نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۷

عرضه FIFA 21 در استیدیا و تمدید لایسنس انحصاری یوفا توسط EA

از ماه مارس ۲۰۲۱، کاربران پلتفرم استریمینگ گوگل استیدیا نیز می‌توانند FIFA 21 را از این طریق تجربه کنند. ضمناً لایسنس‌های انحصاری فیفا در لیگ قهرمانان ارپا و لیگ اروپا نیز برای چند سال دیگر تمدید شد.

براساس خبر جدیدی که از سوی سخنگوی الکترونیک آرتز منتشر شده، بازی فیفا 21 از ۱۷ مارس سال جاری میلادی (۲۷ اسفند) برای Google Stadia عرضه می‌شود. این اقدام در ادامه‌ی اجرای اهداف EA به منظور فراهم کردن امکان دسترسی به بازی‌های سری FIFA در پلتفرم‌های بیشتر صورت می‌گیرد. ضمن اینکه محدوده تحت پشتیبانی بازی FIFA Online 4 نیز گسترش خواهد یافت. FIFA Online یک نسخه رایگان (فری تو پلی) و قابل دانلود از بازی‌های اصلی فیفا است که درحال حاضر تنها در مناطقی از آسیا قابل دسترسی است. این شرکت علاوه‌بر این، چند پروژه جدید از برند فیفا را برای پلتفرم موبایل در دست ساخت دارد.

در ادامه‌ی این خبر از تمدید چندساله‌ی مجوز تولید محتوای انحصاری بین EA Sports و کنفدراسیون فوتبال اروپا گفته می‌شود. این قرارداد شامل حفظ لایسنس انحصاری لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و سوپرجام یوفا می‌شود. EA اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ موفق به دریافت لایسنس انحصاری تورنمنت‌های اروپایی شد تا به همکاری ۱۰ ساله بازی‌های Pro Evolution Soccer با UEFA خاتمه دهد.

براساس اعلام الکترونیک آرتز، مجموعه‌ی فیفا تاکنون ۳۲۵ میلیون نسخه را در طول تاریخ عملکرد خود به فروش رسانده است. حالا از این پس، FIFA 21 علاوه‌بر پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، پی سی و نینتندو سوییچ برای گوگل استیدیا نیز قابل دسترسی خواهد بود. این درحالی است که دیروز خبری مبنی بر تعطیلی استودیوهای اصلی گوگل استیدیا منتشر شده و از رویکرد جدید گوگل برای همکاری بیشتر با توسعه‌دهندگان ترد پارتی و تمرکز روی جنبه‌ی پلتفرم بودن این سرویس گفته می‌شد.

فیفا ۲۱ در نقد و بررسی زومجی امتیاز متوسط و رو به بالای ۷.۵ را به خود اختصاص داده است. در بخشی از از مقاله می‌خوانیم:

«در مجموع، فیفا ۲۱ اصلا یک نسخه انقلابی در مجموعه نیست و صرفا با رفع برخی نواقص فیفا ۲۰، تجربه جذاب‌تری از حیث گیم‌پلی ارائه می‌کند و در عین حال این حس را هم می‌دهد که خیلی از این تغییرات، می‌توانستند در قالب یک آپدیت کم‌هزینه‌تر هم در دسترس قرار بگیرند.»


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده