// شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵

تعطیل شدن بی‌سر و صدای سایت اصلی Labo توسط نینتندو

نمی‌توان انکار کرد که Nintendo Labo یکی از محصولات خاص و جالب نینتندو در دوران عرضه کنسول سوییچ است. اما به نظر می‌رسد که شرکت ژاپنی برنامه‌ای برای پشتیبانی بلندمدت از آن ندارد.

شاید دوران ساخت موارد مختلف با مقواهای خاص برای تجربه‌ی بازی‌های متفاوت در نینتندو سوییچ به پایان خود نزدیک شده باشد. زیرا صفحه‌ی رسمی و به‌خصوصی که تمامی محصولات مختلف نینتندو لبو را نمایش می‌داد، حالا دیگر وجود ندارد و وقتی به آدرس آن می‌روید، صرفا به صفحه‌ی خرید کیت Labo VR هدایت می‌شوید. در نتیجه به نظر می‌رسد که از بین تمامی محصولات Nintendo Labo شرکت ژاپنی دیگر فقط قصد عرضه‌ی Nintendo Labo Toy-Con 04: VR Kit را دارد. رسانه‌ی گیمزرادار برای گرفتن پاسخ قطعی به نینتندو پیام داد و پاسخی دریافت نکرد.

امیلی راجرز، اینسایدر اثبات‌شده‌ی اخبار بازی مرتبط با نینتندو ضمن تایید کلی این خبر گفت: «پیش از آن که نینتندو لبو برای همیشه به افق بپیوندد، یک خبر جدید کوچک راجع به آن اعلام می‌شود». پس گیمرهای علاقه‌مند به نینتندو لبو باید با آن خداحافظی کنند و البته امیدوار به جذاب درآمدن آن اطلاعیه‌ی جدید نه‌چندان بزرگ باشند.

نینتندو عرضه‌ی کیت‌های مختلف Labo را از ماه آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز کرد. اما همان‌گونه که رسانه ورایتی گزارش داده بود، شرکت ژاپنی هرگز نتوانست آن را برای مخاطب عام جذاب جلوه بدهد. به شکلی که تمامی Nintendo Laboها در سال اول حضور این محصولات در بازار، در مجموع حدودا یک میلیون واحد فروش را تجربه کردند؛ عددی به مراتب پایین‌تر از انتظارات مالی نینتندو. عرضه‌ی محصولات خلاقانه در صنعت بازی‌های ویدیویی همیشه یک ریسک است؛ گاهی منجر به موفقیت‌های بزرگ می‌شود و گاهی هم شکستی جدی و قابل‌توجه را تحویل سازنده می‌دهد تا به سرعت آن محصول از یاد و خاطره‌ی همگان پاک شود.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده