نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۱

Far Cry 6 روی کنسول های نسل هشتم به خوبی اجرا می‌شود

تیم توسعه‌دهندگان بازی Far Cry 6 اطمینان می‌دهند که این بازی مطابق برنامه‌ریزی‌ها روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت.

توسعه‌دهندگان بازی Far Cry 6 در استودیوی یوبیسافت تورنتو تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا این بازی روی همه‌ی پلتفرم‌های برنامه‌ریزی شده به خوبی و مطابق انتظار اجرا شوند. یوبیسافت تلاش می‌کند تا با اجتناب از اشتباهات سی دی پراجکت رد در خصوص بازی Cyberpunk 2077، به کنسول‌های نسل قبل نیز به همان اندازه‌های پلتفرم‌های نسل نهم اهمیت قائل شده و از هرگونه مشکلات فنی در زمان عرضه جلوگیری کند.

دیوید گریول، طراح گیم‌پلی بازی Far Cry 6 در مصاحبه با نشریه VGC، درباره رویکرد تیم توسعه‌دهندگان این بازی در قبال کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان صحبت کرده و اظهار داشته که یوبیسافت پلتفرم‌های نسل قبل را به خاطر توجه بیشتر به PS5 و ایکس باکس سری ایکس رها نخواهد کرد. وی در اظهارات خود تأیید کرده که این بازی هم‌اکنون در هردو نسل از کنسول‌های سونی و مایکروسافت به خوبی اجرا می‌شود و بعد از عبور از فرایند طولانی توسعه، به‌صورت مداوم درحال تست و مشکل یابی است. گریول در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید:

«چیزی که می‌توان گفت این است که این بازی هم روی کنسول‌های نسل قبل و هم PS5 و ایکس باکس سری ایکس به خوبی اجرا می‌شوند. اما درحال حاضر بیشتر از این نمی‌توان وارد جزئیات شد.»

شخصیت های اصلی بازی Far Cry 6

گریول در ادامه تأیید می‌کند که تیم توسعه‌دهندگان Far Cry 6 تصمیم دارند تا به‌زودی عملکرد بازی روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان را به نمایش بگذارند تا دارندگان این کنسول‌ها با خیال راحت درباره خرید این بازی تصمیم گیری کنند. درحالی که هنوز مشخص نیست که Far Cry 6 به چه نحوی از ویژگی‌های جدید کنسول‌های نسل نهم بهره‌مند خواهد شد، گریول اشاره‌ی کوتاهی به این موضوع دارد.

«یکی از نکات جزئی که می‌توان هم‌اکنون درباره آن صحبت کرد، این است که کنسول‌های جدید به ما امکان اجرای بازی با کیفیت 4K و نرخ فریم 60FPS را می‌دهند که خب، اتفاق بسیار خوبی است. شخصاً این بازی را روی کیت‌ها تست و بررسی کردم و می‌توانم با اطمینان درباره مزیت سیستم‌های نسل جدید صحبت کنم؛ اما این اصلاً به‌معنی رها کردن کنسول‌های نسل قبل نیست. ما توجه خیلی خیلی زیادی روی این موضوع داریم و به‌زودی جزئیات آن را با طرفداران در میان خواهیم گذاشت. در کل باید تأکید کنم که ما به همه‌ی پلتفرم‌های تحت پشتیبانی به یک اندازه اهمیت قائل هستیم؛ حالا فرقی نمی‌کند که این پلتفرم‌ها از نسل قبل، نسل فعلی یا حتی پی سی، استیدیا یا Luna باشند.»

نمایی از شخصیت بازی Far Cry 6

گریول در ادامه‌ی صحبت‌های خود، الگوبرداری از نتایج عملکرد دیگر توسعه‌دهندگان بزرگ صنعت بازی را بخش جدایی ناپذیری از مراحل اولیه‌ی ساخت یک بازی توصیف می‌کند. البته در ادامه تشریح می‌کند که هدف این نیست که چیزهای مشابه با آنچه که قبلاً ساخته شده را تولید کنیم، بلکه درواقع ما می‌خواهیم مجموعه‌ی Far Cry نیز با ظهور کنسول‌های نسل جدید همزمان با دیگر بازی‌های بزرگ این صنعت تکامل پیدا کند.

بازی Far Cry 6 برای عرضه در تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است. پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پی سی، استیدیا و Luna پلتفرم‌هایی هستند که جدیدترین نسخه از سری فارکرای را دریافت خواهند کرد. در پایان می‌توانید نظرات خود را درباره این بازی با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع thegamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده