نویسنده: هومن فلاحی
// یکشنبه, ۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۶

اضافه شدن کمپین داستانی جدید به بازی غیر رسمی Portal 2: Desolation

اطلاعات جدیدی از بازی Portal 2: Desolation منتشر شد. این بازی که توسط هواداران در دست ساخت است، کمپین داستانی جدیدی را به این بازی اضافه می‌کند.

روز گذشتته ویدیوی جدیدی از ماد Portal 2: Desolation منتشر شد که پیشرفت‌های گرافیکی موتوری بازی‌سازی Source را به نمایش می‌‌گذارد. این ماد که توسط هواداران سرسخت مجموعه بازی‌های پورتال در دست ساخت است، یک کمپین داستانی جدید با شخصیت‌ها و محیط‌های جدید را به محتوای فعلی پورتال 2 اضافه می‌کند. استودیوی چندملیتی Emberspark Games چند سالی است که توسعه‌ی این پروژه را آغاز کرده است.

پیش از این در اواخر سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار این گروه از تصمص خود برای ساخت این بازی خبر دادند. داستان Portal 2: Desolation چند سالی پس از پورتال ۲ و در دهه‌ی ۹۰ میلادی اتفاق می افتد. بازیکنان در نقش دایانا مندز که به‌صورت سایبرنتیک ارتقا یافته است، وظیفه دارند تا با پشت سر گذاشتن تست‌های مرگبار آزمایشگاه صنعتی آپرچر، از اسرار پشت پرده‌ی سازمان Aperture باخبر شوند. شما می‌توانید اولین تیزر تریلر گیم‌پلی این بازی را که سال گذشته منتشر شد در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

توسعه‌دهندگان استودیوی Emberspark Games می‌‌گویند که زمان طولانی کار روی این پروژه برای آن‌ها این فرصت را فراهم کرد که هسته مرکزی نورپردازی موتور Source را که برای ساخت پورتال ۲ از آن استفاده شده است، تا میزان زیادی و با امکانات جدیدی به‌روزرسانی کنند. همچنین بسیاری از محیط‌ها، سطوح و دیگر جزئیات گرافیکی آزمایشگاه Aperture نیز با تکسچرها یا بافت‌های باکیفیت‌تر جایگزین شده‌اند و بنابراین محیط‌های مراحل بازی، حال‌وهوای صنعتی و بی‌رحمانه‌تری به خود گرفته‌اند.

به‌گفته سازندگان بازی، بزرگ‌ترین پیشرفت این پروژه در چند سال اخیر قطعا بهبود سیستم نورپردازی بازی است. سیستم نورپردازی بازی حالا به‌صورت ریل‌تایم یا همزمان اجرا می‌شود و بنابراین طراحان این تیم می‌توانند به‌راحتی فضاسازی موردنظر خود در هر مرحله از بازی را پیاده‌سازی کنند. این مسئله حتی در ساخت دیگر مادهای گرافیکی و مراحل جدید برای Portal 2 نیز بسیار کاربردی خواهد بود.

یکی دیگر تغییر از تغییرات فنی بازی، بهبود پایه‌ای سیستم Surface Rendering که به کیفیت بازتاب سطوح مختلف را تنظیم می‌کند خواهد بود. سازندگان برای بهبود این بخش، بازسازی شهر City 17 در بازی واقعیت مجازی هف‌لایف الیکس را که با موتور بازی‌سازی Source 2 ساخته شده است درنظر گرفته‌اند. بازی‌سازان Emberspark Games در نظر دارند تا جلوه‌های قابل مشاهده در City 17 بازسازی شده توسط ولو را درخصوص محیط‌های آزمایشگاه علمی آپرچر نیز ایجاد کنند. شما می‌توانید ویدیوی توضیحات کارگردان تکنیکی بازی در خصوص سیستم جدید نورپردازی بازی را در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

هنوز بازه زمانی مشخصی برای انتشار Portal 2: Desolation از سوی سازندگان آن اعلام نشده است، اما به‌گفته‌ی طراح اصلی بازی به اتمام رساندن طراحی دوباره‌ی سیستم نورپردازی بازی حالا سرعت پیشرفت پروژه را بیشتر می‌کند و می‌توانیم در ماه‌های آینده منتظر انتشار نمایش‌های بیشتری از بخش داستانی و مراحل جدید این بازی باشیم. همچنینی هواداران می‌توانند با پیوستن به سرور دیسکورد Emberspark Games، از آخرین اطلاعات و اخبار این پروژه‌ی در دست ساخت مطلع شوند.

هواداران نسخه اصلی Portal 2 نیز می‌تواند منتظر انتشار کالکشن دو بازی پورتال و پورتال ۲ برای کنسول دستی نینتندو سوییچ در سال جاری باشند. شما همچنین می‌توانید به پرونده اختصاصی زومجی از داستان بازی های پورتال نگاهی بیندازید.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع PC GAMER
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده