نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۶

ظاهراً برخی از مشخصات نینتندو سوییچ پرو فاش شده است؛ نمایشگر OLED، رزولوشن 4K و باتری بهتر

دیتاماینرها به اطلاعات جدیدی در ارتباط با کنسول ارتقاء یافته نینتندو سوییچ پرو دست پیدا کردند که احتمالاٌ تأیید شایعات عرضه این مدل در سال ۲۰۲۱ را تایید می‌کند.

براساس ادعای SciresM، از دیتاماینرهای شناخته شده دنیای گیمینگ، آپدیت فریمور جدید نینتندو به سخت‌افزار جدید این شرکت با اسم رمز Aula اشاره دارد که احتمالاً با نسخه جدید کنسول Switch Pro در ارتباط است. براساس این گزارش، Aula از یک چیپ Mariko (Tegra X1+) SoC استفاده می‌کند که پیش از نیز توسط این شرکت در Nintendo Switch Lite و نسخه جدید این کنسول در سال ۲۰۱۹ استفاده شده بود.

درحالی که این اطلاعات به خودی خود نمی‌توانند از بهبود قابلیت‌های سخت‌افزاری این کنسول حکایت داشته باشند، SciresM ادعا کرده که سرعت کلاک پردازنده این کنسول در مقایسه با نسل قبلی خود پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت. ضمن اینکه در این اسناد به یک چیپ Realtek نیز اشاره شده که پیش از این با عنوان تبلیغاتی 4K UHD multimedia SoC معرفی شده بود. پیش از این نیز شایعاتی مبنی‌بر پشتیبانی کنسول سوییچ پرو از رزولوشن 4K منتشر شده بود.

در مورد ارتقاء سخت‌افزار فیزیکی کنسول نیز «به‌طور قطعی» به استفاده از یک پنل OLED به‌عنوان نمایشگر کنسول «Aula» اشاره شده است. SciresM در ادامه اضافه می‌کند که احتمالاً رزولوشن نمایشگر روی خود کنسول بدون تغییر باقی خواد ماند و پردازنده 4K Realtek در این مدل تنها امکان پشتیبانی از رزولوشن 4K در هنگام اتصال به تلویزیون را فراهم خواهد کرد.

در ادامه این گزارش به پیشرفت «قابل ملاحظه» عملکرد سیستم خنک کنندگی و عمر بالای باتری کنسول Aula اشاره شده است.

کنسول نینتندو سوییچ روی میز

تاکنون گزارش‌ها متعددی مبنی‌بر آمادگی نینتندو جهت عرضه یک نسخه ارتقاء یافته از کنسول نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است؛ براساس این شایعات، این نسخه از قدرت پردازش بالاتر و امکان پشتیبانی از گرافیک 4K برخوردار خواهد بود. براساس مطلبی که در ماه سپتامبر ازطریق وبسایت بلومبرگ منتشر شده بود، نینتندو از چند ماه قبل از توسعه‌دهندگان بازی‌های سوییچ درخواست کرده که بازی‌های خود را برای پشتیبانی از رزولوشن 4K آماده کنند. بسیاری از رسانه‌ها این قضیه را با نزدیک بودن زمان عرضه سخت‌افزار جدید این شرکت در ارتباط می‌دانند.

داگ باوزر، رئیس شرکت نینتندو آمریکا ماه گذشته و در مصاحبه با ویسایت Polygon در پاسخ به سؤالی که درباره احتمال عرضه کنسول نینتندو سوییچ پرو پرسیده شده بود، با اشاره به اینکه این شرکت درحال برنامه‌ریزی برای یک تغییر قریب الوقوع در پلتفرم سوییچ است، به این شایعات دامن زده است. او در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید:

«درحال حاضر و با شرایطی که هم‌اکنون درگیر آن هستیم، توجه ما روی فرم فاکتورهای فعلی این کنسول متمرکز خواهد بود. اول از همه، ما همیشه به تکنولوژی مورد استفاده خود توجه خواهیم داشت. همان‌طور که می‌دانیم، تکنولوژی دائماً در حال پیشرفت و تغییر بوده و ما موظفیم تا همپای آن حرکت کنیم. هدف ما بررسی نحوه بهبود تجربه کاربری گیمینگ و تصمیم گیری درباره استفاده از این روش‌ها روی پلتفرم‌های فعلی یا نسل‌های آینده آن است. این موارد چیزهایی هستند که ما همواره به آن توجه داریم.»

نینتندو سوییچ و کنسول های نسل جدید

«از سوی دیگر، در شرایطی هستم که وضعیت استقبال کاربران از نینتندو سوییچ و Nintendo Switch Lite در چهارمین سال از زمان عرضه آن‌ها بسیار خوب گزارش می‌شود. این درحالی است که می‌دانیم در حال تغییر مسیر به چرخه عمر یک کنسول دیگر هستیم. بنابراین، ما حداقل برای آینده پیش رو باید به پشتیبانی و ارائه محتوا برای هردوی این پلتفرم‌ها متعهد باشیم؛ چراکه این رابطه هم‌زیستی است که تفاوت‌ها را رقم می‌زند. درواقع این همان عاملی است که تفاوت نینتندو سوییچ را با دیگر کنسول‌ها ایجاد می‌کند.»

باوزر در ادامه بار دیگر به این اعتقاد مقامات نینتندو اشاره کرده که کنسول سوییچ هنوز در میانه راه خود قرار دارد. این کنسول در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شده و براساس آمار رسمی تا سپتامبر ۲۰۲۰، بیش از ۶۸ میلیون نسخه را در سرتاسر جهان به فروش رسانده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده