// جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۷

خاتمه یافتن یکی از پرونده‌های شکایت علیه الکترونیک آرتز

EA با شاکی‌های یکی از پرونده‌های جنجالی اخیر علیه خود به توافق رسیده تا از شکایت خود صرف‌نظر کنند. با جزئیات خبر همراه زومجی باشید.

در چند سال گذشته برخی روش‌های درآمدزایی در صنعت بازی مانند لوت باکس‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای به‌طور مستمر زیر ذره‌بین انتقادی افراد مختلف و رسانه‌ها بوده است. دراین‌میان سیاستمداران در کشورهای مختلف از قصد خود برای قانونمند کردن روش‌های جدید درآمدزایی شرکت‌های بازی‌سازی می‌گوید و در طرف دیگر افرادی به‌عنوان شاکی‌های این شرکت‌ها در دادگاه علیه آن‌ها پرونده حقوقی تشکیل می‌دهند. الکترونیک آرتز نیز یکی از آن شرکت‌هایی است که کم پایش به دادگاه باز نشده است. حال به‌نظر می‌رسد که آن‌ها در یکی از جدیدترین شکایت‌های طرح‌شده علیه خود پیروز از دادگاه بیرون آمده‌اند.

به‌تازگی خبر رسیده که شاکی‌های پرونده‌‌ای که در آن ادعا می‌شد EA از سیستم تنظیم پویای درجه سختی (Dynamic Difficulty Adjustment) در بازی‌هایش استفاده می‌کند، از پیگیری شکایت خود صرف‌نظر کرده‌اند. در این پرونده به‌طور خاص ادعا می‌شد که EA از این سیستم برای فریب دادن بازیکنان در بخش Ultimate Team بازی‌های Madden ،FIFA و NHL استفاده می‌کرد. EA می‌گوید پس از اینکه جزئیات کاملی را درباره‌ی این موضوع به شاکی‌ها ارائه داده است، آن‌ها با EA توافق کردند که از شکایت خود صرف‌‌نظر کنند. EA همچنین به شاکی‌ها اطمینان داده با اینکه صاحب پتنت سیستم تنظیم درجه سختی پویا است، ولی از آن در بازی‌هایش استفاده نمی‌کند.

EA توضیح می‌دهد: «اینکه بازی‌های ما گیم‌پلی‌ای منصفانه داشته باشند برای همه‌ی ما در EA بسیار مهم است. ما همیشه سعی کرده‌ایم که به بازیکنان نشان دهیم به همان اندازه که منصفانه بودن گیم‌پلی بازی‌ها برای آن‌ها مهم است، برای ما هم تعهد ایجاد می‌کند. ما قبلا هم به‌صورت علنی گفته‌ بودیم که از هیچ‌گونه اسکریپت یا «سیستم تنظیم پویای درجه سختی (DDA)» یا سیستم مشابه‌ای برای تنظیم خودکار میزان سختی گیم‌پلی در بخش آلتیمت تیم فیفا، Madden و NHL استفاده نمی‌کنیم.»

«با وجود بیانیه‌های شفاف ما در این مورد، برخی افراد پرونده‌ای قضایی علیه ما تشکیل داده و ادعا کردند که ما برخلاف چیزی که گفته‌ایم، از DDA در بخش آلتیمت تیم بازی‌ها استفاده می‌کنیم. حال بسیار خوشحالیم که اعلام کنیم شاکی‌ها از پیگیری شکایت خود صرف‌نظر کرده‌اند. ما اطلاعات فنی کاملی در این زمینه به آن‌ها ارائه و اجازه دادیم که با مهندسان ما دراین‌باره صحبت کنند. تمام مهندسان ما تایید کردند که از DDA یا اسکریپت در بخش آلتیمت تیم بازی‌های ورزشی استفاده نمی‌شود. این نتیجه‌ای است که می‌خواستیم به آن برسیم.»

«EA صاحب پتنت فناوری DDA است، ولی هیچ‌وقت از آن در بازی‌های فیفا، Madden یا NHL استفاده نکرده و نمی‌کند. ما در هیچ‌یک از بازی‌هایمان از این فناوری در جهت برتری پیدا کردن یا نکردن بازیکنان در حالت‌های چندنفره‌ی آنلاین استفاده نمی‌کنیم. این سیستم قطعا در بازی‌های ورزشی ما نیز وجود ندارد.»

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده