نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۵

مایکروسافت، آمازون و گوگل ظاهرا همچنان به دنبال خرید شرکت‌های جدید هستند

براساس اظهارات جدید یکی از کارشناسان صنعت بازی، شماری از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه تکنولوژی همچنان به‌دنبال اضافه کردن شرکت‌ها و استودیوهای کوچکتر به زیرمجموعه خود هستند.

با خرید امتیاز بسیاری از ناشران و توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی توسط شرکت‌های بزرگتر، به نظر می‌رسد که صنعت بازی‌های ویدیویی وارد دوره‌ی ادغام شده است. بازیگران بزرگ این صنعت با تصاحب شرکت‌ها و استودیوهای کوچکتر درواقع آی پی‌ها و ایده‌های موفق آن‌ها را برای تضمین سوددهی خود در آینده محفوظ نگه می‌دارند. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که این رویکرد همچنان ادامه خواهد داشت؛ برد سمز، خبرنگار و تحلیلگر صنعت بازی در گفتگوی اخیر خود به برخی از بزرگ‌ترین نام‌هایی که همچنان به چنین خریدهایی علاقه‌مند هستند، اشاره کرده است.

سمز در ویدیوی جدیدی که ازطریق یوتیوب منتشر کرده اظهار دارد طبق شنیده‌های او از مذاکرات و صحبت‌های پشت پرده‌ی این شرکت‌ها، بسیاری از غول‌های صنعت تکنولوژی همچنان علاقه زیادی به خرید امتیاز شرکت‌های کوچکتر دارند. از جمله‌ی این موارد می‌توان به مایکروسافت، آمازون و گوگل اشاره کرد که پیش از این هم فعالیت زیادی در این زمینه داشته‌اند. سمز در ادامه‌ی صحبت‌های خود به برخی اقدامات و حرکات سونی در این زمینه اشاره کرده و البته این تصمیمات را در حد سه شرکت بزرگ ذکر شده نمی‌داند.

لوگو شرکت های مایکروسافت گوگل و آمازون

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به الکترونیک آرتز اشاره کرده که به‌دنبال مالکیت شرکت کدمسترز است. ظاهراً EA همچنان به خرید استودیوهای بیشتر علاقه‌مند است. براساس ادعای برد سمز، حداقل سه استودیوی مشخص در کانون توجهات شرکت‌های بزرگ قرار دارند اما نمی‌توان زمان مشخصی را برای انتشار اطلاعات بیشتر درباره این شرکت‌ها و جزئیات مذاکرات آن‌ها تعیین کرد. هرچند انتظار می‌رود که در ادامه بیشتر در اینباره بشنویم.

مایکروسافت پیش از این هم اعلام کرده که همچنان به‌دنبال گسترش مجموعه استودیوهای فرست پارتی خود است. این در حالی است که گوگل و آمازون نیز مدت‌ها است که به‌دنبال ورود پررنگ‌تر در صنعت بازی بوده و چنین اقداماتی کاملاً محتمل به نظر می‌رسد.

البته که هیچ یک از این موارد تاکنون به تأیید شرکت‌های نامبرده نرسیده و باید فعلاً منتظر اخبار رسمی باشیم. هرچند باتوجه‌به اینکه خرید شرکت‌ها و استودیوهای کوچکتر اخیراً به ترند صنعت ویدیو گیم تبدیل شده، نمی‌توان این احتمال را رد کرد. در ادامه با انتشار اطلاعات بیشتر، اخبار مربوطه به اطلاع شما خواهد رسید.

نظر شما کاربران زومجی درباره ادامه خریدهای شرکت‌های بزرگ در صنعت بازی چیست؟


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده