نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۱

بیانیه الکترونیک آرتز پیرامون حواشی جدید از نحوه درآمدزایی بازی فیفا

بعد از انتشار اسناد محرمانه در مورد نحوه درآمدزایی الکترونیک آرتز از فیفا آلتیمیت تیم، این شرکت نسبت حواشی اخیر اعتراض کرده است.

به‌تازگی شاهد انتشار خبری بودیم در ارتباط با تلاش الکترونیک آرتز برای تشویق مخاطبان مجموعه بازی FIFA برای پرداخت پول بیشتر در راه رسیدن به موفقیت در فیفا آلتیمیت تیم (FIFA Ultimate Team یا FUT)؛ موضوعی که البته تازگی هم ندارد، ولی این بار به شکل دیگری مطرح شده و الکترونیک آرتز هم خیلی زود بیانیه‌ای در این‌باره منتشر کرده و خود را بی‌گناه دانسته است.

سری فیفا که جدیدترین نسخه آن یعنی بازی فیفا 21 اواخر سال قبل برای کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نیز عرضه شد، مدت‌ها است که به معدن گنج گرانبهایی برای الکترونیک آرتز تبدیل شده و درآمدزایی عظیمی را برای این شرکت به‌دنبال داشته و همین قضیه هم با انتقادات زیادی مواجه شده که این شرکت در پاسخ به آن‌ها می‌گوید:

«ما هر روز در تلاش هستیم تا با ارائه محتوای جدید به مخاطبان خود، شور و هیجان بیشتری به آن‌ها هدیه دهیم و باعث ارتباط بیشتر آن‌ها با ورزش و همچنین دوستان خود شویم. بنابراین مواجه شدن با گزارش‌های اخیر در رسانه‌ها پیرامون فیفا آلتیمیت تیم، ما را ناامید می‌کند؛ گزارش‌هایی که همه جوانب ماجرا را در نظر نمی‌گیرند و به‌طور ناقص و احساساتی و به شکلی اشتباه به بیان بعضی موارد می‌پردازند. ما هرگز بازیکن‌های فیفا را مجبور به خرج کردن در بازی نمی‌کنیم و آن‌ها را به این سمت هُل نمی‌دهیم و هرجا هم که قابلیت خرید درون برنامه‌ای را ارائه می‌دهیم، مراقب هستیم که آن‌ها را به زیاده‌روی در خرج کردن تشویق نکنیم. و بیشتر طرفداران فیفا هم تا امروز هیچ هزینه‌ای برای آیتم‌های داخل بازی انجام نداده‌اند.»

الکترونیک آرتز همچنین در بخشی از بیانیه خود به این قضیه اشاره می‌کند که تابستان هر سال، معمولاً با شلوغ‌ترین روزهای فیفا همراه است و مخاطبان وقت بیشتری را درون بازی می‌گذرانند. به همین دلیل هم سازندگان فیفا به شکل‌های مختلف سعی دارند تابستان‌هایی داغ را در این بازی‌ها ترتیب دهند، ولی نه به این معنی که مخاطبان را به هزینه کردن بیشتر در این فصل تشویق کنند. به‌گفته الکترونیک آرتز، در اسناد منتشر شده هم نمی‌توان مدرکی در این ارتباط پیدا کرد.

مسابقه لیورپول و منچستر سیتی در فیفا ۲۱

این شرکت عقیده دارد پرداخت‌های درون برنامه‌ای در فیفا را نمی‌توان نوعی قمار دانست و این لوت باکس‌ها طبق قوانین مرتبط با قمار، در این دسته‌بندی جای نمی‌گیرند: «طبق قوانین خیلی از کشورها، زمانی‌که راه و روش رسمی برای کسب پول از لوت‌باکس‌ها توسط بازیکن‌ها وجود نداشته باشد، این آیتم‌ها جزو موارد قمار محسوب نمی‌شوند. ما همواره به‌دنبال این هستیم که سازوکار بازی‌های خود را به شکلی طراحی کنیم که از این نظر آسیبی به آن‌ها وارد نشود و با تمام توان در مقابل افرادی که قوانین این بازی‌ها را زیر پا می‌گذارند، مبارزه می‌کنیم.»

درنهایت هم سازندگان فیفا عقیده دارند که دربرابر اتهامات مرتبط با فیفا پیروز خواهند شد: «ما به‌هیچ‌وجه اتهامات و دعاوی قضایی اخیر را در آمریکا و کانادا علیه الکترونیک آرتز قبول نداریم و مطمئن هستیم که دادگاه‌ها هم در این زمینه با ما هم‌نظر خواهند بود. به‌تازگی هم قاضی یکی از دادگاه‌های فدرال آمریکا، پرونده شکایت مشابهی را مختومه اعلام کرد، چرا که هیچ مدرکی مبنی بر خرید و فروش آیتم‌های فیفا در دنیای واقعی و خارج از بازی وجود نداشت که مصداق قمار باشد. و این قضیه در مورد هیچ‌کدام از دیگر بازی‌های ما نیز اتفاق نیفتاده و هرگز به سراغ چنین مواردی نخواهیم رفت و تلاش ما همواره در ارائه بهترین تجربه ممکن به علاقمندان فیفا آلتیمیت تیم خواهد بود.»

باید صبر کرد و دید انتهای این ماجرا به کجا می‌رسد؛ موضوعی که هرچند با انتقادات به حقِ دوست‌داران فیفا همراه است، ولی الکترونیک آرتز هم سیاست‌های خاص خود را در این زمینه دارد و از روش‌هایی استفاده می‌کند که شکایت از آن به این سادگی‌ها نخواهد بود.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده