نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵

اکران فیلم Star Wars: Episode IX عقب افتاد

کمپانی لوکاس فیلم از عقب افتادن زمان اکران فیلم مورد انتظار جنگ ستارگان: اپیزود ۹ (Star Wars: Episode IX) خبر داد.

روز گذشته، کمپانی لوکاس فیلم رسما جی جی آبرامز را به عنوان کارگردان و نویسنده جدید فیلم Star Wars: Episode IX انتخاب و معرفی کرد. کارگردانی این فیلم پیش از این بر عهده کالین ترورو بوده است که هفته گذشته لوکاس فیلم از قطع همکاری با وی خبر داده بود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این کمپانی از عقب افتادن اکران این فیلم خبر داده است. طبق توییتی که صفحه رسمی مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) در توییتر منتشر کرده است، فیلم Star Wars: Episode IX با هفت ماه تاخیر قرار است در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۹ آذر ۱۳۹۸) اکران شود. این فیلم پیش از این قرار بود در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خرداد ۱۳۹۸) به‌روی پرده‌های سینما برود.

آبرامز پیش از این کارگردانی فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) را بر عهده داشته است. علاوه بر کارگردانی، او به‌همراه لارنس کاسدان فیلمنامه این فیلم را نیز نوشته بوده است. همچنین کریس تریو، نویسنده برنده جایزه اسکار برای فیلم Argo (آرگو) و نویسنده فیلم‌هایی چون بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) و لیگ عدالت (Justice League)، به آبرامز در نوشتن فیلمنامه فیلم Star Wars: Episode IX کمک خواهد کرد.

J.J. ABRAMS TO WRITE AND DIRECT STAR WARS: EPISODE IX

پیش از این، کار نوشتن فیلمنامه فیلم Star Wars: Episode IX بر عهده ترورو و درک کانلی بوده است که ماه گذشته جک تورن به این دو اضافه شد، اما در حال حاضر با توجه به تغییرات به‌وجود آمده به نظر می‌رسد که فیلمنامه این فیلم قرار است شاهد بازنویسی گسترده‌ای توسط آبرامز و تریو باشد. فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) که فیلم بعدی دنیای جنگ ستارگان خواهد بود، برای اکران در تاریخ ۱۵ دسامبر امسال (۲۴ آذر) برنامه‌ریزی شده است.

در اتفاقی مشابه، لوکاس فیلم با انتشار خبری در اواخر ماه خرداد اعلام کرد که با کریستوفر میلر و فیل لرد که کارگردانی فیلم Han Solo (هان سولو) را بر عهده داشته‌اند، قطع همکاری کرده است. با این حال، یک روز پس از انتشار این خبر لوکاس فیلم اعلام کرد که ران هاوارد به عنوان کارگردان جدید فیلم Han Solo انتخاب شده است. فیلم Han Solo در حال حاضر قرار است در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷) اکران شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده