نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵

شروع بسیار موفق فیلم Star Wars: The Last Jedi در گیشه

طبق آمار فروش اولیه در شب پنج‌شنبه، فیلم Star Wars: The Last Jedi احتمالا دومین شروع برتر تاریخ سینمایی هالیوود را در گیشه خواهد داشت.

سرانجام اکران جهانی فیلم فوق‌العاده مورد انتظار جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) آغاز شد و حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آمار فروش شب پنج‌شنبه این فیلم منتشر شده است. به‌طور کاملا طبیعی، فیلم جدید دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) بیش از هر فیلم دیگری در سه روز آخر هفته خواهد فروخت و حال آمار فروش اولیه این فیلم منتشر شده است. طبق خبری که وب‌سایت ددلاین منتشر کرده، فیلم Star Wars: The Last Jedi موفق شده شب پنجشنبه در آمریکا و کانادا بیش از ۴۵ میلیون دلار فروش کند و دومین عملکرد موفق در شب پنجشنبه در تاریخ سینما را به نام خود ثبت کند. بدین ترتیب، این فیلم به‌راحتی خواهد توانست در سه روز نخست اکران خود بیش از ۲۰۰ میلیون دلار فروش کند و رکورد فیلم Beauty and the Beast (دیو و دلبر) را در سال ۲۰۱۷ که توانسته بود بیش از ۱۷۴ میلیون دلار در سه روز نخست اکرانش فروش کند، بشکند.

Star Wars: The Last Jedi

با این حال، بسیار بعید است که فیلم Star Wars: The Last Jedi بتواند رکورد فروش فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) را در سه روز نخست اکرانش بشکند. این فیلم توانسته بود در سه روز نخست اکرانش بیش از ۲۴۷ میلیون دلار فروش کند که تا به امروز هیچ فیلمی موفق به شکستن این رکورد نشده است. با وجود اینکه فیلم The Last Jedi نمی‌تواند رکورد فروش فیلم The Force Awakens را بشکند، اما در سه روز نخست اکرانش بسیار بیشتر از فیلم Rogue One: A Star Wars Story (روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان) که سال گذشته میلادی اکران شده بود، خواهد فروخت. اولین فیلم فرعی دنیای جنگ ستارگان موفق شد در سه روز نخست اکرانش بیش از ۱۵۵ میلیون دلار در گیشه فروش کند و در مجموع بیش از ۵۳۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت.

فیلم The Force Awakens نیز بیش از ۹۳۶ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرده است که باید دید فیلم The Last Jedi در نهایت خواهد توانست این فیلم را در گیشه شکست دهد یا در نهایت در پشت سر این فیلم قرار خواهد گرفت و به کار خود پایان می‌دهد. با این حال، دو فیلم قبلی دنیای جنگ ستارگان به‌‌راحتی فروشی بیش از یک میلیارد دلار را در باکس آفیس جهانی تجربه کرده‌اند که انتظار می‌رود فیلم The Last Jedi نیز بتواند به‌را‌حتی بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کند. دیزی ریدلی، مارک همیل، بنیسیو دل تورو، کری فیشر، آدام درایور، جان بویگا، اسکار آیزاک، دومهنل گیلسون، گوئندولین کریستی، لوپیتا نیونگو، آنتونی دنیلز و لورا درن واندی سرکیس از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Star Wars: The Last Jedi حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی و کار نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده رایان جانسون بوده است.

Star Wars: The Last Jedi

فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان) در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷) و فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: اپیزود ۹) به‌ کارگردانی و نویسندگی جی جی آبرامز، در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۹ آذر ۱۳۹۸)، فیلم‌های بعدی دنیای جنگ ستارگان هستند که در این تاریخ‌ها به روی پرده‌های سینما خواهند رفت. علاوه بر فیلم The Last Jedi، جانسون کارگردانی و کار نوشتن فیلمنامه اولین قسمت سه گانه جدید فیلم Star Wars (جنگ ستارگان) را نیز بر عهده خواهد داشت.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده