گرافیکی ترین بازی های کامپیوتر | از فورزا هورایزن 5 تا سایبرپانک 2077

گرافیکی ترین بازی های کامپیوتر | از فورزا هورایزن 5 تا سایبرپانک 2077

پنجشنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۹

در مقاله پیش‌رو به معرفی گرافیکی ترین بازی های کامپیوتر پرداخته‌ایم که می‌توانیم ساعت‌ها از تماشای دنیای زیبای آن‌ها لذت ببریم. با زومجی همراه باشید.

یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعاتی که همیشه بین بازیکنان پلتفرم‌های کنسول‌ها و کامپیوتر جریان داشته، مبحث گرافیک و سخت‌افزار آن‌ها است. درواقع عرضه کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس باری دیگر این بحث قدیمی را بر سر زبان‌ها انداخت؛ بحثی که در آن کاربران پلتفرم کامپیوتر ادعا می‌کنند که یک پی سی با سخت‌افزار قدرتمند به‌راحتی می‌تواند کنسول‌های نسل جدید را هم پشت سر بگذارد و بازی‌ها را بالاترین تنظیمات گرفیکی ممکن اجرا کند. البته که نمی‌توان به این ادعا خورده گرفت، چرا که شرکت‌های انویدیا و AMD هر ساله از نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی خود رونمایی می‌کنند که خب کنسول‌ها به‌راحتی از لحاظ سخت‌افزاری هر ساله یک قدم از آن‌ها عقب می‌افتند. از همین‌رو موارد متعددی وجود دارد که نسخه کامپیوتر یک بازی ویدیویی در بالاترین تنظیمات گرافیکی خود، کیفیت به مراتب بالاتری را در مقایسه با نسخه‌های کنسولی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. با تمامی این اوصاف باز هم این موضوع دلیل نمی‌شود که سازندگان پا به پای آخرین و بالاترین مدل‌های کارت گرافیک، بازی‌های خود را با بالاترین تنظیمات گرافیکی روانه بازار کنند.

طبیعتا قشر عظیمی از بازیکنان به آخرین مدل‌های کارت گرافیک دسترسی ندارند و توسعه‌دهندگان باید بازی‌های خود را به‌نحوی برای پلتفرم کامپیوتر بهینه کنند که در عین داشتن گرافیک بالا، بتوانند با سخت‌افزارهای نسل‌های قبل هم به‌راحتی اجرا شوند. با این وجود بازی‌های بسیاری هم وجود دارند که در عین ارائه بهترین تجربه گرافیکی روی پلتفرم کامپیوتر، سازندگان آن‌ها با استفاده از روش‌های مختلف آن‌ها را به‌شکلی بهینه کرده‌اند که بازیکنان با سخت‌افزارهای معمولی‌تر هم بتوانند آن‌ها را تجربه کنند. با تمامی این اوصاف ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به سراغ معرفی بهترین بازی های گرافیک بالا برای کامپیوتر برویم. از بازی‌های باکیفیتی همانند سایبرپانک 2077 گرفته تا رد دد ردمپشن 2 و فروزا هورایزن 5 که هرکدام به نوبه خود تجربه‌ای لذت‌بخش و وصف‌ناپذیر را از دنیای بازی‌های ویدیوی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. بازی‌های این فهرست براساس حروف الفبای انگلیسی هستند و رتبه‌بندی خاص دیگری ندارند..

گرافیکی ترین بازی های کامپیوتر


آیور از Assassin’s Creed Valhalla در سوارت‌آلفهایم

۱- بازی Assassin’s Creed: Valhalla

  • سازنده و ناشر: یوبی سافت مونترال / یوبی سافت
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن، نقش آفرینی

جدیدترین نسخه از مجموعه محبوب اساسین کرید را می‌توان یکی از بهترین‌های بازی‌های استودیو یوبی‌سافت در زمینه جلوه‌های گرافیکی قلمداد کرد. اثری که در طراحی گرافیکی خود از موتور گرافیکی Ubisoft Anvil بهره گرفته است و این‌بار بازیکنان را به دوران وایکینگ‌ها می‌برد. Assassin's Creed: Valhalla درواقع دنباله بازی Odyssey به‌شمار می‌رود و در این نسخه حالا بازیکنان کنترل یک وایکنیگ به‌نام Eivor Varinsdottir را به‌عهده می‌گیرند که تصمیم دارد در انگلستان یک قبلیه جدید وایکینگ‌ها را تشکیل دهد و همزمان درگیر نبرد بین فرقه اساسین‌ها و تمپلارها می‌شود.

همان‌طور که از یک بازی جهان‌باز مدرن انتظار می‌رود، Valhalla جلوه‌های بصری بسیار زیبایی را در خود جای داده است. زیبایی‌های این بازی مخصوصا در قسمت‌های برفی بیشتر از بخش‌های دیگر خود را نشان می‌دهد و بازی را از لحاظ گرافیکی از دو نسخه قبلی یعنی Odyssey و Origins متمایز می‌کنند. با اینکه در این نسخه ری-تریسینگ یا بسیاری از تنظیمات گرافیکی امروزی بازی‌های کامپیوتر را مشاهده نمی‌کنید، اما هنوز هم Valhalla یکی از بهترین جلوه‌های گرافیکی بازی‌های ویدیویی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد که تجربه آن مخصوصا به طرفداران مجموعه اساسینز کرید به‌شدت توصیه می‌شود.

به‌گفته سازندگان حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای تجربه بازی روی رزولوشن 1080p با نرخ فریم ۳۰، کارت گرافیک‌های Radeon R9 380 و GTX 960 هستند. البته کاربرانی که بخواهند بازی را نرخ فریم ۶۰ FPS تجربه کنند باید به سراغ کارت‌های Vega 64 یا GTX 1080 یا بالاتر بروند.


تیراندازی یک سرباز در بازی Call of Duty: Vanguard

۲- بازی Call of Duty: Vanguard

  • سازنده و ناشر: Sledgehammer Games / اکتیویژن
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: شوتر اول شخص

آخرین نسخه از مجموعه کال آف دیوتی شاید در زمان عرضه همانند نسخه‌های قبل با استقبال مخاطبان روبه‌رو نشد، اما باز هم دلیل نمی‌شود که این بازی در فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های هفتگی قرار نگیرد! البته که زیبایی‌های بصری Vanguard بیشتر به بخش کمپین و تک‌نفره آن اختصاص دارد و زمانی‌که صحبت از بخش چندنفره آن می‌شود، اوضاع کمی به‌هم میریزد!

بااین‌حال، سازندگان بازی در قسمت تک‌نفره به سراغ جنگ جهانی دوم رفته‌اند و یکی از بهترین تجربه‌های گیم‌پلی و جلوه‌های بصری را در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند. بدون شکل گرافیک بخش تک‌نفره بازی ونگارد یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین تجربه‌هایی است که بازیکنان در سال‌های اخیر با آن روبه‌رو شده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود این بازی در فهرست گرافیکی ترین بازی های کامپیوتر قرار گیرد.

شما برای تجربه حداقلی Call of Duty: Vanguard باید از کارت گرافیک‌های Radeon RX 470 یا GTX 960 استفاده کنید و درصورتی‌که بخواهید بازی شما با نرخ فریم ۶۰ اجرا شود، باید به سراغ کارت‌های GTX 1060 یا Radeon RX 580 بروید.


بازی Control آخرین ساخته استودیوی رمدی در محیط تاریک

۳- بازی Control

  • سازنده و ناشر: رمدی اینترتینمنت / ۵۰۵ گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن ماجرایی

از بازی مکس پین گرفته تا کوانتوم بریک، استودیوی فنلاندی رمدی همیشه با عرضه بازی‌های خود،‌ جلوه‌های گرافیکی بازی‌های ویدیویی را چند سطح به جلو پیش برده است و بازی کنترل‌ (Control) آن‌ها هم از این قاعده مستثنی نیست. کنترل بهترین مثال برای نشان دادن عملکرد قابلیت ری-تریسینگ روی پلتفرم کامپیوتر است و شما به‌واسطه این قابلیت می‌توانید تجلی نورپردازی فوق‌العاده آن را در محیط داخلی The Oldest House به‌خوبی هرچه تمام‌تر مشاهده کنید. اگرچه دنیای بازی کنترل در محیطی ساختمانی و بسته دنبال می‌شود که بیشتر آن را سازه‌های بتنی تشکیل داده‌اند، اما با سیستم نورپردازی فوق‌العاده رمدی، حتی بتن‌ها هم زیبا جلوه می‌کنند!

دلیل اصلی که گرافیک بازی کنترل را می‌توان لذت‌بخش قلمداد کرد، قابلیت DLSS 2.0 آن است. به‌صورت خلاصه، DLSS از قابلیت یادگیری ماشینی برای آپ‌اسکیل کردن بازی شما استفاده می‌کند. اگر شما کنترل را روی رزولوشن 1440p اجرا کنید، برای مثال DLSS بازی را روی رزولوشن 1080p رندر کرده و آن را به 1440p آپ‌اسکیل می‌کند. نتیجه نهایی ساده است: بازی‌ها با فریم ریت و رزولوشن بالا‌تر و با حداقل سیستم مورد نیاز پایین‌تری اجرا می‌شوند و کنترل از این ویژگی به نحو احسن استفاده کرده است..

با تمامی این اوصاف به‌گفته سازندگان شما برای تجربه حداقلی بازی Control به کارت گرافیک Radeon R9 280x یا GTX 780 نیاز دارید که برای یک بازی امروزی بسیار قابل دسترس هستند. همچنین برای تجربه بهتر آن می‌توانید از کارت‌های GTX 1060 یا Radeon RX 580 (و حتی RTX 2060 برای فعال‌سازی ری-تریسینگ) استفاده کنید.


نگاه جودی به شخصیت V در بازی Cyberpunk 2077 سی دی پراجکت

۴- بازی Cyberpunk 2077

  • سازنده و ناشر: سی دی پراجکت رد
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن ماجرایی

سایبرپانک 2077 شاید جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین بازی‌ این فهرست باشد که در زمان عرضه با باگ‌های فراوان و مشکلات متعدد خود صدای بسیاری از کاربران را در آورده بود. اما نمی‌توان منکر این موضوع شد که نسخه کامپیوتر این بازی یکی از بهترین گرافیک‌های صنعت ویدیو گیمینگ را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. سی دی پراجکت در جریان طراحی دنیای سایبرپانک 2077 دست به خلق یک شاهکار تمام‌معنا زده است. Night City شهری کاملا پویا و زنده است که از طراحی ظاهری Santo Domingo گرفته تا خیابان‌های شهری Heywood این موضوع به خوبی به مخاطب نشان می‌دهند.

دقت فو‌ق‌العاده سازندگان در طراحی جزئیات Night City بسیار واقعی به‌نظر می‌رسد و باعث شده است تا Cyberpunk 2077 به اثری پیشرو در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. البته که سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی هم از آینده آمده است! به‌نحوی که حتی آخرین کارت گرافیک‌های سری ۳۰ شرکت انویدیا هم در تنظیمات بالای گرافیکی (مخصوصا در زمان روشن بودن ری تریسینگ) در اجرای روان این بازی به چالش کشیده می‌شوند.

سی پی پراجکت فهرست بلندبالایی از سخت‌افزارهای مختلف برای تجربه بازی سایبرپانک 2077 روی تنظیمات گرافیکی مختلف منتشر کرده است. با این وجود بهتر است بدانید که اجرای حداقلی بازی روی رزولوشن 1080p نیاز به کارت گرافیک GTX 970 یا Radeon TX 470 دارد و سازندگان برای تجربه بهتر آن کارت‌های GTX 1660 و Radeon RX 590 را به شما توصیه کرده‌اند. طبیعتا با انتخاب کارت گرافیک‌های بهتر شما رزولوشن و نرخ فریم بهتری دریافت می‌کنید، ولی حداقل کارت گرافیکی که می‌تواند تنظیمات ری-تریسینگ را در اختیارتان قرار دهد، RTX 2060 خواهد بود.


صحنه مبارزه با هیولا سیاه و طلایی در بازی Death stranding اثر کوجیما

۵- بازی Death Stranding Director's Cut

  • سازنده و ناشر: کوجیما پروداکشنز / ۵۰۵ گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن

وقتی صحبت از ادغام بازی‌های ویدیویی و فیلم‌ها به میان می‌آید، بازی Death Stranding هیدئو کوجیما شاید بهترین مثال در زمینه ارائه ترکیب این دو باشد. بازسازی صحنه‌های سینمایی در بازی‌های ویدیویی کار ساده‌ای نیست، اما این بازی به‌واسطه حرکات فوق‌العاده دوربین خود در کا‌ت‌سین‌ها و گیم‌پلی این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داده است. Death Stranding در خود دنیای افسرده به‌شدت زیبایی را جای داده است که نمونه آن در کمتر اثری قابل مشاهده است.

هر تخته‌سنگی که در این بازی می‌بینید بسیار فوق‌العاده جلوه می‌کند. از دشت‌های علفزار گرفته تا بیابان‌های خشک و کوه‌های سرد و برفی همه و همه درکنار وسعت بی‌انتهای خود حس تنهایی خاصی را به مخاطب القا می‌کنند. درکنار طراحی محیطی، طراحی فوق‌العاده شخصیت‌های بازی قرار می‌گیرد که ثابت می‌کنند گرافیک بازی Death Stranding تا چه اندازه اثری چشم‌گیر و بی‌نظیر را به مخاطب ارائه می‌دهد.

با این وجود عرضه نسخه Director's Cut این بازی روی کامپیوتر باعث شد تا بازیکنان بتوانند بازی را رزولوشن‌ بالاتر و با بهبودهای گرافیکی متعددی تجربه کنند. یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی این نسخه با نسخه اصلی، اضافه شدن قابلیت DLSS است که باعث می‌شود نرخ فریم روی کارت گرافیک‌های RTX به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. با تمامی این اوصاف حداقل کارت گرافیک مورد نیاز برای تجربه این بازی Radeon RX 560 و GTX 1050 هستند و درصورتی که بخواهید بازی را با تنظیمات توصیه شده سازندگان تجربه کنید باید به سراغ کارت‌های Radeon RX 590 و GTX 1050 بروید.


ایده در حال پارکور در بازی Dying Light 2

۶- بازی Dying Light 2

  • سازنده و ناشر: تکلند
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن نقش آفرینی

Dying Light 2 Stay Human دنباله بازی موفقی است که در سال ۲۰۱۵ توسط استودیو تکلند عرضه شد. وقایع بازی ۲۲ سال پس از اتفاقات نسخه اول دنبال می‌شود و بازیکنان در آن کنترل شخصیتی به‌نام اِیدِن کالدوِل (Aiden Caldwell) را به‌عهده می‌گیرند که مهارت بسیاری در زمینه پارکور و صدالبته کشتن زامبی‌ها دارد. درواقع همین المان‌های پارکور است که مجموعه Dying Light را از دیگر بازی‌های زامبی‌محور جدا کرده است.

از سویی دیگر سازندگان چرخه زمانی شبانه‌روزی را در بازی به‌نحوی قرار داده‌اند که به‌واسطه آن زامبی‌ها در طول روز ضعیف و کُند و در طول شب بسیار قدرتمند و سریع هستند. در جدیدترین نسخه از این مجموعه، نه‌تنها نقشه بازی حدود چهاربرابر بزرگ‌تر از نسخه اصلی توسعه داده شده، بلکه جزئیات فراوانی در دنیای آن برای به چالش کشیدن کارت گرافیک شما تعبیه شده است. Dying Light 2 به‌واسطه طراحی زیبای دنیا و زامبی‌های خود در فهرست بهترین بازی های گرافیکی کامپیوتر قرار گرفته است.

بازی به‌صورت کلی از سخت‌افزار قدرتمندی برای اجرا شدن استفاده می‌کند. بنا به‌گفته سازندگان شما برای اجرای حداقلی Dying Light 2 به کارت گرافیک‌های GTX 1050 Ti و Radeon RX 560 نیاز دارید. البته که خود سازندگان برای تجربه مناسب بازی کارت گرافیک‌های RTX 2060 و RX Vega 56 را پیشنهاد داده‌اند. اما باز هم بااین‌حال اصلا انتظار نداشته باشید که این کارت‌ها بتوانند بازی را به‌صورت روان روی تنظیمات بالا اجرا کنند.


تصویر گیم‌پلی بازی Far Cry 6 در جنگل

۷- بازی Far Cry 6

  • سازنده و ناشر: یوبی سافت تورنتو / یوبی سافت
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: شوتر اول شخص، اکشن ماجرایی

جدیدترین نسخه از مجموعه فار کرای این‌بار بازیکنان را به یک جزیره خیالی در دریای کاراییب به نام Yara می‌برد که توسط یک رئیس‌جمهور دیکتاتور به‌نام آنتون کاسیلو (Antón Castillo) کنترل می‌شود. همانند دیگر نسخه‌های این مجموعه، شما در بازی Far Cry 6 نیز باید با کمک دیگر شخصیت‌های غیرقابل بازی، علیه شخصیت منفی اصلی قیام کرده و با گشت‌وگذار در محیط‌های مختلف و با ازبین‌بردن ایستگاه‌های نظامی منطقه، Castillo و رژیم او را نابود کنید.

گیم‌پلی بازی روی گشت‌وگذار در جزیره، تعامل با حیات وحش و مبارزات با سربازان دشمن تمرکز دارد. درواقع همانند دیگر نسخه‌های این مجموعه شما در سرزمینی وسیع قرار گرفته‌اید که در آن به تعداد بسیار زیادی مأموریت فرعی برای انجام دادن وجود دارد. از تصرف ایست‌های بازرسی و حمله به پایگاه‌های دشمن گرفته تا استخراج اطلاعات مختلف از کامپیوترهای موجود در سرتاسر دنیای بازی، از جمله مواردی هستند که بازی از شما می‌خواهد به‌صورت پیوسته برای بالا بردن سطح مهارت خود آن‌ها را انجام دهید.

درکنار موارد گفته شده، بازی از گرافیک فنی بسیار خوبی برخوردار است که بهتر از هر نسخه فار کرای دیگر توانسته یک محیط جنگلی و شلوغ را برای مخاطب به تصویر بکشد. برای اجرای بازی با نرخ فریم ۶۰ و رزولوشن 1080p، شما به کارت گرافیک‌های GTX 1080 یا Ryzen 5 3600X نیاز دارید، اما اگر بخواهید بازی را با رزولوشن 4K تجربه کنید، حافظه کارت گرافیک شما باید ۱۶ گیگابایت باشد که در نتیجه آن باید به سراغ RTX 3090 بروید.


پوستر بازی Forza Horizon 5

۸- بازی Forza Horizon 5

  • سازنده و ناشر: پلی گراند گیمز / ایکس باکس گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: رانندگی

بازی بعدی این فهرست به جدیدترین نسخه از مجموعه فورزا یعنی Forza Horizon 5 اختصاص دارد. شاید با خود بگویید که بازی‌های سبک رانندگی معمولا از کیفیت بالایی برخوردار هستند، چرا که اساسا رندر کردن جاده‌ها و خودروها از منابع زیادی استفاده نمی‌کنند، اما خب بازی فورزا هورایزن 5 در سطح دیگری از جلوه‌های بصری قرار دارد. این بازی در محیط واقع‌گرایانه گسترده‌ای از کشور مکزیک رخ می‌دهد که شامل جنگل‌ها، شهرها و بیابان‌ها رخ می‌دهد که تمامی آن‌ها بسیار زیبا طراحی شد‌اند.

درکنار جزئیات فراوان طراحی خودروهای این بازی و طراحی زیبای محیط‌های مختلف کشور مکزیک، نورپردازی بسیار زیبای آن قرار می‌گیرد که لذت تجربه رانندگی در آن را چندین برابر می‌کند. تنها کافی است در زمان طلوع یا غروب خورشید به نوری که از میان درختان عبور می‌کند، نگاه بیاندازید تا متوجه شوید استودیو پلی‌گراند گیمز تا چه اندازه در زمینه نورپردازی کار خود را به زیبایی انجام داده‌اند.

کارت گرافیک‌های RX 470 و GTX 970 حداقل سخت‌افزاری هستند که شما می‌توانید به کمک آن‌ها بازی Forza Horizon 5 را روی سیستم خود اجرا کنید و در صورتی‌که بخواهید بازی را با رزولوشن و نرخ فریم بهتر تجربه کنید، باید به سراغ سخت‌افزار پیشنهادی سازندگان یعنی RX 590 و GTX 1070 بروید. البته سیستم ایده‌آل معرفی شده توسط سازندگان برای اجرای بازی با تنظیمات ری-تریسینگ بسیار قدرتمند پیشنهاد شده است و شما ظاهرا باید به سراغ کارت گرافیک‌های RX 6800XT و RTX 3080 بروید.


کریتوس در بازی گاد آو وار

۹- بازی God Of War

  • سازنده و ناشر: سانتا مانیکا استودیو / سونی
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن ماجرایی، هک اند اسلش

درست است که جدیدترین نسخه از مجموعه فوق‌العاده محبوب گاد آف وار در سال ۲۰۱۸ عرضه شده است، اما چه در آن زمان و چه در مقایسه با بازی‌های امروزی نیز این بازی از گرافیک بسیار زیبایی برخوردار است. نسخه کامپیوتر این بازی پس از گذشت ۴ سال از زمان عرضه روی پلتفرم پلی استیشن 4، با تنظیمات اختصاصی برای این پلتفرم منتشر شد و حالا نوبت کاربران پی سی بود که بتوانند از نزدیک ماجراجویی‌های جدید کریتوس را از نزدیک تجربه کنند.

سازندگان در این نسخه حالا به سراغ دنیای نورث و خدایان آن رفته‌اند و کریتونس این‌بار درکنار فرزندش آترئوس باید در سرزمین میدگارد مأموریت جدیدی را به سرانجام برساند. همه‌چیز در این بازی زیبا است. از سیستم مبارزات و گیم‌پلی آن گرفته تا طراحی قلمرهای مختلف دنیای نورث که هرکدام زیبایی منحصربه‌فردی را در خود جای داده‌اند. جزئیات طراحی چهره شخصیت‌ها و سرزمین‌های مختلف بازی از دقت و ظرافت بسیار بالایی برخوردار است و ویژگی‌ DLSS بازی به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌راحتی بازی را با نرخ فریم و رزولوشن بالا روی سخت‌افزارهای گسترده‌ای تجربه کنند.

پورت بازی خدای جنگ به پلتفرم کامپیوتر برای اجرای حداقلی خود نیاز به کارت گرافیک GTX 960 یا R9 290X دارد و درصورتی‌که بخواهید آن را با تنظیمات پیشنهادی سازندگان بازی کنید، باید به سراغ استفاده از کارت گرافیک GTX 1060 و RX 570 بروید.


بازی Guardians of the Galaxy ایداس

۱۰- بازی Guardians of the Galaxy

  • سازنده و ناشر: ایداس-مونترآل / اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن ماجرایی

پس از شکست تجاری بازی The Avengers، استودیو اسکوئر انیکس این بار به سراغ مجموعه محبوب گاردین آف گلکسی و آوردن شخصیت‌های این کمیک محبوب به دنیای بازی‌های ویدیویی رفت و وظیفه ساخت این بازی را به استودیو ایداس-مونترآل سپرد. نتیجه کار بازی Guardians of the Galaxy بود که با واکنش بسیار مثبت بازیکنان و منتقدین روبه‌رو شد. این بازی درکنار گیم‌پلی جذاب خود، گرافیک بصری زیبا و لذت‌بخشی را از کهکشان‌های مختلف دنیای این مجموعه در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

از طراحی چهره کاراکترهای بازی گرفته تا طراحی سفینه‌های فضایی و کهکشان‌های مختلف، همه به خوبی هرچه تمام‌تر در پیش‌روی چشمان مخاطبان هنر سازندگان را به رخ می‌کشند. بازیکنان در این بازی کنترل رهبر گروه یعنی پیتر کوییل را به‌عهده می‌گیرند که پس از وقوع یک حادثه به اجبار راهی یک مأموریت خطرناک می‌شوند.

تجربه بازی Guardians of the Galaxy نیاز به سخت‌افزار نسبتا قوی دارد. به‌شکلی که حداقل کارت گرافیک مورد نیاز بازی GTX 1060 و RX 570 است که سازندگان برای تجربه با رزولوشن و فریم ریت بالاتر کارت‌های GTX 1660 و RX 590 را پیشنهاد داده‌اند.


مامور ۴۷ در خیابان‌های چین بازی Hitman 3

۱۱- بازی Hitman 3

  • سازنده و ناشر: IO Interactive
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: مخفی‌کاری

هیتمن 3 آخرین نسخه از مجموعه مخفی‌کاری هیتمن است که شاید بتوان آن را بهترین بازی این مجموعه یا حتی بهترین بازی‌ سبک مخفی کاری قلمداد کرد. بازی شامل ۶ مرحله است که ۵ تای آن‌ها در محیطی جهان‌باز و بسیار بزرگ رخ می‌دهد. مراحل بازی هرکدام به‌تنهایی از گستردگی بسیار بالایی در جزئیات ریز و درشت برخوردار هستند. از مرحله آغازین دوبی گرفته تا یک عمارت اصیل بریتانیایی (که در جای‌جای مکان‌های آن‌ها به شکل همزمان یک اتفاق در حال رخ دادن است)، از جمله بخش‌هایی هستند که سخت‌افزار هر کامپیوتری را در رزولوشن‌های بالاتر می‌توانند به چالش بکشند. از دنیای رنگارنگ مراحل هیتمن 3 گرفته تا مراحل پرجزئیات آن از جمله دلایلی هستند که باعث شده است این بازی در فهرست بهترین بازی های گرافیکی کامپیوتر قرار گیرد.

همانند دیگر بازی‌های مجموعه هیتمن، بازی Hitman 3 را هم می‌توان با سخت‌افزارهای نسبتا قدیمی‌تر اجرا کرد. به‌نحوی‌که حداقل سخت‌افزار معرفی شده برای بازی کارت گرافیک‌های GTX 660 و Radeon HD 7870 معرفی شده‌اند و بازیکنان می‌توانند با کارت‌های GTX 1070 و Radeon VX Vega 56 به تجربه مطلوبی از این بازی دست پیدا کنند.


ایلوی روی یک درخت در بازی Horizon Zero Dawn

۱۲- بازی Horizon Zero Dawn

  • سازنده و ناشر: گوریلا گیمز / سونی
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن ماجرایی

هورایزن زیرو داون که در زمان عرضه خود در سال ۲۰۱۷ یکی از مهم‌ترین و بهترین بازی‌های انحصاری کنسول پلی استیشن 4 بود، بالاخره در سال ۲۰۲۰ به پلتفرم کامپیوتر راه پیدا کرد. بازی در زمان عرضه باگ‌های مختلفی داشت و با گذشت زمان و انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف، تجربه بسیار بهتری را در اختیار بازیکنان قرار داد. از بهبود در زمینه سایه‌زنی گرفته تا پشتیبانی از قابلیت DLSS و بسیاری از بهبودهای دیگر، باعث شد تا Horizon Zero Dawn با جلوه‌های بصری خیره‌کننده خود به یکی از زیباترین و گرافیکی ترین بازی های کامپیوتر تبدیل شود.

سازندگان برای تجربه بازی با رزولوشن 1080p کارت گرافیک‌های GTX 1060 و Radeon RX 580 را پیشنهاد داده‌اند و کاربرانی که قصد داشته باشند تا بازی را با رزولوشن 1440p یا 4K اجرا کنند، باید به سراغ کارت‌های قوی‌تر بروند. البته که به‌لطف قابلیت آپ‌اسکیلینگ رزولوشن دینامیک بازی، شما برای تجربه با رزولوشن‌های بالاتر صرفا به آخرین مدل‌های کارت گرافیک نیازی ندارید.


پوستر بازی Kena: Bridge of Spirits

۱۳- بازی Kena: Bridge of Spirits

  • سازنده و ناشر: Ember Lab
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن ماجرایی

شاید حضور یک بازی انیمیشنی در بین فهرست بهترین بازی های گرافیکی کامپیوتر کمی عجیب به‌نظر برسد، اما واقعیت این است که Kena: Bridge of Spirits یکی بهترین طراحی‌های هنری بازی‌های ویدیویی چندسال اخیر را در اختیار دارد. داستان بازی پیرو شخصیتی به‌نام Kena رخ می‌دهد که به‌عنوان راهنمای ارواح، با استفاده از توانایی‌های جادویی خود آن‌ها را از جهان فانی و فیزیکی به دنیای ارواح هدایت می‌کند. بازیکنان در جریان گیم‌پلی بازی می‌توانند با دشمنان مبارزه کنند، در مکان‌های مختلف به گشت‌وگذار بپردازند و معماهای مختلف را حل کنند.

جالب است بدانید که استودیو Ember Lab در ابتدا قرار بود داستان Kena را در قالب یک انیمیشن ارائه دهند و پس از مدتی به‌ این نتیجه رسیدند که یک بازی ویدیویی ارتباط بهتری می‌تواند بین مخاطب و داستان خلق شده توسط آن‌ها برقرار کند. درنهایت نتیجه کار یکی از زیباترین بازی‌های انیمیشنی چندسال اخیر شده است که با دنیای چشم‌نواز خود می‌تواند به تجربه‌ای به‌یادماندنی برای هر کاربری تبدیل شود.

شما برای تجربه بازی Kena حداقل به یک کارت گرافیک Radeon R7 360 یا GTX 650 Ti نیاز دارید که نسبتا سخت‌افزار پایین‌رده محسوب می‌شوند. اما اگر بخواهید تنظیمات گرافیکی بازی را روی بهترین حالت خود تجربه کنید، باید به سراغ کارت‌های Radeon TX Vega 56 یا GTX 1070 بروید.


کاوش در برف در بازی Metro Exodus

۱۴- بازی Metro Exodus Enhanced Edition

  • سازنده و ناشر: 4A Games / دیپ سیلور
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: شوتر اول شخص

نسخه بهبودیافته بازی Metro Exodus را می‌توان تجلی‌گر تکنولوژی ری-تریسینگ روی پلتفرم کامپیوتر نامید. استودیو 4A در نسخه بهبودیافته Metro Exodus تمامی‌ نورهای از پیش‌آماده را حذف کرده و تمامی طراحی‌های هنری بازی را به سمت یک تجربه کاملا ری-تریسینگ هدایت کرده است.

نتیجه کار البته که فوق‌العاده شده است و به ما نشان می‌دهد که نورپردازی تا چه اندازه در فوق‌العاده شدن یک بازی می‌تواند اثرگذار باشد. تمامی منابع نوری و نورهای روی سطوح به شکلی تابش می‌کنند که بازتاب آن‌ها برای کاربران قابل مشاهده است. البته که تکنولوژی DLSS این بازی باعث شده است تا اجرای بسیار روانی روی کامپیوتر داشته باشد.

البته باتوجه‌به تمامی موارد گفته شده، تجربه روان بازی Metro Exodus Enhanced Edition به سخت‌افزار نسبتا قدرتمندی نیاز دارد. با درنظرگرفتن قابلیت ری-تریسینگ در این بازی، شما برای تجربه آن با رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۳۰، باید حداقل کارت گرافیک‌های RTX 2060 یا Radeon RX 6700 XT را در اختیار داشته باشید. سازندگان برای تنظیمات پیشنهادی هم کارت‌های RTX 2070 و Radeon RX 6800 XT را معرفی کرده‌اند که در مجموع نشان می‌دهد بازی تا چه اندازه به سخت‌افزارهای امروزی برای اجرا شدن نیاز دارد.


تصاویری از محیط بازی Microsoft Flight Simulator

۱۵- بازی Microsoft Flight Simulator

  • سازنده و ناشر: Asobo Studio / ایکس باکس گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: شبیه‌ساز خلبانی

بازی Microsoft Flight Simulator استودیو Asobo که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بر فراز نقاط مختلف نقشه کره زمین پرواز کنند. این بازی با استفاده از Bing Maps نقشه‌ای سه‌بعدی از کل کره زمین را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد و علاوه‌بر آن شاهد طراحی فوق‌العاده بیرون و همچنین کابین داخلی هواپیماهای مختلفی هستیم که می‌توانید به وسیله آن‌ها پرواز با هواپیماهای واقعی را تجربه کنید.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید Microsoft Flight Simulator برخلاف بازی‌های این فهرست بیشتر از آن‌که به سخت‌افزار قدرتمند برای اجرا شدن نیاز داشته باشید، به یک اینترنت پرسرعت برای رندر تصاویر نقشه کره زمین نیاز دارد. حداقل کارت گرافیک‌های مورد نیاز تجربه این بازی، GTX 770 و Radeon RX 570 هستند و سازندگان اعلام کرده‌اند که برای تجربه تنظیمات پیشنهادی آن‌ها تنها به کارت‌های GTX 970 و Radeon RX 590 نیاز است.


آرتور مورگان در بازی Red Dead Redemption 2

۱۶- بازی Red Dead Redemption 2

  • سازنده و ناشر: راک استار
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن ماجرایی

نمی‌توان منکر این موضوع شد که راک استار با هر بار انتشار یک بازی، تحولی اساسی در صنعت بازی‌های ویدیویی ایجاد می‌کند. بدون شک Red Dead Redemption 2 یکی از بهترین بازی‌های عرضه شده در سال‌های اخیر است که از هر لحاظ یک اثر کامل به‌شمار می‌رود. در مورد گرافیک بازی تنها کافی است ابتدا آن را روی کنسول‌های نسل هشتمی تجربه کرده باشید و سپس به سراغ نسخه کامپیوتر آن بروید.

بازی از هر لحاظ روی کامپیوتر زیبا به نظر می‌رسد و راک استار دنیای جنوب غربی آمریکا را در آن به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر کشیده است. از نورپردازی زیبای دنیای بسیار بزرگ بازی گرفته تا طراحی چهره شخصیت‌های مختلفی که در جریان داستان RDR 2 با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، همه این موارد می‌توانند یک آزمون چالش‌برانگیز برای عملکرد سخت‌افزار کامپیوتر شما باشند.

نسخه کامپیوتر بازی رد دد ردمپشن 2 برای اجرای حداقلی تنها به کارت گرافیک GTX 770 یا Radeon R9 280 نیاز دارد و سازندگان کارت‌های GTX 1060 و Radeon RX 480 را به‌عنوان سخت‌افزار پیشنهادی این بازی معرفی کرده‌اند. طبیعی است که با انتخاب کارت گرافیک‌های قدرتمندتر می‌توانید به تجربه‌ای به‌مراتب واقع‌گرایانه‌تر از آخرین اثر راک‌استار گیمز دست پیدا کنید.


نمایی از بازی Resident Evil Village

۱۷- بازی Resident Evil Village

  • سازنده و ناشر: کپکام
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: ترس بقا

کپکام در سال‌های اخیر تمرکز ویژه‌ای روی پلتفرم کامپیوتر داشته است و چند ماه قبل هم به‌صورت رسمی اعلام کرد که درواقع پلتفرم اصلی آن‌ها برای انتشار بازی‌هایشان، ویندوز است. پس طبیعی است که آخرین نسخه از مجموعه رزیدنت ایول روی این پلتفرم تا چه اندازه زیبا و باکیفیت به‌نظر برسد. با استفاده از قابلیت ری-تریسینگ جدیدترین کارت‌های گرافیک انویدیا و AMD، بازی Resident Evil Village در زمینه نورپردازی واقع‌گرایانه مخصوصا در محیط قلعه Dimitrescu بسیار زیبا جلوه می‌کند. جلوه‌های گرافیکی نسخه کامپیوتری این بازی از جزئیات به‌مراتب بهتر و بیشتری در مقایسه با نسخه‌های کنسولی برخوردار است. مکان‌های سایه‌دار در آن تاریک‌تر و شیطانی‌تر جلوه می‌کنند و دنیای بیرون بازی مه واقعی‌تری را به شما نشان می‌دهد.

Resident Evil Village جزو بازی‌هایی است که در سال‌های اخیر بهترین تجربه گرافیکی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد و از همین‌رو برای اجرای روان آن به سخت‌افزارهای نسبتا قدرتمندی هم نیاز دارد. برای اجرای بازی با رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۶۰، در حالت حداقلی شما به کارت‌های Radeon RX 560 و GTX 1050 Ti نیاز دارید و در صورتی‌که بخواهید به سراغ تنظیمات پیشنهادی سازندگان بروید، باید کارت‌های Radeon RX 5700 و GTX 1070 را انتخاب کنید. همانند بسیاری دیگر از بازی‌های این فهرست، همان‌طور که گفته شد این بازی نیز از قابلیت ری-تریسینگ پشتیبانی می‌کند و کاربران برای استفاده از این قابلیت باید به‌سراغ کارت‌های RTX 2060 شرکت انویدیا بروند.


لارا کرافت در بازی Shadow of the Tomb Raider استودیو ایداس مونترآل شرکت اسکوئر انیکس

۱۸- بازی Shadow of the Tomb Raider

  • سازنده و ناشر: ایداس-مونترآل / اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن ماجرایی

نسخه سوم ریبوت مجموعه محبوب توم ریدر که با نام Shadow of the Tomb Raider عرضه شد، یک تغییر بزرگ در تیم سازنده خود دید. به‌نحوی که در این نسخه استودیو ایداس-مونترآل وظیفه ساخت بازی را از سازنده دو نسخه قبل یعنی کریستال دینامیک تحویل گرفت و اثری مملو از محیط‌های گرمسیری را در اختیار بازیکنان قرار داد. بازی شاید در زمان عرضه به‌علت تغییرات عمده‌ای که در بخش‌های گیم‌پلی ایجاد کرده‌ بود، چندان با استقبال خوب منتقدان روبه‌رو نشد، اما نمی‌توان منکر این موضوع شد که این بازی با دنیای وسیع و جنگل‌های گرمسیری خود می‌تواند توانایی عملکرد هر کارت گرافیکی را به چالش بکشد.

سازندگان بازی برای تجربه حداقلی آن کارت‌های GTX 660/GTX 1050 یا Radeon HD 7770 را پیشنهاد داده‌اند. اما اگر بخواهید بازی را با تنظیمات گرافیکی بالاتر و بهتری تجربه کنید، باید به‌سراغ کارت‌های GTX 1060 یا Radeon RX 480 بروید.


۱۹- بازی Star Wars: Squadrons

  • سازنده و ناشر: استودیو موتیو / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: مبارزات فضایی

اگر بازی Microsoft Flight Simulator شما را در نقش خلبان هواپیمایی قرار می‌دهد که بر فراز آسمان‌های نقاط مختلف کره زمین به پرواز در می‌آید، بازی Star Wars: Squadrons شما را به دنیای فانتزی جنگ ستارگان می‌برد. جایی که در فضای بیکران باید به نبرد با دشمنان مختلف بپردازید و از دست دشمنان جان سالم به‌در ببرید. شما می‌توانید علاوه‌بر دوربین سوم‌شخص، وارد حالت دوربین‌ اول‌شخص شخصیت اصلی شوید و از نزدیک کابین خلبان جنگنده‌ها را مشاهده و تجربه کنید. تجربه‌ای که درکنار جلوه‌های تصویری و جنگی عظیم و صداگذاری فوق‌العاده شما را در بطن نبردهای بازی قرار می‌دهد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای تجربه بازی Star Wars: Squadrons، کارت گرافیک‌های Radeon HD 7850 شرکت AMD یا GTX 660 شرکت انویدیا اعلام شده‌ است و سازندگان برای اجرای روان بازی با تنظیمات پیشنهادی به کاربران توصیه کرده‌اند که به سراغ کارت‌های Radeon RX 480 یا GTX 1060 بروند.


مبارزه شلوغ در بازی The Ascent

۲۰- بازی The Ascent

  • سازنده و ناشر: نئون جاینت / Curve Digital
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن نقش آفرینی

شاید در نگاه اول حضور یک بازی با دوربین از نمای بالا به پایین در این فهرست کمی عجیب به‌نظر برسد، اما The Ascent ساخته استودیو مستقل سوئدی Neon Giant به‌واسطه طراحی زیبای مراحل و نورپردازی فوق‌العاده چشم‌گیر خود می‌تواند یکی از بهترین بازی های گرافیکی کامپیوتر لقب بگیرد. اثری که شاید اگر سازندگان آن کمی بیشتر روی رفع مشکلات فنی و داستان‌پردازی آن وقت می‌گذاشتند، می‌توانست درکنار Cyberpunk 2077 به یکی از بهترین بازی‌های سایبرپانکی چند سال اخیر تبدیل شود. بااین‌حال این بازی از سیستم مبارزات نفس‌گیر و طراحی مراحل بسیار زیبایی بهره می‌برد که درکنار کیفیت بالای فیزیک اجزای دنیای خود تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

بازی The Ascent برای اجرای با رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۳۰، حداقل به کارت گرافیک‌های GTX 660 یا Radeon R9 390X نیاز دارد. اما درصورتی‌که بخواهید بازی را با نرخ فریم ۶۰ و تنظیمات گرافیکی بالاتر تجربه کنید، باید به سراغ کارت‌های GTX 1070 و Radeon RX 5700 بروید.

در انتها نوبت به شما کاربران زومجی می‌رسد تا نظر خود را در رابطه با بازی‌های ویدیویی پلتفرم کامپیوتر با بالاترین تنظیمات گرافیکی با ما درمیان بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- گرافیکی ترین بازی های کامپیوتر کدامند؟

از میان گرافیکی ترین بازی های کامپیوتر می‌توان به سایبرپانک ۲۰۷۷، خدای جنگ و فورتزا هورایزن ۵ اشاره کرد. می‌توانید فهرست کامل ۲۰ بازی گرافیکی کامپیوتر را در زومجی بخوانید. 

۲- برای اجرای بازی های گرافیکی کامپیوتر به چه سخت افزاری نیاز داریم؟

سیستم موردنیاز هر بازی با توجه به کیفیت بصری، گزینه‌های گرافیکی در دسترس و میزان بهینه بودن آن متغیر است. در مقاله گرافیکی ترین بازی های کامپیوتر مشخصات حداقلی و پیشنهادی هر بازی ذکر شده است.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده