// جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۰

رئیس سابق EA Sports: مقایسه FIFA Ultimate Team با شرط‌بندی درست نیست

پیتر مور، رئیس سابق EA Sports اخیرا در مصاحبه‌ای گفته که از نظر او ماهیت بخش Ultimate Team بازی‌های فیفا هیچ شباهتی به شرط‌بندی واقعی ندارد.

در چند سال گذشته بحث‌هایی حول روش‌های جنجالی درآمدزایی شرکت‌های مختلف بازی‌سازی در جریان بوده است. روش‌های بحث‌برانگیزی مانند استفاده از لوت‌باکس‌ها یا خریدهای درون‌برنامه‌ای دیگر در بطن صنعت ویدیو گیم نهادینه شده‌اند. یکی از همین روش‌ها که مورد انتقاد بسیاری از بازیکنان قرار گرفته به شیوه‌ی کار بخش Ultimate Team مجموعه‌ی FIFA برمی‌گردد. بسیاری از افراد اینگونه استدلال می‌کنند که این بخش درواقع نوعی قماربازی با تم فوتبالی است که درون یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های بازی تاریخ به‌خوبی پنهان شده است. بااین‌حال، بحث درباره‌ی ماهیت FIFA Ultimate Team مفصل است و دراین‌میان احتمالا نظرات مثبتی نیز درباره‌ی این بخش از بازی‌های فیفا وجود دارند. حال طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی، یکی از افراد سابق و بالارده‌ EA می‌گوید که مقایسه‌ی آلتیمت تیم با شرط‌بندی را قبول ندارد.

منوهای بخش Ultimate Team بازی FIFA21

پیتر مور، رئیس سابق EA Sports طی مصاحبه‌ای با  GamesIndustry درباره‌ی آلتیمت تیم فیفا صحبت کرده است. او قاطعانه مقایسه‌ی بین این بخش از بازی با شرط‌بندی را رد می‌کند و می‌گوید که این دو موضوع هیچ شباهتی با هم ندارند. از دید او جنبه‌های تصادفی بخش آلتیمت تیم تفاوتی با فعالیت‌هایی مانند تاس انداختن یا مثلا جمع کردن کارت‌های سیگار که در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ میلادی متداول بود، ندارد. او می‌گوید شما با خرید خود بالاخره صاحب یک آیتم می‌شوید (حتی اگر به‌صورت تصادفی آیتمی که قبلا داشتید را کسب کنید)؛ این برخلاف قماربازی «واقعی» است که طبق تعریف آن، ممکن است در انتها تمام پول خود را ببازید و چیزی به‌دست نیاورید. او همچنین می‌گوید با اینکه از صنعت بازی خارج شده است، ولی به کارفرمای سابق خود (EA) درباره‌ی اینکه چه‌ زمانی وقت پا پس کشیدن است، اعتماد دارد.

پیتر مور معتقد است که بحث غافلگیری از به‌دست آوردن یک آیتم تصادفی و لذت پس از آن با عمل شرط‌بندیِ پشت‌سرهم و افسارگسیخته کاملا متفاوت است

مور توضیح می‌دهد: «این نظر شخصی من است، ولی بحث غافلگیری [از به‌دست آوردن یک آیتم تصادفی] و لذت پس از آن را اگر دربرابر عمل شرط‌بندیِ پشت‌سرهم و افسارگسیخته قرار دهید، متوجه خواهید شد که این دو مفهوم بسیار از هم فاصله دارند. شما یا با خریدن [با پول واقعی] یا با تلاش و زحمت خود [در بازی] یک پک گُلد دریافت می‌کنید و آن را باز می‌کنید؛ پس از آن یا [از دیدن محتوای درون آن] خوشحال می‌شوید یا با خود فکر می‌کنید که یک پک به‌دردنخور به‌دست آورده‌اید. من به‌خودی‌خود این موضوع را به‌عنوان عمل شرط‌بندی نمی‌بینم. بااین‌حال، باز تاکید می‌کنم که این صرفا نظر شخصی‌ام به‌عنوان کسی است که از صنعت بازی خارج شده است.»

او در ادامه می‌گوید: «انتقادهای وارده به بازی‌های دیگری خارج از آثار ورزشی و به‌طور خاص، یکی از بازی‌های دیگر EA، درباره‌ی استفاده از سیستم لوت‌باکس‌ها را درک می‌کنم. EA درخصوص آن بازی خاص عقب کشید. یکی از مواردی که آن‌ها در انجامش حرفه‌ای هستند، دریافت بازخوردهای بازیکنان و درک این نکته است که مثلا «شاید نباید این کار را [دربازی‌هایمان] انجام می‌دادیم» یا مثلا «این تصمیم اشتباهی بود، چراکه گیمرها را در اولویت قرار نمی‌دهد» در این مواقع است که EA از عمل خود پا پس می‌کشد و تصمیم دیگری می‌گیرد.»

منوهای بخش Ultimate Team بازی FIFA21

در چند سال اخیر بحث‌های زیادی در کشورهای مختلف درباره‌ی تدوین قوانین برای استفاده‌ی بازی‌های ویدیویی از خرید‌های درون‌برنامه‌ای در جریان بوده است. برخی از کشورها دست به قانون‌گذاری دراین‌باره زده‌اند یا به‌دنبال این کار هستند. از طرفی، EA نیز خود را برای بازخواست‌های احتمالی کشورهای مذکور آماده کرده است. بااین‌حال، این سیستم‌ها در بیشتر کشورهای جهان بدون هیچ قانون بازدارنده‌ای در بازی‌های مختلف در دسترس هستند.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ اگر بخش آلتیمت تیم فیفا را تجربه کرده‌اید، آیا با پرداخت پول واقعی برای پیشرفت در آن موافق هستید؟ نظرات و تجربه‌های خود را در این خصوص با ما درمیان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده