// سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۷

کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت درباره خرید بتسدا

منابع نزدیک به مایکروسافت تایید کرده‌اند که این شرکت تا دو روز دیگر نمایشی ویدیویی برگزار می‌کند و احتمالا در آن به برخی سوالات مهم در خصوص مالکیت خود بر بتسدا پاسخ می‌دهد.

پس از اینکه بالاخره نهادهای قانون‌گذاری آمریکا و اروپا معامله‌ی ۷.۵ میلیارد دلاری مایکروسافت و زنیمکس را تایید کردند، حال می‌توان با اطمینان گفت که بتسدا یکی از زیرمجموعه ایکس باکس است. اکنون این سؤال پیش می‌آید که این مالکیت قرار است چه تاثیری بر آینده‌ی بازی‌های بتسدا و زیرمجموعه‌های آن داشته باشد و آیا طرفداران مجموعه‌های محبوبی مانند Fallout و The Elder Scrolls باید از این به بعد نسخه‌های جدید آن‌ها را به‌صورت انحصاری روی پلتفرم‌های مایکروسافت تجربه کنند؟

طبق اظهارات منابعی که از برنامه‌های مایکروسافت اطلاع دارند، این شرکت قرار است پس‌فردا ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) با برگزاری یک نمایش ویدیویی به برخی از این سوالات پاسخ دهد. البته خیلی بعید به‌نظر می‌رسد که در این رویداد از پروژه‌های آینده‌ی بتسدا جزئیات زیادی ارائه شود، چرا که برای مثال می‌دانیم بازی نقش‌آفرینی و علمی-تخیلی Starfield که مدتی است از معرفی‌اش می‌گذرد، احتمالا در تابستان ۲۰۲۱ منتشر می‌شود. ایکس باکس و بتسدا احتمالا به‌جای وارد شدن به جزئیات بازی‌های آینده، از تاثیر این معامله بر سازندگان و بازیکنان و از همکاری‌های مشترک این دو شرکت با یکدیگر سخن خواهند گفت.

لوگوی بتسدا / Bethesda

برای مثال شاید بتوان انتظار داشت که در این رویداد اعلام شود آثار زیادی از بتسدا به سرویس ایکس باکس گیم پس اضافه خواهند شد. همچنین شاید مایکروسافت از این فرصت استفاده کرده و تاکید کند که بازی‌هایی که در تمام زیرمجموعه‌های زنیمکس و بتسدا ساخته می‌شوند، در روز عرضه برای مشترکین گیم پس در دسترس خواهند بود.

همچنین به‌نظر نمی‌رسد که ایکس باکس و بتسدا فعلا قصد داشته باشند بازی‌هایی را که قرار است در E3 سال ۲۰۲۱ از آن‌ها رونمایی شود، معرفی کنند. هر دو شرکت در رویداد E3 امسال شرکت می‌کنند و احتمالا معرفی بازی‌هایشان به‌صورت جداگانه صورت می‌گیرد. گرچه باتوجه‌به مالکیت مایکروسافت بر بتسدا، قطعا شاهد نمایش بازی‌های بتسدا در رویداد‌های مربوط‌به ایکس باکس در E3 خواهیم بود.

The elder scrolls vi starfield

درنهایت اما مشخص نیست که آیا مایکروسافت و بتسدا در رویداد پس‌فردا به سوالات بازیکنان درخصوص انحصاری شدن بازی‌های بتسدا پاسخ خواهند داد یا خیر. بسیاری از طرفداران پلی استیشن احتمالا می‌خواهند بدانند که بازی‌هایی مانند استارفیلد، بازی تازه‌معرفی‌شده‌ی ایندیانا جونز و The Elder Scrolls VI برای پلی استیشن 5 هم منتشر خواهد شد؟ باتوجه‌به اینکه مایکروسافت قبلا گفته بود تعیین انحصاری بودن آثار آینده‌ی بتسدا به‌صورت بازی به بازی تعیین خواهد شد، شاید ردموندی‌ها در رویداد ۱۱ مارس به این مورد پاسخی کاملا شفاف ندهند. البته شاید مایکروسافت تصمیم قاطعی در این خصوص گرفته باشد و بگوید که از این پس تمام بازی‌های بتسدا و زیرمجموعه‌های آن انحصاری ایکس باکس خواهند بود.

درهرصورت برای روشن شدن تمام این گمانه‌زنی‌ها باید تا پس‌فردا منتظر بمانیم. نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی رویداد پیش رو چیست؟ حدس می‌زنید که مایکروسافت و بتسدا از چه مواردی رونمایی خواهند کرد؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.‌


منبع venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده