// دوشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۲

شکایت نینتندو علیه سردسته یک گروه هکری

نینتندو به‌تازگی شکایتی را علیه گری باوزر که ادعا می‌شود رهبر گروه هکری Xecuter است، در دادگاهی در آمریکا ثبت کرده و به‌دنبال این است که غرامت سنگینی از او بگیرد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، نینتندو علیه گری باوزر (Gary Bowser) که طبق گزارش‌ها رهبر یک گروه هکری به نام Xecuter است، شکایتی تنظیم کرده است. اقدام جدید نینتندو در راستای تلاش‌های این غول بازی‌سازی ژاپنی علیه هک غیرقانونی کنسول نینتندو سوییچ است. پرونده‌ی شکایت مذکور به‌تازگی در دادگاه حوزه‌ی قضایی شهر سیاتل ثبت شده است و در آن ادعا می‌شود که گری باوزر، شهروند ۵۱ ساله‌ی کانادایی یکی از رهبران گروه Xecuter است.

نینتندو درباره‌ی این گروه هکری توضیح می‌دهد که آن‌ها «به‌صورت غیرقانونی اقدام به تولید و فروش قاچاقی» سیستم‌عامل خودشان به نام SX OS می‌کنند و  با کمک این سیستم‌عامل و دستگاه‌هایی که برای دور زدن پروتکل‌های امنیتی کنسول نینتندو سوییچ طراحی شده‌اند، قانون کپی‌رایت نینتندو و سایر شرکت‌های بازی‌سازی را زیر پا می‌گذارند.

باوزر درمیان اعضای دستگیر‌شده‌ی گروه Xecuter بود که پس از تحقیقات مشترک اف‌بی‌آی و سازمان امنیت ملی آمریکا، چند ماه پیش توسط وزارت دادگستری آمریکا به جرم فعالیت غیرقانونی در حوزه‌ی بازی متهم شناخته شده بودند. حال نینتندو از دادگاه می‌خواهد که نگذارد باوزر بیش از این به نقض قوانین این شرکت ادامه دهد و استفاده از وب‌سایت‌ها و دامنه‌های مختلف Xecuter را که در پرونده‌ی شکایت به آن‌ها اشاره شده، متوقف کند. نینتندو همچنین درخواست دارد که تمام دستگاه‌های این گروه که برای دور زدن پروتکل‌های امنیتی نینتندو به کار می‌رود، توقیف و سپس نابود شوند.

علاوه‌بر این، نینتندو به‌دنبال این است که دادگاه حکم دهد که باوزر به ازای هربار فروش قاچاقی سیستم‌عامل SX یا دستگاه‌های مرتبط با آن‌ها ۲۵۰۰ دلار و به ازای هربار نقض قانون کپی‌رایت ۱۵۰ هزار دلار به نینتندو غرامت بپردازد. نینتندو چند ماه پیش و در زمان دستگیری اعضای Xecuter در پرونده‌ی قضایی دیگری موفق شده بود از این گروه و توزیع‌کنندگان محصولات آن‌ها ۲ میلیون دلار غرامت دریافت کند.

در سال ۲۰۱۹ نیز نینتندو موفق شده بود در زمینه‌ی مبارزه علیه هک کنسول نینتدو سوییچ، حکمی قضایی از دادگاه عالی بریتانیا کسب کند. حکم مورد اشاره شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی اینترنت را در این کشور موظف می‌کرد که چهار وب‌سایت فروش محصولات مربوط‌به هک سوییچ را مسدود کنند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده