نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

نمایشگر ۷ اینچی OLED و اطلاعات بیشتر در شایعات جدید مدل قوی تر نینتندو سوییچ

تاکاشی مچیزوکی از نشریه بلومبرگ با دامن زدن به شایعاتی که اخیراً درباره کنسول ارتقاء یافته نینتندو سوییچ مطرح شده، جزئیات بیشتری را به آن اضافه کرده است.

۴ سال از زمان عرضه کنسول هیبریدی و قابل حمل سوییچ توسط نینتندو می‌گذرد و با موفقیت‌های روز افزون این کنسول در بازار فروش، انتظار می‌رود که نینتندو بالاخره از نسخه‌ی ارتقاء یافته سوییچ که در شایعات زیادی هم به آن اشاره شده است، رونمایی کند. نسخه جدید نینتندو سوییچ بیش از اینکه به‌عنوان یک نسل جدید برای پلتفرم نینتندو مطرح باشد، یک نسخه بهبودیافته از کنسول فعلی این شرکت معرفی شده که از نظر سخت‌افزاری پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت. لازم به ذکر است که هیچ یک از این اطلاعات به تأیید رسمی نینتندو نرسیده ولی شایعات زیادی به این موضوع اشاره دارند که از احتمال بالای صحت آن‌ها حکایت دارد. از جمله موردی که به عرضه زودهنگام این کنسول پرداخته است.

در همین راستا، تاکاشی مچیزوکی از نشریه بلومبرگ گزارش جدیدی را در رابطه با Switch Pro منتشر کرده که بسیاری از شایعات قبلی را تأیید می‌کند. به‌ویژه اینکه در این کنسول از رزولوشن خروجی 4K بازی‌ها پشتیبانی شده و اینبار از یک نمایشگرد اولد (OLED) در آن استفاده خواهد شد. مچیزوکی جزئیات این اطلاعات را کمی دقیق‌تر کرده و ادعا می‌کند که این نمایشگرد در اندازه ۷ اینچی و رزولوشن 720p در نظر گرفته شده است. وی همچنین اعلام کرده که تولید انبوه این کنسول‌ها به احتمال زیاد از ماه ژوئن سال جاری میلادی (حدفاصل خردادماه تا تیر ۱۴۰۰) آغاز خواهد شد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که تا تعطیلات پایان سال ۲۰۲۱، شاهد عرضه این کنسول به بازار باشیم.

نینتندو سوییچ

از جمله اطلاعاتی که پیش از این در خلال شایعات به کنسول سوییچ پرو نسبت داده شده، می‌توان به پیشرفت «قابل ملاحظه» عملکرد سیستم خنک کنندگی و عمر بالای باتری در آن اشاره کرد. ضمناً در برخی منابع، به پشتیبانی از تکنولوژی DLSS انویدیا نیز اشاره شده که در عین جذابیت، از احتمال کمتری برخوردار است.

مثل همیشه باید گزارشاتی مثل این را به‌عنوان «شایعه» علامتگذاری کنیم اما بلومبرگ و مچیزوکی از معتبرترین منابع خبری در دنیای بازی هستند که پیش از این هم برای اولین‌بار از کنسول Switch Lite صحبت به میان آورده بودند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که ابهامات زیادی حول کنسول سوییچ پرو یا هر نامی که برای آن در نظر گرفته شده وجود دارد؛ اما نینتندو پیش از این هم بارها سابقه ارتقاء سخت‌افزاری کنسول‌های خود و عرضه مجدد آن‌ها به بازار را داشته و با درنظرگرفتن تمامی این موارد باید این اطلاعات را جدی گرفت.

در هر حال، فعلاً باید منتظر تأیید یک منبع رسمی ماند. در صورت تمایل نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده