نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۵

تحلیل‌گران: نینتندو به راه‌اندازی سرویسی ابری مانند xCloud روی سوییچ علاقه ندارد

اگرچه نینتندو و مایکروسافت همکاری‌های زیادی با هم در حال انجام دادن هستند، اما براساس گزارش‌ها به‌نظر می‌رسد نباید منتظر عرضه سرویس‌های ابری و استریم خارجی همچون xCloud روی نینتندو سوییچ باشیم.

اگر از کاربران کنسول هیبریدی نیتندو سوییچ باشید، در جریان هستید که به‌عنوان مثال انتشار آثاری چون Assassin’s Creed Odyssey، بازی Control، بازی Resident Evil 7 و Hitman 3 تنها به‌صورت ابری و استریم محقق شد. آیا این موضوع بدین معنی است که سران نینتندو به فکر عرضه سایر سرویس‌های استریمی روی کنسول خود هستند؟ آیا همکاری‌های اخیر دو شرکت مایکروسافت و نینتندو باعث راه‌یابی سرویس xCloud به کنسول سوییچ خواهد شد؟

براساس ادعاهای دیوید گیبسون، یکی از تحلیلگران صنعت بازی‌های ویدیویی، جواب این پرسش‌ها منفی است. او در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد درحالیکه عرضه سرویس ابری xCloud مایکروسافت روی سوییچ می‌تواند پیامدهای مثبت زیادی داشته باشد، اما سران نینتندو تمایلی به روی کار آمدن سرویس‌های خارجی ندارند.

اگرچه روزبه‌روز شاهد پیشرفت استریم در صنعت بازی‌های ویدیویی هستیم و بازیگران مهم آن همچون سونی، مایکروسافت و آمازون به‌نحوی قدم بزرگی در این راه برداشته‌اند، اما نینتندو باوجود اینکه منکر آن‌ها نشده اما تمرکز اصلی خود را فعلا روی سخت‌افزار و نرم‌افزار خود گذاشته است. 

ردموندی‌ها در تلاش هستند که تعداد مشترکین و کاربران دو سرویس گیم‌پس و ایکس کلاود خود را افزایش دهند؛ از همین‌رو حضور آن‌ها روی پلتفرم محبوبی مثل نینتندو سوییچ می‌تواند کمک بزرگی به مایکروسافت باشد. حال باید منتظر ماند و دید طی روزها و ماه‌های آینده آیا نینتندو نیز رضایت خواهد داد یا خیر.

لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود درخصوص آینده سرویس‌های ابری و کاربراد آن‌ها طی سال‌های آینده را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده