جمع بندی مقالههای آموزش بازی سازی زومجی
همیشه یکی از خواستههای علاقمندان بازی سازی در سایت زومجی یکپارچه سازی تمامی محتواهای آموزشی قرار گرفته روی سایت بوده است. بالاخره هر چه باشد وقتی شمار مقالات بالا میرود، پیدا کردن مقالهای در این میان بسیار سخت و همچنین خسته کننده میشود. برای همین پس از درخواست چندین بارهی کاربران مقداری موضوع یکپارچهسازی مقالات را جلو انداختیم و به همین خاطر سعی کردیم در قالبی تمامی مطالب آموزش بازیسازی تولید شده را در فهرست مشخصی آماده کرده و برای شما قرار دهیم. البته با پیشرفت در مباحث آموزشی صد در صد فصلها و سرموضوعات مختلفی مطرح خواهد شد و برای همین سعی میشود با بروزرسانیهای منظم موارد جدید را به این فهرست بیافزاییم. شما به راحتی میتوانید از فصل مربوطه عنوان مورد نظر را انتخاب کرده و وارد صفحهی مقالهی مربوطه شوید. تنها توصیهای که در این نقطه برای شما داریم این است که میتوانید برای راحتی دسترسی به این فهرست، آدرس این مقاله را در بخش Bookmarkهای مرورگر خود وارد کرده تا بتوانید بدون معطلی آدرس این مقالهی مرجع را پیدا کرده و برای هر بار مشاهدهی آن مجبور به جستوجو در سایت زومجی نشوید. همچنین باید بیان کنیم که مقالاتی که کمتر از یک ماه از انتشار آنها گذشته است صرفا برای راحتی علاقمندان در انتها نامشان علامت «*» را همراه خود دارند تا کسانی که آموزشها را از این فهرست دنبال میکنند مشکلی بابت شناسایی مقالات جدید نداشته باشند.
البته گفتنی است که نحوهی فصلبندی و چینش موضوعات هم ممکن است در گذر زمان دچار تغییراتی شود که البته هدف از این موضوع تنها رسیدن به بهترین ترتیب و قالب و به نوعی همان آموزش گام به گام برای مباحث بازی سازی است. امیدواریم شما هم روزی بتوانید بازی مورد علاقهی خود را بسازید. لطفا اگر نظری در مورد فهرست مطالب منتشر شده دارید حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
- فصل اول: پیشنیازهای بازیسازی
- برای ساخت یک بازی خوب به چند نفر احتیاج داریم؟
- نکاتی مهم برای ساخت اولین بازی
- نکاتی پیرامون بهرهمندی بهتر از منابع آموزشی
- فصل دوم: آشنایی با مراحل تولید و نشر
- فصل سوم: سند طراحی بازی
- فصل چهارم: آشنایی با نرمافزارها و موتورهای بازیسازی
- اولین نرمافزاری که باید یاد بگیرید
- آشنایی با تکنیک MindMapping
- معرفی موتورهای قدرتمند بازیسازی
- معرفی موتورهای کوچک اما قدرتمند بازیسازی
- معرفی نرمافزارهای انیمیشن سازی دوبعدی
- معرفی نرمافزارهای مدلسازی سهبعدی
- فصل پنجم: زیباشناسی بازیهای ویدیویی
- مقدمهای بر زیباشناسی بازیهای ویدیویی
- گیمپلی گیمپلی چیست و چه تاثیری بر کیفیت بازی دارد؟اهمیت خلاقیت در کیفیت بازیهای ویدیوییچرا باید به تنوع طلبی گیمرها توجه داشت؟اهمیت تعادل در بازیهای ویدیویآنچه باید در مورد اهمیت حالتهای بازی بدانیدمقدمهای بر اهمیت درجهسختی در بازیهاروشهای مدیریت درجه سختی در بازیها
- گیمپلی چیست و چه تاثیری بر کیفیت بازی دارد؟
- اهمیت خلاقیت در کیفیت بازیهای ویدیویی
- چرا باید به تنوع طلبی گیمرها توجه داشت؟
- اهمیت تعادل در بازیهای ویدیوی
- آنچه باید در مورد اهمیت حالتهای بازی بدانید
- مقدمهای بر اهمیت درجهسختی در بازیها
- روشهای مدیریت درجه سختی در بازیها
- سبکهای گرافیکی مقدمهای بر سبکهای گرافیکیچالشهای استفاده از سبک گرافیک واقعگرایانهمعرفی سبک گرافیکی Stylizedسبک هنری بازی خود را از چه منابعی الهام بگیریم؟آشنایی با سبک هنری انتزاعی
- مقدمهای بر سبکهای گرافیکی
- چالشهای استفاده از سبک گرافیک واقعگرایانه
- معرفی سبک گرافیکی Stylized
- سبک هنری بازی خود را از چه منابعی الهام بگیریم؟
- آشنایی با سبک هنری انتزاعی
- رنگشناسیمقدمهای بر رنگشناسی*روشهای انتخاب رنگ مناسب*
- مقدمهای بر رنگشناسی*
- روشهای انتخاب رنگ مناسب*
- نورپردازیمقدمهای بر نورپردازی*آشنایی با ابعاد مختلف نورپردازی*
- مقدمهای بر نورپردازی*
- آشنایی با ابعاد مختلف نورپردازی*
- دوربینمقدمهای بر انتخاب نمای دوربین*آشنایی با نماهای مختلف دوربین*آشنایی با ویژگیهای فنی بازیها در دنیای سهبعدی*
- مقدمهای بر انتخاب نمای دوربین*
- آشنایی با نماهای مختلف دوربین*
- آشنایی با ویژگیهای فنی بازیها در دنیای سهبعدی*
- نکات تکمیلی چالشهای پیادهسازی یک اتمسفر جذابآشنایی با افکتهای پسپردازشی
- چالشهای پیادهسازی یک اتمسفر جذاب
- آشنایی با افکتهای پسپردازشی
- فصل ششم: طراحی مراحل
- مقدمهای بر طراحی مرحله
- اصول پیادهسازی یک مرحله
- آشنایی با مبحث ضربآهنگ در طراحی مراحل
- ضربآهنگ و تاثیر آن در طراحی مراحل
- چگونه عناصر تکرار مراحل را جذاب کنیم؟
- فصل هفتم: طراحی اجزای بازی
- اهمیت منوی اولیه در بازیهای ویدیویی
- چگونه یک HUD مناسب طراحی کنیم؟
- چگونه بخش آموزشی مناسبی برای بازی خود طراحی کنیم؟
- فصل هشتم: طراحی کاراکترها و موارد مربوط به آن
- آشنایی با اصول طراحی کاراکترها
- اصول طراحی کارکترهای منفی
- اصول اولیه طراحی باس در بازیها
- NPCها و مواردی که باید در طراحی آنها رعایت شود
- مقدمهای بر اهمیت روابط کاراکترها در بازیها
- چگونگی طراحی کلاسهای شخصیتی و نکات مربوط به آن
- فصل نهم: توسعه برای چند پلتفرم مختلف
- بیشتر بدانید