نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۳

پشتیبانی مدل قوی تر نینتندو سوییچ از 4K و فناوری گرافیکی جدید انویدیا

یکی از اینسایدرهای مشهور نینتندو یک سری اطلاعات جدید از کنسول معرفی نشده‌ی نینتندو سوییچ پرو را منتشر کرده که در تأیید شایعات قبلی از ارتقاء قابل‌توجه سخت‌افزار این دستگاه حکایت دارد.

آخرین کنسول نینتندو یعنی نینتندو سوییچ یک موفقیت چشمگیر برای این شرکت محسوب می‌شود. از زمان عرضه‌ی این کنسول در سال ۲۰۱۷ همواره شاهد حضور آن در رده‌های بالای جداول فروش جهانی بودیم و اخیراً هم با قدرت خود را به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول جهان مطرح کرده است. براساس گزارشی که اخیراً از جدیدترین آمار فروش کنسول‌های بازی منتشر شد، سوییچ تاکنون نزدیک به ۸۰ میلیون واحد را در سرتاسر جهان به فروش داشته و هیچ نشانه‌ای از کند شدن این روند دیده نمی‌شود. با اینحال، شایعات زیادی از احتمال عرضه یک نسخه ارتقاء یافته از این کنسول حکایت دارند که ظاهراً با نام سوییچ پرو شناخته خواهد شد. نینتندو اعلام کرده که به این زودی‌ها خبری از این کنسول نخواهد بود اما حالا به نظر می‌رسد که اطلاعات بیشتری از مشخصات احتمالی آن درز کرده است.

NateDrake از اینسایدرهای شناخته شده‌ی نینتندو در یکی از انجمن‌های مشهور گیمینگ ResetERA، جزئیات جدیدی را به مشخصات فنی کنسول جدید سوییچ نسبت داده است. براین اساس، Switch Pro علاوه‌بر قابلیت اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K از تکنولوژی DLSS انویدیا نیز پشتیبانی خواهد کرد. ضمناً انتظار می‌رود تا چند سال از کنسول‌های معمولی سوییچ و سوییچ لایت به همراه این مدل پشتیبانی شود.

اجرای بازی ریسینگ ماریو در نینتندو سوییچ

«واقعاً نمی‌توانم زیاد درباره مشخصات فنی کنسول صحبت کنم اما فعلاً می‌دانیم که DLSS و 4K از قابلیت‌های قطعی این مدل هستند. فعلاً دلیلی برای عمیق‌تر شدن در این مسئله وجود ندارد و همین دو مورد برای اثبات یک ارتقاء قابل‌توجه کافی به نظر می‌رسد. حداقل تا چند سال از بازی‌های فرست پارتی نینتندو روی این کنسول و نسخه‌های فعلی سوییچ پشتیبانی خواهد شد.»

نیت در ادامه به سؤال یکی از کاربران مبنی بر اینکه آیا ارتقاء سخت‌افزاری کنسول شامل حالت قابل حمل آن نیز می‌شود پاسخ داده مثبت داده و مجدداً از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری می‌کند. او در ادامه از زمان عرضه سوییچ پرو اظهار بی‌اطلاعی کرده ولی انتظار دارد که حداقل معرفی کنسول در سال جاری میلادی انجام شده و همچنان احتمال عرضه آن در سال ۲۰۲۱ وجود داشته باشد.

نینتندو سوییچ

مثل همیشه باید گفت که اطلاعاتی که از سوی اینسایدرها و منابع غیررسمی منتشر می‌شوند، ۱۰۰ درصد قطعی نبوده و ممکن است که به‌طور کلی رد شوند. اما این اطلاعات به خوبی با مواردی که پیش از این و ازطریق فایل‌های آپدیت کنسول سوییچ فاش شده بود، انطباق دارند. ضمن اینکه منابع متعددی به این شایعات دامن زدند و می‌توان احتمال صحت این اطلاعات را بالا در نظر گرفت. علاوه‌بر این نینتندو سابقه زیادی در عرضه نسخه‌های ارتقاء یافته کنسول‌های خود دارد و در پایان باید دید که این شرکت چه زمانی را برای معرفی یا واکنش نسبت به این شایعات در نظر گرفته است.

پیش از این دیتا ماینرها از استفاده از یک پنل OLED به‌عنوان نمایشگر کنسول و همچنین یک پردازنده 4K Realtek که تنها امکان پشتیبانی از رزولوشن 4K در هنگام اتصال به تلویزیون را فراهم خواهد کرد به‌عنوان مشخصات احتمالی سوییچ پرو گفته بودند.

شما می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با زومجی و کاربران آن مطرح کنید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده