// پنجشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۷

برگزاری کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا در E3 2021

مت بوتی، رئیس استودیوهای ایکس باکس تایید کرده که کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا در نمایشگاه E3 امسال برگزار خواهد شد.

E3 2021 تا چند هفته دیگر برگزار می‌شود و در این فاصله اخبار غیررسمی زیادی از Starfield منتشر شده که یکی از آن‌ها حاکی از این است که بتسدا قصد دارد تصاویری از گیم‌پلی این بازی مورد انتظار را در E3 امسال به طرفداران نشان دهد. علاوه‌بر استارفیلد، بازیکنان ایکس باکس مشتاقانه منتظر فرارسیدن E3 2021 هستند تا سرانجام بفهمند خریداری بتسدا توسط مایکروسافت چه نتیجه‌ای برای آن‌ها داشته و زیرمجموعه‌های پرشمار بتسدا از چه بازی‌هایی انحصاری برای ایکس باکس رونمایی می‌کنند. حال در همین راستا مت بوتی، رئیس استودیوهای ایکس باکس طی مصاحبه‌ای با نشریه‌ی فرانسوی فیگارو اعلام کرده‌ این دو شرکت کنفرانسی مشترک در E3 2021 خواهند داشت.

از چند ماه پیش تاکنون چند بار شایعاتی درخصوص برگزاری چنین رویدادی در سطح اینترنت منتشر شده‌ بود که هیچ‌کدام درست از آب درنیامدند. بااین‌حال، طرفداران ایکس باکس امید خود را از دست نداده و همچنان منتظر بودند که سرانجام مایکروسافت یا بتسدا تاریخ رسمی برگزاری رویداد مشترک خود را اعلام کنند. بتسدا قبل از خریده شدن توسط مایکروسافت در مراسم E3 هرسال رویداد اختصاصی خود را به نام BethesdaLand برگزار می‌کرد که اتفاقا جزو محبوب‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای E3 محسوب می‌شد.

پیوستن بتسدا به ایکس باکس

حال بوتی تایید کرده که کنفرانس مایکروسافت و بتسدا در E3 امسال مشترک خواهد بود. به همین خاطر، شاید دیگر نباید منتظر برگزاری رویداد اختصاصی و مستقل بتسدا در E3 باشیم. البته این احتمال هم وجود دارد که به‌خاطر تماما آنلاین بودن E3 2021، دو شرکت تصمیم گرفته باشند در رویداد امسال همه‌چیز را با هم شریک شوند.

بوتی در این خصوص توضیح بیشتری ارائه نداد؛ ولی تاکید کرد که دو شرکت برسر یک موضوع با یکدیگر توافق دارند و آن این است که این معامله قرار نیست آزادی و خلاقیت استودیوهای بتسدا را در ساخت بازی‌ها محدود کند. او همچنین افزود که هدف از خریداری این استودیوها صرفا تولید پشت‌سرهم محتوا برای سرویس ایکس باکس گیم پس نیست و مایکروسافت قصد دارد نوعی تجربه‌ی گسترده‌تر در حوزه‌ی بازی ایجاد کند. علاوه‌براین، بوتی از این می‌گوید که ایکس باکس وارد راهی که نتفلیکس برای تحلیل داده‌های سرویس‌ استریم فیلم و سریال خود انتخاب کرده، نمی‌شود.

در حال حاضر بازی‌های زیادی را از بتسدا و استودیوهای زیرمجموعه‌ی آن می‌توان به‌لطف گیم پس و بدون صرف هیچ هزینه‌ی اضافی روی پلتفرم‌های ایکس باکس و پی سی تجربه کرد. حالا باید تا چند هفته دیگر منتظر بمانیم تا ببینیم به‌جز آثار فعلی، بتسدا چه بازی‌های جدیدی برای ایکس باکس تدارک دیده است. می‌دانیم که The Elder Scrolls 6 تا عرضه فاصله‌ی زیادی دارد. بااین‌حال، تاد هاوارد در سال ۲۰۱۸ گفته بود Starfield همین حالا هم قابل بازی است.

شما کاربران زومجی درباره‌ی کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا چه فکر می‌کنید؟ به‌نظر شما معرفی چه بازی‌هایی در این کنفرانس نمایش داده می‌شوند؟ گمانه‌زنی‌های خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Game Informer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده