// یکشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

دیزنی و لوکاس‌فیلم برنامه‌ای برای ساخت سریال لایواکشن براساس دنیای جنگ ستارگان ندارند

به دلیل موفقیت بزرگ فیلم Star Wars: The Force Awakens و فروش ۱.۸۹ میلیارد دلاری این فیلم در گیشه، احتمال ساخت سریال تلویزیونی براساس این دنیای فوق‌العاده و پرطرفدار بسیار محتمل است. اما ظاهرا سران دیزنی برنامه‌ای برای این قضیه ندارند. با زومجی همراه باشید.

Star Wars: The Force Awakens با کسب مقام سومین فیلم پرفروش تاریخ باری دیگر ثابت کرد که محبوبیت این سری محدود به دوره‌ای خاص از تاریخ نیست. بسیاری از طرفداران سری فیلم‌های جنگ ستارگان علاقه‌مند هستند که داستان‌های این سری را در ابعاد کوچک‌تر و در جعبه جادویی منزلشان دنبال کنند. به دلیل موفقیت جدیدترین فیلم جنگ ستارگان، همکاری دیزنی و لوکاس‌فیلم در راستای ساخت سریال تلویزیونی چندان دور از انتظار نیست. اما علی‌رغم  وجود پروژه تلویزیونی جنگ ستارگان در دستور کار لوکاس‌فیلم از یک دهه قبل، بر طبق گزارش تی‌وی‌لاین دو کمپانی دیزنی و لوکاس‌فیلم هیچ برنامه‌ای برای ساخت چنین محتوایی ندارند. پاول لی، رئیس گروه ای‌بی‌سی اینترتیمنت در این مورد به تی‌وی‌لاین چنین گفته است:

دو کمپانی دیزنی و لوکاس‌فیلم هم‌اکنون بر روی فیلم‌های سینمایی تمرکز دارند. به همین دلیل در حال حاضر برنامه‌ای برای سریال تلویزیونی نداریم.

دیزنی و لوکاس‌فیلم برنامه دارند تا پایان سال ۲۰۲۰ به تعداد پنج فیلم براساس دنیای جنگ ستارگان را بر روی پرده عریض سینماهای سراسر دنیا اکران کنند. با‌ این‌حال یکی از نمایندگان لوکاس‌فیلم اذعان کرده در قبال محتواهای تلویزیونی تمرکز بر روی سریال‌های انیمیشنی است. لازم به ذکر است که دیزنی مالکیت ای‌بی‌سی و لوکاس‌فیلم را در اختیار دارد. هم‌اکنون دیزنی و لوکاس‌فیلم در حال ساخت فصل دوم Star Wars Rebels برای پخش از شبکه Disney XD هستند. این سریال انیمیشنی وقایع بین دو فیلم Episode III و Episode IV را روایت می‌کند. پیش از این  سریال سه‌بعدی Star Wars: The Clone Wars از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ در قالب ۶ فصل و سریال دو‌بعدی Star Wars: Clone Wars از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ از تلویزیون پخش شده بودند. براساس شواهد، دیزنی در قبال دنیای جنگ ستارگان رویکرد متفاوتی نسبت به کمیک‌های مارول اتخاذ کرده است. در کنار چندین سریال‌ انیمیشنی براساس دنیای مارول، دیزنی دو سریال لایواکشن اقتباسی  با نام‌های Agents of SHIELD و Agent Carter را در حال پخش داشته و  ساخت سومین سریال اقتباسی با نام Damage Control را در دستور کار دارد. همچنین مارول در حال ساخت پنج سریال براساس شخصیت‌های گروه دیفندرز با نام‌های Daredevil، Jessica Jones، Luke Cage، Iron Fist و The Defenders برای پخش از شبکه نت‌فلیکس است.

با این وجود که سریال لایواکشن جنگ ستارگان در دستور کار لوکاس‌فیلم قرار ندارد، اما این پروژه سال‌هاست در انتظار به ثمر رسیدن است. برطبق اذعان خبرنگار هالیوود ریپورتر، کمپانی لوکاس‌فیلم در خلال جشن جنگ ستارگان ۳ در سال ۲۰۰۵ اعلام کرد که در حال ساخت سریال Star Wars: Underworld است. جرج لوکاس شخصا در ساخت این سریال حضور داشته و نسبت به فیلم‌های سینمایی جنگ ستارگان محتوای  «بیشتر مناسب مخاطبان بزرگسال» ارائه می‌دهد. Underworld قرار بود که وقایع بین پیش‌درآمدها و سه‌گانه اصلی را روایت کند. اسلش‌فیلم اعلام کرده بود که ریک مک‌کالوم، تهیه‌کننده پیش‌درآمدهای جنگ ستارگان، سریال Underworld را «Deadwood  در فضا» توصیف کرده و این سریال را بافیلم‌های پدرخوانده مقایسه می‌کند. همچنین بر طبق گزارش اسلش‌فیلم، کمپانی لوکاس‌فیلم برای تقریبا ۱۰۰ قسمت فیلم‌نامه آماده کرده است.

Star Wars Rebels سریال انیمیشنی Star Wars Rebels

با این‌وجود Underworld کاملا از دستور کار لوکاس‌فیلم خارج نشده و همچنان امکان ساخت آن وجود دارد. ماه گذشته کیتلین کندی، مدیرعامل لوکاس‌فیلم به اسلش‌فیلم گفت که این کمپانی «مدت زمان زیادی را صرف ساخت» پروژه Underworld کرده است. کندی با اشاره به جرج لوکاس چنین می‌گوید:

پس از خواندن متن‌هایی که او آماده کرده است متوجه شدیم که ما شدیدا به کاوش در این دنیا علاقه‌مند هستیم.

تی‌وی‌لاین و اسلش‌فیلم گزارش‌هایی مبنی بر مذاکره دیزنی و نت‌فلیکس برای ساخت سریال‌های لایواکشن جنگ ستارگان منتشر کرده‌اند.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده