نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۰

فروش بیش از ۲۰ میلیون نسخه نینتندو سوییچ در کشور ژاپن

طبق گزارش‌های منتشر شده، نینتندو سوییچ پنجمین کنسول در تاریخ صنعت بازی است که از مرز ۲۰ میلیون واحد فروش در کشور ژاپن عبور می‌کند.

براساس گزارش نشریه Famitsu از وبسایت VGChronicle، کنسول دستی و قابل حمل نینتندو سوییچ تاکنون بیش از ۲۰ میلیون واحد فروش را در کشور ژاپن به ثبت رسانده است. نینتندو در تاریخ ۲ ژوئن این رکورد را ثبت کرده که نشان می‌دهد این کنسول در عرض ۴ سال و ۳ ماه از زمان عرضه رسمی به بازار، به این آمار مهم دست پیدا کرده است. نینتندو سوییچ در سوم مارس سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شده بود.

اطلاعات درج شده در مقاله‌ی Famitsu نشان می‌دهد که عدد دقیق آمار فروش کنسول‌های سوییچ در کشور ژاپن، ۲۰.۰۱۸.۲۷۸ واحد است و ۱۶.۱۶۸.۴۲۰ واحد از این تعداد به کنسول اصلی سوییچ و ۳.۸۴۹.۸۵۸ مورد باقی مانده نیز به کنسول ارزان‌تر Switch Lite تعلق دارد. تنها چهار کنسول دیگر در طول تاریخ وجود دارند که به چنین دستاوردی رسیده بودند. طبق آمار وبسایت ResetEra، نینتندو DS با ۳۲ میلیون و ۹۹۰ هزار واحد به همراه نینتندو گیم بوی و گیم بوی کالر (با ۳۲.۴۷۰.۰۰۰)، نینتندو 3DS (با ۲۵.۲۶۰.۰۰۰) و پلی استیشن 2 با ۲۱.۴۵۴.۳۲۵ واحد فروش، چهار کنسولی هستند که تاکنون بیش از بیست میلیون واحد فروش را در بازار ژاپن به ثبت رساندند.

کنسول نینتندو سوییچ و کنترلرهای جوی کان

Famitsu در خصوص جزئیات فروش نینتندو سوییچ نیز فهرستی از پنج بازی پرفروش این کنسول در ژاپن را منتشر کرده که نشان می‌دهد، Animal Crossing: New Horizons با ۶.۷۷۸.۱۴۶ نسخه پرفروش‌ترین بازی سوییچ تا به اینجای کار بوده است. Super Smash Bros. Ultimate با ۴.۲۸۵.۲۷۲ نسخه در رتبه دوم قرار گرفته Pokemon Sword and Shield (با حدود ۴ میلیون نسخه) و Splatoon (با ۳ میلیون و ۸۶۸ هزار نسخه) و Mario Kart 8 Deluxe (۳ میلیون و ۸۴۴ هزار نسخه) نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

ظاهراً کنسول DS در کمتر از سه سال موفق به ثبت رکورد ۲۰ میلیونی شده و Game Boy برای این کار به چیزی در حدود ۹ سال زمان احتیاج داشته است. 3DS و PS2 نیز به ترتیب در کمتر از ۵ و ۷ سال به فروش ۲۰ میلیونی دست پیدا کردند.

بنابراین مشاهده می‌کنید که کنسول نینتندو سوییچ باوجود زمان بیشتری که نسبت به DS برای رسیدن به این هدف صرف کرده، از سایر اسامی بزرگ این فهرست با اختلاف پیش است. لذا باید یک بار دیگر به موفقیت چشم گیر و بسیار امیدوار کننده‌ی کنسول سوییچ برای آینده‌ی شرکت قدیمی و باسابقه‌ی نینتندو در صنعت بازی اذعان کرد.

شما در اینباره چه نظری دارید؟ در صورت تمایل می‌توانید دیدگاه‌های خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده