نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۹

شکستن رکورد فروش کنسول ایکس باکس 360 توسط نینتندو سوییچ

کنسول نینتندو سوییچ طبق جدیدترین اخبار ارائه شده با گذشتن از رکورد فروش ایکس باکس 360، اکنون به‌عنوان هشتمین کنسول پرفروش تاریخ نام خود را ثبت کرده است.

براساس اطلاعات ارایه شده کنسول نینتندو سوییچ در راستای موفقیت‌ها و ثبت رکوردهای مختلف، اکنون توانسته کنسول ایکس باکس 360 مایکروسافت را از نظر میزان فروش پشت سر بگذارد.

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن هستند که طی هفته منتهی به ۲۲ می (یک خردادماه) نینتندو سوییچ با فروش ۴۰۷.۲۳۰ هزار واحدی، میزان فروش کلی خود را به عدد فوق‌العاده ۸۶.۱۰ میلیون واحد رسانده است. این موفقیت درحالی رخ داده است که کنسول نسل هفتمی مایکروسافت یعنی ایکس باکس 360 در طول عمر خود توانسته بود ۸۵.۸۰ میلیون واحد فروش کند. البته باید توجه داشته باشید که مجموع فروش حاصل شده برای کنسول سوییچ از مجموع فروش نسخه پایه و همچنین نینتندو سوییچ لایت به‌دست آمده است.

در حال حاضر رتبه هشتم پرفروش‌ترین کنسول‌های تاریخ به نینتندو سوییچ تعلق دارد. در جایگاه‌های بعدی پلی استیشن 3 با فروش ۸۷.۴۰، نینتندو Wii با ۱۰۱.۶۳ و کنسول پلی استیشن با ۱۰۲.۴۹ جای خوش کرده‌اند. نینتندو سوییچ همچنین برای پشت‌سر گذاشتن رکورد فروش پلی استیشن 4 باید بیش‌از ۲۹.۵۲ میلیون واحد دیگر به فروش کلی خود اضافه کند.

از این میزان فروش حاصل شده، ۲۹.۴۳ میلیون واحد به کشور آمریکا، ۲۲.۳۰ میلیون واحد به اروپا و ۲۰.۰۲ میلیون واحد نیز به کشور ژاپن تعلق دارد. آمار و ارقام نشان می‌دهند که در قاره اروپا، ۴.۳۲ میلیون واحد نینتندو سوییچ در کشور بریتانیا، ۵.۵۷ میلیون واحد در فرانسه و ۴.۴۵ میلیون واحد نیز در آلمان فروش رفته است.

درکنار گزارش فروش کنسول نینتندو سوییچ، خوب است بدانید که بخش بازی‌های این کنسول هیبریدی نیز عملکرد درخشانی داشته‌ است. براساس اطلاعات موجود، در مجموع میزان فروش بازی‌های سوییچ تابه امروز به ۵۸۷.۱۲ میلیون نسخه رسیده است. در ادامه می‌توانید فهرست ۱۰ بازی پرفروش نینتندو سوییچ را مشاهده کنید.

نام بازیمیزان فروش
Mario Kart 8 Deluxe۳۵.۳۹ میلیون
Animal Crossing: New Horizons۳۲.۶۳ میلیون
Super Smash Bros. Ultimate۲۳.۸۴ میلیون
The Legend of Zelda: Breath of the Wild۲۲.۲۸ میلیون
Pokemon Sword / Pokemon Shield۲۲.۱۰ میلیون
Super Mario Odyssey ۲۰.۸۳ میلیون
Super Mario Party ۱۴.۷۹ میلیون
Pokemon: Let’s Go, Pikachu! / Pokemon: Let’s Go, Eevee! ۱۳.۲۸ میلیون
Splatoon 2۱۲.۲۱ میلیون
New Super Mario Bros. U Deluxe ۱۰.۴۴ میلیون

حال اگر شما هم از طرفداران کنسول نینتندو سوییچ هستید، لطفا نظرات خو درخصوص آینده این کنسول را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع vgchartz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده