نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۱

تاریخ برگزاری کنفرانس ایکس باکس و بتسدا در E3 2021

براساس گزارش‌های منتشر شده، گفته می‌شود کنفرانس اختصاصی مایکروسافت و بتسدا در روز یکشنبه ۲۳ خرداد برگزار خواهد شد.

در جدیدترین اخبار بازی، جف گراب، ژورنالیست نشریه VentureBeat در جریان استریم روز سه شنبه‌ی خود در توییچ ادعا کرده که مایکروسافت اواخر همین هفته برگزاری کنفرانس ویژه‌ی ایکس باکس و بتسدا در رویداد E3 2021 را برای تاریخ ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد ۱۴۰۰) رسماً تأیید خواهد کرد. وی در بخشی از اظهارات خود در اینباره می‌گوید:

«مطمئناً مایکروسافت همین هفته به‌صورت رسمی این زمان را اعلام می‌کند و براساس اطلاعاتی که به‌دست ما رسیده، این تاریخ یک شنبه ۱۳ ژوئن خواهد بود.»

گراب در ادامه‌ی توضیحات خود اضافه می‌کند:

«فکر می‌کنم این رویداد به وقت آمریکا صبح روز ۱۳ام ژوئن برگزار خواهد شد. دقیقاً به خاطر ندارم اما فکر می‌کنم ۱۰ صبح بود ولی ممکن است اشتباه کرده باشم.»

بنابراین در صورت صحت این ادعا، باید در روز ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ رأس ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران انتظار برگزاری کنفرانس بزرگ ایکس باکس و بتسدا در E3 2021 باشیم. مت بوتی، رئیس استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس اخیراً تأیید کرد که ایکس باکس و بتسدا ابتدای تابستان امسال یک کنفرانس بزرگ را با هدف معرفی پروژه‌های آینده و در دست ساخت خود به مخاطبان برگزار خواهند کرد.

بازی های ایکس باکس و بتسدا

مت بوتی هفته گذشته در مصاحبه با نشریه فرانسوی Le Figaro گفته بود که این رویداد تا چند هفته دیگر برگزار می‌شود و برای این منظرو، اواسط ماه ژوئن همزمان با رویداد‌های Summer Game Fest (که ۱۰ ژوئن یا ۲۰ خرداد برگزار می‌شود) و  E3 2021 (که از ۱۲ تا ۱۵ ژوئن برگزار می‌شود) در نظر گرفته شده است.

مایکروسافت در ماه مارس اعلام کرد که فرایند خرید امتیاز ZeniMax Media، شرکت مادر استودیوهای بازی‌سازی بتسدا را به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار نهایی کرده است. با اضافه شدن استودیوهای Bethesda به مجموعه‌ی Xbox Game Studios، این اقدام منجر به افزایش تعداد استودیوهای فرست پارتی ایکس باکس از ۱۵ به ۲۳ تیم توسعه‌دهنده شده که شامل id Software، ZeniMax Online Studios، Arkane، MachineGames، Tango Gameworks، Alpha Dog، Roundhouse Studios و Bethesda Game Studios می‌شوند.

فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس نیز در ادامه‌ی این اظهارات گفته که ارائه بازی‌های انحصاری در پلتفرم‌هایی که از سرویس اشتراکی Xbox Game Pass پشتیبانی می‌کنند، دلیل اصلی خرید زنیمکس توسط مایکروسافت بوده است. اخیراً گفته می‌شد که Starfield، بازی نقش آفرینی بزرگ سازندگان The Elder Scrolls احتمالاً زودتر از برنامه‌ریزی قبلی و در ماه ژوئن نمایش داده خواهد شد. و اینکه قرار است این بازی در سال ۲۰۲۲ به‌صورت انحصاری برای ایکس باکس  و پی سی منتشر شود.

جیسون شرایر خبرنگار نشریه بلومبرگ نیز ادعا کرده که Starfield در کنفرانس E3 به نمایش گذاشته خواهد شد، اما نباید حداقل تا اواخر سال ۲۰۲۲ انتظار عرضه این بازی را داشته باشیم. وی در خصوص وضعیت فعلی این پروژه در فرایند ساخت گفته که «استارفیلد هنوز فاصله زیادی با تکمیل شدن دارد.»  

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده