نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰

واکنش دیزنی به سرقت ادبی پوستر فیلم Solo: A Star Wars Story

به تازگی والت دیزنی به سرقت ادبی برای پوستر فیلم Solo: A Star Wars Story متهم شده و حال این کمپانی به آن واکنش نشان داده است.

ماه گذشته، والت دیزنی و لوکاس فیلم اولین تیزر تریلر فیلم مورد انتظار سولو: داستانی از جنگ ستارگان (Solo: A Star Wars Story) را منتشر کردند. علاوه بر این، لوکاس‌فیلم پوسترهایی از فیلم فرعی جدید و پیش درآمد دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) را نیز منتشر کرده‌ است. با این حال، کمتر از سه ماه مانده به اکران این فیلم، یک هنرمند فرانسوی کمپانی دیزنی و لوکاس فیلم را متهم به سرقت ادبی از کارهای او برای طراحی پوسترهای این فیلم کرده است. حکیم باهاس، هنرمند فرانسوی که طراحی روی جلد آلبوم‌های کمپانی سونی میوزیک در فرانسه را بر عهده دارد، اعلام کرد که دیزنی و لوکاس‌فیلم پوسترهای فیلم Solo: A Star Wars Story را براساس طرح‌های شخصی او طراحی و منتشر کرده‌اند. او با انتشار اطلاعیه‌ای در فیسبوک شخصی خود به این موضوع واکنش نشان داده، اما او مدت کوتاهی بعد این پیغام را پاک کرده است. باهاس گفته بود:

خوشحالم که کیفیت کار من به رسمیت شناخته شده است، اما این هنوز یک جعل خالص و ساده است و کسی از من برای آن اجازه نگرفته است. امیدوارم که هزینه این کار پرداخت شود و در حال حاضر کار من با سونی به پایان رسیده است.

پس از آن، باهاس تصویری مقایسه‌ای بین طرح‌های روی جلد آلبوم‌های موسیقی و پوسترهای شخصیت‌های فیلم Solo: A Star Wars Story را برای اثبات حرف‌ها و ادعاهای خود، منتشر کرده است که شباهت غیر قابل انکاری بین این طرح‌ها وجود دارد. شما در ادامه می‌توانید این تصویر را مشاهده کنید:

Solo: A Star Wars Story Poster vs Sony Music Covers

حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دیزنی به ادعای سرقت ادبی از این هنرمند فرانسوی واکنش نشان داده است. سخنگوی این کمپانی به وب‌سایت هالیوود ریپورتر گفت که در حال بررسی در مورد این سرقت ادبی است و این کمپانی از این موضوع خبر نداشته است. دیزنی در بیانیه منتشر شده گفت:

این پوسترها توسط یک طراح و فروشنده خارج از کمپانی طراحی شده‌اند و ما در حال بررسی این موضوع هستیم.

با این حال، این تنها بحران فیلم Solo: A Star Wars Story در طول ماه‌های گذشته نبوده و دیزنی امیدوار است که این اتفاق تاثیری را روی عملکرد این فیلم در آینده نگذارد. کارگردانی فیلم Solo: A Star Wars Story بر عهده ران هاوارد بوده است. لارنس کاسدان به همراه جان کاسدان، پسر وی، کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند. آلدن ارنرایک، دونالد گلاور، امیلیا کلارک، وودی هارلسون، پل بتانی، جوناس سوآتامو، ایان کنی، تندی نیوتون، وارویک دیویس، جان فاورو و فیبی والر-بریج از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم مستقل شخصیت هان سولو حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Solo: A Star Wars Story برای اکران در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده