نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۵

عرضه دیر هنگام کیت توسعه ایکس باکس سری ایکس و سری اس مشکلاتی را برای بازی‌سازها ایجاد کرده بود

براساس گزارش‌های منتشر شده، عرضه دیرتر کیت توسعه ایکس باکس سری ایکس نسبت‌به PS5، مشکلاتی را در اجرای برخی از بازی‌ها و همچنین بازی‌سازها ایجاد کرده بود.

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار سونی و مایکروسافت با عرضه کنسول‌های خود، نسل نهم کنسول‌های خانگی را تعریف کردند. ژاپنی‌ها با پلی استیشن 5 و ردموندی‌ها نیز با ایکس اکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس طیف‌های گسترده‌ای را هدف قرار داده‌اند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که منتقدین طی چند روز اخیر محصوصلات جدید سونی و مایکروسافت را تعریف و تمجید زیادی کرده‌اند. کنسل‌هایی که تا اینجای کار فروش فوق‌العاده‌ای را نیز از خود به‌جای گذاشته‌ا‌ند.

درحالیکه حداقل روی کاغذ ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت قوی‌ترین کنسول تاریخ به‌حساب می‌آید، اما بسیاری از تحلیلگران با بررسی آثاری چون Assassin’s Creed Valhalla، بازی Devil May Cry 5: Special Edition و همچنین DiRT 5 به‌نتایج جالبی رسیده‌اند. براساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، عملکرد این سه بازی روی کنسول پلی استیشن 5 بهتر از کنسول‌های مایکروسافت بوده است.

کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس

ساعاتی پیش تام وارن از رسانه ورج دلیل مشکلات به‌وجود آمده در نسخه‌های ایکس باکس سری ایکس بازی‌ها را دیر رسیدن کیت توسعه آن به بازی‌سازها اعلام کرد. او ادعا کرده است که حتی پیش‌از عرضه رسمی کنسول‌های نسل نهم، تعدادی از بازی‌سازها اعلام کردند که کیت توسعه ایکس باکس سری ایکس دیرتر از رقیبش یعنی پلی استیشن 5 به‌دست آن‌ها رسیده است. این موضوع باعش شده تا توسعه‌دهندگان زمان کمتری برای بهینه کردن بازی خود روی سری ایکس داشته باشند.

احتمالا همین موضوع هم یکی از دلایلی است که تا نزدیک شدن به زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس، هیچ گیم‌پلی رسمی از بازی‌‌های دردسترس روی آن منتشر نشده بود؛ درحالیکه سونی تا آن زمان تریلرها و صحنه‌‌هایی از اجرای بازی روی PS5 را در معرض عموم قرار داده بود.

مایکروسافت در واکنش به مشکلات ایجاد شده، اعلام کرد که «ما کاملا از مشکلات به‌وجود آمده در عملکرد بازی‌ها روی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس باخبر هستیم. برای رفع این مسائل و ارایه تجربه ایده‌آل نیز همواره با بازی‌سازها در تعامل و همکاری بوده‌ایم. هنگامی که کنسول جدیدی روانه بازار می‌شود، مدت زمانی طول خواهد کشید تا بازی‌سازها به پتانسیل واقعی آن آشنا و مسلط شوند. بنابراین در این مدت وجود باگ‌های ریز و کوچک امری طبیعی است. ما همواره با توسعه‌دهندگان برای رسیدن به ظرفیت‌های این دو کنسول در ارتباط هستیم.»

حال باید منتظر ماند و دید طی ماه‌‌ها و سال‌های آینده آیا مشخصات بالای ایکس باکس سری ایکس می‌تواند تجربه بهتری نسبت‌به پلی استیشن 5 به‌ارمغان آورد یا خیر. لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده