نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۷

عبور فروش جهانی مجموعه فیلم های جنگ ستارگان از مرز 4 میلیارد دلار

مجموع فروش‌ جهانی فیلم‌های دنیای جنگ ستارگان که توسط کمپانی والت دیزنی تولید و منتشر شده‌اند، از مرز ۴ میلیارد دلار فروش عبور کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) به رکورد جدیدی دست یافته است. طبق خبری که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده، فروش جهانی فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) به ۹۴۰ میلیون دلار فروش رسیده است و فروش جهانی این فیلم به‌زودی از مرز یک میلیارد دلار فروش عبور خواهد کرد. به لطف موفقیت تجاری این فیلم، مجموع فروش جهانی فیلم‌های دنیای جنگ ستارگان که توسط والت دیزنی تولید و منتشر شده‌اند، از مرز ۴ میلیارد دلار فروش عبور کرده است. در سال ۲۰۱۲، کمپانی لوکاس‌ فیلم توسط والت دیزنی خریداری شد و این آمار تنها برای سه فیلم اخیر دنیای جنگ ستارگان است که طی سه سال‌ گذشته به‌روی پرده‌های سینما رفته‌اند.

Rogue One: A Star Wars Story

در حال حاضر، فیلم‌های دنیای جنگ ستارگان به فروشی معادل ۴.۰۶ میلیارد دلار در سراسر جهان دست یافته‌اند که این آمار شامل فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد)، فیلم Rogue One: A Star Wars Story (روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان) و فیلم Star Wars: The Last Jedi می‌شود. با این حال، انتظار می‌رود که این مجموعه به موفقیت تجاری خود طی سال‌های آینده نیز ادامه دهد. اکران فیلم The Last Jedi هنوز در گیشه کشور چین آغاز نشده است و این فیلم هنوز پتانسیل زیادی را برای فروش بیشتر در گیشه آمریکای شمالی و دیگر کشورهای جهان دارد. علاوه بر این، طی دو سال آینده فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان) و فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: اپیزود ۹) به‌روی پرده‌های سینما خواهند رفت.

سرانجام ماه گذشته، کمپانی والت دیزنی رسما بخش بزرگی از کمپانی فاکس قرن ۲۱ را خریداری کرد. بدین تریب دیزنی صاحب مجموعه‌های بیشتر و بزرگ دیگری نیز خواهد شد که با توجه به خرید کمپانی فاکس قرن بیستم، سهم کمپانی دیزنی در سینما به ۲۷ درصد افزایش خواهد یافت. دیزنی همچنین موفق‌ترین کمپانی از نظر فروش در سال ۲۰۱۷ نیز لقب گرفته است که انتظار می‌رود که این موفقیت را حداقل در دو سال آینده نیز تکرار کند. همچنین انتظار می‌رود که فیلم‌های بیشتری از دنیای جنگ ستارگان شامل فیلم‌های فرعی براساس دو شخصیت اوبی وان کنوبی و بوبا فت و همچنین سه گانه جدید فیلم Star Wars به کارگردانی و نویسندگی رایان جانسون، کارگردان فیلم Star Wars: The Last Jedi، در طی سال‌های آینده تولید و منتشر شود.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده