// سه شنبه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۱

EA بازیکنان را عامدانه به سمت FIFA Ultimate Team و خرید لوت‌ باکس هدایت می‌کند

به‌تازگی سندی محرمانه از EA فاش شده که در آن اشاره می‌شود این شرکت هرکاری از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد تا بازیکنان را به سمت بخش  Ultimate Team بازی‌های FIFA هدایت کند.

لوت‌ باکس‌ها مدت‌ نه‌چندان کمی است که در صنعت بازی رخنه کرده‌اند و بازیکنان زیادی در سراسر دنیا برای کسب آیتم‌های تصادفی در بازی‌ها، دست به خریداری آن‌ها می‌زنند. استفاده‌ی شرکت‌های بازی‌سازی از لوت باکس‌ها همیشه محل بحث و جنجال فراوانی بوده است و به‌خاطر شباهت سیستم‌ لوت‌ باکس‌ها با قمار، بسیاری از کارشناسان بر این باوراند که استفاده‌ی بازیکنان از آن‌ها می‌تواند اعتیادآور و مخرب باشد. در همین راستا، درحالی‌که برخی مسئولان کشورهای مختلف خواهان برچیده شدن این سیستم‌ها از بازی‌های ویدیویی هستند، قانون‌‌گذارانی پیدا می‌شوند که درجهت توقف استفاده از لوت باکس‌ها دست به اقدام عملی زده‌اند.

یکی از شرکت‌های بازی‌سازی که به‎‌طور گسترده‌ای از لوت باکس‌ها در بازی‌هایش استفاده می‌کند الکترونیک آرتز است و همین موضوع باعث شده که در بسیاری از محافل ویدیو گیمی نام EA با لوت باکس‌ها گره خورده باشد. درواقع این‌طور که به‌نظر می‌رسد، بخش بزرگی از درآمد EA از راه فروش آیتم‌های تصادفی در حالت Ultimate Team بازی‌های ورزشی آن‌ها تأمین می‌شود (بخش آلتیمت تیم FIFA درآمد بیشتری را نسبت به سایر آثار ورزشی سالیانه نصیب EA می‌کند). حال در گزارش جدیدی که شبکه‌ی CBC News کانادا پخش کرده، از سندی جدید پرده‌برداری می‌شود که در آن اشاره شده بخش آلتیمت تیم مجموعه‌ی فیفا به یکی از پایه‌های اصلی استراتژی EA تبدیل شده است.

سند مورد اشاره که برای استفاده‌ی داخل سازمانی EA تهیه شده، اشاره می‌کند که EA «هرکاری از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد» تا بازیکنان را به سمت بخش FIFA Ultimate Team هدایت کند. این‌طور که در سند ذکر شده، بخش آلتیمت تیم «سنگ‌بنای» بازی‌های فیفا است و EA می‌خواهد «بازیکنان را از حالت‌های دیگر بازی جمع کرده و به سمت بخش آلتیمت تیم هدایت کند.» در خلاصه‌ی این سند ۵۴ صفحه‌ای آمده که از «پیام‌های درون بازی» تا «تیزرهای محتوایی»، همه‌و‌همه برای جذب بازیکنان به بخش آلتیمت تیم فیفا طراحی شده‌اند. باتوجه‌به اینکه لوت باکس‌ها به‌طور گسترده در آلتیمت تیم استفاده می‌شوند، تلاش EA درواقع صرفا در جهت ورود بازیکنان به این بخش نیست و هدف بیشتر ترغیب آن‌ها برای پرداخت پول واقعی در ازای آیتم‌های تصادفی است.

منوهای بخش Ultimate Team بازی FIFA21

یکی از سخن‌گوهای EA این سند را «ویژه و محرمانه» توصیف کرده و می‌گوید اطلاعاتی که در آن ارائه شده «بدون درنظر گرفتن مفهوم اصلی» در رسانه‌ها منتشر شده و در نتیجه، هرگونه نتیجه‌گیری یا تفسیری از آن «گمراه‌کننده و غلط» خواهد بود. این سخن‌گو اضافه می‌کند: «تمام بازی‌های EA را می‌توان بدون پرداخت پول برای آیتم‌های درون بازی تجربه کرد و بیشتر بازیکنان پولی برای خرید آیتم‌ها صرف نمی‌کنند.»

شرکت‌های مختلفی در صنعت بازی در جهت کنترل خریدهای تصادفی در بازی‌ها گام‌هایی برداشته‌اند. برای مثال، سازمان رده‌بندی سنی ESRB از تقریبا یک سال پیش روی جلد بازی‌هایی که از سیستم فروش آیتم‌های تصادفی استفاده می‌کنند، عبارت «خریدهای درون‌برنامه‌ای (شامل آیتم‌های تصادفی)» را درج می‌کند. سه شرکت سونی، مایکروسافت و نینتندو نیز در سال ۲۰۱۹ با یکدیگر به توافق رسیدند تا میزان احتمال به‌دست آوردن آیتم‌های تصادفی در بازی‌های موجود روی پلتفرم‌هایشان را با بازیکنان درمیان بگذارند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده