نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۳

فیل اسپنسر: روند خریداری استودیوهای جدید کند نمی‌شود

فیل اسپنسر در تازه‌ترین صحبت‌های خود خاطرنشان کرد که مایکروسافت به این زودی‌ها قصد ندارد سرعت گسترش استودیوهای فرست پارتی خود را کاهش بدهد.

رقابت مایکروسافت و سونی در صنعت سرگرمی، از آن رقابت‌های استقامتی و پرفشار بوده، هست و خواهد بود. کنار بهره بردن کنسول‌های این دو شرکت از سخت‌افزارهای قدرتمند، این بازی‌های انحصاری منتشر شده توسط هر یک از این ۲ ناشر بزرگ است که قسمت مهمی از سرنوشت رقابت آن‌ها در هر نسل از سرگرمی‌های ویدیویی را رقم می‌زند. سونی و مایکروسافت طی نسل ۷ و در زمینه‌ی انتشار آثار انحصاری، هر یک عملکردی درخشان را به‌نمایش گذاشتند. در نسل هشتم اما سونی گوی رقابت را از مایکروسافت ربود و شرکت آمریکایی برای بازگشت به میدان مسابقه، تصمیم گرفت تا استودیوهایی جدید را به خانواده‌ی تیم‌های انحصاری‌ساز خود اضافه بکند.

مایکروسافت طی سال‌های اخیر با اضافه کردن استودیوهایی مثل پلی‌گراند گیمز، نینجا تئوری،‌ آبسیدین و inXile Entertainment نشان داد که در مبحث خرید استودیوهای بزرگ و مهم، اشتیاق بسیار زیادی دارد. حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس،‌ طی مصاحبه با بلاگ GamesIndustry.biz خاطرنشان کرد که روند اضافه شدن استودیوهای جدید به خانواده‌ی مایکروسافت و ایکس‌باکس، کند نمی‌شود.

با حمایت‌های ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت و ایمی هوود، مدیر بخش اقتصاد مایکروسافت، هیچ اثری از کندی یا کاهش سرعت در روند خرید استودیوها دیده نمی‌شود.

اسپنسر در ادامه توضیح می‌دهد که طی اضافه کردن تیم‌ها و استودیوهای جدید به خانواده‌ی ایکس‌باکس، شرکت مایکروسافت هرگز در کار آن‌ها دخالت نکرده و از آن‌ها نخواسته تا روند افزودن استودیوهای جدید به تیم ایکس‌باکس را متوقف کنند. اسپنسر در ادامه چنین می‌گوید: «ما همیشه برای مذاکره با افراد و استودیوهای جدید آماده هستیم. روند افزوده شدن تیم‌های جدید به برند ایکس‌باکس، کند نمی‌شود؛ این قضیه بیشتر به پیدا کردن یک روند و روال مناسب برای تیم ما است تا با نگرش درست، در زمان مناسب سراغ استودیوی مدنظر برویم».

مایکروسافت در تاریخ ۲ مرداد راس ساعت ۲۰:۳۰ به‌نمایش بازی‌های جدید و اکثرا نسل نهمی خود خواهد پرداخت. برند ایکس‌باکس اخیرا تمایل خود برای جذب شعبه‌ی سرگرمی‌محور کمپانی برادران وارنر را اعلام کرده بود. فعالیت‌های مایکروسافت در جهت تولید بازی‌های انحصاری جدید، بسیار هیجان‌انگیز هستند و به‌نظر می‌رسد رقابت مایکروسافت و سونی در نسل ۹، داغ‌تر و هیجانی‌تر از قبل دنبال خواهد شد.


منبع WindowsCentral
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده