گرفتن شروع به شلیک سانیک کرد تا اینکه توانست راند دوم را پیروز شود. ابیگیل با پرش‌های ممتد خود سعی کرد به هر شکلی که شده خود را به نش نزدیک کند. این استراتژی با وی همراه بود و حتی توانست نیمی بیشتر از جان نش را بگیرد. بازی به میانه صفحه برگشت و در حالی که هر دو بازیکن خون کمی در اختیار داشتند ابیگیل با حرکت یورشی خود از سانیک سایت‌های نَش رد شد و توانست ست دوم را پیروز شود و نتیجه را به ۱-۱ تغییر دهد.

ست سوم نش سعی کرد با پرش کامبو Cross Up بزند، اما با دفاع کردن حریفش مواجه شد. ابیگیل از این موقعیت استفاده کرد و توانست پس از انجام کامند گرب و میکس‌آپ‌های بعدی راند اول را پیروز شود. نش راند دوم را با کامبو خود آغاز کرد و با خون زیاد توانست راند دوم را از چنگ ایتاباشی زانگیف بگیرد و بازی را مساوی کند. بازی به راند فینال کشیده شد. راند فینال با Command Grab بونچان آغاز شد و این موضوع باعث شد هر دو کاراکتر به گوشه سمت راست صفحه کشیده شوند. بونچان پس از به زمین کوباندن ابیگیل با فعال شدن V-Trigger حریفش روبه‌رو شد. ابیگیل در این راستا توانست دو مرتبه کامبو اجرا کند. نش پس از برخاستن بلافاصله با پرش به عقب ضربه مشتی زد و ست را به نفع خود پایان داد.

Saigon Cup 2018

ست چهام نش توانست Whiff Punish از ابیگیل بگیرد و او را به سمت راست صفحه بکشاند. اما با اینکه ابیگیل نوار سلامتی کمی در اختیار داشت چند بار توانست ضربات زنجیره‌ای به نش وارد کند. در حرکتی برگشتی در آن سو نش با استفاده از V-Trigger از چنگ ابیگیل فرار کرد و پس از اینکه در پشت ابیگیل ظاهر شد توانست راند اول را به خود اختصاص دهد. ایتاباشی راند آخر را با Vroom Vroom ای‌اکس آغاز کرد، اما حریفش آن را دفاع کرد. فشارهای ابیگیل به قدری ادامه پیدا کرد که نوار سلامتی نش به ۵ درصد کاهش یافت. نش بلافاصله پس از برخاستن باری دیگر با وی‌تریگر از کرنر فرار کرد و این بار با حرکتی حریف خود را فریب داد و با CA همیشگی خود بازی را به نفع خود به پایان رساند. ویدیو را همانند مسابقات پیشین در ادامه می‌توانید تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

در مرحله فینال برنده‌ها، NL توانست با نتیجه ۱-۳ فودو را شکست دهد و او را روانه براکت بازنده‌ها کند. فودو در مرحله فینال بازنده‌ها منتظر فرد پیروز مسابقه نیمه نهایی براکت بازنده‌ها بین بونچان و بیگ‌برد نشست. مسابقه بیگ برد و بونچان یکی از طولانی‌ترین بازی‌های این رویداد بود که به ۵ بازی کشیده شد، اما در انتها بونچان توانست حریفش را شکست دهد و در بازی بعدی در مقابل فودو قرار بگیرد. فودو با کاراکتر Cammy توانست Bonchan را با نتیجه ۳-۱ شکست دهد و او را در جایگاه سوم مسابقات رها کند.

 

فینال: فودو (آر میکا) و ان‌ال (کَمی)

فودو از براکت بازنده‌ها به فینال یا همان Grand Final راه پیدا کرد و همانطور که می‌دانید برای کسب مقام اول باید در دو بازی سه‌ تایی حریف خود را شکست می‌داد. همانطور که در بالا نیز اشاره شد فودو در براکت برنده‌ها در مقابل NL با نتیجه ۳-۱ شکست خورد.

Saigon Cup 2018

فینال بازی بین این دو بازیکن شروع شد و در همان راند اول و دوم فودو توانست در ست بسیار سریعی حریف خود را شکست دهد. بازی دوم به این روال پیش رفت؛ تا اینکه کمی در همان سمت راست صفحه خود را چندین بار Stun پیدا کرد تا باز میکا بازی را بدون هیچ زحمتی پیروز شود. میکا به راحتی راند اول بازی را پیروز شد و تنها یک راند از صفر کردن یا همان Reset کردن براکت فاصله داشت. ان‌ال پس از چندین بار باخت در مقابل میکا تصمیم گرفت که استراتژی خود را تغییر دهد و بیشتر روی حمله تمرکز کند. در این راستا وی توانست براکت را از صفر شدن باز دارد و بالاخره اولین ست را در مقابل میکا پیروز شود.

بازی چهارم آغاز شد و میکا توانست با فشار‌های خود میکا را به کنار صفحه بکشاند، اما به قدری نوار سلامتی هر دو کم شده بود که در انتها کمی با استفاده از کریتیکال آرت بازی را با Cheap out به نفع خود پایان داد. راند دوم میکا توانست در طی فوتسی کردن آسیب‌هایی بسیار جدی به کمی وارد کند و در انتها با یک Command Grab EX راند دوم را پیروز شود و بازی را به راند فینال بکشاند. هر دو بازیکن راند آخر را با پرش شروع کردند، اما کمی توانست با فشار آوردن به میکا او را به گوشه صفحه بکشاند و با انجام یک ضربه سبک آن را به Throw بچسباند و نتیجه را ۲-۲ کند.

Saigon Cup 2018

جریان بازی به طرز عجیبی به نفع NL تغییر پیدا کرد؛ طوری که در همان آغاز راند اول هنوز ۲۰ ثانیه از بازی نگذشته بود که کمی توانست میکا را Stun کند و در حالی که راند اول را پیروز شد خودش تنها یک راند از پیروزی در مسابقات Saigon Cup 2018 فاصله داشت. راند بعدی با دست پیشین تفاوت زیادی نداشت و NL در همان اوایل بازی توانست به راحتی حریف ژاپنی خود را شکست دهد و مقام اول را نصیب خود کند.

Saigon Cup 2018

Saigon Cup 2018

با این حساب، نتایج این مسابقه رسمی Capcom Pro Tour 2018 یعنی Saigon Cup 2018 از این قرار شد:

  • جایگاه اول: NL از تیم UYU با کاراکتر Cammy
  • جایگاه دوم: Fuudo از تیم BST با کاراکتر R. Mika
  • جایگاه سوم: ‌Bonchan از تیم Red Bull با کاراکتر Nash و Karin
  • جایگاه چهارم: Big Bird از تیم Nasr با کاراکتر Rashid ،Ken و Zeku
  • جایگاه پنجم: Itabashi Zangeif از تیم Detonation با کاراکتر Abigail و Zangief
  • جایگاه پنجم: Xian از تیم Razer با کاراکتر Ibuki
  • جایگاه هفتم: HotDog29 از تیم Talon با کاراکتر M. Bison
  • جایگاه هفتم: John Takeuchi از تیم Liquid با کاراکتر Rashid

برای اطلاع بیشتر می‌توانید به صفحه مسابقات سایگون کاپ 2018 در وب‌سایت SmashGG مراجعه کنید.

رویداد Capcom Pro Tour شامل مسابقات Premier ،Ranking و Online است که به طور اختصاصی برای بازی Street Fighter 5 برگزار می‌شود و در طی سال بازیکنان با ملحق شدن به این مسابقات و کسب امتیاز، خود را به آخرین مسابقه یعنی Capcom Cup می‌رسانند. در زومجی توانستیم مسابقات Premier و Ranking آن را پوشش دهیم. برای اطلاع از گزارش این مسابقات می‌توانید به صفحه اختصاصی کپکام پرو تور در زومجی مراجعه کنید.

همچنین در ادامه می‌توانید امتیاز بازیکنان را در کپکام پرو تور مشاهده کنید و همانطور که می‌بینید بیشترین امتیاز در حال حاضر متعلق به قهرمان Evo 2017 یعنی توکیدو است.

Saigon Cup 2018

نظرات خود را در مورد مسابقات اصلی استریت فایتر 5 با زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده